Put Beelaertsweg Raamsdonksveer

Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

15-07-2012 17:17

Weet een van de lezers iets over het karperbestand van deze put?
De zogenaamde put van Caron, of ook wel put 2000.

Alvast bedankt
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

15-07-2012 20:30

Hey Terry,

Het bestand bestaat voor 99% uit kleine schubjes tussen de 8 en 14pond.
de andere 1% is een spiegel van 27pond en nog 2 schubs van in de 20 pond.

Dit is wat er 2 jaar geleden zwom dus zal er niet veel naast zitten.
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

15-07-2012 21:55

Hoi Niels,

Bedankt voor je reactie, nog niet veel en geen grote vis dus, misschien dat er eens wat Villedon Spiegels in moeten, het is een mooie plas.
Ga toch eens proberen deze vakantie, paar dagen voeren en dan eens een nachtje bivakkeren, je weet nooit wat het brengt.
Nog aanbevolen stekken op deze put, of gewoon de wind volgen?

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

15-07-2012 22:09

In plaats van Spiegeltjes uitzetten moeten ze er juist wat vis uithalen.
Er zit naar mijn idee teveel vis om ze goed te laten groeien.

Niet te moeilijk doen terry,het is een is een makkelijk water.
Wij vingen er 2 jaar geleden regelmatig rond de 20 per dag.
Gewoon lekker dicht bij de kant vissen op het puntje zit je lekker rustig en
heb je veel mogelijkheden.

succes
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

16-07-2012 23:37

Vandaag eens even gaan kijken en toch maar wat gevoerd, alleen duivenvoer.
De wind staat pal op de ingang, dus daar bij het riet en onder de bomen een paar voerplekken gemaakt, nu wachten op iets beter weer....
Wel veel hopen van honden daar zeg, en nu regent het nog de hele dag, als het warm is stink je daar weg volgens mij!

Ik denk persoonlijk dat het aantal vissen op zo'n plas niet heel veel invloed heeft op het groeien van de vissen, meer de aanleg en het aanbod van voedsel, maar daar zijn die Villedon Spiegels nu juist super in.

Maar goed eerst maar eens proberen wat te vangen, ik laat het wel weten.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
sjoerd buijks
Berichten: 149
Lid geworden op: 12-06-2007 16:39

17-07-2012 14:36

Ik denk wel degelijk dat het aantal vissen invloed heeft op het groeien van de vissen aldaar.

De afgelopen vijf jaar zijn de vissen daar van 3-5 pond goed doorgegroeid naar 10-15 pond en enkele iets erover heen. Deze groei zal echter stagneren wanneer het aanbod voedsel per hectare in verhouding minder wordt. Er zitten nog steeds evenveel vissen op. Maar een karper van groter formaat eet normaal gesproken nou eenmaal meer dan een karper van kleiner formaat. De concurrentie onder het voedselaanbod wordt dus alleen maar groter en naarmate er minder natuurlijk voedsel in het water aanwezig is zal de vis stagneren in groei met enkele uitzonderingen daar gelaten.

Neem als tweede punt dat de hengelsportvereniging kruiskarper in het water heeft uitgezet en dat dit het voedselaanbod voor onze vriend ook verminderd. Over de aanwezige witvis nog niet te spreken.

Toen de vissen uitgezet werden hebben ze een enorme boost gehad. Als je over het algemeen weet wat de geschiedenis is van deze uitgezette schubs. Ze komen van een klein watertje met een enorme overbezetting. Deze vissen waren toen allemaal tussen de 10 en 50 cm. Honderden kilo's zijn er in deze put gegaan. Het resultaat kan je zelf bedenken... eerste paar jaar enorme groei, later een stagnatie daarvan totdat het bestand zich natuurlijk uitdund. En de sterke vissen over blijven.

Het natuurlijke aanbod op deze put is niet groot als je vergelijkt hoeveel kg vis per hectare er rondzwemt.

Persoonlijk gezien vindt ik die Villedon spiegels ook niet echt mooi, maar dat is ieder voor zich.

Gegroet,
Martin-pêcheur
danny van gool
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-07-2012 21:47
Locatie: breda

22-07-2012 17:37

en terry nog wat gevangen?? ben ook aardig nieuwsgierig naar deze put

mvg danny
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

24-07-2012 00:02

Danny en andere geïnteresseerden,

Vanavond met mijn zoon aan de put gezeten, wat een ellende daar, overal hondenpoep, honden lopen je swingers eraf of hengels omver. gaan op je stek het water in, gewoon een drama. Voortaan dus laat daar gaan zitten, en een schepje mee voor de poep!
Volgens mij denken die baasjes ook echt, wat moeten die vissers hier dit is onze hondenuitlaatplaats!
Maar het is toch echt verhuurd aan de visvereniging Ons Genoegen.
Een paar mensen op aangesproken, maar die gaan dan doodleuk, 10 meter verder stokken en ballen in het water gooien en je uitlachen.
Heb echt op het punt gestaan om maar in te pakken. In overleg met mijn vismaat (zoon) toch maar even afgewacht en met succes.
Na een uur of half 10 was de rust wedergekeerd en toch nog 2 mooie schubjes geland een van 12 en een van 14 pond. Mooie gezonde vissen, prachtig van kleur.
Om een uurtje of 11 weer huiswaarts (mag daar nog niet nachtvissen), morgen een bellen met de voorzitter, hoe dit zit met de honden en nachtvissen.
Wat een prachtig stukje natuur is het daar toch.
Foto's op aanvraag.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-07-2012 09:37

waarom gaan jullie niet op de put ernaast zitten :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

24-07-2012 13:30

Ik geloof niet dat dit een optie is, deze put is verpacht aan een hengelsport vereniging, niet aan een hondenclub.
Wij zijn lid van Ons Genoegen en willen daar graag ongestoord vissen, en daar betalen we ook voor.
Dus hondenbezitters, hou je hond aan de lijn en ruim de poep op!
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 13:09

Teken de petitie op http://www.hondenput.nl

Alvast bedankt
Weet je wat het is? Meer water als vis!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

25-07-2012 13:39

Vraagt er iemand iets over een plas water,paar dagen later start ie een petitie.
M,V,G.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 14:04

Beste Ron,

Dit komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen, ik heb contact gehad met het bestuur van de vis-vereniging "Ons Genoegen" en deze gaf aan dat er veel klachten waren en deze door de gemeente niet worden behandelt. Ook mijn persoonlijke klacht bij de gemeente kreeg geen reactie.
En aangezien elk stukje viswater in onze gemeente waar je hier wil gaan zitten je eerst de drollen op mag ruimen, en daarna je spullen hond-proof mag opstellen vindt ik dat ik het rechtvaardig is dit op deze manier onder de aandacht van de gemeente brengen.
Ik heb niets tegen honden (mochten mensen dat gaan denken) heb er zelf ook 2 rondlopen.
Maar het kan niet zo zijn dat vissers aan water van een vis-vereniging moeten vluchten voor poep en honden.
Dus voor de duidelijkheid, niets tegen honden, maar de baasjes moeten zeker op cursus!
Wij als vissers betalen aan onze visclub, en deze pacht het water, dus hondenbezitters, richt een club op, pacht een stuk grond en laat dat helemaal volpoepen, zul je mij niet horen.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-07-2012 15:04

Maar dan zit je nog op de verkeerde put :roll:
theo fiets
Berichten: 36
Lid geworden op: 26-07-2008 11:29
Locatie: made

25-07-2012 15:28

ja want daar lopen minder honden.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

25-07-2012 15:49

breek me de slurf niet open
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

25-07-2012 16:27

Pff. Zo zal de sfeer tussen de hondenbezitters en de vissers vast wel beter worden....
Leven en laten leven joh. Doe je aas gewoon in een emmer, deksel erop en je hebt al heel wat minder last van die honden.

