Kievitsveld bij Emst

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-10-2012 13:42

Vanaf 1 januari 2013 mag iedereen met een normale Vispas en daarnaast een nachtvispasje van Sportvisserij Oost-Nederland het hele jaar door ook 's nachts op Kievitsveld vissen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-10-2012 14:50

Kijk eens aan, dat is goed nieuws. Is er enige kans dat dat ook voor andere RGV wateren gaat gebeuren?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

15-10-2012 16:28

Dat is zeker mooi nieuws!
Die plas bestaat toch uit 2 gedeelten?
om welk gedeelte gaat het? of beide?

grt

Berry
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-10-2012 18:45

Daaf, voor Zeumeren is dat nu al geregeld. En ik dacht ook voor een aantal RGV wateren binnen het gebied van federatie Midden Nederland, maar welke precies weet ik zo niet.
Wat Bussloo betreft gaat dat 1-1-2014 in (in 2013 nog alleen nachtvissen voor pasjeshouders, daarna voor iedereen).
Berry, Je mag op Kievitsveld alleen maar vissen in de plas waar ook de waterskibaan gevestigd is. Op de andere plas is vissen altijd verboden geweest en nog steeds verboden...
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

15-10-2012 18:55

@Aart: bedankt!
Is dat van Bussloo er al door dan? dacht laatst nog te horen dat er nog niets zeker was?
En voor zeumeren mocht je daar dit jaar al nachtvissen? Ik heb in Mei nog contact gehad met rvg en gevraagd om de plas af te huren en ze vertelde mij niets over dat je er al 's nachts legaal mocht vissen?

grt
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-10-2012 07:25

Berry, m.b.t. Kievitsveld en Bussloo hebben de federatie en RGV vorige week overeenstemming bereikt (wordt zoals hierboven omschreven).
Zeumeren, is al ca. 1 a 2 maanden zo (kijk daarvoor maar eens op de website van Sportvisserij MidWest Nederland.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-10-2012 09:40

Mooi werk Aart!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

16-10-2012 11:29

Pff gaan we dan. Wilde eerst niet reageren maar door de reactie van
Christian Hummelink:

“Mooi werk Aart!”

Kan ik het toch niet laten.
Zal eerst even reageren op Christiaan, hoezo mooi werk Aart? Volgens mij heeft Aart er in het begin alles aan gedaan om het pasjes systeem in te voeren. Kan me niet indenken dat hij er nu aan gaat mee werken, of aan heeft mee gewerkt om het weer om zeep te helpen. Maar er zijn altijd al mensen geweest die als Aart zegt het kan volgende week wel eens gaan regenen, die dan gelijk de mouw opstroopten en dan vertelden dat ze de eerste al voelden. Een nette omschrijving van tot je ellebogen in iemands …. zitten.
Eerst en stukje historie, want er wordt nergens verteld waarom nu precies het passen systeem op Bussloo is ingevoerd.
Na het ontdekken van de boilie en de introductie in Nederland leek het karpervissen een stuk gemakkelijker, prop een boilie aan je haak, leg je hengels op de steunen en hoppa… Dit heeft er toe geleidt dat het karpervissen enorm aan populariteit heeft gewonnen. Ook door het voeren met de boilies begon de vis op Bussloo explosief te groeien. Door nieuwe communicatie vormen, internet, werd Bussloo al snel een bekend water in Nederland en daarna ook al snel in andere landen. Ben aardig wat, vissende, nationaliteiten tegen gekomen op Bussloo: Denen, Italianen, Ieren, Britten, Duitsers, en onwijzen uit het oosten die alles, wat er gevangen werd, meteen de kop insloegen en op de BBQ gooiden. Uiteindelijk heeft dit er toe geleid dat er in en om het weekend wel eens 53 tenten werden geteld. Door bodemstructuur, te diepe stukken, te ondiepe stukken, stranden met ballenlijnen en noem maar op, heeft Bussloo een beperkt bevisbaar gebied. Hierdoor ontstond er nog al wel eens onenigheid. Ook bleef er veel rotzooi achter.


