Noorderplassen Almere

Plaats reactie
Arno Gerritsen
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2015 22:39

07-06-2015 23:23

Hi,

Vrijdag 29 mei heb ik mijn laatste nachtje aan de Lage Vaart gezeten maar helaas met 7 hengels niet eens een run. Uiteraard heb je deze nachten ook wel eens maar ondanks dat het bestand op de Lage Vaart beter zou moeten zijn dan de Hoge Vaart, heb ik op de Hoge tot op heden meer succes gehad.

Nu dacht ik vanmiddag, laat ik eens kijken of ik nog een andere mooi plek op de Lage Vaart kon vinden en dat was inderdaad het geval. Eenmaal op de plek aangekomen, verstopt tussen de bosjes, zaten twee heren te vissen. Na een kort gesprek vertelde ook zij mij dat het dit jaar tot dusver nog weinig voorstelt. Een mening die ik voorlopig nog deel. Ondanks de mooie plek denk ik dat het tijd is voor iets anders.

Zoals altijd Google Maps geopend en opzoek gegaan naar een ander stuk water op hoop van zegen. Ik kwam uit op de Noorderplassen (aansluitend op de Hoge Vaart). Na wat research ben ik er inmiddels achter gekomen dat ook een 3e hengel en overnachten toegestaan is.

Nu mijn vraag, wat is jullie ervaring met de Noorderplassen?
bob knol
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-07-2010 11:00
Locatie: almere

16-06-2015 22:30

hoi arno

op de noorderplassen kun je leuk vissen ook op karper.
die zitten daar echt wel heb er ook al een paar gevangen daar.
maar rond deze tijd begin je al aardig last te krijgen van de waterplanten .
mijn ervaringen zijn eigenlijk de winter en het voorjaar.
verwacht geen grote misschien wel een uitschieter naar de 25 toe verder veel 20ers
Arno Gerritsen
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-06-2015 22:39

08-09-2015 20:33

Je had gelijk, het was geen succes. Niet eens een run en heel veel zooi in het water.

Helaas constateer ik door heel Almere fonteinplant wat me ook al meerdere keren op de Lage Vaart heeft gehinderd.

Omdat het tot nu toe niet veel voorstelt in Almere, ga ik een poging wagen op het Eemmeer (andere kant van Stichtsebrug). We gaan zien wat hier te vinden is.

Helaas geeft Visplanner voor de verandering geen duidelijkheid over het overnachten langs dit water.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-09-2015 07:09

Aangezien er geen symbool met een tentje staat gok ik dat het niet is toegestaan om een tentje op te zetten. Althans, zo interpreteer ik het in ieder geval.

Zo staat het ook nog in je gezamenlijke lijst van viswateren, heel eenvoudig te downloaden:

http://www.sportvisserijnederland.nl/fi ... 5_7505.pdf

Duidelijk genoeg denk dus?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie