Vooruitzichten voor volgend jaar

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-10-2012 18:46

Tot nu toe is dit jaar is een geweldig jaar geweest voor mij. Veel vis kunnen vangen alhoewel ik er een hard hoofd in had in het voorjaar. Ik heb nu 2 jaar 2 stekken bevist die hoe langer hoe beter de vruchten af wierpen.

2 Jaar geleden heb ik 2 stekken leren kennen waarvan ik 1 samen met een collega visser heb ontdekt. 1e stek vonden wij vol met het hart, vol azende vis en na een strikte voer campagne niets wou opleveren. En toch heb ik die stek niet in de steek kunnen laten en toch steeds weer geprobeerd.... Ik wist dat ze er zaten, en moest ze voelen aan mijn 2,5 LBSers. Na veel friemelen en proberen, onderlijnen veranderen, verschillende haken, lengtes, leadcore, inline, aan de clip en eigenlijk niet volgens de boekjes te werk gaan, kreeg ik het ineens druk aan de waterkant. Waarbij ik soms chago werd omdat ik geen sigaret kon draaien tussen het gegil van mijn Delkims.

2e Stek was het proberen om een dressuur van een leuke plas te doorbreken. Ook dit lukte door een totaal verandering van aas en aanbod.

En dan nog voor mijn huis. Hoezo steeds in de auto naar je stek. Nooit vertrouwen gehad dat er gewoon in het Stadskanaal die nota bene voor mijn huis loopt, er eens te gaan vissen. Daar zit je dan achter in je tuin bier te drinken en je Delkim gaat. Heerlijk!!!

Maar nu voor het volgende jaar wil ik graag 2 nieuwe wateren gaan ontdekken, liefst een kanaal en of een meertje of plas... Alleen weet ik nog niet welke dit zullen zijn. Als ik maar een nieuwe uitdaging krijg en mijn nieuwe stokken het (hopelijk) druk krijgen.

Om een lang verhaal kort te houden... Zijn er meer boarders die nieuwe uitdagingen in het hoofd hebben om de grote ontdekking van een nieuw water onder de knie te krijgen? En hoe was jullie jaar tot zo ver?

Ik ben best benieuwd 8)

MVG Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

14-10-2012 19:09

Mijn jaar kwam dit jaar erg laat op gang, mede door drukte op mijn werk en de ziekte van mijn vader. Hierdoor heb ik tot diep in het voorjaar mondjesmaat kunnen vissen en dan vaak alleen nog instant ook. Dit leverde geen vis op.

Begin mei koers gezet richting een btw en ook daar niks gevangen, op de één of andere manier zat de vis daar aan een kant van het water. Verkassen was er niet bij, alle stekken waren volgeboekt. Inmiddels wel ingezien dankzij deze ervaring, en nee niet alleen omdat er geen vissen zijn gevangen, dat een btw niks voor mij is, laat mij maar lekker aan kloten op een openbaar water, op zoek naar de vis en dan je strategie bepalen.

Rond de pinksteren hebben we met drie man besloten om de Lage Vaart te gaan bevissen en er twee nachten door te brengen. Met in totaal 10 vissen in die twee nachten geen verkeerd besluit, geen grote vissen maar strijders waren het wel. Geef mij inderdaad maar 'gewoon' openbaar water.

Daarna aan het kanaal hier in de buurt een paar keer gezeten, met een paar lossers waarvan één hele mooie vis heel vervelend net voor het netje. En later nog wel een zwaar beschadigde vis. Maar wel een water dat volgend jaar mijn aandacht absoluut gaat krijgen...

Daarna nogmaals aan de Lage Vaart een nachtje gezeten met drie vissen verdeeld over drie man iets minder succesvol dan de keer daarvoor, maar wel gezellig en wederom mooie strijders...

Daarna besloten om hier in de buurt een grote plas te gaan bevissen, maar mede door de enorme hoeveelheid groen die er een meter of twintig uit de kant groeide en behoorlijk diep het water in ging besloten dit na een nacht voor gezien te houden en in de winter eens rustig te gaan zoeken naar een leuke plek daar. Had vanaf het water al iets gezien zonder groen voor de kant, deze winter even vanaf de kant gaan bekijken...

