vissen in oosterhout.nb

Plaats reactie
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

11-08-2015 13:57

hoi allemaal,

ik ben sinds dit jaar weer actief gaan vissen en nu vroeg ik me af of jullie misschien nog tips hebben betreft visstekken in oosterhout. ik zelf heb dit jaar al 3 keer gevist op de vijver bij de slotbosse toren en hier heb ik in 6 uurtjes tijd toch nog 10 vissen gevangen.

namelijk:

- 4 keer zeelt
-4 brasems
- 2 rietvorens

dus wie heeft er nog tips. ik heb al gehoord over de vijver bij het frenckencollega, maar helaas zat hier niemand te vissen vandaag. hier zou mooie karpers zitten.
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

11-08-2015 15:44

Leuk dat je weer actief bent gaan karpervissen. Zie je bij meer mensen hier op het forum....Eventjes gaat de interesse er af (vaak door studie, vrouwen, kinderen etc) maar dan gaat het bloed toch weer naar waar het niet kruipen kan...

Ik kan je helaas niet helpen aan visstekken. Ik kom niet uit de omgeving. Je geeft aan dat er 'helaas niemand' zat te vissen bij de vijver bij het Frenckencollege....Huh? Dat is toch ideaal denk ik dan...Dan kun je het namelijk zelf gaan uitvinden. Niets mooiers dan dat. Of wil je het kant en klaar uitgekauwd voorgezegd krijgen? :lol:

Ik hoop dat je snel een paar mooie vissen weet te landen.
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

11-08-2015 16:46

Sil Westerink schreef:Leuk dat je weer actief bent gaan karpervissen. Zie je bij meer mensen hier op het forum....Eventjes gaat de interesse er af (vaak door studie, vrouwen, kinderen etc) maar dan gaat het bloed toch weer naar waar het niet kruipen kan...

Ik kan je helaas niet helpen aan visstekken. Ik kom niet uit de omgeving. Je geeft aan dat er 'helaas niemand' zat te vissen bij de vijver bij het Frenckencollege....Huh? Dat is toch ideaal denk ik dan...Dan kun je het namelijk zelf gaan uitvinden. Niets mooiers dan dat. Of wil je het kant en klaar uitgekauwd voorgezegd krijgen? :lol:

Ik hoop dat je snel een paar mooie vissen weet te landen.


Nee hoef het niet voor gekauwd te krijgen,maar de afgelopen jaren heeft oosterhout veel vijver heringericht/verbouwt.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-08-2015 20:38

Vandaag toevallig door dat park bij het Frencken gereden op de scooter, was een omleiding vanwege de kermiswagens.
3 karpertjes zien zwemmen in het voorbijgaan, 2 jaar geleden daar uitgezet zullen niet zo moeilijk te vangen zijn.
Dommelbergen heeft verder nog veel water en ook wat grotere karpers, verschillende vijvers en sloten die allemaal in verbinding staan.
Mooi om te struinen en zoeken dus, ideaal om drijvend te vissen.

Qua cultuurwater is het verder eigenlijk wel slecht gesteld in Oosterhout.
Kanaal ligt er genoeg maar dat is niet altijd even makkelijk.
Voor mooi polderwater of zandputten moet je buiten de gemeente zijn.
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

12-08-2015 08:15

Cees v Opstal schreef:Vandaag toevallig door dat park bij het Frencken gereden op de scooter, was een omleiding vanwege de kermiswagens.
3 karpertjes zien zwemmen in het voorbijgaan, 2 jaar geleden daar uitgezet zullen niet zo moeilijk te vangen zijn.
Dommelbergen heeft verder nog veel water en ook wat grotere karpers, verschillende vijvers en sloten die allemaal in verbinding staan.
Mooi om te struinen en zoeken dus, ideaal om drijvend te vissen.

Qua cultuurwater is het verder eigenlijk wel slecht gesteld in Oosterhout.
Kanaal ligt er genoeg maar dat is niet altijd even makkelijk.
Voor mooi polderwater of zandputten moet je buiten de gemeente zijn.


Volledig mee eens betreft de mooie polder waters
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

12-08-2015 10:12

Voortaan niet meer onnodig quoten dat maakt je topic onoverzichtelijk en wordt dan ook niet zo gewaardeerd. :P

Neem aan dat je een vergunning hebt van de Dongestroom???
Kant van Breda hoef je eigenlijk ook niet op, zou eerder richting Raamsdonksveer en Oosteind gaan kijken.
De Donge zit goed vis op maar ook daar is het flink zoeken, de vis ligt er erg geconcentreerd.
G'berg en R'veer heb je zat cultuurwater waar redelijk wat vis zwemt.
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

12-08-2015 21:04

Bij het frenkencollege moet ik dan op het kleine vijvertje zitten of neer op die grote? Wie weet dit?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-08-2015 07:36

Heb vis zien zwemmen in die nieuw aangelegde watertjes dus achter die bult met zand.
Verder gewoon je ogen openhouden als je langs het water staat dan zie je ze namelijk zwemmen. :o
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

13-08-2015 08:05

Dan bedoel je dus waar die vlaggenmast staat of meer waar die bomen staan
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-08-2015 08:29

Gast loop, fiets, rijd of vlieg er naartoe.
Ik reed er 1 minuut langs en zag al vis zwemmen hoe moeilijk kan het dan zijn.
Kan ze natuurlijk ook wel vangen voor je en in een netje klaar hangen dan mag je om 5 uur langskomen om met ze op de foto te gaan 8)

Vind het niet erg om iemand te helpen maar alles voorkauwen zou niet de bedoeling moeten zijn.
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

13-08-2015 08:35

Ben er al en loop langs beide gedeeltes.de gedeelte waar de weg ligt zie ik ze goed springen.ga daar vandaag eens proberen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

13-08-2015 08:37

Super.
Succes dan jongen, ik zou drijvend gaan vissen in de hoekjes waar de wind op staat.
Patrick delvers
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2015 13:43
Locatie: oosterhout

13-08-2015 09:12

Momenteel zit ik met een feeder 20 Gr korf heb voor gevoerd met kikker erwten.heb lokvogel gemaakt met kikkererwten;maden en een beetje voer.vis nu met maden.kan over opmais;brood;ertw.zit ongeveer 1 a 2 meter van de rietkand af
Plaats reactie