Donge tussen Dongen en sgravenmoer

Plaats reactie
Dirk Böhm
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-07-2013 04:01
Locatie: Oosterhout

10-07-2013 03:58

Hoi,

Ik zou graag een aantal sessies willen gaan zitten aan de Donge, wie heeft er tips voor me? Ben niet op zoek naar een specifieke stek, maar meer van soorten aas, Wel niet voorvoeren, waar kun je het beste zitten, recht stuk in een bocht bij een aftakking ?en wat zit er vooral voor karper op? vis normaal op vijvers en afgravingen maar wil weleens de uitdaging aangaan om op stromend water te gaan zitten. Wilhelminakanaal lijkt me dan weer gelijk een te grote stap dus wilde het wat kleiner proberen in het begin.

Alvast bedankt voor de mogelijke tips.
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

10-07-2013 08:26

Ik viste ook veel op zulke ''stroompjes'' bij mij in de buurt die vergelijkbaar zijn met de Donge en ik hield me altijd vast aan onderstaande:

- Simpele montages maar wel zwaar lood ivm het wier wat vaak in je lijn stroomt in de warmere maanden
- Drie dagen voorvoeren met mais, hennep en halve boilies (dit is misschien puur iets psychologisch voor mezelf, vis trekt namelijk veel rond dus echt op de stek houden in drie dagen voeren lukt denk ik niet). 1 hengel viste ik met mais, andere met boilie.
- Aftakkingen (of iedere onderbreking van het rechte stuk) zijn altijd prima stekken, weet je zo'n plek, dan kan je er gegarandeerd karper verwachten. En dan gewoon simpel langs het kantje gooien.
- Qua karper zou ik vooral mooie, gave en sterke schubkarpers verwachten. En echt niet alleen kleine :)

Succes
Plaats reactie