Een andere grote plas hier in de buurt heeft al een paar jaar mijn aandacht, maar is zeer moeilijk te bevissen en gaat volgend jaar mijn grootste aandacht krijgen. Tot nu toe een keer of drie gezeten dit jaar en allemaal geblankt, helaas is dat geen uitzondering daar. Er zitten hele mooie vissen daar. Ik heb inmiddels wat stekinformatie, er moet een bootje komen om over het water ook naar stekken te kunnen en dan gaan ik me daar flink in verdiepen het komende jaar... Overigens gaan we met drie mande plas aankomend weekeind ook even een nacht gezelschap geven...

Daarnaast heb ik uiteraard de plaatselijke vaart achter mijn huis langs lopen en die ben ik mede door de ellende met mijn vader dit jaar pas in het najaar gaan bevissen met al enkele mooie vissen tot 16 pond als resultaat. Ik ben nog steeds mijn plekjes rustig aan het bevoeren en ga deze week ook hier weer wat avondjes op vissen, zo vanuit de achtertuin...

Maar die plas met een paar machtige vissen erop krijgt komend jaar mijn volledige aandacht.

Verder willen we met drie man nog een tripje naar Noord-Frankrijk plannen, maar waar weten we absoluut niet. Boekje Nachtvissen 2012 schijnt uitverkocht te zijn en dan wordt het wat lastiger. We willen naar een regio met wat leuke watertjes met een leuke bezetting en dan eens kijken wat het lange weekend ons kan brengen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-10-2012 19:28

Bas Timmermans schreef:Tot nu toe is dit jaar is een geweldig jaar geweest voor mij. Veel vis kunnen vangen alhoewel ik er een hard hoofd in had in het voorjaar.


Bas ik weet niet wat jij veel vindt en hoe moeilijk de wateren zijn waar je vist maar als ik naar je teller kijk vindt ik het wel tegenvallen. Of was dat van afgelopen weekend ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-10-2012 20:31

Dennis Slagboom schreef:Bas ik weet niet wat jij veel vindt en hoe moeilijk de wateren zijn waar je vist maar als ik naar je teller kijk vindt ik het wel tegenvallen. Of was dat van afgelopen weekend ?


Ik heb mijn teller al maanden geleden gestopt... En wat daar bij staat zegt genoeg. Stopped counting ;)
Oftewel ik stopte tellen omdat ik een perfect jaar heb. Ik heb met elke sessie vrijwel elke keer gevangen, iig 1 of meer vissen. En nog maar 1x geblankt na eind mei.

Alleen enige jammere is dat ik op 29P bleef steken dit weekend. En nog geen 30P mijn net mocht vinden dit jaar. Des al niet te min, dat bederft mijn pret niet :wink:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-10-2012 20:40

Dan ben je inderdaad lekker bezig. Zelf heb ik echt vanalles meegemaakt dit seizoen van blanks tot dubbel runs. Morgennacht weer een poging wagen, ik ga door tot eind november en dan ga ik voor mijn werk de kerstdrukte in en daarna ben ik het ieder jaar compleet kwijt.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-10-2012 20:57

Dus jij ook een goed jaar zo ver Marco, hoop voor je dat je dit weekend een slapeloze nacht krijgt ;).

En jammer te horen over je vader. Hoop dat alles goed is.

Gr Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-10-2012 15:18

Dit jaar stond voor mij in het teken van de come-back..

2010 en 2011 nauwelijks gevist ivm studie en vader worden..
Dit was het jaar dat ik zou afstuderen en dat is me ook gelukt :)
Voorjaar was nog te druk voor me vanwege afstuderen maar vanaf Mei toch het vissen weer opgepakt..

Ik kan niet zeggen dat ik 100% terug ben, maar heb wel de nodige nachtjes gemaakt en een paar mooie vissen gevangen.
Verder dit jaar me veel bezig gehouden met informatie verzamelen en plannen smeden voor volgend jaar..
Nu ben ik heel goed in plannen maken maar uitvoeren is vaak iets moeilijker :)
En ondertussen heb ik de vrouw opnieuw bezwangerd en verwacht de 2e ergens begin februari..

