Invloed baggeren van de linge op het vissen

Plaats reactie
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

12-07-2015 17:24

Beste mede karpervissers,

Ik vis sinds twee jaar op De Linge en dit ging me altijd erg goed af. Heb een mooie stek voor mij alleen en wist precies wat de beste stekken zijn op het gedeelte wat ik bevis. Ik heb zelfs nog nooit geblankt, maar sinds het baggeren (oktober 2014) alleen nog maar. Ze geven aan dat ze alleen in de vaargeul baggeren maar waar ik altijd vis heeft de helft van de lelievelden ook moeten sneuvelen. Ik zie tegenwoordig nauwelijks meer teken van witvis, laat staan van karper. Zijn er vissers onder ons die hier ook last van hebben en hoe zijn jullie ervaringen? Oplossingen?

Mvg Rick Kievit
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

12-07-2015 17:36

Een andere stek zoeken?....
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

12-07-2015 18:20

Daar heb ik idd over nagedacht en ben het nu ook van plan. Vind het alleen echt doodzonde want betere stek was er niet, en ook nog eens voor mij alleen. Had de sleutel eindelijk echt gevond tot groot succes, nachten van 5 aanbeten was eerder regel dan uitzondering. Dat is op de Linge mooi aantal, en nu moet ik dat allemaal opgeven. Heb daar erg moeite mee.
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

12-07-2015 18:22

Zijn er mensen die op andere gedeeltes geen last van het baggeren hebben? ( ik vis rond Geldermalsen )
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-07-2015 14:44

rick kievit schreef:Daar heb ik idd over nagedacht en ben het nu ook van plan. Vind het alleen echt doodzonde want betere stek was er niet, en ook nog eens voor mij alleen. Had de sleutel eindelijk echt gevond tot groot succes, nachten van 5 aanbeten was eerder regel dan uitzondering. Dat is op de Linge mooi aantal, en nu moet ik dat allemaal opgeven. Heb daar erg moeite mee.


In feite geef je alleen maar een plek op waar je nu geen reet vangt ;) Zo erg is dat niet. Zoekt en gij zult vinden, met een beetje mazzel zijn ze er volgend jaar vast wel weer ;) Geen jaar is hetzelfde
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-07-2015 16:21

Hier hetzelfde op de ijssel gehad.nachten van 10 stuks tot 24 1 x in 1 nacht was heerlijk.na de bagger werkzaamheden nooit geen schub meer gezien.nu 7 jaar later is het nog steeds niet meer wat het was.eeuwig zonde !
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

13-07-2015 19:01

Ja ik vind het erg zonde om een plek op te moeten geven waar je tijen moeite in geïnvesteerd hebt en het zich eindelijk goed ging uitbetalen. Heb nu ook van andere vissers gehoord dat ze weinig vangen en het schijnt dat een baggerschip lek is gegaan waardoor er vissen zijn gestorven. :( Ga maar op zoek naar een nieuwe uitdaging.
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

13-07-2015 20:38

Zonder man.
Hier in de kop van noord Holland word er ook overal gebaggerd.
Heb het idee dat alle mossel banken en natuurlijke voedsel plekken behoorlijk ingrijpend veranderen/verdwijnen....
Doodzonde
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-07-2015 15:05

rick kievit schreef:Ja ik vind het erg zonde om een plek op te moeten geven waar je tijen moeite in geïnvesteerd hebt en het zich eindelijk goed ging uitbetalen. Heb nu ook van andere vissers gehoord dat ze weinig vangen en het schijnt dat een baggerschip lek is gegaan waardoor er vissen zijn gestorven. :( Ga maar op zoek naar een nieuwe uitdaging.


http://www.gelderlander.nl/regio/rivier ... -1.4849519

Schijnt? Is gewoon zo denk...

Verder KUNNEN baggerwerkzaamheden invloed hebben, maar het hoeft niet. Getuige mijn eigen ervaringen afgelopen voorjaar. 60km kanaal gebaggerd, nog nooit was het percentage spiegels zo hoog en het aantal 10kg plus vissen idem ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie