Zeumeren

Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

24-03-2014 18:17

bodem is kei hard
succes

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

25-03-2014 07:35

Kees, als je er 100 km vandaan woont. Dan weet ik zeker dat er mooier/net zo mooi water veeeeel dichter bij jou huis ligt ;)
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
kees van welsem
Berichten: 24
Lid geworden op: 14-02-2014 22:41

25-03-2014 20:59

Daan Titalepta schreef:Kees, als je er 100 km vandaan woont. Dan weet ik zeker dat er mooier/net zo mooi water veeeeel dichter bij jou huis ligt ;)

nou dat is zeker alleen ga ik mee paassen logeren hier in de buurt en dacht ik dan ga ik lekker nachtvissen.
jannes hooijer schreef:bodem is kei hard
succes

carp greats jannes

bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

28-03-2014 16:08

sandor , na mijn 2e mailtje heb ik antwoord terug gekregen

het antwoord luide als volgt
er word twee keer per week op wisselend tijden gecontroleerd
door boa's , en die controleren alleen op visserij kundige dingen
en niet op rommel
ze gaan contact opnemen met de rgv
en dingen bespreken

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

28-03-2014 18:11

Ik had ook een mail gestuurd vorige week naar aanleiding van dit topic. Neem het ook mee in de volgende vergadering van de Karpercommissie..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

28-03-2014 20:14

oke Jannes goed om te horen. Ik heb geen bericht gekregen maar ben blij dat ze bij de federatie wakker zijn geworden.

Hopelijk blijft het water behouden.
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

28-03-2014 20:31

Tsja, met de uitzending van VisTV van aankomende zondag, bij Zeumeren. Kunnen we de put al als ten dode opgeschreven beschouwen... :(
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

28-03-2014 23:23

Daan Titalepta schreef:Tsja, met de uitzending van VisTV van aankomende zondag, bij Zeumeren. Kunnen we de put al als ten dode opgeschreven beschouwen... :(


Ja helaas helemaal mee eens en dan zaten ze ook nog eens op een plek waar je niet mag nachtvissen dus een goed voorbeeld geef je daar ook niet mee.

Ze mochten daar zitten omdat alles vol zat maar dan krijg je straks "Waarom zei wel en wij dan niet als het vol zit".
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

29-03-2014 18:35

sven welke karper comissie??
sandor wakker worden van de federatie???
dit deden ze al enkele jaren vertelde de dame die mij mailde
waarop ik terug gereageerd heb dat ze waarschijnlijk op het verkeerde water controleren
want dit is al langer aan de gang , en ik zat er echt vaak , 3 a 4 dagen per week ,4 jaar lang
en in 4 jaar tijd ben ik precies 1!!!!! keer gecontroleerd
dit gebeurde door een boa die er meteen een filmpje van maakte
verder aardige vent , alleen ik heb hem nooit meer terug gezien

dus ik houd nog steeds mijn hart vast , en heb helaas nog steeds mijn twijfels

carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

29-03-2014 19:47

jannes hooijer schreef:sven welke karper comissie??
sandor wakker worden van de federatie???
dit deden ze al enkele jaren vertelde de dame die mij mailde
waarop ik terug gereageerd heb dat ze waarschijnlijk op het verkeerde water controleren
want dit is al langer aan de gang , en ik zat er echt vaak , 3 a 4 dagen per week ,4 jaar lang
en in 4 jaar tijd ben ik precies 1!!!!! keer gecontroleerd
dit gebeurde door een boa die er meteen een filmpje van maakte
verder aardige vent , alleen ik heb hem nooit meer terug gezien

dus ik houd nog steeds mijn hart vast , en heb helaas nog steeds mijn twijfels

carp greats jannes


Dan ben ik idd bang dat het een verloren zaak is...
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

30-03-2014 09:43

Nu breekt mijn klomp ... worden ze gecontroleerd bij vistv....

trouwens Ik zag dat het oude strand van Voorthuizen helemaal leeg was dus het verhaal van het zat vol dus we gaan maar op een plek zitten waar niet mag klopt ook niet.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

30-03-2014 10:30

:lol: Ik heb net zitten kijken, wat was het weer net Peppie en Kokkie. Voor de jongere generatie buurman en buurman.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-03-2014 12:01

Voor beginnende karper vissende jeugd voldoet dit onderdeel van vis tv prima wel verbaas ik me over zijn verhaal over safety clip. Krijg daardoor de indruk dat het karpervissen bij Marco al jaren op een erg laag pitje moet staan zo safe is die clip nooit geweest. Hup nog maar een paar kg lood in de natuur, en karpers met meters lijn achter zich aan sleurend en dan geheid zich vast zwemmen. Elk jaar heeft men op Carp in Zwolle een onderwerp wat benadrukt wordt. Voor 2015 kan het zijn is safe als rig altijd wel zo safe

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

01-04-2014 21:55

sven over welke karper comissie praat jij??
ben afgelopen weekend wezen kijken op zeumeren
je broekt zakt spontaan af als je ziet wat daar gebeurd


carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

01-04-2014 23:08

Zoals Jannes?
Ben er zelf ook ff een rondje wezen maken maar verder niets bijzonders gezien? nouja een paar gasten die idd buiten de zones zaten.

Vorige week wel weer 3 volle vuilniszakken mee moeten nemen :evil: en donderdag ga ik er ook weer 3 nodig hebben denk ik. Gister nog ff geweest en best wel bizar hoeveel zooi er in 2 weken weer ligt.
Nou moet ik zeggen, en natuurlijk niet om iets recht te lullen, maar het werkt ook niet echt motiverend om je rotzooi weg te gooien als er aan die hele (vis)kant geen prullenbak te bekennen is.
Jordi Heimgartner
Berichten: 5
Lid geworden op: 30-03-2014 19:09

02-04-2014 10:19

Hallo ik ben nieuw op dit forum al lees ik al een jaar of 2 mee. Mag graag vissen op zeumeren. De laatse controle die ik heb gehad was 3 jaar geleden volgens mij! Vorig jaar regelmatig Polen!? gezien die pas s'nachts om 0200 arriveren en vervolgens om 0600 weer weg zijn. Wat ze doen weet ik niet heb ze toen der tijd wel aangesproken, ze waren wel in het bezit van een vergunning maar konden (bewust of onbewust) geen Nederlands meer. Verder ben ik wel eens complete achtergelaten partytenten tegengekomen (inclusief de lege kratjes pils en dozen hamburgers).

Naar mijn mening is dit alleen te stoppen door strengere en meerdere controles. Want na de uitzending van vistv denk ik dat de toeloop alleen maar groter zal worden. Is het geen idee om een directe lijn met iemand van de rvg te hebben dmv een een telefoonnummer waardoor er misstanden en dergelijke gelijk gemeld kunnen worden?



Met vriendelijke groet,


Jordi
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-04-2014 10:56

Sportvisserij Midwest Nederland Jannes ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 12:08

Het probleem op Zeumeren is de zwarte kousen jeugd, zodra die uit het zicht zijn van ouders en dominee doen ze alles wat god verboden heeft, en wat niet mag van de politie ook.
Toen ik in Voorthuizen woonde gingen wij daar al zwemmen, ook al was het nog verboden toegang.
Je moest wel lopen want je kon niet met de auto het terrein op. Wij niet.
Het duurde niet lang of er kwam een dumpwagen vol zand van een loonbedrijf en die stortte de sloot vol zodat de heren het terrein op konden om rond te crossen met hun Opel asconas.
Het maakte ze niet uit dat daar andere mensen waren, ze driften een paar rondjes, veroorzaakten daarbij enorme stofwolken en dan waren ze weer weg. Lekker als je je net hebt ingesmeerd of als je zit te bbqen. Ermee praten ging niet, want 'hun' hebben net zoveel recht om daar te zijn als wij.
Als ze al eens kwamen om te zwemmen (lees zuipen) lieten ze ook een enorme teringbende achter, en dat is nog steeds zo hoor ik wel.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

02-04-2014 12:36

bert kamp schreef:Het probleem op Zeumeren is de zwarte kousen jeugd, zodra die uit het zicht zijn van ouders en dominee doen ze alles wat god verboden heeft, en wat niet mag van de politie ook.
Toen ik in Voorthuizen woonde gingen wij daar al zwemmen, ook al was het nog verboden toegang.
Je moest wel lopen want je kon niet met de auto het terrein op. Wij niet.
Het duurde niet lang of er kwam een dumpwagen vol zand van een loonbedrijf en die stortte de sloot vol zodat de heren het terrein op konden om rond te crossen met hun Opel asconas.
Het maakte ze niet uit dat daar andere mensen waren, ze driften een paar rondjes, veroorzaakten daarbij enorme stofwolken en dan waren ze weer weg. Lekker als je je net hebt ingesmeerd of als je zit te bbqen. Ermee praten ging niet, want 'hun' hebben net zoveel recht om daar te zijn als wij.
Als ze al eens kwamen om te zwemmen (lees zuipen) lieten ze ook een enorme teringbende achter, en dat is nog steeds zo hoor ik wel.


