Metroplas Hoogvliet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2012 20:36

De laatste weken zie ik regelmatig een zeker persoon hier zitten, lekker in alle rust karperen.
Ben benieuwd of deze persoon zelf ook hier actief is op het forum.

Het is een mooie plas. Jaren, echt jaren geleden vergroot tot hoe het nu is en je kan er mooi vissen.

Puur uit nieuwsgirigheid.

Of hebben er meer mensen hier wel eens gevist? Ik woon er op een steenworp afstand vanaf, dus ben benieuwd.
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-06-2012 20:43

Waarom maak je niet even een praatje met deze meneer/mevrouw als je hem toch regelmatig ziet zitten? (heb geen ervaring met deze plas)
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2012 20:53

Ik zit of vaak in de auto waar ik niet ff bij kan stoppen.

Of ik ben onderweg naar mijn werk. Vanuit mijn werk als ik eens met de brommer ben, heb ik hem nog niet getroffen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

29-06-2012 21:55

Tjonge jonge jij bent lekker bezig. Die man zit er lekker rustig te vissen en jij knalt het water op een forum. Je woont op een steenworp afstand, bent karpervisser en weet niets van het water ? Wat een slecht verhaal is dit.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2012 22:01

Dennis, volgens mij begrijp jij het niet helemaal.

Ten eerste, bedankt voor het compliment.
- Water op het forum knallen is niets mis mee, denk je dat anderen het anders niet zien? Snap je probleem niet met het feit dat er een water op internet komt, er is ook geen probleem.
- Die man kan er gewoon rustig blijven vissen, want doordat het nu hier staat zit het niet ineens vol.
- Ik ben geen karpervisser meer, maar heel lang wel geweest en het houd me wel weer bezig het draadje weer op te gaan pikken.
- Nee weet niets van het water, daar het redelijk nieuw is en ik tussentijds niet meer heb gevist, dus zo raar is dat niet.

Graag voortaan even wat meer objectieve informatie inwinnen voor je iets neerzet, deze 2 regels zijn hier totaal overbodig namelijk.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

29-06-2012 22:35

Nee inderdaad begrijpen we elkaar niet. Pak een peilhengel, met de paai had je ook wijzer kunnen worden, misschien liggen ze te zonnen, ga er vissen, maak een praatje als je hem wel een keer aantreft of weet ik het. Maar nee hoor volgens mij wil je eerst lezen dat er een leuk bestand op zit en vervolgens overweeg je je hengels maar weer eens uit de kast te halen. Voor de duidelijkheid ik ken dit water verder niet(en ben ook die visser niet :lol: ).
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-06-2012 22:43

Bedankt voor je informatierijke input Dennis.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

02-07-2012 22:05

Okee Leon, ja dat is een mooi plekje waar je hebt gezeten.

Denk alleen dat je dan niet alles hebt gevangen, want ik weet van zeer nabij dat er enkele vissen zijn overgezet vanuit het water middenin de woonwijk (klein water) naar deze plas.
De plas is groter en de vissen waren voor het kleine water al vrij groot.

Ik stelde mijn vraag ook niet met de intentie te gaan karperen (zoals sommigen aannemmen haha), maar het houd me gewoon bezig. Vind het leuk om ervan te weten.
Denk dat ik er lekker eens ga zitten feederen. Als het weer in de Nederlandse zomers eens gaat meezitten, want dat is drama.

Thanks voor je antwoord!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

02-07-2012 22:23

Het andere water waar we het over hebben heb ik vroeger veel gevist. Ik had heel veel jaren geleden in die wijk een krantenwijk in de ochtend en daarna ging ik altijd paar uurtjes pakken.

Heb de foto's nog, daar heb ik echt alles wel gedubbeld. Zaten ook mooie vissen, tot een pond of 24/25. Deel van hier is overgezet, waaronder ook de desbetreffende goudkarper.
Daarna nooit meer gehoord of die is gevangen.

Voor jouw info. Als je nou helemaal naar de andere kant van de wijk gaat, bij die paar hoge flats. Daar heb je een sloot lopen, met wat brede stukken. Daar heb ik ook sessies gevist, ook een goudkarper en heb ik wat grotere vissen gevangen.
Allemaal op korte ochtendsessies. Misschien een tip voor jouw, want ze zitten er nog steeds.
Michael Kouwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-07-2012 00:44

03-07-2012 00:57

Ik zie deze man ook vaak zitten, heb een keer een praatje met hem gemaakt.
er zit wel vis in het water , maar in welk water niet. ga is op een warme dag een rondje langs het water, en probeer ze zelf te vinden .

ik heb een keer een aantal uurtjes met de pen gezeten daar maar zonder resultaat.
maar een week of 2 geleden ben ik gaan korsten en ze zijn er wel in het kroos aan de metrokant waren ze aardig aan het azen( als ik de verhalen moet geloven zitten er een aantal 20+ vissen en 1 30+ maar dat heb ik niet met eigen ogen gezien) .

maar als je het zeker wilt weten moet je er gewoon een keer gaan zitten.
Plaats reactie