Zeumeren

Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 13:42

Vandaag even weer rondje om Zeumeren helpen. Pas al een keer vernomen dat de rgv niet meer op vissers zit te wachten. en vermoedelijk na dit jaar een evaluatie komt.

Nu zie ik vandaag een visser op het strand, 2 vissers bij de gas fles beide buiten de aangegeven zones. Op 2 plekken is waarschijnlijk de afgelopen nacht gevist aan alle zooi te zien. Vorig weekend ook al groepje jongeren met paraplu en doorzichtig zeil er over nu lag op die zelfde plek 1 groot kapot doorzichtig zeil.

Vraag me echt af waarom er geen wekelijkse controle is door de sportvisserijmidwestnederland want dit mooie water gaat zo verloren en dat zou echt zonde zijn.

Ik vis er al 20 jaar met plezier en zou het nog graag een 20 + jaar willen doen op zeumeren.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

16-03-2014 14:05

Hoi Sandor,

Ik ben het volkomen met je eens dat er bij dat soort wateren waar "asociale" mensen komen vissen, er veel vaker controle moet plaatsvinden. Met meer controle voorkom je al een boel problemen.
Ik hoop niet dat dit uiteindelijk leid tot een algeheel visverbod.
Daarom neem ik ook altijd troep van anderen mee, maar het blijft jammer dat er mensen zijn die dit schijnbaar normaal vinden.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

16-03-2014 14:17

dit probleem is al bekend bij zowel aart lokhorst als, bij midwest nederland
alleen de controle laat nog op zich wachten
tenminste ik zie van alles gebeuren waar maar geen einde aan komt
en inderdaad ben ik bang dat het niet lang gaat duren met dit water
zoals ik eerder al aan haalde in andere topics hier op kwo

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 14:22

Vorig weekend zaten er 2 vissers die ook even troep hadden verzameld van andere, die hadden echt een hele berg afval gevonden en opgeruimd. Echte vissers! ! later zelf ook met vrouw en kinderen 1 plek opgeruimd en 1 zak vol met plug/shads/blinker verpakkingen in de prullenbak gegooid maar echt vandaag was wel het toppunt.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 14:31

jannes hooijer schreef:dit probleem is al bekend bij zowel aart lokhorst als, bij midwest nederland
alleen de controle laat nog op zich wachten
tenminste ik zie van alles gebeuren waar maar geen einde aan komt
en inderdaad ben ik bang dat het niet lang gaat duren met dit water
zoals ik eerder al aan haalde in andere topics hier op kwo

carp greats jannes


ik zag dat je idd dit probleem al had gepost en wou daar ook in dat topic reageren maar dacht dat dit nu wel even een eigen topic waard was ; )
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

16-03-2014 17:38

Ik hoor geruchten, ja veel geruchten altijd in de (karper)visserij hé...

Dat ze van plan zijn om bij Zeumeren aparte/vaste stekken willen aanleggen. Inderdaad, ivm. drukte en rotzooi... Ben het met je eens dat het echt zonde is over het water. Erg interessante vissen en groot genoeg om je eigen ding te kunnen doen.

Mij zelf zul je er waarschijnlijk niet meer zien, misschien sporadisch(blijft een leuk water en in de buurt), maar ik heb er afgelopen jaren m'n visje en tot op heden PR gevangen (zie avatar :oops: ). En heb persoonlijk geen zin meer in de gezeur en toenemende drukte.

Controle heb ik nog nooit meegemaakt daar trouwens, nadat de oude controleur (toen je er nog niet mocht nachtvissen) nog leefde. Heb er 1 keer politie zien lopen toen ik een nachtje maakte, maar die waren volgens mij naar andere dingen opzoek.

Ik houd dit topic wel even in de gaten, interessant!
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 18:04

Klopt vroeger reed Henk (zo heette die oude man ;) ) er nog elke dag een rondje op zijn solex fietsje ook al was dat enorme zeik vent iedereen hield zich toch aan de regels en dat is wat er nu gewoon ontbreekt.

Iedereen doet maar zijn ding want er wordt toch niet gecontroleerd.

Maar vind ook wel dat ze van Vistv , die in mijn ogen een voorbeeld functie hebben, een verkeerd voorbeeld geven door op zeumeren buiten de zones op de punt te gaan nachtvissen. Na goed over leg staat er dan in hun stukje in de visblad maar dan geef je andere vissers ook de het idee van als het vol zit dan mag dat wel.
Laatst gewijzigd door Sandor vd Beek op 16-03-2014 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-03-2014 18:05

Ik ken heel het water niet, kom niet eens uit deze regio.

ALS de geruchten waar zijn, lijkt me dit icm controle een goede oplossing.
(Voor veel wateren trouwens)
Naast de aangelegde stekken vissen een vette bekeuring...TOP-Idee
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 18:09

Fred Hazenbroek schreef:Ik ken heel het water niet, kom niet eens uit deze regio.

