Zeumeren

Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

02-04-2014 20:31

zeumeren valt niet onder een hsv maar valt onder de federatie midwestnederland. Het is voor iedereen toegankelijk met een vispas.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 20:59

Dus ouwe Henk op zijn solexje die mij daar vroeger controleerde had helemaal het recht niet om daar te controleren ?
Als het niet onder HSV Barneveld valt zal Barneveld niet snel genegen zijn om daar te controleren, da's wel een nadeel. In dat geval moet je het hebben van de boa's, ik weet niet of Zeumeren een vaste beheerder heeft, die zou ook boa moeten zijn. Misschien moet je daar eens mee gaan praten.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-04-2014 21:03

Vraagje, de vele duizenden zonaanbidders die er jaarlijks komen laten die geen rotzooi achter?




Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

02-04-2014 21:11

op het strand loopt elke ochtend in de zomer een schoonmaak team en daar staan een hoop van die 3 meter diepe vuilnisbakken.

idd Henk had eigenlijk het recht niet maar het hielp wel :)

Ik weet niet of de beheerder een boa vergunning heeft maar weet wel dat hij de vissers zat is. De poep in de bosjes en de zooi dat er achter gelaten wordt .
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

02-04-2014 21:21

Henk had in principe niks te vertellen.
Maar Henk zeurde wel dusdanig aan je kop dat je de boel voor elkaar maakte :)
Zn laatste jaren werd hij echter verschrikkelijk respectloos behandeld door met name de jeugd. tot aan op m spugen toe en meen dat ie zelfs al eens in t water is beland.

In de 6 jaar dat ik Zeumeren mijn thuiswater noem ben ik welgeteld 3x een boa tegengekomen. 1x werd ik op mn documenten gechecked en 2x een parkeerbon want geloof me bijna elke dag komt er een boa zn rondje doen op foutparkeren rond de plas, maar naar mijn weten zeer zelden aan het water.

Tot een 2/3 jaar terug was er wel een vaste rgv beheerder, Erik meen ik. Geschikte gozer waar mee te praten viel. Die is boa geworden ook meen ik maar sindsdien nooit meer gezien en zie nu verder eigenlijk nooit meer iemand van t RGV. Van hem kon je nog een vuilniszakje krijgen ook en nam de volle zelfs wel s mee voor je. Hij was er extra fel op want hij moest t anders zelf op gaan ruimen. Maargoed, hij was r van 8 tot 5 ofzo dus had ook lang niet alles in de hand.

Barneveld doet niks en de hsv controleurs kunnen ook weinig. weet er wel 1 die als ie ff bij zn zoon komt kijken dat ie wel eens een rondje maakt. Blijft wel stom dat het mobagat 3-5x per dag wordt gecontroleerd en zeumeren een beetje aan zn lot wordt overgelaten.
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

02-04-2014 21:32

Sandor vd Beek schreef:op het strand loopt elke ochtend in de zomer een schoonmaak team en daar staan een hoop van die 3 meter diepe vuilnisbakken.

idd Henk had eigenlijk het recht niet maar het hielp wel :)

Ik weet niet of de beheerder een boa vergunning heeft maar weet wel dat hij de vissers zat is. De poep in de bosjes en de zooi dat er achter gelaten wordt .


Als ie dan eens zn kop laat zien kan hij ook eens zien dat het anders kan. Net dat zakje van die dikke maar weer meegenomen. Container weer vol thuis. Snap best dat ie er van baalt maar hij zoekt verder dan ook geen enkele dialoog met de vissers. Oplossingen moeten van 2 kanten komen lijkt me.

En die poep...er valt wat voor te zeggen dat als je elke vorm van begroeiing wegzaagd dat het in het zicht komt te liggen he.

Als ze nu eens nog 2 van die ondergrondse dingen aan de andere kant van het water neerzetten dan is een groot deel al opgelost. Wederom niet om slecht gedrag recht te lullen maar het feit dat je zon pleuriseind moet sjouwen met je spullen helpt ook niet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 21:45

Ik zag dat er nu een pad is aangelegd, is dat alleen voor wandelen of ook voor fietsen ?
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

02-04-2014 21:50

volgens mij is het officieel een wandelpad met speurtocht maar er wordt veel gefietst erop.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

02-04-2014 22:57

sandor , bert slaat helemaal de plank mis
afgelopen jaar twee keer gezeten en het is er snachts net een rally wedstrijd
alleen nu niet meer om de plas maar op de parkeer plaats
maar wel met brommers tot snachts 4 uur rond crossen
inderdaad erik hield de boel scherp in de gaten
en volgens erik was zeumeren de meest vervuilde plek na een mooie dag van de rgv wateren
dus wederom slaat bert de plank niet volledig mis
maar deze erik werkt nu helaas op buslo omdat hij zelf verhuisd is
CONTROLE EN NIETS ANDERS DAN DAT , DAT IS WAAR WE OP ZITTEN TE WACHTEN
EN NIET LULLEN MAAR DIRECT SCHRIJVEN

