Zuidhorn Groningen

Plaats reactie
marc staal
Berichten: 26
Lid geworden op: 24-06-2014 15:12

09-10-2014 17:06

Beste lezers,

Ik inmiddels weer even bezig met het karpervissen. Tegenwoordig met een pen wegens tijdgebrek struin ik de watertjes in de omgeving af. Inmiddels een paar kleine karpers (3-5kg) in boerenslootjes gevangen, maar zou graag iets groter willen vangen. Hoendiep en spoorbrug bij van Starkenborg geprobeerd, maar vooralsnog daar geen resultaat.

Ik zit nu te kijken wat er in de buurt allemaal hoendiep en van starkenborg aansluit en kom bij het watertje Niezijlster en Hoerediep. Iemand bekent hier en me op weg wil helpen? Het zou zonde zijn dat wanneer ik een keer kan vissen voor niets aan het water zit. Ik denk zelf bij dit soort splitsingen met betonnen of gemetselde doorgangen een goed kans is op vis.

Alvast bedankt.
marc staal
Berichten: 26
Lid geworden op: 24-06-2014 15:12

12-10-2014 12:48

Is er nu geen één in de buurt bekent of wil niemand iets delen?

(Ik vis 1 of 2 keer per maand dus daar hoef je niet bang voor te zijn)
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

12-10-2014 14:29

Hallo marc,

Ik woon zelf in Grootegast, maar heb nog nooit gevist op die kanaaltjes..dus geen idee wat er rondzwemt aan karpers. En op de sloten/kanaaltjes waar ik hier in de buurt wel heb gevist, nog geen karper kunnen vangen. Dus jij hebt al meer ervaring hier in de buurt wat betreft karpers vangen, ook al zijn het maar relatief kleine..

De stekken die jij benoemd klinken wel als typische hotspots voor karper, dus ik zou het gewoon eens proberen..maar denk dat je volgend voorjaar meer geluk zult hebben, aangezien het kouder wordt en de karper dan vaak de diepere kanalen opzoekt..
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

01-11-2014 16:39

Er valt daar zeker vis te vangen als je maar goed voert en niet na één keer opgeeft :wink:
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

05-12-2014 17:14

Die hoek van Groningen is wel karper te vangen maar over het algemeen kleine vis. vStarkenborg in de omgeving van zuidhorn/grijpskerk heb ik zelf alleen kleine karper gevangen. Denk dan inderdaad aan aftakkingen naar andere wateren(hoerdiep etc.) en bijv ook aflaten van rioolzuiveringen.

Bedenk je wel dat Groningen niet bekend staat om haar grote karperpopulatie. Als je meer vis wilt vangen en mobiel bent zou je bijvoorbeeld beter ten zuiden van de Stad kunnen gaan kijken. Drenthe heeft meer karper/km2 water als Groningen :P

Als laatste, zoek dit forum maar eens af op tips&tricks voor Groningen e.o. Sommigen zijn oud en nutteloos, maar staan wel nuttige tussen.
hans de rook
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-03-2011 19:31

08-03-2015 16:59

In wateren in en rondom zit er idd niet extreem veel karper.
Maar als je veel tijd door brengt aan de waterkant en de juiste methode toepast kan je wel hele mooie vissen vangen
feike rekker2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-03-2015 18:10

01-04-2015 22:33

hallo

ik vis zelf ook wel eens op het van starkenborg,en al enkele mooie vissen mogen vangen,zowel spiegel en schub
heb wel het idee dat er wel redelijk gevist word,had vorige jaar eentje met ingescheurde mond hoeken namelijk,kan natuurlijk ook toeval zijn.probeer eens een strook van ongeveer 100 meter langs de kant aan te voeren en dan vissen na 2 of 3 voer beurten,en ga maar eens op zoek naar mossels,kuiltjes en bultjes dat levert vaak wel wat op.


mvg feike
Plaats reactie