Een post op de bussloonachtvisite

Enkele waargebeurde anekdotes...
Een Amsterdammer die eind jaren 80 vanaf de kant, op de punt, gewapend met een kapmes een surfer besprong die voor de zoveelste keer tussen zijn lijnen van z'n plank lazerde en dat moest bekopen met een half doorkliefde surfplank...
Dezelfde Amsterdammer die 2 weken later werd opgepakt door de politie omdat hij wederom vanaf de punt een surfer had belaagd. Ditmaal had de goede man een surfer van zijn plank gegooid met een baksteen, recht voor z'n kanis zodat genoemde surfer afgevoerd kon worden naar het ziekenhuis...

Heerlijke tijden... Je kon ten minste nog een paaltje uit de grond rossen en fatsoenlijk met de auto naar je stek rijden om te lossen. Of zomers gewoon lekker midden op een strandje vissen omdat daar de vis toevallig zat, niks stekken en gedoe. Of vanaf de punt fijn met 3 hengels vissen en aldoende een hengeltje voor de bosrand, voor de zwemstijger en nog een hengeltje voor het strandje bij de Robberts kamp droppen... Daarnaast kon je nog gewoon een of andere lamlul op zijn gezicht timmeren omdat die het nodig vond om op jouw stek te gaan zitten. Gewoon weer lekker vissen met een aantal vrienden, 's-avonds een kampvuurtje en een paar kratten bier, gezellig vissen zoals het bedoeld is..


Dit alles een doorn in het oog bij het RGV. Na overleg is het RGV toen begonnen met het uitgeven van een beperkt aantal nachtpermissies. Die moesten aan het kantoor worden opgehaald. Ook dit liep niet altijd even soepel, dubbel geboekte stekken e.d. Uiteindelijk is er dan ook door het RGV besloten om het nachtvissen te verbieden. Na heel veel overleg, geregel en veel vrijwillige inspanningen is uiteindelijk het pasjessysteem opgezet/ingevoerd. Dit heeft vanaf het begin perfect gewerkt. Door de sociale controle, bij het ontvangen van de pas teken je ook akkoord voor het lopen van controles. Deze controle worden tien maanden per jaar, zes dagen per week door twee man gelopen. Ook deze controles hebben eraan toe bij gedragen dat er een bepaalde rust, onder de vissers, op Bussloo is neder gedaald. Ook is er erg veel vrijwilligers werk door de pashouders verricht, elke maand een schoonmaak dag op en rond de visstekken. Zijn er meerdere dagen pashouders aan het werk geweest tijden de vissterfte om dode vissen uit het water te halen. Ook is er besloten, door de leeftijd van het originele karper bestand, om over te gaan tot het uitzetten van nieuwe karpers. Dit hele vijfjarige project is door de pashouders zelf gefinancierd en uitgevoerd, dit gaat niet om honderden maar om duizenden euro’s aan karper, en ook de registratie van de vangstgegevens wordt door de pashouders zelf uitgevoerd. Natuurlijk is het vervelend dat je, voor dat je in aanmerking komt voor een pas, jaren op een wachtlijst moet staan. Maar er is toentertijd door het RGV en de federatie besloten om maar een beperkt aantal passen uit te geven en om 18 stekken aan te wijzen van waar gevist mocht worden. Na elk overleg met de RGV kregen we te horen dat het RGV zo tevreden was met de gang van zaken.

Wat is er nu dan gebeurd dat er anders word besloten. Heeft het RGV dit besloten? Nee, het blijkt dat de federatie dit heeft afgedwongen. Die is in overleg gegaan met het RGV. Zonder ook maar de pashouders op de hoogte te stellen. Ook nu nog is er officieel niets verteld aan de pashouders, die moeten het lezen in dit forum of vanaf nu op het Busslooforum. Ook hier heb ik een stukje gepost.

Tja, loop al vanaf het begin te roepen dat we een vereniging hadden moeten worden. Maar er waren, en zijn, mensen en instanties op tegen. En dat alleen zodat ze zich zelf op de borst kunnen slaan om te zeggen kijk eens wat wij, al persoon, club of instantie, voor jullie en de karperwereld hebben gedaan. Als vereniging hadden we zelf onderhandelingen kunnen voeren met het RGV en rechten gehad. Nu hebben we niets, nada, een hoop geld betaald aan vissen waar anderen mooi weer mee gaan lopen spelen en die de kop ingeslagen gaan worden om opgevreten te worden ………….

Wat de federatie betreft is het zeker verraad, helaas ben je verplicht om aan het bestaan van deze federatie mee te betalen, anders hadden we per meteen ons lidmaatschap op kunnen zeggen om naar een club/federatie over te stappen die wel voor onze belangen opkomt en ons niet een mes in de rug steekt...


Of zou de Ksn Regio Zwolle nog wat voor ons kunnen beteken, zij hebben immers op hun facebook staan:

Op verzoek van de Federatie Oost-Nederland en de RGV is en wordt de uitvoering van de nachtvisserij op Bussloo ook door de regio Zwolle geregeld, dit natuurlijk in samenspraak met de pasjeshouders. Als enige KSN regio is regio Zwolle een officiele vereniging, dus met statuten en een huishoudelijk reglement en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel in Zwolle.
..........................................
Daarnaast is de regio Zwolle buitengewoon lid van de Federaties Oost-Nederland en Randmeren, en zijn er ook nogal wat bestuursleden van Hengelsport verenigingen lid van de regio Zwolle. Dat er hierdoor behoorlijk wat invloed op de regionale karpervisserij mogelijkheden wordt uitgeoefend zal duidelijk zijn.


Waar ik bang voor ben is dat we straks gewoon weer bij af zijn, zeker als ook de derde hengel wordt vrij gegeven en er een run op Bussloo ontstaat. 50 tenten betekende toen al 100 lijnen, en dan nu nog een derde hengel er bij. Nog meer onenigheid en ellende en straks weer een visverbod?

Bertus Holtman.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-10-2012 12:58

goedgemaakt: we schieten iedereen dood en blijf jij alleen op de wereld Bertus.

Schei toch verdomme een keer uit met dat naar achter wijzen.

Kijk eens voor uit of... stop met vissen.
It's okay 2 pay
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

16-10-2012 13:25

Bertus,

Daarom stond ik er al van te kijken omdat ik laatst van andere Berry gehoord had het misschien stond te gebeuren. En vond het juist erg mooi hoe het nu geregeld was met Bussloo (ondanks dat ik al minimaal 5 - 6 jaar op de lijst sta) en ik er als het meezat aankomend jaar een nachtvergunning zou krijgen.
Dus dan is dit zeker een domper, jammer dat men dit zonder ruggespraak met de pashouders heeft besloten.

Waarschijnlijk krijgen we vanaf januari al een voorproefje hoe het zal gaan op Kievitsveld en misschien dat het dan nog voor 2014 wordt terug gedraaid!

grtz

Berry
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-10-2012 13:58

Bertus, wat Christian aangaat sla je door. Juist Christian heeft de laatste tijd veel met Aart overleg gehad aangaande belangenbehartiging. Hij hoeft tegenover Aart zijn arm niet bloot te maken.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

16-10-2012 14:11

Hoezo naar achteren kijken, hoezo iedereen doodschieten. Gewoon weer hetzelfde gelul, geen kritiek leveren, slikken of stikken, zo is het vanaf het begin geweest. Ik denk dat er 115 pashouders vinden dat ik gelijk heb. Dit is zelfs zo na de vergaderingen van de "kerngroep" er worden dingen beslist en genotuleerd, na de hand krijg je aangepaste notulen, als je dan vraagt waarom er dingen zijn gewijzigd, dan is de opmerking dit is zo beslist met de oprichters, of de meest betrokkenen. Maar we hadden toch vergaderd en gestemd? Ben altijd open geweest in mijn visserij, als je dan wat op internet zetten werd je door die oprichters of meest betrokkenen inderdaad bedreigd met alles wat mooi en lelijk was. En nu, nu schrijven die zelfde mensen over het water, maar omdat ze er nu voor betaald krijgen mag het wel. Maar de waarheid is hard en wie het zich aantrekt .....

Daarnaast in mijn stukje kijk ik vooruit, en zie ik dat er zo weer een zooitje onstaat op Bussloo en dat er binnen de kortste keren weer een visverbod is. En wat dan? Lossen die meest betrokkenen of oprichters het dan weer op, want nu het moeilijk is hoor je ze niet meer. Wordt er zelfs helemaal niet meer gecommuniceerd met de pashouders, als er niet gelekt was door een KSN lid, wisten de pashouders nu nog niet dat er een einde zou komen aan de nachtvispasjes, want tijdens een KSN vergadering is besloten het geheim te houden omdat men bang was dat we dan geen controles meer zouden lopen. De meesten zullen het nu moeten lezen via de verschillende fora, want ook nu is er nog geen algemene mail aan de pashouders en de mensen op de wachtlijst verstuurd. Dus alles achter de rug van de belanghebbenden om. Tja inderdaad, je hebt gelijk, als het achter je rug om gebeurd kun je alleen maar naar achteren wijzen.

Ik ben vanaf 1987 meer dan 25 jaar lid geweest van de KSN, me voor veel ingezet en aan veel mee gewerkt. Maar ook veel vergaderingen bij gewoond en gezien hoe er wordt om gegaan met kritiek. Ook actief geweest binnen het Bussloo gebeuren, vergaderingen, samen met Barry de ledenadministratie, registratie gevangen spiegelkarpers uitzettingen, de site gebouwd en onderhouden en hosting daarvan op mijn kosten, groepshoofd en controleroosters gemaakt. Dit niet om mezelf voor de borst te kunnen slaan, dit alles om een bijdrage te leveren Bussloo bevisbaar te houden. Een water waar ik al vanaf 1980 vis, de visssen groot heb zien worden, een water dat veel voor me betekent, en me zeer aan het hart ligt. Verder is in de regio, Apeldoorn, onzettend weinig water. Het beetje water wat we dan in de buurt hebben proberen we met man en macht te beschermen. Maar blijkbaar mag dat niet.

Misschien moeten we dan maar, als het hier te druk wordt en mensen uit de stedendriehoek niet meer op Bussloo terecht kunnen, met alle pashouders en mensen op de wachtlijst op jouw favoriete water komen vissen.

Bertus, wat Christian aangaat sla je door. Juist Christian heeft de laatste tijd veel met Aart overleg gehad aangaande belangenbehartiging. Hij hoeft tegenover Aart zijn arm niet bloot te maken.

Groet,
Peter


En als Christiaan met Aart overleg heeft gehad over wat er op Bussloo gaat gebeuren dan vind ik dat een vreemde zaak. Kan me niet voorstellen dat Aart zich eerst in zet om een passensysteem op te zetten en het dan weer om zeep te helpen???? Is dit wel het geval kijk ik er echt van op.
Eigenlijk wilde ik het niet doen maar laat ik je verder ook nog ff uit de droom helpen over het lekken van het Bussloo verhaal. Het gaat om een van de bovenstaande personen en Aart was het niet. Dus dan maar geen arm bloot, maar met de billen bloot.

Meer woorden wil ik er niet over kwijt, ga er geen welles nietes spelletje van maken.
Gegroet.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-10-2012 14:33

Zo lezende denk ik dat Bertus een punt (eigenlijk 100 punten) heeft en Klaas een leuke oneliner denkt te scoren terwijl de plank volledig mis geslagen wordt. In mijn geval is dit ook een oneliner, maar Klaas hee, onderbouw eens, dat is dit serieuze stuk meer dan waard!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-10-2012 14:40

Bertus,

Dat overleg tussen beide heren heeft niets met Busloo te maken stel dit ook niet. Zou Aart maar eens bellen of een mailtje sturen als ik jouw was. Kan zowel Aart en Christian als personen die recht door zee zijn.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

16-10-2012 17:31

@ Bertus: ik doelde op het eerste bericht van Aart. Bussloo weet ik helemaal niets vanaf. No hard feelings verder, ik snap best dat je als Bussloo-visser argwanend tegenover die plannen staat maar om je beklag te doen ben je bij mij simpelweg niet aan het juiste adres.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
louis lunterbusch
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-01-2010 16:14

16-10-2012 20:16

Ben het voor 99,9 % eens met Bertus. Pasjessysteem heeft prima gewerkt op Bussloo maar ondanks dat ik een nachtvispas heb vind ik het ook weer niet helemaal eerlijk tegenover andere vissers, zonder Bussloo nachtvispas, die er ook wel eens een nachtje willen vissen maar niet mogen. Maar beter zo dan een algeheel nachtvisverbod.
Dat er straks rottigheid en overlast komt kan mijns inziens alleen voorkomen worden door strenge en frequente controles door politie en of BOA's. Helaas zie ik dit niet gebeuren met alle gevolgen van dien.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-10-2012 21:17

Bertus, ik hoef nergens doekjes om te winden, nog nooit gedaan en zal dat ook nooit doen, tegen wie dan ook. Maar in een KSN vergadering is echt niks besloten aangaande Bussloo. Kan ook niet daar vorige week pas het bestuur van Sportvisserij Oost-Nederland definitief hierover heeft beslist. En wel met dien verstande dat zowel Kievitsveld als Bussloo per 1-1-2013 zou ingaan qua nieuwe vorm van het nachtvissen (in navolging van Zeumeren). Ik heb me daar sterk tegen verzet aangaande Bussloo maar meer dan één jaar uitstel heb ik niet kunnen bereiken bij de Federatie.
Waar wijlen Dick Enklaar(vice voorzitter Sportvisserij Nederland en secretaris van de vroegere federatie Randmeren) en ik zich al een jaar of 6 voor druk hadden gemaakt bij de RGV was om ook het nachtvissen op Zeumeren en Kievitsveld voor elkaar te krijgen. Eerst leek het erop dat dit bij de RGV ook alleen maar met een pasjessysteem a la Bussloo voor elkaar te krijgen zou zijn (met voor Zeumeren 50 nachtvispasjes en Kievitsveld 25 nachtvispasjes, ik had zelfs al lijsten voor beide wateren van aspirant pasjeshouders aangelegd, mede op verzoek van Dick Enklaar). Daarna een tijd dat de RGV weer helemaal niets wou qua nachtvisserij. Totdat de RGV dit voorjaar of iets later wel ineens het nachtvissen op Zeumeren (met Sportvisserij MidWest-Nederland) en Kievitsveld (met Sportvisserij Oost-Nederland) wou regelen en dat zonder pasjessysteem maar wel met de (voor Bussloo) gebruikelijke extra vergoeding voor het nachtvissen en toen kennelijk ook het pasjessysteem op Bussloo niet meer als voorwaarde stelde. Dat laatste heb ik in ieder geval van Sportvisserij Oost-Nederland begrepen. Het is in ieder geval een plus dat vanaf 1-1-2013 iedereen met een Vispas en een nachtvispasje het hele jaar door 's nachts mag vissen op Zeumeren en Kievitsveld.
En (nogmaals) t.a.v. Bussloo heb ik niet meer dan één jaar uitstel kunnen bereiken bij Sportvisserij Oost-Nederland t.a.v. de Bussloo pasjeshouders, meer zat er gewoon niet in!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-10-2012 07:43

Nog een korte aanvulling.
Alle emoties rond het pasjessysteem begrijp ik als geen ander. Maar er is nooit beloofd, noch door de federatie noch door de RGV dat dit systeem altijd of voor een bepaald aantal jaren in stand zou blijven. Was steeds van jaar tot jaar (mede afhankelijk van de gedragingen van de pasjeshouders) en geen regeling voor altijd of hoeveel jaar dan ook.
Dit heb ik ook vaak genoeg gezegd in de jaarlijkse kerngroep vergadering en tijdens de jaarlijkse pasjesuitgifte.
Wat ik ook nog wel even kwijt wil is dat de RGV (tot aan de rechtbank toe) ca. een jaar geleden bedongen heeft dat de 6-jarige visrechtcontracten (die wettelijk glashard zijn en waar een vergunningverlener feitelijk niet of nauwelijks vanaf kan komen) van tafel moesten. Dit is inmiddels ook bij alle visrechtcontracten met de diverse federaties zo gebeurd. Hierdoor heeft de RGV feitelijk de handen vrij om, als ze andere meer Euro's opbrengende activiteiten kan verwezenlijken op haar recreatieparken, zij binnen afzienbare tijd ieder visrechtcontract kan beëindigen en daardoor dus ook de sportvisserij. En geen enkele federatie heeft daar rechtens iets tegen kunnen doen. En of we dit nu netjes of niet netjes vinden doet feitelijk niet terzake, de RGV is eigenaar en bepaalt, zo liggen de zaken en niet anders.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-10-2012 08:28

Bijna een pagina oneliners weg. grrr dan maar de korte versie Kees. Ik begin met 3 stuks:
1) we zijn met 17 miljoen
2) ik heb karpervissen niet populair gemaakt
3) als enige in de wereld karpervissen is geen ruk aan. Zie Met Oog op de Karper

In de 10 jaar van mijn belangenbehartiging kwam keer op keer het argument van de asociale karpervisser terug. Makkelijk scoren voor de beheerders.

De ouwe hap karpervissers vonden het vroeger beter. Vroeger als in: met je deegje halve nachten pakken, langer hield je het niet vol. Of weken in de bosjes van een water, midden in het dorp bivakerend en alles onderschijtend en zo de aanzet geven tot het vooroordeel van de beheerders?

Nog 1: belangenbehartigen begint zijn vruchten af te werpen toch? Dat betekent denk ik ook dat sommige zaken mogen en sommige zaken niet mogen toch?


Ik vind dus dat wij ons aan de regelsd moeten houden. Sic? Nee. 17 miljoen weet je nog? Handhaving afdwingen kan ook vanuit de hengelsport zelf he. Afnemen nachtvispas oid..


In een aantal gevallen is het pasjes vissen voor de heppy few ingevoerd puur uit nood. Er mocht toch al niks. In veel gevallen echter is het als beschermingsmaatregel gebruikt voor een paar lokale vissers. Een ander zo toch eens die ene vangen? Zielepieten.

Gezien de huidige ontwikkelingen is er in mijn ogen geen plaats meer voor het pasjesvissen voor de heppy few. Weg ermee dus. Als ik ,lid ben ergens wil ik ook alle rechten. Egalité olé.
In uiterste gevallen en als er iets te winnen is, is dat een ander verhaal... maar dan wel jaarlijks rouleren. Of nog sneller. En er ook daadwerkelijk vissen he...

Alles dan verder laten belopen? Nee joh ben je mal. Sociale controle en ons aan de regels houden. Kut he? Nee dus. Valt best mee.

Verder zouden we, zekere onervaren vissers, moeten accepteren, dat wanneer er op een water plek is voor 5 vissers en er zitten er 5 je door moet rijden en niet nog een keer inschuiven. Als je dus (bijna) overal mag en kan vissen is dat ook veel makkelijker.


MVG

klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

17-10-2012 10:50

Eigenlijk wilde ik het niet doen maar laat ik je verder ook nog ff uit de droom helpen over het lekken van het Bussloo verhaal. Het gaat om een van de bovenstaande personen en Aart was het niet. Dus dan maar geen arm bloot, maar met de billen bloot.


Ben toch wel benieuwd wie dat zogenaamde lekken dan heeft verzorgt. Kunnen er niet veel zijn.
Geeft stof tot nadenken.

O ja Bertus, durf nog wel een boute stelling aan, zonder Aart was er waarschijnlijk de laatste jaren (sinds invoeren pasjes systeem) helemaal niet meer 's nachts gevist (ja illegaal misschien).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-10-2012 11:04

Klaas vd Herik schreef:Bijna een pagina oneliners weg. grrr dan maar de korte versie Kees.


