veluwemeer

Plaats reactie
tino ven
Berichten: 139
Lid geworden op: 09-08-2015 21:38

24-08-2015 09:54

bert kamp schreef:Tino, je snapt er helemaal geen hol van.
De reden dat bekende karpervissers naar het buitenland gaan voor een dikke vis is simpel, er zwemmen er daar veel meer dan hier, dus als ze weer eens met hun hauft in het nieuws willen met een bak moeten ze daar zijn.

De reden dat jij nooit hoort van dikke bakken van de randmeren is ook simpel, de vanger bereikt er niks mee als hij het openbaar maakt, sterker nog, hij snijdt zichzelf in de vingers want er komen allerlei gelukszoekers op af die hem het leven zuur gaan maken.

Als ik een week naar Frankrijk ga maak ik een goeie kans om een 40tiger te vangen, als ik een week hier op het TK ga zitten is die kans er ook wel, maar die is ongeveer 1 op 1000 of zo.
Als er een koppelwedstrijd gevist wordt met 50 koppels komt er regelmatig een 20 kilo vis op de kant, dat wil echter niet zeggen dat je een goeie kans maakt als je in je uppie een paar dagen gaat zitten.
Als je lang genoeg vol houdt vang je er misschien 1, maar lang volhouden is ook geen garantie voor succes.


Als er een koppelwedstrijd van 50koppels meedoen en er wordt een 40er gevangen weet dat dus al weer 100man plus degenen die iok nog praten.Nederland heeft zoveel water en iederee gaat naar frankrijk om de zware karpers te pakken.Leuke promotie voor je eigen land inmers?Op de randmeren durven de bekende vissers zich niet te wagen omdat ze hum imago verliezen.Ik heb nog nooit een 40-er op het ijsselmeer/veluwemeer gezien uitgezonderd op een foto in de karperwereld die ene 40-er op de cover(en was die wel 40)in het ketelmeer??(en dat je daar de ketelbrug ziet was gewoon toeval dat hij juist die brug erop wilde hebben)?Als je een 40-er vangt kun je gerust een foto maken zodat je stek niet zichtbaar is.En toon maar eens bewijs dat er tijdens een koppelwedstrijd een 40er gevangen wordt op de randmeren......Ik moet de eerste nog tegenkomen
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

24-08-2015 10:10

Ach.... zware karpers zijn alleen maar meegenomen als je die vangt op de randmeren.Iedere vis vind ik net zo mooi,immers met elke vis moet je blij zijn op zo'n groot water?Tuurlijk zie ik ook liever dat de bekende karpervissers onder ons eens een opname maken van vissen op het ijsselmeer bijv. En kijken of ze dan ook veel plezier hebben tijdens het vissen.Karpervissen op de randmeren is wachten,wachten en nog eens wachten op de karper.Soms heb je dag/nacht dat je er een 10pakt.Maar meestal houdt het met 1 of helemaal niks op.Het is super moeilijk en ik heb respect voor de Die Hards onder ons die juist de randmeren bevissen.Want in een week in Frankrijk of een ander land bijv 3 40ers vangen is mooi maar doe dat eens op de randmeren.......is volgens mij nog niemand gelukt.....Uitdaging voor ons om dit te verwezenlijken.....Wie doet er mee???hahahaha
tino ven
Berichten: 139
Lid geworden op: 09-08-2015 21:38

24-08-2015 10:16

jeroen beld schreef:Ach.... zware karpers zijn alleen maar meegenomen als je die vangt op de randmeren.Iedere vis vind ik net zo mooi,immers met elke vis moet je blij zijn op zo'n groot water?Tuurlijk zie ik ook liever dat de bekende karpervissers onder ons eens een opname maken van vissen op het ijsselmeer bijv. En kijken of ze dan ook veel plezier hebben tijdens het vissen.Karpervissen op de randmeren is wachten,wachten en nog eens wachten op de karper.Soms heb je dag/nacht dat je er een 10pakt.Maar meestal houdt het met 1 of helemaal niks op.Het is super moeilijk en ik heb respect voor de Die Hards onder ons die juist de randmeren bevissen.Want in een week in Frankrijk of een ander land bijv 3 40ers vangen is mooi maar doe dat eens op de randmeren.......is volgens mij nog niemand gelukt.....Uitdaging voor ons om dit te verwezenlijken.....Wie doet er mee???hahahaha


Niemand want dan heb je vissers die weer een andere visser het leven zuur gaan maken :D .
Die 40ers ga je toch niet vangen in de randmeren omdat die er niet zijn....ik wacht nog steeds op een reportage van een koppelwedstrijd waar een 40er gevangen is op de randmeren.....(immers die worden toch vaak gevangen daar)
bert gerards
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-02-2013 10:56
Locatie: zeewolde

24-08-2015 10:51

tino er zwemmen wel degelijk 40.plus vissen maar vergeet niet het water is 6600 ha dus waar ze zitten kan per dag erg verschillen kunnen bij host op het ondiepe zitten of bij elburg wolderwijd
maar in frankrijk vang je ze sneller omdat het water daar max 25 ha is
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-08-2015 11:10

Ik had het over het TK Tino, koppelwedstrijd op het TK.

bert gerards schreef:maar in frankrijk vang je ze sneller omdat het water daar max 25 ha is
:o
patrick roselaar
Berichten: 66
Lid geworden op: 27-07-2010 22:55

24-08-2015 12:09

ik vind Tino wel lachen eigenlijk. Je geloofd iig wel goed in zelf en je ideeën. dat jij in je hele leven maar 1 40er van de randmeren hebt gezien, ligt dan toch aan jezelf. Helaas zijn er zat voorbeelden te vinden, zelfs nog 1 met de stekinfo er bij. Dat de meeste vissers niet voor het veluwemeer of bijv het wodlerwijd kiezen is ook logisch. Net wat jeroen zegt, je moet veel uren maken. ik vis niet anders dan de randmeren en ik heb het geluk dat ik vanuit de boot vis. Paar weken geleden nog mega op mijun bek gegaan op het veluwemeer, 5dgn vissen voor een handje vol kleine schuubkes en 1 spiegel. Dit jaar helaas ook nog geen vis gezien die ook maar in de richting van de 40 pond zit. Misschien is de RCC wedstrijd wel wat voor je Tino?
tino ven
Berichten: 139
Lid geworden op: 09-08-2015 21:38

24-08-2015 18:38

Patrick.....die ene met stekinfo is de ketelbrug.....meer niet.Kom maar op met bewijzen........die heb je niet.RCC doe ik niet mee ivm mijn werk en ik dan in het buitenland ben.40ers zijn er niet op de randmeren..........dat is verleden tijd
gerwin van der heide
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-11-2006 19:19
Locatie: elburg

24-08-2015 20:29

Klopt , er zitten geen 40-ers op de randmeren. :wink:
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

24-08-2015 21:57

Nou ik vis al jaren(jaar of 15)maar heb hem zelf ook nog nooit gevangen op het veluwemeer.Wel ben ik ervan overtuigd dat ze er zitten.Ik vis alleen maar op de randmeren en vooral het veluwemeer.Moet wel eerlijk bekennen dat het vorig jaar stukken beter vangde als dit jaar Vorig jaar had ik wel zware bakken gevangen...dit jaar is dat een heel stuk minder...maar wat nog niet is kan nog komen.Ik ga woensdag een 5daagse sessie doen op het veluwemeer.Dit jaar al enkele sessies mogen doen maar wat me juist dit jaar opvalt(en weet niet hoe het bij anderen is)is dat ik nu juist overdag veel vang ipv nacht en sochtendsvroeg.
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

24-08-2015 22:24

Ja...Tino...Je hebt helemaal gelijk. Zwemmer geen 40-ers...Iedereen loopt hier ongelovelijk uit z'n nek te lullen inderdaad. Kunnen we nu weer verder? Voordat er hier nog iemand gaat vertellen waar ze gevangen zijn. En daar zit ik, als randmeervisser niet op te wachten.

Iemand afgelopen weekend nog gezeten?
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

24-08-2015 22:39

Ik weet dat er een cluppie van 5man vorige week een week gezeten heeft....maar of die wat gevangen hadden???Ze hadden het wel super gezellig
tino ven
Berichten: 139
Lid geworden op: 09-08-2015 21:38

25-08-2015 00:07

Ik heb internet nageplozen en kan niks vinden mbt een 40er die gevangen is op de randmeren.Uitgezonderd die vam de ketelbrug maar daar zijn de nodige twijfels of die wel zo zwaar was.Dus mensen kom maar met de bewijzen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

25-08-2015 00:36

tino ven schreef:Ik heb internet nageplozen en kan niks vinden mbt een 40er die gevangen is op de randmeren.


Volgens diezelfde logica heb jij nog nooit een karper gevangen.
tino ven
Berichten: 139
Lid geworden op: 09-08-2015 21:38

25-08-2015 09:28

Volgens diezelfde logica heb jij nog nooit een karper gevangen.[/quote]

Zo reactie had ik wel verwacht van iemand uit de achterhoek....Blijkbaar ben je zo geirriteerd dat je niks hebt kunnen vinden op internet als bewijsmateriaal.....
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

25-08-2015 09:41

Bert maakt eigenlijk een heel sterk punt. Tis alleen aan jou om dat te begrijpen of weg te zetten als irritatie.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Sil Westerink
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-07-2013 20:58

25-08-2015 09:56

Omdat Bert uit de Achterhoek komt is het inderdaad wel logisch dat er zo'n reactie komt......Tsja....Zo gaan we geen discussie beeindigen....Maar ja, ik kom uit Elburg, dus het zal wel een domme opmerking zijn. Alle Elburgers zijn namelijk megadom. Verder generaliseer ik eigenlijk nooit...
tino ven
Berichten: 139
Lid geworden op: 09-08-2015 21:38

25-08-2015 10:02

Blijkbaar kan geen van jullie bewijs keveren van een 40er op de randmeren.....anders hadden jullie hem er al opgezet.Wij als Nederlanders zijn maar trots op de randmeren en dat er karper zwemt maar die praatjes van Er zitten dikke vissen is gewoon jezelf voor de gek houden want 40-e
rs zitten er niet
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-08-2015 10:05

tino ven schreef:
Zo reactie had ik wel verwacht van iemand uit de achterhoek....Blijkbaar ben je zo geirriteerd dat je niks hebt kunnen vinden op internet als bewijsmateriaal.....


Wat een kortzichtig menneke zeg:

Laten wij even Google gebruiken

Zie je, zie nergens dat je ooit een karper hebt gevangen dus het zal wel niet zo zijn. Want niks op internet over te vinden, bewijs nul-komma-nul!

tino ven schreef:Ik heb internet nageplozen en kan niks vinden mbt een 40er die gevangen is op de randmeren.Uitgezonderd die vam de ketelbrug maar daar zijn de nodige twijfels of die wel zo zwaar was.Dus mensen kom maar met de bewijzen


Elke zichzelf respecterende karpervisser (en hij die anderen ook respecteert) houdt zoiets gewoon voor zich. Veel mensen zien niet de noodzaak zulks te delen, en met reden. Maar goed, voor zulke mensen is het alleen maar mooi dat jij schreeuwt dat het niet zo is.

Vandaar:

Je hebt helemaal gelijk, niets meer aan veranderen en doe vooral geen moeite om nog meer je gelijk te halen ;)

En voor elke ander die denkt dat hij Tino moet bewijzen dat het wel zo is: Het hoeft niet. Hij is alleen maar op informatie uit en probeert dit met rebels gedrag te ontfutselen. Laat hem lekker ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

25-08-2015 10:23

Jongens laten we mekaar blijven respecteren.....elkaar de grond in boren is niet zo moeilijk....we moeten reeeel blijven.Tino jij hebt een mening ok...dat kan.Ikzelf hwb lang getwijfeld of er 40-ers zaten op de randmeren...mijn conclusie(en heb zelf nog geen 40-er gevangen en gezien)op de randmeren is na 15jaar ervaring dat ze er toch zitten alleen moet je net dat beetje geluk hebben om er 1 aan de haak te slaan.Alleen heb ik een brabander gesproken in 2014 die op vakantie was in Hardewijk en een nachtje ging zitten en een 44er eruit haalde....Foto plus filmpje liet hij zijn op de telefoo en de eigenaar van de camping was erbij dat hij hem gevangen had.Ik was blij voor hem maar teleurgesteld in mezelf dat ik hem nog niet gevangen had en dat terwijl ik uren genoeg maak.Shit Happens.Er zijn vissers die al 30jaar de randmeren bevissen en er nog geen 40-er op de mat hebben kunnen krijgen.Dat is het beetje geluk wat je moet hebben om dat voor mekaar te krijgen.
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

25-08-2015 11:46

Sven van Anrooy schreef:En voor elke ander die denkt dat hij Tino moet bewijzen dat het wel zo is: Het hoeft niet. Hij is alleen maar op informatie uit en probeert dit met rebels gedrag te ontfutselen. Laat hem lekker ;)

precies dit dus
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
patrick roselaar
Berichten: 66
Lid geworden op: 27-07-2010 22:55

25-08-2015 14:26

Dat hij op info uit is, is wel duidelijk. De info is er maar ik ga het je niet aanreiken. Op nog meer vissers zitten "wij" randmeervissers denk ik niet te wachten. en al helemaal de kantvissers niet.
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

25-08-2015 20:19

Zitten geen veertigers nee, maar wel vijftigers.
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

25-08-2015 20:20

Foij foij :wink:
gerwin van der heide
Berichten: 85
Lid geworden op: 06-11-2006 19:19
Locatie: elburg

25-08-2015 20:23

Geloof ik niks van cor, grootste die er gevangen is was 26 pond
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

25-08-2015 20:26

Bedoel 50 cm he 8)
Plaats reactie