veilig Nachtvissen

jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

05-01-2013 22:26

Dit jaar wil ik wat vaker nachtvissen ik woon on zuid holland maar hoor rare verhalen over berovingen etc... nu is mijn vraag welke wateren zijn het meest veilig zodat ik ongestoord kan visse.?? Ik hoef geen namen maar waar zou ik op moeten letten...

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2013 08:40

VErhalen over berovingen zijn er altijd maar met een beetje knappe stekkeuze kom je een heel eind.

Probeer drukbeviste wateren een beetje te vermijden, en als je het al doet, mijdt de geijkte stekken dicht bij de parkings.
Dorpskernen kunnen een probleemzone zijn.
Stekken waar je met moeite zelf al komt zijn vaak de betere op dit gebied.
Vermijd plekken die makkelijk bereikbaar zijn aan doorgaande wegen.

Vertel nooit aan voorbijgangers dat je gaat liggen slapen, al weet iemand die een karpervisser om zijn spullen beroofd dat vaak al wel.
Gebruik een ovaaltje ipv een dichtgeritste tent (knockout gas in een dichtgeritste tent kan funest zijn.
Steek de achtereindjes van je hengels nabij je stretcher en ga niet 25 meter van je stokken af zitten.

Als je echt bang bent:

Doe het gewoon niet. Je gaat voor je gemoedsrust naar de waterkant, en iedere keer achterom kijken bij ieder kraakje of geluidje dat je hoort is funst voor diezelfde toestand
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

06-01-2013 08:49

Bedankt klinkt allemaal logisch ik ben helemaal niet bang aangelegd maar wil gewoon rustig proberen te vissen zonder vechtpartijen of een mes op mijn keel voor mijn hengels...
Ik ga ook wat meer info vragen over waar je nou prcies mag nachtvissen want het is mij nog een raadsel die regelgeving...
Maar dat terzijde wij zijn ook van plan om met zijn 2e te gaan vissen lig je volgens mij net wat veiliger..

Bedankt ieder geval voor het antwoord waardeer het
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-01-2013 15:47

Inderdaad wat Sven zegt, zoek de rust of de stekken wat een stukje lopen is.
Mocht je veel passanten langs het water treffen in de nachtelijke uren, zorg ervoor dat niet alleen je plu/tent etc niet opvalt maar ook evt een auto of een fiets..

Een auto die ergens in de middle of nowhere geparkeerd staat aan een water is voor mij gelijk een teken dat er waarschijnlijk een visser zal zitten.
Zet je auto of fiets zoveel mogelijk uit zicht..

Ik heb mijn auto wel eens 1,5km verderop gezet op een parkeerplaatsje in een dorpje..
Ik wist dat er snachts veel uitgaansvolk langs deze weg zou trekken, puur om die mensen niet naar het water te lokken heb ik dus mijn auto een heel stuk verderop gezet.. (Ook was het nachtvissen er niet toegestaan en wou dus controle ook zien te voorkomen :) )

En als je het niet vertrouwd, neem een maatje mee.

Ook een goede zaklamp (liefst met stroboscoop functie) kan ook een goed middel zijn om iemand van je af te houden.. En hou je telefoon in je zak en klaar om te bellen.. (dus niet de batterij leeg gamen ;))
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

08-01-2013 14:09

Bedankt nogmaals voor de tips ik ga ze meenemen en ga zowiezo nooit alleen wel jammer dat je als visser niet alleen maar van je rust kan genieten maar ook met deze mafketels rekening moet houden... gelukkig hebben ik en mijn vismaat nog een oude hobby namelijk vechtsporten dus wie weet 2 vliegen in 1 klap..... kan het maar beter positief bekijken dan....maar alle gekheid op een stokje ik hoop gewoon rustig mijn visje te kunnen vangen zonder dat mensen mijn spullen mee willen nemen..... zieke wereld leven we in jammer!!!
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

09-01-2013 14:36

ik heb zoon mooi busje voor in je ogen :o als ik een stek niet vertrouw lig ik met dat busje in mijn hand te slapen en 9 van de 10 x een lange rvs bankstik klaar liggen (je weet maar nooit :x )
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

09-01-2013 20:10

Ja kan je geen ongelijk geven triest dat het zo moet heb je vaak last van vreemde figuren als je s.nachts gaat vissen???
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

09-01-2013 20:27

nee valt wel mee er zijn wel een paar watertjes waar doop jeugt rond zwerft met een mooi bestand aan vis . maar veder valt het bij ons wel mee
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

10-01-2013 08:36

Ik vis al 30 jaar in Zuid Holland en een jaar of 25 ook 's nachts. Ik heb tijdens het vissen nog nooit iets onveiligs meegemaakt dus laat je niet gek maken. Nu is Zuid Holland groot en de ene plaats is de andere niet maar over het algemeen is er niets aan de hand.
Life begins at 11.000 ha
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

10-01-2013 10:01

Ik kom zelf uit den haag als ik net buiten de stad kijk zie ik wel een hoop weilanden met leuke wateren ertussen....maar nu zijn ook de regelsnomtrend het nachtvissen mij vrij onduidelijk heeft iemand voor mij een leuk gebied waar ik veilig en legaal mag nachtvissen ik vraag niet om stekken of tips dat wil ik lekker zelf uitvogelen ik hoop dat iemand bereid is mij te helpen desnoods een pb met nuttige info alvast bedankt
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

10-01-2013 11:01

Zelf vis ik hoofdzakkelijk alleen zowel in france, belgie, en nl.
Zoals ook sander aangeeft nog nooid problemen gehad in die 25 jaar aan de waterkant.
Vis zelf ook vaak alleen in amsterdam en ook daar geen problemen gehad.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-01-2013 12:52

Ik denk dat er meer onregelmatigheden tussen vissers voorkomen dan dat je last hebt van anderen die mogelijk iets kwaadwillend willen doen.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

11-01-2013 13:31

Maar hoe je het ook bekijkt. Als je s'nachts ligt te slapen en je krijgt bezoek. Lijkt mij dat je in de meeste gevallen al te laat bent. Of je moet ze aan horen komen..
Nou heeft een tent voor en nadelen. Voor ze in je tent zijn word je misschien al wakker.
Spuiten ze het 1 of andere spul eerst in je tent kun je geen kant meer op...
Gewoon goed verstoppen lijkt mij de beste manier!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-01-2013 14:53

Paul, als ze echt op je spullen uit zijn maak je geen schijn van kans..
De echte rovers zullen je platspuiten of gewoon onder dwang van een (vuur)wapen je spullen af laten staan..

Gelegenheidsdieven kun je wel makkelijk tegen gaan door een bewegings sensor of met een maatje te vissen, of zorgen dat ze je niet kunnen vinden.

Als ik een vuurwapen op me gericht zie staan help ik ze mee inladen hoor :)

Heb ook wel eens artikelen gelezen in de media dat ze gewoon aanbellen bij je huis en een wapen op je kop richten en vragen om de autosleutels..
Dus als ze echt iets van je willen krijgen ze het wel..

Andere tip, zet een banckstick op een meter of 5-7 van je tent af tegen een boompje ofzo, als je toch "kansloos" lijkt te zijn en je moet iets weglopen van je spullen, dan heb je toch nog iets om te pakken en iemand een gebroken arm slaan ofzo..
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

11-01-2013 16:26

Hoi Jeffrey,

Net als jij kom ik uit Den Haag en ik vis regelmatig een nachtje in m'n eentje. Ik heb in de afgelopen jaren maar 1x problemen gehad tijdens het vissen, maar dat had me ook kunnen overkomen als ik gewoon op straat had gelopen.

De eerste paar keren dat je alleen gaat nachtvissen zal dat best spannend zijn, dat is het voor mij soms ook nog steeds. Je zou ervoor kunnen kiezen om de eerste keer de hele nacht wakker te blijven. Vermoeiend, maar met een thermoskan koffie en een stapel magazines/boek/spelletjes op je telefoon best te doen. Zo wen je een beetje aan de omgeving, geluiden, drukte etc. Een konijn dat 's nachts aan je tent komt snuffelen kan je fantasie aardig op hol doen slaan ;) Kijk ook vooral niet The Blair Witch Project als je 3 dagen later 's nachts in een bos gaat zitten, die fout heb ik ooit eens gemaakt.

Als je wat wateren in gedachte hebt kun je me gerust een berichtje sturen, mocht ik daar 's nachts ook eens in de buurt hebben gezeten kan ik je mogelijk wat meer vertellen. Alleen heb je natuurlijk altijd idioten rondlopen, als het ergens 100x goed is gegaan kan het toch een keer fout gaan.
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

11-01-2013 17:15

Bedankt voor de reactie ik ga niet alleen vissen maar met zijn tweeen gewoon omdat dat gezelliger is..... maar wil je wel bedanken voor al je tips nu alleen nog een mooi water vinden waar het snachrs rustig is en waar je mag vissen heb je nog wat leuke wateren in de buurt van den haag zou het op prijs stellen
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

15-01-2013 11:48

Volgens mij met die nieuwe vergunning mag je overal nachtvissen in de haagse wateren, en als je toch met zijn tweeen gaat keuze genoeg toch?
Succes!!!!!
Gebruikersavatar
Martijn Klaassen
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-09-2012 08:56
Locatie: dwingeloo

15-01-2013 12:27

Hey Jeffrey

Nou de meeste tips heb je al gehad , niet met dichte tent vissen , zoek een plek waar je niet te makkelijk te bereiken is , ga gezellig met een vis maat , heb je een hond ,neem hem mee( die heeft alles veel sneller in de gaten ) , 1 pieper gebruiken als verklikker om de tent , stuk hout naast de stretcher, en mochten er gasten zijn die je toch niet aan kan ,werk dan mee en probeer zoveel mogelijk details van ze te onthouden
Al met al denk ik dat het wel meevalt maar voorzichtig zijn is wel belangrijk , uiteindelijk wil je wel chill aan de water kant zitten natuurlijk


groeten Martijn
T'heet niet voor niks vissen, anders hete het wel vangen
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

15-01-2013 17:39

Bedankt weer voor alle reacties ik hoop dat ik overal mag nachtvissen dan weet ik wel een paar plekken en het is wel waar als ze wat van je willen krijgen ze het toch wel alleen sdat nachtvissn mag toch alleen als er een maantje staat achter het betreffende water mvg
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

16-01-2013 14:57

volgens mij staan er een heleboel wateren niet eens in de vergunning maar mag je met de sticker op je pas gewoon nachtvissen, zoals zuiderpark enzo. Bosplas mocht niet en blijft zo, maar tedinger weer wel volgens de boswachter. En staat ook niet in het boekje. wateren aangesloten bij gravenhaagse mogen gewoon bevist worden snachts.
Maar als het anders is laat het ff weten,
Ik vis regelmatig alleen in Den Haag, het valt allemaal best mee. Alleen als het idd eens ergens gebeurd gaan de verhalen snel.
Ik ben blij met de nachtvergunning, de derde hengel is voor onze regio niet echt intressant, maar vind ikzelf ook niet heel erg. Soms is het met twee hengels al best druk, en laten we eerlijk zijn "het moet niet op werken gaan lijken".

Veel succes
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

17-01-2013 14:44

Ja we hebben zeker een paar leuke wateren tedering broekplas is er 1 van ben van plan om daar in 2013 een nachie door te brengen.... en wat betreft die drie hengels ben ik ook niet zo van als je met zijn 2e ben dan liggen er al weer 6 lijnen in een klein water schiet niet op bedankt ook voor de reactie...
Gebruikersavatar
jake van koppe
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2013 23:12
Locatie: den haag

08-03-2013 15:55

jeffrey nieuwen schreef:een paar leuke wateren tedering broekplas is er 1 van


woon er 15min van daan en paar keer bevist, geen succes.

vroeger wel maar nu.. vraag maar eens rond aan vissers daar..
karpervissen zit in et bloed.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

08-03-2013 17:24

Heb in mijn jaren karpervissen ook nog nooit last of problemen gehad....
Moet ook zeggen dat mijn stekkeuze dat ook niet uitnodigd, zit vaak ver van de bewoonde wereld en mijn auto staat altijd aan de andere kant van t kanaal.
heb wel een functioneel verdedigings wapen bij me en dat is mijn maglite van 30cm en niet te vergeten mijn mega waakhond de TECKEL..... maakt geluid voor tien hahaha
jeffrey nieuwen
Berichten: 21
Lid geworden op: 01-01-2013 22:40

13-03-2013 09:24

ja heb wel wat rondgevraagd schijnt indd minder te zijn maarja waar niet...??? nu even wacten op beter weer dan maar weer eens kijken
Gebruikersavatar
jake van koppe
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2013 23:12
Locatie: den haag

14-03-2013 13:41

jeffrey nieuwen schreef:ja heb wel wat rondgevraagd schijnt indd minder te zijn maarja waar niet...??? nu even wacten op beter weer dan maar weer eens kijken



kijk dan verder in ypenburg of leidschenveen.

blanken doe je zeker op teding.
karpervissen zit in et bloed.