Haventje in Hillegom...

Plaats reactie
Maurice vd Haak
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-01-2016 11:07

04-01-2016 11:25

Beste Mensen,

Nu ben ik onlangs naar Hillegom verhuisd.
En ben ik gaan wonen bij een leuk haventje aan de buurt, een water dat is aangesloten aan de ringvaart.
Water is denk ik max. 1.5 m diep, veel lage bruggen, vlonders en boten. :D
Nu lijkt mij dit een perfecte locatie om het een keer te proberen met de pen.
Wat ik me afvraag is of er mensen zijn hier op het forum die het daar al een keer geprobeerd hebben.
Ik zie namelijk niet veel mede vissers!
En of er ook leuk ander water in de buurt is eventueel...
Hoor graag van jullie ,
Grtjes maurice :wink:
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 04-01-2016 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kleur uitgezet vanwege leesbaarheid
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-01-2016 17:31

Water genoeg, ben je de komende 10 jaar niet uitgevist.

Haventje, ja

Geen vissers? Houden zo ;) Een topic op een forum bevordert dat niet :p
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

04-01-2016 21:17

Ja, maar een paar tips van een local kunnen ook erg prettig zijn voor iemand die nieuw in een regio is!
Ik ken de omgeving niet maar kom geef de man een paar handvatten. Desnoods via PB.
Succes met de ontdekking dit seizoen!

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Maurice vd Haak
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-01-2016 11:07

04-01-2016 21:32

Ben in de middag even rondwezen kijken, zag namelijk een vliegvisser bezig zijn in de pier waar ik woon bij de haven.
En hij zei dat er veel snoek en ook karper rond zwemt.
Wat voerstekjes aangelegd, en inderdaad veel bubbel plakkaten.
Snel proberen, als ik wat moois heb uiteraard een fotootje ! :wink:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-01-2016 06:16

Zoek de geijkte stekjes af: onder de (lage)bruggen, tegen palen aan, tegen de steigers aan, onderboten. Pas je materiaal erop aan, maar vooral : wees alert op de plekken waar je leven ziet (aasbellen, springen, draaien), noteer ze, teken ze in op je (aan te schaffen) kaart van de haven.

Als je een keer niet vist: peilen, juist op die plekken en ontdek waarom ze juist daar zo actief zijn.
Maak daar voerplekjes, rond deze tijd niet te veel en een beetje verspreid, dat zorgt ervoor dat ze gaan zoeken, en jouw haak-aas vinden.

Vertel de rest van je avonturen/stel je vragen gerust eens verder in de rubriek penvissen (mbt penvissen).

Grtz

Enne Maurice, stel je eens voor in de rubriek Voorstelhoek, weten we wie je bent, hoe je vist, hoe we je verder kunnen helpen (of aan jou vragen stellen). Welkom hier! :D
Maurice vd Haak
Berichten: 3
Lid geworden op: 04-01-2016 11:07

05-01-2016 08:56

Frenk de Gruiter schreef:Zoek de geijkte stekjes af: onder de (lage)bruggen, tegen palen aan, tegen de steigers aan, onderboten. Pas je materiaal erop aan, maar vooral : wees alert op de plekken waar je leven ziet (aasbellen, springen, draaien), noteer ze, teken ze in op je (aan te schaffen) kaart van de haven.

Als je een keer niet vist: peilen, juist op die plekken en ontdek waarom ze juist daar zo actief zijn.
Maak daar voerplekjes, rond deze tijd niet te veel en een beetje verspreid, dat zorgt ervoor dat ze gaan zoeken, en jouw haak-aas vinden.

Vertel de rest van je avonturen/stel je vragen gerust eens verder in de rubriek penvissen (mbt penvissen).

Grtz

Enne Maurice, stel je eens voor in de rubriek Voorstelhoek, weten we wie je bent, hoe je vist, hoe we je verder kunnen helpen (of aan jou vragen stellen). Welkom hier! :D



Bedankt voor de tips !
Binnenkort een voorstelrondje in de voorstelhoek 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2016 15:37

Maurice vd Haak schreef:
Snel proberen, als ik wat moois heb uiteraard een fotootje ! :wink:


Niet nodig joh ;)

Succes als je gaat, zit momenteel een hoop witvis op dat soort plekken, maar het is niet ondenkbaar dat er een mooi schubje doorheen loopt
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie