Rottemeren in Bleiswijk

Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

11-06-2012 18:16

Beste Carpboarders,

Ik ben het vissen in Zoetermeer een beetje zat, die debielen (excuses voor mijn taalgebruik) op het Noord AA, de sterfte's, etc.
Dus ben ik afgelopen dagen wat stekken op wezen zoeken en kwam ik bij een water wat me erg deed denken aan het Westerpark te Zoetermeer.
Ik heb heel erg weinig informatie kunnen vinden over dit water.

Zou iemand mij eventueel kunnen informeren over de vissen, de recente vangsten, misschien eventuele hotspots of er sprake is van een bepaalde voorkeur tussen natuurlijk aas (tijgernoten bijvoorbeeld) en de boilies?

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.

MVG,
Tim Slagter
Tight Lines.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

12-06-2012 09:12

Hoi Tim,

Zelf vis ik regelmatig op de rotte, maar houdt er rekeningmee dat het gzh terein is, dat houdt in dat je echt alle vergunningen moet hebben voor de nacht en je echt moet houden aan hun regels qua tenten en zorg dat alles netjes blijft en je niks kapot maakt zelfs geen takje ;)

ze controleren daar heel vaak en streng dus daar moet je opletten.

Verder is het een zeer groot gebied en kan je er goed vissen.
Wat betreft de hotspots ja die kan je wel vergeten die gaat niemand je geven natuurlijk.
Wel kan ik je melden dat als je naar de bleiswijkse zoom gaat en dan in de laatste bocht voor het strand gaat zitten je wel goed vis kan vangen ;)

Daar bij heb je ook de lage bergsche bos en daar heb je wat overhangende bomen waar ik geregeld wel wat pak op een avond.

Maar de echte hotspots houdt ik voor me ;) neem aan dat je dat wel snapt.

Verder moet je wel ook opletten op enkele dwazen daar in de nacht en op mensen die echt pal naast je gaan zitten of de recreaties mensen die ff een dagje komen bbqen of voetballen.

Verder qua aas, gebruik ik vaak mango peach en een snowmen systeem en veel mais en hennep.
Voor voeren is geen optie want er zijn veel stekken pikkers en er wordt veel gevist daar.
Vandaar dat ik met 1 slappe lijn zit en 1 gewoon strak.

Maar al met al is het zeker een groot gebied waar je veel plezier aan zal hebben en je echt kan vast zetten in dat gebied voor een paar jaar.


Maar even wat anders, wat is er dan zo erg aan Noord A, ik vis daar ook geruime tijd en het is moeilijk water, maar echt debielen heb ik nog niet mee gemaakt ja op dat naaktstrandje, maar verders niet.
En vissterfte?? wanneer dan of heb ik iets over het hoofd gezien?

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.

gr en succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

12-06-2012 19:10

Beste R. de Winter,

Bedankt voor de info! Ik ga hier zeker wat aan hebben.
Nog één vraagje; je ziet er natuurlijk allerlei mooie bomen die over het water hangen en mooie strakke rietstukken.
Ik vroeg mij af of dit allemaal schijn is of dat je daadwerkelijk bij elke 'goed uitziende' stek ook vis vangt, of moet ik oppassen met deze theorie?

Verder is mijn ervaring op het Noord AA dat zodra je een leuke plek denkt te hebben er 3 verschillende debielen langs komen om ff te vertellen dat je weg moet wezen of 200 meter verder weg moet gooien, omdat zij toevallig al 2 maanden lang lopen 'voor te voeren' en met mijn instelling ben ik gauw geneigd hem even op zijn plek te zetten, dit lijdt tot onvolwassen gedrag en zo krijg je problemen.

Ik hoor het nog wel,

Tim Slagter
Tight Lines.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-06-2012 18:28

Hoi Tim,

die overhangende bomen zijn schijn bedrieg... want daar hoeft echt geen vis te zitten.
Er is op 2 plekken een stuk waar je midden in de plas zit maar waar ze steeds door heen trekken dat is echt een plek waarvan je denk zit hier vis,.. en ja dat zit er omdat er o beide plekken een talut is ;)
En op 1 van die kanten pak je helemaal niks maar ga je aan de andere kant zitten dan vang je wel vis.. raar maar waar..

Verder heb ik wat je zegt ook wellis wat gasten mee gemaakt op noord A, maar ik laat me niet weg jagen ook al voeren ze al een jaar voor..
er is er maar 1 geweest die echt bijdehand ging doen, maar aangezien ik altijd met nog iemand vist en die altijd verder op zit en er dus vlug bij was, kon ik rustig verder vissen ;)

Dus ja echt debielen nee die heb ik nog niet mee gemaakt.. wel vervellende mannetjes :D

Maar goed mocht je nog wat willen weten over bleiswijk hoor ik het wel.

en misschien zie ik je wel keer langs de kant..

succes man!
Oja joh!!!
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

15-06-2012 15:02

De Rotte lijkt op het Westerpark? Bedoel je niet toevallig de Bleiswijkse zoom?

Vergeet je nachtviskaart niet.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-06-2012 12:06

ff goed lezen mitchel,..

de rotte is een recreatiepark de rottemeren daar valt de bleiswijkse ook onder..
en de hoge bergse bos en lage bergse bos, zevenhuizer zoom, nesse bos en de zevenhuizerplas.

en de nachtkaart was al aangegeven.

Gr.

gebied rottemeren:
http://www.recreatiegebied-rottemeren.nl/
Oja joh!!!
dave staal

16-06-2012 17:40

tim slagter schreef:Dus ben ik afgelopen dagen wat stekken op wezen zoeken en kwam ik bij een water wat me erg deed denken aan het Westerpark te Zoetermeer


Denk toch echt dat Tim in eerste instantie de Bleiswijkse Zoom bedoelde.

Of recreatiegebied rottemeren moet op het westerpark lijken?

ff goed lezen :lol:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

18-06-2012 20:35

De rottemeren lijkt totaal niet op t westerpark. Bleiswijkse zoom kan je er mee vergelijken.

Nachtviskaart geldt niet voor de rotte(meren) wel voor o.a. de bleiswijkse zoom.

En doe eens niet zo bijdehand.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-06-2012 14:53

beetje rustiger mag wel mitch!!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

19-06-2012 18:45

Mijn felbegeerde excuses voor het verkeerd plaatsen van 2 verschillende gebieden.
Tight Lines.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-06-2012 09:01

Nou Tim,

Ik ben net terug van een sessie van vrijdag tot dus vandaag op noord A en heb er maar 2 mogen vangen en echt ontiegelijk veel brasems :S was het zelfs 1 nacht zat en heb alles binnen gehaald..

Denk dat ik toch maar weer naar de rotte ga ;)

zelf al geweest op de rotte/bleiswijkse??

gr.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

24-06-2012 14:10

Nu jullie het hier toch over bleiswijk en etc hebben... Ik heb een vraagje
Voorheen was er een "nachtvisvergunning", waarmee je langer mocht nachtvissen dan de gebruikelijke maanden Juni, Juli en Augustus.
Nu meen ik steeds vaker te lezen dat je deze uberhaupt nodig hebt om te nachtvissen?
Ook in de normale maanden? En zoja wat kost dit dan?
Bedankt alvast
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-06-2012 16:30

Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

24-06-2012 19:41

Ja die heb ik al gelezen, maar normaal mag je in juni juli augustus met de normale vispas ook nachtvissen. Nu niet meer?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-06-2012 21:42

Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

25-06-2012 00:22

OOK al gelezen, maar goed daar staat dus dat het wel mag. Maar omdat ik verschillende verhalen hoor denk ik ik vraag het even....
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-06-2012 09:57

Je mag er met de nachtpas vanaf maart tot augustus vissen in de nacht dan.

In de normale tijden van juni tot augustus mag je er gewoon vissen zonder pas, zelf heb ik gelezen dat het weer niet mag maar de beheerder (parkwachter) zei dat dit dus mocht.

Maar voor de zekerheid gewoon zo'n nachtpas halen kosten zijn 40 euro en dan ben je goedkoper uit dan een boete en je kan al vanaf maart de nachten pakken daar ;)

succes!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

25-06-2012 10:20

Het ligt dus niet aan mij die verschillende verhalen :wink:

Als ik er nog regelmatig zou vissen had ik er geeneens overnagedacht, maar kom daar nooit meer joh. Tis alleen zo dat ik 1 keer per jaar met een maat van mij die niet zo vaak vist een lang weekend pak op t hoge of lage bergsche bos, en voor die ene keer heb ik geen zin om nog een extra vergunning te kopen. Dat geef ik wel uit aan voer :)
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-06-2012 11:45

dan is het de moeite niet waard idd
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-06-2012 12:29

Edwin van Gemeren schreef: en voor die ene keer heb ik geen zin om nog een extra vergunning te kopen. Dat geef ik wel uit aan voer
.

De boete is geloof ik, 180€, dat voor die ene keer. Je mag met de nachtpas vissen tot eind oktober, zou misschien verlengt worden t/m november. Niks meer over gehoord of gelezen helaas. Mij is vertelt dat je in de open mnd. jun/ jul/ aug. om te nachtvissen ook de nachtpas nodig hebt, dagvissen niet!

mvg.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-06-2012 09:13

robert smith schreef: Mij is vertelt dat je in de open mnd. jun/ jul/ aug. om te nachtvissen ook de nachtpas nodig hebt, dagvissen niet!

mvg.


daarom heet het ook nachtpas:P

maar ik zou het risico ook niet nemen zoals ik al aangaf hoorde ik dat het wel mocht van de parkwachter maar ik vertrouw het niet..

maar goed..

40 euro voor een pas is altijd beter dan 180 euro ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

26-06-2012 13:46

40 euro is beter dan 180. Maar ten eerste vind ik het nergens op slaan dat je ineens voor de "open maanden"
40 euro moet betalen wat altijd gratis was. Het was ook eerst alleen nodig als je langer wou nachtvissen dan die 3 maanden, nu moet je m ineens hebben als je uberhaupt wilt anchtvissen?! Plus 40 euro is dat water me zeker niet waard. Mogen ze eerst eens beginnen met onderhouden. Praat dan voornamelijk over het LBB. Heb er wel meer commentaar over, maar zal dat verder voor me houden.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2012 16:43

Het is niet zo moeilijk hoor, op wateren waar een nachtvispas telt zijn geen vrije maanden.
Je betaald voor het hele jaar.

Dat je voor de vrije maanden, die niet bestaan op dat nachtviswater moet betalen is volkomen terecht.
De mooi weer vissers kunnen gemist worden, klinkt hard maar ik denk vrijwel zeker te weten dat ik dit keer niet al teveel tegenstand krijg van de nachtvissers hier.

IMO kan het veel simpeler sta nachtvissen enz. toe in het lidmaatschap van je HSV wat dan tevens telt voor het hele federatiegebied en / of samenwerkende andere federaties.

Maar ja dat is niet lucratief.

Op wateren waar geen nachtvissen mogelijk is en waar dus geen nachtvispas telt daar zijn de vrije maanden voor.

Je kunt het er niet mee eens zijn maar het is helemaal terecht.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 26-06-2012 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-06-2012 16:50

Volgens Bleker per 1 september a.s. niet meer Douwe :lol: Maar eerst zien en dan geloven, kan zomaar weer 1-1-2013 worden...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2012 16:53

Klopt Aart maar het lijkt mij verstandiger om met de heersende regels en wetten rekening te houden.
Want je weet het als iemand zegt dat het mag en vergeet er bij te vertellen dat het misschien na september pas mag is het ook niet goed.
Vissen is een hobby, geen religie!