???
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-10-2012 12:00

andere Kees Kees en mijn computer startte zelf op vandaar dat ik de tekst kwijt was.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

17-10-2012 12:03

Ik denk dat er 115 pashouders vinden dat ik gelijk heb.


En 50.000 anderen die er ook wel eens willen vissen, dus niet. :wink:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

17-10-2012 12:35

Sorry dubbel gepost, zat op het puntje van de stoel, moet naar meneer Dr.ilboor de tandarts.
Laatst gewijzigd door Bertus Holtman op 17-10-2012 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen
Gebruikersavatar
Bertus Holtman
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Apeldoorn

17-10-2012 12:37

Vooruit nog een poging. Zoals als het verschil tussen kijken en zien, horen en luisteren is er ook een verschil tussen lezen en begrijpend lezen. Wat ik hier mee bedoel is dat er aan de inhoud van een post en de werkelijke boodschap voorbij wordt gegaan. Er staan wat namen in een post, namen van personen, verenigingen of clubs, dan wordt er verder al helemaal niet meer naar de boodschap gekeken. Hoe durven ze, kritiek op die en die of op onze club. Dan ineens wordt de inhoud persoonlijk genomen, als een aanval op hen zelf. En dan zie je ineens dat er reacties geplaatst worden die de plank helemaal misslaan. Wat me het meeste opvalt dat er dan vaak wordt gereageerd uit naam van een club, of persoon, alsof diegene een snotneus is en dit zelf niet kan …. Verder, als ik bij enkele personen in hun postings overzicht terug kijk, lijkt het wel als bepaalde personen er op gebrand zijn om zoveel mogelijk mensen af te kraken, negatieve reacties te plaatsen, maar dan wijs ik zeker weer naar achteren …
Goed …. eerst even wat ophelderen

Christiaan:
Ik doe wel mijn beklag maar niet over jou, nergens in dit verhaal.

Aart:
Over die doekjes heb je volledig gelijk, ik geef ook aan in mijn verhaaltje dat ik me niet kon voorstellen dat je er niet alles aan gedaan zal hebben om het in stand te houden.

Nu dan de tijdstippen van het verhaal. Ik zal geen namen meer noemen, maakt het begrijpelijker lezen makkelijker.
Op 16-08 is mij onderstaande ter ore gekomen en heb ik onmiddellijk een post geplaatst op het forum van de Bussloo-nachtvis-site. Dit werd verteld door een lid van een niet nader te noemen vereniging, die daarbij was gevraagd, zo werd mij verteld, om het stil te houden.

Er gaan geruchten, vraag me niet van wie, waar en hoe ik er aan kom, dat niet aankomend jaar met met ingang van 2014 het RGV een einde wil maken aan het nachtvissen. In ieder geval aan het passen systeem. Dit schijnt binnen de KSN bekend te zijn. Wie weet hier meer over te vertellen en berust dit op waarheid en wat is de eventuele reden?
Nog even voor alle duidelijk, vragen over de bron van dit gerucht worden niet beantwoord.


Als antwoord is op 20-08, door een nauw betrokkenen, volgende reactie geplaatst. Ook ben ik diezelfde avond nog gebeld door deze persoon en iemand die verantwoordelijk is voor de ledenadministratie van de pashouders, en zij bevestigden dit verhaal.

Mannen,
Bij de bespreking aangaande het nachtvissen op Kievitsveld, ca. 10 ha (bij Emst) en Zeumeren, ca. 30 ha (bij Voorthuizen) tussen de RGV en de federaties Sportvisserij Oost-Nederland en Sportvisserij Midwest Nederland (de beide visrechthebbenden) is er door de RGV ook gezegd dat wat hen betreft er niets meer op tegen is om Bussloo in de Landelijke Lijst van Viswateren in te brengen per 1-1-2013.