Verder kan IK me er niet zo druk om maken eigenlijk..
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 23:12

Cees v Opstal schreef:Maar dan zit je nog op de verkeerde put :roll:


Beste Cees,

Dat natuurlijk puur persoonlijk, welke put verkeerd is. Ik ben van mening dat er in de regio geen mooier stukje karperwater is dan deze put, overhangende bomen en mooie rietkragen, dat het visbestand dan geen grote kaper bevat vind ik van minder belang. de vissen die ik tot nu toe geland heb waren prachtig.

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 23:15

theo fiets schreef:ja want daar lopen minder honden.


Beste Theo,

Ik heb geen probleem met honden of dat er nou veel zijn of niet. De baasje moeten hun honden van de vissers weghouden, dat lijkt me niet meer dan normaal. Het is niet echt fijn als je swingers eraf worden gelopen en je lood en aas dus ook verplaatst, maar dat begrijp je zelf ook wel.

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 23:16

Dat dit nodig is zegt al genoeg!
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 25-07-2012 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

25-07-2012 23:19

jens breugelmans schreef:Pff. Zo zal de sfeer tussen de hondenbezitters en de vissers vast wel beter worden....
Leven en laten leven joh. Doe je aas gewoon in een emmer, deksel erop en je hebt al heel wat minder last van die honden.

Verder kan IK me er niet zo druk om maken eigenlijk..


Mijn lokaas en haakaas zit in emmers, ben niet helemaal gek, maar honden willen die toch wel graag ff omgooien, is ook niet erg, maar als ze dan ook nog tegen je stokken aan springen en de baas doodleuk "de bal" op je stek in het water gooit, wat dan?
Dit heeft niets met de honden te maken, de baasjes zijn hier fout.
En tja, als ik dat meemaak maak ik me druk....

Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-07-2012 00:02

Ik heb jaren op die put ernaast gevist maar nog nooit last gehad van een hond, overdag wel de lijntjes drooghouden natuurlijk, misschien toch even wat verder kijken.
Of ben je bang om daar te blanken, maar zelfs dan heb je wel rust, veel rust trouwens.

Als visser moet je jezelf aanpassen aan de situatie en dat kan van alles zijn bevalt het je niet en heb je er geen rust wat doe je daar dan nog langer :roll:
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

26-07-2012 00:08

Beste Cees,

Ik heb in mijn jeugd ook heel vaak op die put gevist, in hoofdzaak op roofvis, en blanken hoort erbij en is ook niet erg.
Nachtvissen is op beide putten niet toegestaan, dus dat zal lastig worden.
En aanpassen, het is een visput, honden worden gedoogt, maar de baasjes kunnen zich ook aanpassen aan de rechthebbende visser en hun hond bijhouden en de drollen opruimen.
De put is groot genoeg, je hoeft geen last van elkaar te hebben.

Maar dat is mijn mening...
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 26-07-2012 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-07-2012 08:34

Nachtvissen wordt er gewoon gedoogd, heb nooit anders gedaan en regelmatig controle gehad.
Wel ff je rotzooi opruimen natuurlijk.

En het is geen visput maar een vereniging heeft het recht om er te vissen, net zoals de mensen het recht hebben om hun hond daar uit te laten.

It's either there way or the highway 8)
Dit kun je letterlijk en figuurlijk nemen. :wink:
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

26-07-2012 14:39

Beste Cees,

Net contact gehad met gemeente en hengelsportvereniging Ons Genoegen, nachtvissen is verboden en er geld een aanlijnplicht op dit gebied.

Leden van hengelsportvereniging Ons Genoegen hebben recht om te vissen op dit water waar vis in is uitgezet door deze vereniging.

Mensen met honden mogen daar ook komen, mits honden aan de lijn, zeker niet in het water, verplicht opruimen van uitwerpselen en natuurlijk mag een ander geen last van de honden hebben.

Er zijn andere uitlaatgebieden in de gemeente waar andere regels gelden en waar niet gevist wordt.

Dus je oneliner gaat hier niet echt op.....

Alle aanvallen van hondenbezitters ten spijt, sta ik dus in mijn recht.
Grtz Terry
Weet je wat het is? Meer water als vis!