Visstekken omgeving Heerhugowaard

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

03-05-2013 17:48

Hallo allen,

woonachtig in HHW en op zoek naar goede stekken in de omgeving.

ik ben vis geregeld in de Oostertocht, maar meer dan een flinke Brasem ben ik er niet tegengekomen.
welke plek moet ik hebben? zit meestal rechts van het eilandje aan de kant van de weg.

In het weekend hebben we wisselend in de Leijen (hensbroekermeertje) en de Ursemmerplas gevist. En ondanks wel wat kleinere schubkarpers, niet erg succesvol geweest.

Welke delen van het Noord Hollands Kanaal staan bekend om een aardige kans op een Karper (mits je je natuurlijk voorbereidt)?

Ik heb gelezen dat er bij het Rosarium (park bij tennisbanen) karpers zijn uitgezet in 2008, evenals bij Middenwaard en Stad vd Zon, ik zie hier alleen zo goed als nooit vissers???

Iemand uit de buurt die wat plekken weet, of een keer een dagje wil gaan zitten?

alvast bedankt en veel succes met de vangst!

groeten Michiel Moore
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

03-05-2013 18:21

Dag Michiel,

Ik denk dat je niet eens je best hoeft te doen om in HHW mooie wateren te vinden waar je leuk kan vangen. Als je tijd en moeite wilt investeren in je stekken denk ik dat je binnen enkele weken wel jouw gebied aardig op de kaart kan zetten. Ga gewoon eens een rondje fietsen of beter nog, pennen op verschillende tijdstippen en dan weet je ze snel genoeg te vinden.

Wat betreft het kanaal, maak gewoon wat korte nachtjes als in 's avonds laat beginnen en 's morgens weer lekker naar huis. Zo heb ik hier in Alkmaar ook leuke kanaal stekken gevonden in niet al teveel tijd.

Succes!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

03-05-2013 22:34

Bjorn Schoemacher schreef:Dag Michiel,

Ik denk dat je niet eens je best hoeft te doen om in HHW mooie wateren te vinden waar je leuk kan vangen. Als je tijd en moeite wilt investeren in je stekken denk ik dat je binnen enkele weken wel jouw gebied aardig op de kaart kan zetten. Ga gewoon eens een rondje fietsen of beter nog, pennen op verschillende tijdstippen en dan weet je ze snel genoeg te vinden.

Wat betreft het kanaal, maak gewoon wat korte nachtjes als in 's avonds laat beginnen en 's morgens weer lekker naar huis. Zo heb ik hier in Alkmaar ook leuke kanaal stekken gevonden in niet al teveel tijd.

Succes!


Ik weet wat je bedoelt, en je hebt ook zeker gelijk. ik vind het alleen lastig om gewoon ergens te gaan zitten en proberen, zonder dat ik iets weet van een plek. ik kan nergens iets vinden over dieptes bijvoorbeeld. Vroeger was het water bij de oude Horst een mooi plekkie, maar nu? en op het industrieterrein heb je ook een paar goed uitziende stukkies water. Ik hou van water met een beetje een plas/klein meertje/open stuk erin... ik zie alleen zo weinig mensen zitten op de momenten dat ik langs rijd/ fiets... Alleen bij de oostertocht eigenlijk.
Wat zijn plekken waar jij graag gaat zitten als je bijvoorbeeld gaat pennen?
ik probeer zelf toch wel altijd met tijgernoten te vissen, maar als er niks bijt (wat nogal vaak zo is), val ik toch wel snel terug naar mais en een korfje...

1 soort aas nemen of verschillende plek verschillend aas
meerdere plekken proberen met verschillend aas sochtends/savonds
1 soort aas en dezelfde plekken op dezelfde tijden voeren?
of meer voersoorten mixen om te voeren?
hoelang probeer je een stek (uren) voordat je verkast? en ga je die stek dan later hetzelfde aantal uren proberen op een ander tijdstip?

bedankt voor je reactie
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

03-05-2013 23:44

Ach met de pen voel ik mij overal thuis, dat kan op een industrie terrein, woonwijk, polder of putje zijn. Het is maar waar de vis zit en waar ik liever gewoon niet statisch vis. Nieuwe stekjes zoeken doe ik het liefst met veel zon, ik voer dan met lichtgekleurd aas zoals mais en kikkererwten en mix daar ook kokosmelkpoeder doorheen. Hier en daar wat voerplekken maken en je kan zo met je zonnebrilletje zien of het weg is 8) Dat er nooit mensen vissen des te beter, je vangt ze sneller, hebt het hele water voor jezelf en je kan vissen wanneer je wilt!

Om je een beetje te motiveren, deze Karper van 32 pond heb ik in een achterlijk slootje gevangen waar geen kip zit te vissen en waar niemand van zou zeggen dat er Karper zit:
Afbeelding

Wat voertijden betreft, probeer hierin te wisselen als dat nodig is. Loopt het enkele dagen in de ochtend niet probeer dan de avond ect. ect. Zelf hou ik max een uur aan per stek of ik moet zeker weten dat de vis er bovenop zit dan blijf ik wat langer.

Ga het nou maar gewoon eens proberen, het is soms echt bloedje spannend zeker als je aanbeten krijgt op zo'n gek watertje!

Succes!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

04-05-2013 12:36

bedankt man! jouw enthousiasme is besmettelijk. ik ga gewoon es wat af. eerst es naar de sloot van Hemke, bij de grens rivirenwijk oude middenweg...
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

06-05-2013 12:22

Er zijn zoveel mooie watertjes in de buurt van HHW. En er zijn idd tijdje terug een hoop karpers uitgezet.. zie hier:

http://www.spiegelkarpers.nl/Pagina/Ove ... -hemke.php

p.s. Ik stuur je een pb..
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

06-05-2013 13:43

ontvangen, thanks!

ja ik koos weer de beste tijd om te proberen bij de sloot van Hemke. er moet veel zitten daar. ik zag ze ook, maar ja als je op de bodem ligt en de vissen zijn aan de oppervlakte...
erg veel waterplanten daar trouwens.
dat bij het tennispark is ook erg slecht onderhouden water. alsof ze na 2008 niet meer zijn geweest.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-05-2013 15:41

michiel moore schreef:ontvangen, thanks!

ja ik koos weer de beste tijd om te proberen bij de sloot van Hemke. er moet veel zitten daar. ik zag ze ook, maar ja als je op de bodem ligt en de vissen zijn aan de oppervlakte...



Dan zou ik naar huis racen en wat brood scoren. Hoe makkelijk wil je het hebben?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jan van veen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31-05-2013 14:20

31-05-2013 14:25

Ik vis elke dag paar uurtjes in sloot van hemke, heb een leuke voetstek gemaakt en het resultaat mag er zijn. De zwaarste is 29 pond en heb nu 4 kleine spiegels. Ik vind het wel jammer dat de wateren in Heerhugowaard ondiep en niet zo goed onderhouden zijn.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

21-06-2013 15:35

jan van veen schreef:Ik vis elke dag paar uurtjes in sloot van hemke, heb een leuke voetstek gemaakt en het resultaat mag er zijn. De zwaarste is 29 pond en heb nu 4 kleine spiegels. Ik vind het wel jammer dat de wateren in Heerhugowaard ondiep en niet zo goed onderhouden zijn.


Aan de kant van de rivierenwijk of van edelstenenwijk?
Ivm verhuizing straks dichtbij hemke en het einde van reuzenpandasingel heb ik in mijn voortuin

Swan jan?
Dick Stegers
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-06-2015 14:55

11-06-2015 11:15

Zelf heb ik inmiddels ook een aantal keren gevist op karper in de Oostertocht (West-Frieslandsingel), maar ik heb nog geen aanbeet gekregen. Aangezien hier regelmatig viswedstrijden worden georganiseerd, zou je toch zeggen dat er een paar rond zouden moeten zwemmen. Binnenkort maar eens wat verder de wijk in proberen.
Plaats reactie