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 23:15

Jannes, helemaal mis, niet helemaal mis of helemaal niet mis ?
Dat crossen zal er wel altijd een probleem blijven, het zit die boeren in de genen gebakken.
Het heeft echter niets met vissen te maken en kan dus niet als excuus gebruikt worden om nachtvissen te verbieden.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

03-04-2014 08:08

bert daar heb je gelijk in
maar er moest staan bert slaat helemaal niet de plank mis
en inderdaad dat heeft niets met het nachtvissen te maken
maar om dat er verteld werd dat dit niet zo was, niet gebeurde nam ik het even voor je op
omdat het nog steeds gebeurd , alleen nu nog met autos op de parkeer plaats snacht"s
en inderdaad daar heb ik dan ook de minste moeite mee

dat ouwe mannetje dat controleerde was inderdaad henk de jong
hij had vroeger een pas van de federatie om te mogen controleren
die is lang geleden ingetrokken en toen kreeg hij van de rgv een pas om alles in de gaten te houden soort van terrein beheerder
maar dat nam niet weg dat hij geen vissers kon/mocht controleren , maar dat deed meneer wel
als deze man nog leefde was de ellende nu niet zo groot geweest
hij controleerde elke dag meerdere keren en ook snachts als hij dingen niet vertrouwde
wat betreft controle
zoals hierboven beschreven is zeumeren een federatie water , dus er mag niet gecontroleerd worden door hsv barneveld controleurs

sven ik hoop dat jij iets voor elkaar kan krijgen , en dat jullie wel boa's rond de waterkant kunnen krijgen , wat anderen niet gelukt is"

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

08-04-2014 11:06

En ineens was daar een BOA zondag.. Heb haar zelf net gemist maar vernam dat ze dit vanaf nu vaker gaat doen, ook late/nachtrondes.
Iemand meer weet van? kan geen toeval zijn.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-04-2014 12:30

Toeval of niet, goede zaak toch?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

08-04-2014 12:50

Lijkt me heerlijk zo net voor het slapen gaan.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

08-04-2014 15:09

kijk dat zijn goeie berichten
laat ze maar komen zoveel en zo vaak mogelijk
en het liefst op alle tijden van de dag
en elke dag
federatie midwest nederland bedankt
sven bedankt
dit komt alleen ten goede aan de plas

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-04-2014 16:01

Henk de Jong heeft nooit een controlepasje gehad, noch van de federatie noch van de RGV..., maar zijn controles hielpen wel destijds al mocht je er toen nog niet officieel nachtvissen.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

08-04-2014 20:28

zo dat is zeker goed nieuws en hopelijk gebeurd het nu regelmatig.

Henk controleerde er al toen je nog wel mocht nachtvissen circa 20 jaar geleden ;)
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

10-04-2014 21:44

hoi aart
volgens mij is jou antwoord niet helemaal ok
hij heeft wel degelijk een pas gehad van de voormalige federatie (dus voor midwest nederland)
ik heb die pas zelf gezien , en sterker nog
ik heb toen der tijd contact gehad met de voorzitter en secretaris , en toen vertelde ze mij dat hij jaren daarvoor al geen pas meer had gekregen
en dat de toenmalige federatie geen controleurs meer had
door dat ik nogal eens met die man bakkeleide over van alles en nog wat (voeren wat volgens hem niet mocht, gekleurde boilies mochten niet enz enz)
tijdens een van de controles vroeg hij mij om mijn vergunning , waarop ik vroeg mag ik eerst de uwe zien
die liet hij dan ook netjes zien , maar hield wel wijselijk zijn duim op de datum
toen ik vroeg om hem van dichtbij te mogen kijken , wist hij wat ik wilde
een federatie controleur had ieder jaar een nieuwe pas
een vereniging controleur had een pas voor langere tijd (ben zelf controleur )
ik vertelde hem dat ik op gevraagd had wat ik hier boven beschreef
, en toen moest meneer plotseling eten
moet er wel bij zeggen , vanaf de confrontatie heb ik nooit geen problemen meer gehad met henk
en was het op zeumeren beter toeven dan de laatste jaren
wel was hij in het bezit van een rgv terrein beheerders pas

maar we hopen op een betere tijd nu het door gekomen is waar het door moest komen
carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

10-04-2014 21:44

hoi aart
pas van de RGV had hij wel degelijk
want als er sávonds iets aan de hand was belde erik henk nog wel eens op
of hij even wilde kijken
hij had een terrein beheerders pas

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-04-2014 08:45

Beste Jannes, van Dick Enklaar van destijds de federatie Randmeren weet ik dat Henk geen pasje had van de federatie Randmeren en later na de fusie ook niet van de huidige federatie MWN.
Ik ben tig keren op Zeumeren geweest, vooral tijdens de KSN jeugdviskampen daar, waarbij we van de RGV schriftelijke toestemming hadden om daar ook 's nachts te mogen vissen en heb daarbij Henk ook vaak ontmoet. Van de RGV weet ik dat Henk in die tijd en daarvoor en daarna geen RGV pasje had.
Vanwege Bussloo en de viskampen op Zeumeren had ik destijds wel een RGV controlepasje. Die heb ik Henk ook een keer laten zien toen hij moelijk ging doen over het nachtvissen tijdens een viskamp en daarna was altijd alles koek en ei met Henk. Van de RGV weet ik dat Henk 's avonds de toiletgelegennheid afsloot (dan hoefde de beheerder niet apart daarvoor te komen) en als een soort van tegenprestatie vond de RGV het goed dat Henk ook als een soort van controleur optrad, maar dat was dus niet officieel.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

11-04-2014 12:51

aart welles nietes komen we niet verder mee en is ook niet relevant
als jij er van overtuigd bent dat je gelijk hebt dan mag dat
maar vraag eens na aan erik de oude beheerder van zeumeren , nu van busloo
wat hij bezat dan hoor je het van andere
soms kan je het ook bij het verkeerde eind hebben
inderdaad van de nieuwe federatie had hij hem niet (maar dat schreef ik ook niet) , want toen was hij al overleden

maar goed het feit blijft er is weer eens gecontroleerd , en dat was de vraag
hopelijk blijven ze komen

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-04-2014 07:07

Zand erover Jannes. Trouwens de 3 federaties die visrechten huren van de RGV en veel extra moeten betalen voor het nachtvissen gaan zich nog beraden of zij de door de RGV gevraagde pacht en extra nachtvisgelden wel willen gaan betalen omdat die bedragen extreem hoog zijn t.o.v. van wat zij normaliter moeten betalen bij b.v. waterschappen en het rijk.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

06-11-2014 19:18

zeumeren is weer in het nieuws
dit is waar we aan het begin van het jaar voor hebben gewaarschuwd

het volgend staat in de krant::
Overlast door nachtvissers op Zeumeren05-11-2014 12:21
VAN DE REDACTIE
0 reacties
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services
0
VOORTHUIZEN - Omwonenden van recreatieterrein Zeumeren bij Voorthuizen ervaren overlast door nachtvissers op het terrein. De vissers zouden met name rommel achterlaten. ,,We gaan in overleg met Sportvisserij Nederland om de klachten te bespreken en te zien hoe we dit kunnen aanpakken." Meer in het algemeen gaat het wat betreft vandalisme en zwerfafval op het terrein de goede kant op.

Door Wouter van Dijk

Dat meldt Adriaan van der Linden, manager bij beheerder RGV, desgevraagd, naar aanleiding van een informatiebijeenkomst dinsdagavond voor gemeente, politie en omwonenden. ,,We willen eerst weten of het inderdaad de nachtvissers zijn die rommel achterlaten. Als dat zo is, gaan we dit in overleg aanpakken." Sinds vorig jaar mogen vissers met een nachtvispas op Zeumeren hun hobby uitoefenen, sinds het water als een officiële nachtvislocatie is aangewezen. Daarvoor ontvangt RGV een vergoeding. ,,We zien het ook als een vorm van recreatie die we graag aanbieden." Stoppen met nachtvisserij vindt Van der Linden dan ook een ,,radicale maatregel."

RGV organiseert jaarlijks een bijeenkomst om van verschillende kanten te horen hoe het gaat met aanpak van overlast op en rond het terrein. In de zomer gaf toezichthouder Ron Bosch nog aan te maken te hebben met vandalisme - zoals kapotgegooide ramen in het toiletgebouw - en zwerfvuil op het terrein. Wat dat laatste betreft spant Zeumeren van alle twintig RGV-terreinen de kroon.


en dan gaat het nog niet eens alleen om rommel
de meesten denken dat alles kan en alles mag
dit word een kwestie van tijd , en er is weer een water weg

jongens denk eens na voor dat er weer een water naar de klote gaat
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-11-2014 19:25

Probeer zo iemand dan eens aan te spreken. :roll: Je mag blij zijn als je er zonder kleerscheuren vanaf komt. Toch doe ik het altijd, en wat je allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt. :o

Ik kan begrijpen dat gewone controleurs het in dit soort situaties moeilijk kunnen hebben. :o
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-11-2014 19:42

Bij het gemiddelde recreatiewater hier in de buurt is het vooral de overige recreatie dat overal te teringzooi achterlaat en vernielingen achterlaat.

Lastig te achterhalen en dan vooral omdat de vogel allang gevlogen is eer er handhaving ter plaatse kan zijn. Ook is er gewoon minder vaak handhaving aan de plassen omdat er ook een hoop papierzooi bijkomt, iets waar medewerkers ook van balen.

Karpervissers zijn een makkelijke zondebok, niet zelden zitten er op de stekken waar in het weekend gevist wordt tijdens mooi-weer periodes ook genoeg recreanten die er een teringzooi van maken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm