Karpervissen Roosendaalse Vliet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

18-05-2013 14:25

Beste,

Ik ga de dagen die komen gaan, karpervissen op de Roosendaalse Vliet.

Tot nu toe hoor ik er nog niet veel van betreft vangsten.
(hoef geen stekken te weten, wil weten of er wat karper op zit of niet)

Hoop op wat leuke berichten of het al wat is.
Anders kom ik er zelf achter, wat ik in dit topic zal plaatsen.

Mvg,
Ger de Rooij
Berichten: 30
Lid geworden op: 26-07-2012 20:29

18-05-2013 17:26

Hoi Teun,

Heb zelf al heel wat sessie´s op de Vliet en de Mark gemaakt.
Beide wateren dezelfde tactieken toegepast en werkten altijd wel. Nachten van 6/8 vissen zijn echt geen uitzondering. Echte bakken zijn echter zeer schaars. Merendeel zit rond de 16/20 pond.

In deze tijd van het jaar beginnen de vissen wel los te komen. Vorige week samen met een maatje 7 gevangen in een nachtje. Alleen maar gevoerd met bollen, want brasems zitten er heeel erg veel.

Succes in ieder geval!
Vangze,
Ger

Kleine tip : voorvoeren :lol: :lol:
01-10-1995
Karpervissen is m'n leven.
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

18-05-2013 17:34

Hee Ger,

Okee, bedankt voor je reactie!

Ja ik had wat gelezen over sterfte dus schrok daarvan op de vliet. En mensen die vragen stellen van word er nog wat gevangen enzo. op forums.. dus kreeg beetje slecht/wanhopig beeld van de vliet.

Nou daar kom ik me bedje wel voor uit voor zulk formaat.(rond 20 pond)
Maar haha mijn doel is toch iets grootst eruit te trekken. Op kanaal trekt vis door, dusja hoop op keer een uitschieter.. ook al zal het schaars zijn.. heb geduld.
(Ga de komende jaren beetje vissen op de Roosendaalse Vliet, lekker dichtbij en wel leuk water in mijn ogen.)

Ja echt brasem kanaal :P Ga ook met bollen vissen :D

Bedankt voor je verslag, en ja zal hier wel resultaat plaatsen van sessies.

Groetjes,

Teun
*Waar een wil is, is een vangst!*
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

19-05-2013 20:23

Probeer de laatste stoep eens en dan naar de kano stijger vissen .
Zowel eigen kant als de stijger kant voor voeren en knallen maar.
Vroeger veel vis gevangen en soms ziter een leuke verrassing bij.
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

19-05-2013 20:33

@Mario

Bedankt voor de tip!
Wat houd die verrassing in? haha

Nouja ik ga me best doen, en er heel wat uren in steken.
Wil gewoon kunnen aantonen dat de Roosendaalse Vliet iets grootst bezit...
Alleen wanneer ik dat ga vangen is nog de vraag :P
*Waar een wil is, is een vangst!*
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

19-05-2013 21:27

Heb er meerdere vissen van rond de 25 à 30 pond gevangen maar die kan ik op 1 Hand tellen .
En heb er echt veel gevist !.Merendeels is rond de 20 pond
Is voor mij een thuiswater. Geef eens een gil als je gaat kom Miss wel ff praatje maken.
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

19-05-2013 22:13

Okee dat zijn leuke verrassingen. Weet jij hoe het bestand er nu voor staat? Lees veel oude berichten op internet max 2006 dusja voegt niet veel toe, en is alleen maar negatief betreft vangsten en sterfte.. Maar 20ers zijn leuke karpers. Zal een gil geven ;) voorvoeren is wel een pré denk ik? Vis graag met mainline instand.. bedankt alvast voor dw inf
*Waar een wil is, is een vangst!*
aron thielen
Berichten: 69
Lid geworden op: 21-12-2009 14:39

20-05-2013 23:38

3 dagen voorvoeren met duivenvoer en wat boilies en je gaat zeker vangen. vis er zelf ook al een tijdje, maar de grote willen er nog niet echt uitkomen. zwaarste 11 kilo. en heb er echt al heel wat gevangen zelfs nachten van 15 stuks. door de kleintjes heen vissen maar vroeg of laat moet het een keer raak zijn. laat maar weten wanneer je een mooie vis hebt kunne vangen. ben echt benieuwd wat er toch allemaal nog opzwemt, het water is groot zat.

groetjes
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

21-05-2013 08:07

@aron

Bedankt voor je tip! Ga zeker dag of 3/4 voorvoeren, maar denk meer met boilies aangezien er veel brasem op zit.. wat ik vang zal ik hier posten, denk dat er iets groots in verschuilt bedoel op de mark zit ook 20kg en dat sluit aan roosendaalse vliet en klinkt onmogelijk maar ooit zal iemand zo karper vangen.. en waar klein is, is groot en klein groeit ook he. Kan alleen iemand mij vertellen, zit er zowel schub als spiegel op kanaal? Eventueel gras?

Groetjes
*Waar een wil is, is een vangst!*
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

21-05-2013 11:15

Halverwegen tussen Roosendaal en de kanosteiger aan de oostkant heb je een klein slootje die uitmond in de vliet. Aan de westkant daar tegenover heb je een mooi plekkie om te zitten en kun je mooi in de inham van dat slootje vissen .
Kan een goed lopende stek zijn maar is erg verschillend.
Vroeger kon je in de doodlopende zijtak van de haven goed vangen maar daar is nu niet meer te bij te komen omdat ze alles volbouwen met industrie :x
Als het goed warm is schrik je ervan hoeveel vissen daar liggen te zonnen.
As the weed gets thicker, minds get sicker
aron thielen
Berichten: 69
Lid geworden op: 21-12-2009 14:39

21-05-2013 13:34

ja er zit zeker spiegel, ik heb er 2 kleine volschubjes van rond de 13 pond gevangen. maar het grootste gedeelte wat je vangt is schubs. graskarper heb ik zelf nog niet gevangen daar maar wie weet. en wat jij zegt op de mark zitten ze ook dus waarom niet op de vliet zo denk ik ook.

groetjes
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

21-05-2013 17:17

Aron , jij had vroeger toch ook een keer een mooie schub in die zijtak helemaal achterin of was jij dat niet ? staat me iets van bij maar kan het mis hebben.
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

21-05-2013 17:37

@ Ivon
Bedankt voor de tip van de stek om te zitten, maar creëer liever me eigen stek. Zo weet ik dat ik geen gezeik zal krijgen en ook weet niemand me gauw te vinden.. zit graag beschut, weg uit het zicht. (heb overigens me stekkie al gevonden, met dieptes van 1,5mtr tot 2,8mtr.. waar ik van sta te kijken, niet echt heel diep voor kanaal waar scheepvaart op heeft gezeten. Maar denk dat bij borchwerf dieper zal zijn..)

@Aron
Okee gelukkig haha.. vind beide soorten mooi :P Heb bij beekse bergen een 19,75kg schubkarper gevangen, nouuu das mooi hoor.. maar een 22,9kg spiegel in frankrijk is ook prachtig.. beide om je vingers bij af te likken haha love it!
Maar leuk dat je ook zo denkt, sommige denken wel is van jaa blijf maar denken en op roosendaalse vliet is alleen maar klein... nou ik denk waar klein is, is groot en het leukste is als je het publiceert van 15kg of 20kg roosendaalse vliet, zit het kanaal snel vol met vissers..... Best triest eigenlijk maarja zo gaat dat eenmaal.. helaas..

In ieder geval, iedereen al bedankt voor zijn tips!
Ook al zal ik me eigen plan trekken, heb nu wel idee hoe het bestand er voor staat, wat ik kan verwachten betreft runs. En bevestigt me blik op het kanaal, dat er zeker wel wat groots op verschuilt.. alleen wanneer het wordt gevangen is de vraag... :D
Hoop dat ik dat mag zijn haha

Groetjesss
*Waar een wil is, is een vangst!*
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

07-06-2013 11:16

Nou heb ik nog een vraag, ik ging gister voeren op me stek en er kwam scheepvaart aan.
Grote boot met zand bak erop, stond versteld aangezien het bij mij stek max. 2,8 mtr diep is.(vaargeul)
Maar ook pleziervaart komt vaak voorbij.

Heeft men hier ervaring mee? of is scheepvaart maar zelden? Pleziervaart is wel met regelmaat denk ik?
Kan je je lijnen laten liggen met deze schepen?
Vis met 135 gram lood al expres.
Maar als ik op 2,8 mtr diep zit. de vaargeul, en er komt zo grote boot aan, denk dat ik hem dan wel moet binnen halen of heeft men andere ervaringen?

Hoor graag van jullie, was nogal verbaasd op deze diepte zulke boten :P

Groetjes!

Ps. Ga as. Zondag ochtendje, na een aantal dagen voor gevoerd te hebben. Kijken of het wat is...
*Waar een wil is, is een vangst!*
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

07-06-2013 14:12

Teun,

Bij een grote boot binnendraaien, al is het maar voor de zekerheid. Met toplood kun je bij kleine boten gewoon doorvissen, geen probleem.
De stek helemaal op de achterste stoep, ik weet het niet. Wat daar zo af en toe rondhangt...
Niet zelf verzonnen, maar wat zeker verschil maakt: harde bodem zoeken. Beste stekken die ik op de Vliet en de Mark bevist heb, waren stekken met een harde bodem en/of mosselen.
Heel veel vis tot een kilo of 7, dan nog best veel vis tot een kilo of 10 en heel weinig vis boven de 10 kilo. Grootste die ik op de Vliet ving, woog 11 kilo.
Zowel op de Mark als op de Vliet, ving ik de meeste vis in de schemer. Zowel 's avonds als 's ochtends. Ook behoorlijk wat vis ving ik 's nachts. Overdag ving ik nauwelijks, maar da's wellicht omdat de meeste sessies van een uur of 7 's avonds tot een uur of 8 's ochtends plaats vonden. :wink:
De meerwaarde van particles is voor mij nihil op de Vliet. Ik voerde altijd 3 keer voor btw. Maakt ook behoorlijk verschil.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Teun de Graauw
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-05-2010 19:45

13-05-2014 11:26

Mart,

Dankjewel voor je ervaring/advies/tips!!

Ga binnenkort een aantal uren maken aan de vliet.
Zal nog van me laten horen!

Maar ik heb ook een website: www.catchcarpteam.tk

Ook daar plaats ik het een en ander op.
Heb ook sinds pas een HD-Camera voor zowel boven als onderwater,
waardoor ik nog mooiere of leukere shoots kan maken.
(Ja ik vind dat fantastisch, vangsten filmen en vastleggen haha)

Groetjes
*Waar een wil is, is een vangst!*
Plaats reactie