Ackerdijkse plassen

Plaats reactie
JORDEN KOEHLER
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-05-2010 13:01
Locatie: Den Haag

17-10-2012 21:53

Hè mensen ik heb een vraag! Is iemand bekend met de ackerdijkse plassen bij delft in de buurt??
Het is een mooi groot water maar zou wel is willen weten of je daar mag vissen/nachtvissen??
Kan er weinig over vinden! Hoor het graag van jullie!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

18-10-2012 08:30

Hoi Jorden,

Ik heb wel eens gekeken bij de meest noordelijke plas. Dat is die kleine in de vorm van een schuine "like"knop bij de achterdijkseweg. Hier staat heel groot een bord dat het een vogelgebied is en dat je er niet mag komen buiten de vogelkijkplekken. Verder denk ik dat er haast geen vis zwemt! als je uit mag gaan van de laatste alinea op deze site http://www.porzana.nl/content.php?id=apla

Kleine tip! bespaar je de moeite iets verder op de plas aan de molenlaan bij de molen in de oude leede. Hier is het 30 cm diep en het stikt er van de brasem. Er zit volgens een pool die ik daar sprak wel karper tot 28 pond. Ik ben er na 30 minuten weer vertrokken door de brasems die om de meter met hun rugvin bovenkwamen.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-10-2012 09:33

Inderdaad de ackerdijskeplassen is verboden gebied voor ons, laat ze het hier op me werk maar niet horen dat je er wil vissen ;)

Wil je nog een tip kijk eens op maps.google.nl en zoek naar Molenweg, Berkel en Rodenrijs

is een klein uitloopje van een kanaaltje, je kan er met de auto zo naar toe en pakeren naast je tent ;)
Oja joh!!!
JORDEN KOEHLER
Berichten: 4
Lid geworden op: 01-05-2010 13:01
Locatie: Den Haag

19-10-2012 18:01

oke gasten bedankt dan weet ik dat ook weer haha... zag er ook te mooi uit om waart te zijn!! het wordt steeds moeilijker om een mooie rustig locatie te vinden in de buurt van den haag!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-10-2012 10:45

even door rijden en naar de rotte gaan en een nachtpas erbij en je heb weer wat hectare mooi strak viswater...

en verder leidscheveen is leuk water maar meer voor de pen.. er is genoeg te vinden hoor ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

19-11-2012 10:07

Ongeveer 5 jaar geleden ben ik er wel is wezen kijken en heb toen bij de plas met het vogelkijkhutje wel aardig wat vis zien happen. Echter ging ik een jaar geleden nog terug om te kijken en heb toen vrij weinig gezien.. Voorderest prachtig gebied daar.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-11-2012 18:46

prachtig gebied is het zeker taco, maar het is er al jaren verboden om te vissen..

er zitten nog wel wat mooie bakken maar vangen gaat gewoon niet :S

gr
Oja joh!!!
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

12-04-2014 20:53

R de Winter schreef:Inderdaad de ackerdijskeplassen is verboden gebied voor ons, laat ze het hier op me werk maar niet horen dat je er wil vissen ;)

Wil je nog een tip kijk eens op maps.google.nl en zoek naar Molenweg, Berkel en Rodenrijs

is een klein uitloopje van een kanaaltje, je kan er met de auto zo naar toe en pakeren naast je tent ;)


Een oude topic, maar goed.. ik googlde even op molenweg en kwam deze topic tegen.. :)

Ik reed gister toevallig op de molenweg (dijk) en zag wat mooie karpers zwemmen daar... (bij de molen in de buurt)

Iemand ervaring met dit gebied? Vanuit de auto zag ik wel wat mooi pen water liggen.. :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-04-2014 15:33

Ga er gewoon heen gooi wat aas in het water,.. pak je hengel doe er wat aas aan,... werp in zet alles klaar en ga zitten,...

met andere woorden,... probeer gewoon je ziet er vis dus zegt genoeg,.. alleen nu je dit vraagt/zegt zul je zien dat er mensen heen gaan. Niet echt heel slim dus haha maar goed succes in ieder geval. Ik heb er vissen uit gehaald daar vooral in de kom zeg maar.

Cheers
Oja joh!!!
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

13-04-2014 15:58

R de Winter schreef:Ga er gewoon heen gooi wat aas in het water,.. pak je hengel doe er wat aas aan,... werp in zet alles klaar en ga zitten,...

met andere woorden,... probeer gewoon je ziet er vis dus zegt genoeg,.. alleen nu je dit vraagt/zegt zul je zien dat er mensen heen gaan. Niet echt heel slim dus haha maar goed succes in ieder geval. Ik heb er vissen uit gehaald daar vooral in de kom zeg maar.

Cheers


Had zelf niet echt interesse om er te gaan vissen, van wat ik zag waren ze niet groot en karper zit overal. Het is wel een mooie omgeving, dat trok me eigenlijk meer dan de vissen.. :D

Het stukje wat ik laatst heb gevonden trekt me veel meer. Ik zag vorige week een visser daar toen ik aan het wandelen was, raakte aan de praat en hij liet foto's zien van karpers tot 36pond en de omgeving klopte met de huizen op de achtergrond, deze is ook lekker rustig en erg mooi polder gebied, alleen het weer zit niet mee.. :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-04-2014 09:08

Groot of niet het is karper waarom willen mensen altijd maar minstens 40 ponders vangen...mijn god zeg.. En je vraagt zelf pen water en dat zit daar genoeg,.. ook statisch is er leuk water daar!!

en de omgeving trok je meer?? waarom dan in je eerste bericht ik heb mooie karper gezien??

maar goed, fijn dat je er niet gaat zitten dan heb ik meer ruimte en geen last van mensen die al op me stek zitten... want niemand wil natuurlijk kleine karper vangen hahaha..

gegroet.
Oja joh!!!
Plaats reactie