Plassen met karper omgeving groningen

Plaats reactie
mathijs pieters
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-06-2016 14:37

08-06-2016 15:05

hallo,

Ik ben een nieuw lid op dit forum, ik las vaak wel artikelen alleen had nog geen account.
afgelopen 3 week heb ik 3 weekenden gevist op een water aansluitend aan het leekstermeer in Leek, hier heb ik 8 graskarpers gevangen en 1 spiegelkarper. Ik zou graag de verhouding tussen graskarper en spiegelkarper/schubkarper iets anders zien. Hebben jullie tips om het aantal graskarpers te verminderen en meer schub/spiegels te vangen? ik vis zelf met boilies en pop ups en heb 4 dagen voorgevoerd.

Verder ben ik nog op zoek naar een leuk water plas of put in de omgeving Groningen of in de buurt van leek met een leuk karperbestand. Waar letten jullie op bij het zoeken van een nieuw water?
mochten jullie tips hebben ik hoor het graag pb mag ook!

groeten
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

08-06-2016 17:41

welkom mathijs,

Aan je vangsten te zien, lukt het je aardig om een karper te vangen in het Groningse land..je hebt er al meer als mij dit jaar gevangen...
Ik vermoed dat je op het peizerdiep hebt gevist? Daar is inderdaad de populatie graskarper aardig hoog t.o.v. schub/spiegelkarper... Je kunt het eens op de Lettelberterplas proberen, daar zwemt voornamelijk schubkarper, maar ook een paar spiegels en de uitzetspiegeltjes van de afgelopen 2 jaar.

Verder wil ik je het advies geven om google maps eens te bekijken, zijn niet gigantisch veel meren/plassen in groningen, maar op allemaal wel leuke karpers te vangen lijkt me...en anders de kanalen etc.
mathijs pieters
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-06-2016 14:37

09-06-2016 10:38

Bedankt voor de tips,
Nee het is niet het Peizerdiep, het is wel een zelfde soort water en dat wil wel aardig lukken inderdaad.
Lettelbert ben ik niet echt weg van, het zit er altijd vol met vissers volgens mij en dan loop je ook kans dat mensen op jou voerplek zitten.

Waar let jij op als je op google maps water zoekt?

Groet,

Mathijs
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-06-2016 10:49

Matthijs,

Welkom hier. Het lukt je inderdaad aardig een visje te vangen. Goed bezig!
Waar let je op:
* mag je er vissen? Gebruik visplanner (internet), voer je VISpas nummer in en ververs je pagina
klik een water aan en je weet of je er mag vissen (soms doorklikken). De visplanner van internet is
altijd het meest recent bijgewerkt.
* wil je er vissen? Je geeft al aan dat je op een plas niet wilt vissen ivm drukte. Ik vind het altijd een
Trial en Error. Gewoon naar een plas gaan en eens instant vissen, kan ook. Terwijl je aan de
waterkant zit, goed je ogen de kost geven. Waar is de vis actief, waar niet, wat zijn de dieptes, wel
of geen attractieve plekken, waar wordt mee gevist door anderen, hoe zijn de vangsten van
anderen, etc. Zat uitzoekwerk, lijkt me. Vissen is vooral ook onderzoeken, en wie kan dit het best
naar zin eigen maatstaven beoordelen dan jijzelf?
* ga je er vissen? probeer dan eens rig x uit en de hengel ernaast rig y. Wordt er veel met aas z
gevist, gebruik dan eens aas A.
* vang je wat je zo willen (karpers ipv graskarpers)? doorgaan! Misschien vang je wel beter door
instant te vissen dan door te voeren. Of juist niet. Dat ondervind je door te vissen.

Succes!
Plaats reactie