Karper op De Waal

Plaats reactie
Marc van Soelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2015 10:06

05-10-2015 19:33

Beste Medevissers,

Is er iemand bekend met het Karpervissen op de waal?
Ik wil me hier volgend jaar volop op gaan storten, als uitdaging.
Iemand ervaring met de waal of andere zwaar stromende rivieren?

Denk zelf eraan om in het kribvak te vissen of de ingangen van havens.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2015 20:02

Elke rivier is hetzelfde. Vind de vis, vang de vis.
Kribben en eigen kantje in de nachten zijn altijd goed.
De ene week vang je er in 1 nacht 9.de komende 3 maanden blank je je suf op diezelfde stek om er vervolgens 1 vis te vangen.
Gewoon gaan, doe kennis op mbt tot de stroming. Dieptes.lood gewichten.witvis bestand.en daar mee aanpassing rig en aas.
Gewoon de stoute schoenen aan trekken, blik op oneindig, niet na 10 blanks opgeven maar gewoon doorgaan.1 dag van tevoren wat voer erin ( kg of 5 over 200 meter verspreid bijvoorbeeld ) en dag erna afromen.succes, de reden waardoor rivier vissers schaars zijn zul je snel ontdekken. Maar 1 maal geproefd van de rivier visserij en de vangsten kom je er nooit meer vanaf.er zijn vele vissers die een visje van 15 pond niet boeiend meer vinden op een put.wacht maar tot je na 7 blanks een 15 ponds torpedo rambo schub te pakken heb....zet je je hengels goed vast in de steunen...? 8)
Marc van Soelen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2015 10:06

05-10-2015 20:24

Rik,
Bedankt voor je antwoord!
Ik kom zelf vanuit de Feedervisserij en man man, wat werd ik 'geil' van de Waal
Brasempje op een putje was niks meer als je van de rivier geproefd hebt.

Dat is puur de reden dat ik me wil storten op deze machtige rivier, één keer een karper gevangen tijdens het feederen, man wat een spektakel vergeleken met nu 2x zo grote karper op een putje.

Wie niet waagt wie niet wint?
Plaats reactie