ALS de geruchten waar zijn, lijkt me dit icm controle een goede oplossing.
(Voor veel wateren trouwens)
Naast de aangelegde stekken vissen een vette bekeuring...TOP-Idee


Bekeuring en of inname van vispas of nachtvisvergunning. Maar vaak schrikt alleen de controle al af omdat de controleurs de namen weet van de vispassen. Volgende dag een tering bende dan zijn de namen bekend.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-03-2014 18:16

Tegen sommige "vissers" is helaas geen kruit gewassen. :(
Die zouden zonder vergunning gewoon door "vissen"
In beslagname van het hele zooitje zou de oplossing zijn :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
kees van welsem
Berichten: 24
Lid geworden op: 14-02-2014 22:41

16-03-2014 19:55

is het nu wel toegestaan om hier te nachtvissen??
zoja wat zijn dan de zones waar ik in moet blijven?
en waar kan ik een dagvergunning halen voor dit water?
gr kees
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

16-03-2014 22:42

Ik ken het water niet, maar wellicht moeten ze het aanpakken zoals HSV de Watergeus met de put van Zwartewaal heeft gedaan: een beperkt aantal vergunningen aanbieden die je enkel kan kopen als je lid bent van die vereniging.
Voordeel daarvan is is dat het veel beter handhaafbaar is als er een visser de fout ingaat.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 22:42

Hier kan je de nachtviszones zien:

http://sportvisserijmidwestnederland.nl ... htviszones

Staat ook in de nieuwe vispas toevoeging. Zeumeren staat gewoon in de vispas en je hebt voor het nachtvissen de nachtvis sticker van de sportvisserijNederland nodig.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

16-03-2014 22:43

Antoinette den Os schreef:Ik ken het water niet, maar wellicht moeten ze het aanpakken zoals HSV de Watergeus met de put van Zwartewaal heeft gedaan: een beperkt aantal vergunningen aanbieden die je enkel kan kopen als je lid bent van die vereniging.
Voordeel daarvan is is dat het veel beter handhaafbaar is als er een visser de fout ingaat.


Maar dan moet er wel controles zijn :) en dat is juist wat er bij Zeumeren niet is.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

17-03-2014 10:09

een jaar geleden al om meer controle gevraagd
maar er gebeurd weinig tot niets
als je s ávonds rond rijd stikt het er van de illegale vissers , die allemaal schrikkerig om zich heen kijken
je hoeft niet eens te vragen of ze een vergunning hebben , want die hebben ze niet , dat valt al af te lezen aan hun houding, schrikkerig om zich heen kijken , pas later op de avond aan komen,en met tassen vol vis weg fietsen , enz enz enz
er worden lijnen uitgezet tussen palen , deze worden later weer opgehaald (polen)
maar niet alleen hun
ook de nedelanders , vissen waar je niet mag vissen
stoelen weg halen bij schat eiland , afval in grote bergen achter latend , vissen met met 11 hengels weekend in weekend uit , en dit met 2 personen
maar helaas geen controle
raar he dat de rgv zich gaat beraden
waar blijft die controle nou eens

misschien allemaal eens een mailtje sturen naar federatie midwest nederland

ik ben erop gehouden met vissen , dit heeft niets meer met vissen te maken

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

17-03-2014 10:10

sorry dubbel geklikt
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

17-03-2014 10:34

Ik heb gister ook een email naar de federatie gestuurd en hopelijk geven ze hier gehoor aan.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

17-03-2014 12:53

ik heb er vanochtend een gestuurd sandor
en nu maar afwachten

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
kees van welsem
Berichten: 24
Lid geworden op: 14-02-2014 22:41

17-03-2014 15:59

kan iemand mij eventueel wat vertellen over de bodem en hoe het het slimste is om hier te vissen.
ik begrijp ook dat je je beste tips graag niet vertelt maar ik zou het wel aanvaarden aangezien dit mijn eerste keer nachtvissen is zou ik het wel leuk vinden iets te vangen. :D
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

23-03-2014 13:18

jannes hooijer schreef:ik heb er vanochtend een gestuurd sandor
en nu maar afwachten

carp greats jannes


Nog steeds geen reactie gekregen van sportvisserijmidwestnederland dus ben bang dat ze het geen ene reet interesseert dat er misschien een mooi water verloren gaat..

Van de week zelfs 2 jongens gesproken zonder vergunning. Zaten er al 2 jaar lekker te vissen zonder enige papieren want dat was zonde van hun geld.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

23-03-2014 14:05

hoi sandor

ook ik heb nog geen reactie terug gehad

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
kees van welsem
Berichten: 24
Lid geworden op: 14-02-2014 22:41

23-03-2014 15:04

kan iemand mij eventueel wat vertellen over de bodem en hoe het het slimste is om hier te vissen.
ik begrijp ook dat je je beste tips graag niet vertelt maar ik zou het wel aanvaarden aangezien dit mijn eerste keer nachtvissen is zou ik het wel leuk vinden iets te vangen.
hopelijk kan iemand mij helpen.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

23-03-2014 17:47

Hallo Kees,

Ik zou zeggen koop een peildobber en ga aan de slag want elke plek op zeumeren heeft zijn eigen taluutjes.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

24-03-2014 10:10

:D sandor

ze willen tegenwoordig alleen nog maar eruit slepen
en er verder weinig voor doen
kees iedereen wil vangen man,
maar er iets voor doen, ho maar
juist een water doorgronden , das vissen
vallen en opstaan zou ik zeggen daar leer je van

carp greats jannes

p.s als je op zeumeren niets vangt moet je wel heel erg je best doen :wink:
carp greats jannes


carp fishing a way of live
kees van welsem
Berichten: 24
Lid geworden op: 14-02-2014 22:41

24-03-2014 15:11

Sorry maar ik woon 100 km verweg en ben slechts 13 jaar heb dus nog geen auto slash rijbewijs maar ik wilde alleen weten of het een modderbodem of zandbodem is want dan kan ik mn laatste meter hier op aan passen. :o w