WOLHANDKRABBEN HAARLEM E.O?

Arie Visser
Berichten: 69
Lid geworden op: 16-03-2003 01:00
Locatie: Haarlem

18-09-2003 20:30

Ja, heb het gezien, met 5 man op een rij en maar storten.

Heb er dit jaar een nacht gezeten en toen hield ik het maar weer voor gezien.

Hoop dat de mannen die er blijven zitten er hun seizoen mooi afmaken.

Groet Arie
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-09-2003 13:55

Momenteel zitten de krabben er nog volop....
Nog even een maandje afwachten wat er gaat gebeuren met de temperatuur! Als het kouder gaat worden zullen de krabben weer wegtrekken...
... en dan kunnen wij weer lekker vissen!

Overigens zijn de hoeveelheid krabben per gedeelte van het water verschillend!
Willem Barnas

25-09-2003 16:17

Nou Marijn,

Wacht nog maar 'even een maadje', dan heb je er nog steeds last van... Hiero is het op het grote open water ook een ramp en het houdt niet op in oktober!

Laatst nog kreeg ik drie piepen en zag de top krom trekken; rammen en... Weerstand, brasemachtig, ineens schoot het los... Wat schetst mijn heel apart (maar aangenaam!!!) gevoel van binnen:

Er hangt een pootje met schaar en wollen mouw aan! Blijkbaar laten ze ze los in noodgevallen....

STELLETJE HUFTERS!!! :mad:

Krabbels,
WB :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

26-09-2003 12:29

Willem,

Op de stek die ik bevis trekken ze weg zodra het kouder wordt!
Beroepsvissers vinden dan hun netten vol met deze hufters... Neemt niet weg dat er nog genoeg blijft ziten, maar ze zijn er wel in kleinere getallen, waardoor je gerichter kan voeren zonder dat je hele stek binnen een uur is kaalgevreten door die krabben!

Zo´n pootje aan de haak gebeurd vaker, maar brengt geen geluk....
Tony de Bruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-09-2003 02:00
Locatie: den haag

26-09-2003 21:48

Ik heb geen zin om mij te bemoeien met bestuurlijke perikelen,maar ik viste erg veel in de Havens-West in A'dam.
Daar ondervonden wij ook dit probleem,maar wij hebben dit probleem weten uit te schakelen door om de boillie een stukje panty te doen en het werkt klinkt gek maar helpt en scheelt ergernis de wegtrekkers zijn er soms nog maar je aas blijft heel en je kan gerust slapen,trouwens wordt de vangst er niet minder om.

Dus heren zoek verkering steel panty's van je vriendin of vrouw zelfs als je beticht van travestie en voor de vrijgezellen zoek verkering en sla jullie slag
Willem Barnas

27-09-2003 10:38

Jo Tony,

Ik ga voor een stel panty's heus geen visloze weekenden riskeren, ben je besodemieterd!!!!

HEMA is misschien een beter plan?

Momenteel ben ik niet bezig op het open water, maar als ik er weer aan de slag ga, dan ga ik het proberen.

Vang er een zooi daar in dat mooie DE HAAG,
WB :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

28-09-2003 11:48

Tony,

Goed plan wat betreft de panty, maar wat ik wil weten is hoe bevesti je de oanty om je boilie? En blijft die panty wel zitten, want als er een krab maar even een schaartje opzet dan scheurt de hele panty stuk...

Ik krijg dat altijd te horen van mijn vrouw als ze een panty draagt en ik ben mijn handen eroverheen ga!

Groetjes Marijn
Tony de Bruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-09-2003 02:00
Locatie: den haag

04-10-2003 23:43

doe dat dmv je naald en haal de naald precies door 2 delen panty heen dus bevestig de haar als een stop.
De krab zal niks kunnen met de panty als deze strak zit de panty zal slechts rafelen,het is echt zo.

Trouwens leg uit wat je vrouw bedoelt,ben altijd nieuwsgierig
TonyBgood
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

12-10-2003 19:28

Beste mensen hoewel de watertemperaturen aan het dalen zijn, is er nog steeds krabbenaktiviteit. Afgelopen vrijdag op B kanaal in Velsen gevist en twee krabben gevangen.Ook bij de Prinsenbrug was het de week daarvoor nog raak een vismaat van mij had daar ook een krab.Erg jammer daar de goede tijd om karper te vangen is aangebroken.Ze gaan zich nu op de winter voorbereiden en veel voedsel tot zich nemen.
We houden het in de gaten
Succes met vissen!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

13-10-2003 08:33

Peter,

Ik heb op het 'ene' stekkie gevist zaterdag op zondagnacht!
1 visje gevangen en verder alle hengels kaalgevreten door de krabben!
Zelfs mijn rigs waren allemaal aangetast door de krabben...
Helaas willen ze in tegensteling tot vorig jaar, niet wegtrekken van mijn stekkie...
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

14-10-2003 21:53

Ja Marijn het is triest ik wacht nog wel even met vissen, ga morgen een dagje snoeken met de boot.Het was zeker wel koud snachts op dat ene stekkie?
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-10-2003 08:36

Het was 3 graden in de de nacht, maar het viel best mee met kou. Wij hadden slaapzakken uit het leger en die zijn bestemd voor -40... Ik heb liggen slapen als Sneeuwwitje...

Ik denk dat ik die stek maar met rust laat, want de stek is helemaal verpest! Ik denk dat deze stek een jaar rut nodig heeft zodat die krabben niet gevoerd gaan worden... Het was jammer want de avond begon veelbelovend met een run om 20:30 en dan gaat het 9 van de 10 keer de hele nacht doorlopen....
Dit keer niet dus!
Wij hadden trouwens geen trillende toppen of piepjes gekregen, je merkt er gewoon helemaal niks van! Ik viste met 1 hengel met BerkleyBaits, dat is van rubber en ook dat hadden ze eraf gevreten.... DRAMA!!

Succes met de snoek, het is er de mooie tijd voor...!
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

15-10-2003 20:22

Marijn vanmiddag met de buurman gesnoekt in de Haarlemse grachten vanuit de boot resultaat twee snoeken waarvan een mooi aan de maat en een snoekbaars.Paul ving zijn eerste snoek en was hier erg blij mee fotootje gemaakt!
Was een leuke maar wel frisse middag ik had mijn warmtepak gelukkig aangetrokken.
Gebruikersavatar
alex van dun
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: zaandam

12-11-2003 10:49

ik vis zelf ook op een water met veel krabben,ik gebruik dan een boilie van 24 mm met een hakje 6 strak onder de boilie je boilie word dan wel aan gevreten maar je kan zo toch 2uur vissen,andere mogelijkheid
is:in de bager vissen met een lagere onderlijn.want mij ervaring is dat krabben houden van een harde bodem.
Als je maar van de straat bent.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

24-07-2005 18:45

die krabben zitten er nog steeds!
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

25-07-2005 00:12

Ons stadje is toch wel veelbesproken zo,gelukkig nog niet heel veel last gehad van onze haarlemse etterbakkies.groet erik.
veel runs toegewenst....
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-07-2005 09:42

Mannen...

ik weet niet of jullie er iets aan hebben, in mijn witvisperiode veel wedstrijden gevist op de voorzaan in de winterperiode (belachelijk veel krabben daar in de winter, maar ook bergen witvis), wat ik deed als ik last kreeg van krabben was domweg overschakelen van levend aas ( maden, pieren e.d.) naar mais, ik kan je zeggen het hielp zeker, dus als je zit te vissen met een knikker waarin vismeel o.i.d. verwerkt zit probeer dan eens een fruitknikkertje, baat het niet dan schaad het ook niet....de krab is tenslotte een vleeseter...en de mais liet hij ook met rust
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-07-2005 10:28

Rob,

Ik heb voorheen altijd op dit water gevist en ben 'weggepest' door de krabben.
Ik trok vorige maand mijn stooute schoenen aan en beviste mijn 'oude' topstek, die meestal goed was voor meer dan 10 runs per nacht.

s'ochtends werd ik uitgeslapen wakker, van de 6 hengels die water lagen, zater er geen enkele boilie meer op... Fruitbollen, vismeelbollen en pinda's...

Die krenegn vreten werkelijk alles en vergallen je hele water!
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

26-07-2005 23:28

Die kraben zijn echt klote, ze maken alles kapot en vreten overal aan.
En over die fuiken ik vis regelmatig in de ringvaart elk jaar aug. zetten ze fuiken in de ring vaart elkedag 200meter en volgens mij zo de hele ringvaart af volgens mij. Ook elk jaar nadat ze dat hebben gedaan hoef ik er ook niet meer te vissen omdat ik simpel weg bijna niks meer vang en ik wil soms ook nog wel is op snoekbaars vissen en dat kan ik na aug. al helemaal wel vergeten want ze zijn gewoon weg.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Peter Schuurmans
Berichten: 111
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: HAARLEM

30-09-2005 22:56

Zie dat de discussie nog steeds loopt na 2 jaar er wordt dit jaar gebaggerd in de Haarlemse wateren en hierbij zullen ook wel wat krabben verwijderd worden dus er is weer hoop voor de vissers!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-10-2005 00:14

Peter Schuurmans schreef:Zie dat de discussie nog steeds loopt na 2 jaar er wordt dit jaar gebaggerd in de Haarlemse wateren en hierbij zullen ook wel wat krabben verwijderd worden dus er is weer hoop voor de vissers!!
Naar mijn weten is dat alleen vanaf de Ringvaart het Spaarne op, t/m brug 2 of 3 ofzo, iig, het was een beetje dichtgeslibt, en dus niet de ideale bodem voor een krab om te overdagen (snachts vind ik ze actievrm eigen ervaring eigenlijk)...

dus, ik denk wat jij oppert, zal reuze meevallen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

01-10-2005 07:33

Het schijnt dat de krab hier in drenthe al minder voorkomt dan voorheen. Dit was onlangs op Tv Drenthe te zien. Volgens hun vissen de chinezen op deze krab om ze te eten in hun restaurants.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-10-2005 15:04

Peter,

Zoveel is er toch niet gebaggerd?
Ze zijn in de Delft bezig geweest, maar de stekken waar je juist last van die krabben hebt is geen baggerschuit geweest...


Ben bang dat het een eindeloos verhaal wordt.
Mijn oude topste is nog steeds niet te bevissen.
2 keer per jaar ga ik er nog naartoe... in de hoop dat die hufters weg zijn, maar als je dan de volgende dag merkt dat van alle hengels de boilies zijn weggevreten... Dan wordt ik steeds weer verdrietig... :cry:
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

01-10-2005 16:58

Ik heb wat foto's en info over deze krab bij elkaar gezocht en een artikeltje erover gemaakt op mijn site. Ik zelf heb ze nog nooit gezien, maar ik had afgelopen week wel een aangevreten boilie, vandaar mijn interresse.

Voor de liefhebber.
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

22-10-2005 12:50

LS

De stek op het Spaarne van ons is naar de klote door baggerwerk.Toen maar naar de H'ringvaart. Ook daar maar weer gestopt. Krabben en krabben. Vrienden van me op de Nel zijn er ook mee gestopt. Lijkt dit jaar wel erger als voorheen.
Zucht. Altijd maar weer die krabben.

Gr. John