Dus een grote kans dat ik ook volgend jaar wat later zal beginnen. Hoop in Maart/April al volgas te kunnen gaan geven, maar moet het tegen die tijd maar even zien hoe het gaat.. Denk dat het eerder April zal worden dat ik actief zal vissen.. Al zal ik wel veel voorwerk verrichten qua stek opbouw en observatie.

Dit jaar vis ik nog even rustig uit en maak ik me visspul nog even verder in orde (nodige dingen die aan vervanging toe zijn).
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

17-10-2012 22:26

Was even de reactie van Dennis aan het lezen, en dat leidde mij aan om het onderschrift van Bas eens te bekijken. Ik heb al wel eerder gezien dat er stond "Stopped Counting". Ik dacht bij me zelf 'die heeft het toch wel goed gedaan dan.. Toen moest ik toch even laggen (jaja binnenpretje :lol: ) Schub 9 Spiegel... ...Boom 1. Schoot toch even in de lach, op wat voor 'n droge manier het stemmetje in mijn hoofd (nee ik ben niet schizofreen o.i.d) dat oplas :lol:

Ik vis sinds het voorjaar 2012 pas gericht op karper, meestal in een vijvertje bij mij op zo'n 800 meter afstand. In het begin best veel leuke vissen gevangen daar, en ook aardig te vreden over de leuke vangsten tijdens de zomervakantie in Hongarije. Totdat ik weer terugkwam bij mijn thuisbasis... Ik weet niet wat het is maar er lijkt opeens geen vis meer te bekennen te zijn in het vijvertje. Niemand meer die een spoor van karper (of uberhaupt iets behalve voorn) heeft gezien. Dus ik heb dat vijvertje maar vaarwel gezegt en wil een nieuwe uitdaging aangaan.

Een paar middelgrote plasjes bij mij net buiten mijn woonplaats, ben er al 1-2 keer wezen vissen met mijn buurjonge die mij ervan probeert te overtuigen dat ze eigenlijk alleen maar 'natuurlijk voedsel' en droge kattenbrokken eten en dat ze heel schuw/moeilijk te lokken zijn. Ik heb ze al meerdere malen zien zwemmen, en er zitten volgens mij wel een paar leuke karpers in die ik best wel op de mat wil hebben liggen, en die nog (bijna) nooit zijn gevangen, denk dat dit wel een leuke drill oplevert, omdat de vissen op mijn oude watertje in principe nog langer door hebben gebracht met een strakke lijn in hun mond of op de mat dan dat ze eigenlijk vrij hebben mogen zwemmen. Die kwamen dus ook nog net je schepnet niet inzwemmen.

Ik ben dus wel van plan om uit te zoeken wanneer die vissen in het 'nieuwe watertje' dus gaan azen, waar ze zich bevinden als ze dit niet doen, en hoe schuw ze nu eigenlijk werkelijk zijn en waarvoor (bijvoorbeeld voorbij lopende mensen of zwemmende honden of juist verdacht dingen op de bodem, zoals mijn loodje en rig). Bovendien is het ook een prachtige omgeving in een soort 'bos' en vrijloop gebied voor honden, jammer genoeg wel naast een soort industrie trein en langs een drukke autoweg.

Lijkt mij in ieder geval de ideale uitdaging :lol:, hoe ik dit ga aanpakken en wanneer weet ik nog niet. Ik denk in het voorjaar, omdat het al snel koud word en ik (nog) niet in het bezit ben van een goede tent.

Ben ook van plan om op 'De Waal' die van Ridderkerk naar Heerjansdam loopt, te gaan vissen. Het is een héél groot water, en dus waarschijnlijk ook moeilijk(er) om de karper te lokken en (blijvend) op je stek te krijgen, ik heb wel al een plaats gezien waarvan ik denk dat de bodem net iets voedselrijker is dan echt De Waal zelf. Ook op dat plekje ben ik het zelfde van plan, maar daar heb ik al wat meer specifieke informatie over waar de karper zich in dat deel nou echt ophoudt/aast etc etc.