Het passensysteem op Bussloo is niet voor de happy few, rouleren om het jaar …. Er zit veel vrijwilligerswerk in en om het passensysteem en op Bussloo aan vast, controleren, schoonmaakdagen, vele uren administratie. Denk dat het voor een aantal taken onmogelijke opgave is om dit elk jaar door iemand anders te laten doen. En dit wel allemaal op je nemen en er dan jaren niet te kunnen vissen ….
Het passensysteem is in het leven geroepen omdat het “Vrij” vissen niet meer te handhaven was en er werd besloten om het nachtvissen te verbieden. Het was slikken of stikken, passensysteem of niet meer vissen. Gelukkig is er voor een passensysteem gekozen. Om in aanmerking te komen voor een pas zijn er geen geografische beperkingen, er is zelfs iemand uit Duitsland met een pas. De enige beperkingen zijn door het RGV opgelegd en een aantal extra vergunningsvoorwaarden door de leden onderling op gezet.

Roulatiepassen:
Het gevolg van het passensysteem is inderdaad een wachtlijst, om dit leed van wachten te verzachten zijn er 15 roulatiepassen in het leven geroepen, elke jaar krijgen er 15 mensen een pas om een jaar te kunnen vissen, dit zakt het jaar daarop naar de volgende 15, de eerste dertig in de lijst komen niet voor een dergelijk pas in aanmerking omdat zij binnen een jaar een vast pas krijgen. Dit houdt in dat je voor je een vaste pas krijgt toch een heel jaar hebt kunnen vissen.

Wachtlijst:
Onvoorstelbaar maar waar, het enige wat er gevraagd wordt is zelf je persoonsgegevens up to date te houden, nieuw adres, nieuw e-mail adres meldt dit even. Tegen de tijd dat er nieuwe passen uitgedeeld kunnen worden, of roulatiepassen worden uit gegeven, is de persoon die de administratie doet soms dagen bezig om personen te bereiken. Er zijn mensen die de pas helemaal niet meer willen, niet meer te traceren zijn en noem maar op.

Vriendjespolitiek:
Er gaan geruchten over vriendjes politiek binnen de wachtlijst. Onzin, de grootste onzin. Ik weet zeker dat degene die de administratie bijhoudt integer is, sta ik persoonlijk voor in. Daarnaast moet elke handeling worden geverifieerd door een tweede persoon die in het bezit is van een schaduw lijst.

Maar waar het mij nu eigenlijk om gaat, de inhoud van mijn eerste post.
Dat er wordt voorbij gegaan aan degenen die het onderwerp zijn in dit hele verhaal. De pashouders dus. Vanaf het begin zijn we de laatsten die ergens van op de hoogte worden gesteld, de laatsten die ergen bij worden betrokken. Behalve ….. als het om betalen gaat of om het uitvoeren van klusjes. Ook nu worden we niet op de hoogte gehouden, ook nu worden we, eigenlijk is het al werden, weer nergens bij betrokken.

Dat het niet anders is oke, maar we hadden graag deel genomen aan de onderhandelingen om nog eens duidelijk te maken waarom het passensysteem is ingesteld. Het RGV en de kiosk houders zijn al jaren tevreden over het passensysteem, door de frequente controles, zo goed als geen ellende meer aan de waterkant, minder inbraken in kiosken, minder criminaliteit in het algemeen.

Zal aan het einde, van deze laatste poging om duidelijk te maken waar het omgaat, toch nog een naam noemen.

Wat ik vind, lees duidelijk "vind" en dat betekent niet dat ik zeg dat het zo is . Ook weer dat verschil tussen kijken en zien.:-) Dit maak ik op uit je reacties.
Belangenbehartiging alla Klaas: Als de enige manier om op een water te vissen een passensysteem is, consequentie niet de hele wereld kan op dat specifieke water vissen. Dan maar helemaal niemand daar vissen.
Belangenbehartiging is in mijn ogen pas belangenbehartiging, als daar bij het individuu en de kleinere groepen niet uit het oog worden verloren.

Ook ik ben in principe niet blij met een passensysteem. Het is toch heerlijk als je kunt gaan zitten waar je wilt. Maar als het niet anders kan, als dit inhoudt dat je thuiswater naar de kloten wordt geholpen. Dan vind ik het een goede oplossing, misschien wel de enige.
Zij die achter mijn rug om praten, staan op de juiste plaats om mijn kont te kussen