Blijkbaar ben je al een tijd niet bij Zeumeren geweest want jou verhaal slaat echt nergens op.

Het gaat hier on vissers die gewoon alle regels aan hun laars lappen. Jong en oud. Ik heb mannen van 40+jaar hun troep zien laten staan en jongelui.

Toevallig van het weekend ook 2 keer op zondag rondje gedaan.
- 1 jongen op het oude strand bij Zeumeren (beetje stevige jongen) met 1 kapotte hengel waar het topje kapot van was die zijn vuilniszak gewoon laat staan op het strand.
-vissers bij de gasfles gezeten.
- 2 tentjes op het strand bij de waterski baan
- 1 jongen buiten de zone bij de waterski baan
- zoveel rotzooi rondom de plas daar heb je een dagtaak aan om op te ruimen.

Dus als de sportfederatie zegt dat er structureel wordt gecontroleerd 2 keer per week is gewoon lariekoek. Sinds die oude Henk overleden is is er nooit meer gecontroleerd.
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

02-04-2014 12:38

Fatsoen wordt een groot deel in ieder geval niet bijgebracht thuis zo lijkt het.
Maar, laten we niet alleen negatief zijn, door de jaren heen hebben we er als het op rotzooi maken gaat toch ook wel een paar kunnen bekeren.

Als je ze duidelijk maakt dat een belangrijke reden voor het nachtvisverbod toendertijd juist die teringzooi was dan valt het kwartje soms. Op zeumeren heb je echt te maken met een cultuurverschijnsel wat de jeugd betreft en dat heb je niet zomaar even veranderd.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 12:57

Sandor, waarom quote je mij, ben je bang dat ik niet meer weet wat ik net gepost heb ?
(mocht dat zo zijn kan ik het zo nalezen, het staat er vlak boven)

Ik heb mannen van 40+jaar hun troep zien laten staan

Dat zijn precies die Opel ascona gasten van de jaren 80.
Het kan toch geen toeval zijn dat dit probleem uitgerekend op Zeumeren zo erg is.
Gebruikersavatar
Sandor vd Beek
Berichten: 90
Lid geworden op: 02-01-2014 20:19
Locatie: Barneveld

02-04-2014 15:08

ik quote jou Bert omdat je onzin praat.

Het zijn niet alleen zwarte kousen of camping jeugd of polen of uit de stad. Het zijn allerlei verschillende vissers die "omdat er toch niet wordt gecontroleerd" maar wat doen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 15:43

Leg mij dan eens uit waarom het op Zeumeren zo'n groot probleem is terwijl het hier in het oosten veel minder is, ook op plaatsen waar minder gecontroleerd wordt.
Het is gewoon de aard van het beestje daar.
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

02-04-2014 18:22

Zeumeren is al sinds jaar en dag de plas van de rgv met de meeste rotzooi en de meeste schade. Diverse RGV mensen dat zelf horen zeggen. Laten we het erop houden dat het meerdere factoren zijn die dat veroorzaken, vraag is hoe tackle je dat probleem..

Meer controle, meer afvalpunten en wellicht een stevig signaal van de RGV en federatie uit dat als dit zo doorgaat het gewoon weer afgelopen is, kun je straks weer fijn een evenementen vergunning regelen om s een nachtje te kunnen zitten..
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

02-04-2014 18:43

Wat de rotzooi van vissers betreft, dat is niet zo moeilijk.
Elke avond een rondje doen met een controleur van de HSV en een vrijwilliger.
Personalia van vissers noteren, maak een foto van de visplek.
De volgende morgen kan de vrijwilliger het rondje alleen doen, foto maken als er rotzooi is achtergelaten en waarschuwen/bekeuren/nachtvergunning afpakken.
Het is een kwestie van even volhouden maar dan is het probleem wat de vissers betreft na een paar maand wel opgelost.
Ga op zoek naar vrijwilligers en naar bevoegde controleurs, dat laatste zal het probleem wel zijn.
Trouwens, hebben ze (RVG) er wel eens bij stilgestaan wat er gebeurt als het nachtvissen weer wordt afgeschaft ?
Juist, dan moet er ook regelmatig gecontroleerd worden.