Hoop dat vele andere ook (meerendeels) een leuk jaartje met prachtige vis achter de rug hebben, met leuke, uitdagende plannen voor volgend jaar! :lol:

Mvg,
Mike Valk

PS: @Remko Gefeliciteert met het afstuderen en vader worden! Ik hoop dat de volgende ook een gezonde zoon/dochter mag worden.
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

17-10-2012 22:58

Tja de voor uitzichtend voor aanstaand jaar...

Kheb zelf altijd met een pennetje en wartel loodje op karper gevist.. Dit jaar is mijn karperteller (tot vandaag) blijven steken op 4 stuks.. :-? .. In belgie tijdens de vakantie: 2 kroeskarpertjes en een spiegeltje van 44cm..en hier in Lwd op de wielerbaan een schubje van 32cm... Allemaal op mais gevangen, zoals ik vroeger al deed...

Sinds september eigenlijks begonnen met het statische vissen, kheb mij eerst een vrijloper gekocht van Spro, de btx lcs 555 en een leuke mat van Soul... 2 klare rigjes en begonnen met mais, inmiddels bollen en tijgers...
Ik heb de afgelopen maanden een aantal fijne en nuttige tips mogen ontvangen over de technieken en soorten aas en hoe deze in te zetten, want ja de karper is niet meer de karper die hij 20 jaar geleden was... Hij lijkt veel meer op zijn hoede te zijn en soms al niet meer happy met een korrel mais.. :D ..Daarnaast krijgt hij echt vele soorten aas voorgeschoteld en zal onderhand iets kieskeuriger zijn dan vroeger.

Ik wil mij een 2e karperhengel aanschaffen, en mijn eigen piepers ipv die ik nu leen van me stiefvader. Mijn ontvangen tips verder uit proberen te werken en ook beter aan mijn voerplekken werken.. Het barst hier tenslotte van zeer veel en omvangrijk karperwater in Leeuwarden. Ook zal ik kijken mijn "kanaal-ervaringen"te vergroten...
Ik zal nie meteen de dikste en mooiste hengels etc etc gaan kopen, dit is mij te gek...en daarnaast ben ik nog niet zeker of ik wel een blijvende "statische visser" ben. Met het pennetje is zo leuk :lol:

Ik ben nu een beetje zoekende als het gaat om knappe stekjes en plekjes en wil aanstaand jaar een paar als "vaste"plek proberen te krijgen dmv voerplekjes... Instant of 3 daagjes voor voeren hebben mij nog niks gebracht, helaas... Maar ik heb tot op heden altijd mijn spinhengel met pennetje mee, om zo toch bezig te zijn en heb hierbij tijdens mijn sessies ( tussen de 2 en 5 uurtjes) vele mooie brasems van 50+ mogen netten...

Dus ik hoop in 2013 ook eens een mooie karper te mogen posten in 1 van de vangstenlijsten 8) ... het hoeven geen dikken te zijn, ook niet die van een meter...maar graag wel een karpertje, dat zou mijn gezeten uren weer goed maken..
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

17-10-2012 23:11

Topic maakt me bijna aan het huilen !!!

Ik weet niet hoor mensen , maar als je nu al naar volgend jaar kijkt met een afsluitende blik op dit jaar ???

En dat , terwijl de beste tijd om JUIST nu die bak te vangen voor de deur staat !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

18-10-2012 07:10

Het is nu een mooie tijd voor iedereen om te stoppen en met volgend jaar bezig te zijn.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

18-10-2012 09:24

Ja,inderdaad,nu stoppen en voor een deel geldt,niet aan volgend jaar denken en nooit meer beginnen. :D
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

18-10-2012 17:23

jeffrey van osch schreef:Topic maakt me bijna aan het huilen !!!

Ik weet niet hoor mensen , maar als je nu al naar volgend jaar kijkt met een afsluitende blik op dit jaar ???

En dat , terwijl de beste tijd om JUIST nu die bak te vangen voor de deur staat !



Ik heb dit jaar ook nog niet afgesloten, haha :lol:. Nog lang niet eigenlijk, maar ben alleen niet meer van plan om te gaan nachtvissen. Normaal blijf ik altijd gewoon wakker, kunnen me spullen ook niet onopgemerkt gejat worden :lol:, maar om zonder tent met dit weer te gaan nachtvissen zie ík eerlijk gezegt niet zo zitten!
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

18-10-2012 18:42

Jeffrey wie zegt dat ik stop? Of wie dan ook?

Nu ik bijna 2 jaar op 2 stekken heb gezeten zit in nu 3/4 van het jaar wel te denken om gewoon nieuwe wateren te ontdekken. En trouwens.... nu stoppen zou voor mooi vissers zijn. Dit zijn de tijden om een mooie vis te vangen.

Mike Valk schreef:Was even de reactie van Dennis aan het lezen, en dat leidde mij aan om het onderschrift van Bas eens te bekijken. Ik heb al wel eerder gezien dat er stond "Stopped Counting". Ik dacht bij me zelf 'die heeft het toch wel goed gedaan dan.. Toen moest ik toch even laggen (jaja binnenpretje :lol: ) Schub 9 Spiegel... ...Boom 1. Schoot toch even in de lach, op wat voor 'n droge manier het stemmetje in mijn hoofd (nee ik ben niet schizofreen o.i.d) dat oplas :lol:

Die boom was zeker 2000P alleen de run viel erg tegen :roll:

Michel ik hoop dat je met je 2e hengel meer suc6 zal krijgen.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

18-10-2012 22:35

8) Stoppen doe ik nu ook nog niet...

Kheb alleen geen oval of brolly... dus moet het doen met mijn plu-tje, niet dat dat erg is, maar met sterke winden bepaald geen genot :lol: ....
Daarnaast is de vrouw (werkende in de zorg) ook om het weekend aan het werk, dus het moet dan ook maar net kunnen en avond sessies zitten er eigenlijks niet meer in :cry: ..

Langzaam aan ist hier dus afbouwen met hoogst waarschijnlijk af en toe een instant sessie, of krap aan 2 tot 3 daagjes voer op een stekkie...

Bas Timmermans schreef:

Michel ik hoop dat je met je 2e hengel meer suc6 zal krijgen.


Thx Bas, ik heb er alle vertrouwen in, ik ben mij onderhand al flink aant inlezen omtrend welke stok een goede keuze zou zijn.. Kheb wel wat setjes opt oog, welke dezelfde molen bevatten als waar ik nu mee vis... Wie weet :wink:
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

18-10-2012 22:58

K ga morgenacht ook gewoon weer , en misschien wel zonder tent !

24 graden en 15 in de nacht !

K ga ze nog net niet uitzwemmen !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

20-10-2012 15:36

Bas Timmermans schreef:Die boom was zeker 2000P alleen de run viel erg tegen :roll:


Weet je zeker dat het dan geen brasem was :lol:
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

21-10-2012 20:36

Mijn vis seizoen zit er na dit weekend op, nu is het tijd voor de hondjes, vriendin en de kerstboom ;)
Volgend jaar alle grote rivieren afvissen die het zuiden kent met een nieuwe boot die ik op de beurs hoop te kopen.
Zullen wel veel nachten zonder vis worden maar de vissen die ik wel hoop te vangen zullen alles die nachtjes goed gaan maken.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

26-10-2012 11:31

Het gaat er ook echt niet om dat ik ga stoppen dit jaar, maar wil best wel wat vooruit kijken al...

Ga de komende periode zeker nog een paar nachtjes pakken op een mooie plas hier in de buurt en, misschien tegen beter weten in, ook achter mijn huis nog dit weekend het hele weekend aangezien ik thuis aan de studie moet :lol:

Dus van stoppen is nog geen sprake hoor, er komen nog genoeg mooie dagen aan. Eind november ook weer een week vrij en ook dan gaan er nog minimaal twee nachten gevist worden... :D
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Plaats reactie