SPIEGELKARPER Project

Plaats reactie
jeroen beld
Berichten: 371
Lid geworden op: 20-06-2013 12:25

12-08-2013 22:20

Beste Mensen,

Ik zat laatst op het veluwemeer en ving een spiegelkarper van een goede 20 pond.
Helaas viste ik op me eentje maar wat ik afvraag hoe moet ik de foto nemen om te zien of het van het ksn project is???

Woensdag ga ik weer zitten en als ik er dan 1 vang zet ik hem op de foto.

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-08-2013 23:52

Linkerflank fotograferen. De kop dus aan de kant van je rechterhand of links op de mat.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

13-08-2013 00:41

Beide flanken op de mat zit je eigenlijk altijd goed. Vrijwel alle projecten fotograveren in elk geval de linkerflank, sommige beide flanken (veluwemeer niet). Verder, een scherpe foto in een zo hoog mogelijke resolutie maak je het terugzoeken een stuk makkelijker mee. Als het een vrij kale vis is, met alleen op de rug en staart schubben zijn die delen het belangrijkst, eventueel kan je daar nog een close up van maken. Als ik voor mezelf als terugzoeker spreek, ik ben altijd blij met alles wat ik krijg wat de goeie flank is. Neemt niet weg dat de dingen die ik net noemde het makkelijker maken en dat gewicht, lengte en vangsocatie erg gewaardeerd wordt. Dat laatste mag globaal zijn trouwens, we zijn niet uit op stekken, alleen op informatie over de migratie van de vissen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie