Rottemeren in Bleiswijk

Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

26-06-2012 17:10

Douwe ik snap je punt absoluut. Ik zou met alle liefde 40 euro meer betalen om een paar maanden legaal te mogen nachtvissen.. Hier vind ik het niet opgaan omdat, zoals je zelf al aangeeft, het alleen voor een klein gebied geld, en niet voor bijv de hele federatie.
Maar vooral meer stoot het me hier tegen het hoofd, omdat het eerst alleen de 3 maanden was, toen kwam er een UITBREIDING voor mensen die langer wouden nachtvissen (anderen konden gewoon de 3 maanden vissen met standaard vergunning), en daarna word ie ineens verplicht en eigenlijk een soort van in je strot gedouwd wil je uberhaupt nachtvissen.
Betreffende het water zelf heb ik gewoon een redelijk negatief beeld qua beleid en vis ik er sowieso haast niet meer, vandaar dat ik het simpelweg de 40 euro niet waard vind.

Ik ben zelf lid van de s'gravenhaagsche, welke weer een samenwerkingsverband heeft met Groot Rotterdam.
Komt hier een gezamenlijke nachtvispas voor, die de standaard periode verlengt, betaal ik die met alle liefde.
En dat dit dagjesmensen, of mooiweer visser elimineert vind ik lullig voor hun, maar idd een voordeel voor mezelf.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2012 17:27

Edwin ik begrijp jou punt ook, er wordt imo teveel een melkkoe gemaakt van de nvp.

Als er nu wat tegenover staat kan ik het begrijpen.

In veel Statuten staat het vissen mogelijk maken tegen zo laag mogelijke kosten, dat wordt met voeten getreden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-06-2012 17:44

Het ligt even iets anders in dit gebied :

GZH was het jarenlange gedonder op haar terreinen langs deze wateren spuug en spuugzat.

Het was een simpele keuze NOOIT meer nachtvissen vanaf 01 01 2009

of via een " dure " nachtvispas waaraan strenge voorwaarden en heel veel extra controles aan gekoppeld werden.

en voila Het heeft gewerkt : nachtvissen in 2011 probleemloos verlopen

http://www.sportvisserijbelangen.nl/inc ... sp?id=1141

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-06-2012 18:23

Beter voorbeeld dat de mooiweer en rotzooitrappende wannabe vissers gemist kunnen worden is er niet.

Netjes Michel heeft moeite genoeg gekost om het toch nog een keer maar dan onder strenge regels te mogen proberen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

26-06-2012 23:29

Ik hoopte stiekem al op een reactie uit jouw hoek Michel. Het is dus igg duidelijk dat je er NIET mag nachtvissen zonder nachtvispas (het gehele jaar)

Ik ben blij dat het tot een goed resultaat heeft geleid. Toch ben ik wel erg benieuwd naar voorbeelden van de "problemen" die er waren? Ik denk ook dat er zeker aan het begin een hoop onduidelijkheid is geweest, ook bij de controleurs. Mij is door een controleur een jaar of 2 geleden uitgelegd dat de vergunning om langer te mogen nachtvissen misschien werd afgeschaft, omdat het juist te veel rotzooi/gezeur aan de waterkant opleverde...
Oplossing in het algemeen is dus simpelweg het duurder maken van het nachtvissen.
Logisch qua mooi weer vissen en afval etc, maar toch een jammerlijke conclusie.

Ik hoop verder dat het extra geld goed word gebruikt. In het geval van het lage Bersche Bos bijv zorgen voor diepere stukken ivm met de grote sterfte van vorig jaar winter. En de schoeing opknappen. Heb het meegemaakt dat ik karper hoorde klapperen ACHTER de schoeing. Een gehaakte vis weet achter de schoeing te komen, word verspeeld maar zit daarna vast....
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-06-2012 09:28

@Edwin:

zoals er al aangeven was in het begin mag je er dus niet vissen zonder nachtpas, klaar..

de problemen die er waren zijn:

rommel niet opruimen zowel vissers als campeerders
dingen en milieu slopen
vechten onderling
vis meenemen
harde muziek
openbare dronkenschap
vechten met politie en parkbeheer
schieten op parkbeheer en bedreigen
enz
enz
enz

dit alles was zowel door vissers als door die dagjes figuren die ff met de hele camping lnags kwamen veroorzaakt.

wat betreft die controleur klopt het niet helemaal ze blijven die nachtpas houden en als je de fout in gaat krijg je een knip en na 3 knippen is het over en uit en mag je er nooit meer vissen.

Maar goed dit kan ook weer volgende week ander sijn, het is en blijft een raar water waar je goed moet opletten wat je wel en niet nodig heb..

En anders ga je toch naar het delftse hout dat is ook GZH gebied, maar daar mag je zonder nachtpas het HELE jaar door vissen zonder gezeur..
Alleen je vangt er niet meer zoals jaren geleden maar ze zitten er nog wel en het is een leuk water.

Succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

27-06-2012 09:47

R de Winter schreef:vechten met politie en parkbeheer


Verbaast me niks. Ik ben ook wel eens bijna laags geraakt met een controleur. En ik kan je verzekeren dat dit niet aan mij lag!

Maar in een normale situatie is dit onacceptabel natuurlijk.

Bedankt voor de tip, zal er eens gaan kijken. Zoek gewoon een stek waar je makkelijk je visje vangt. Niet omdat ik lui ben, maar zoals eerder aangegeven voor een gezellig visweekendje met een of 2 maten die 2 x in het jaar vissen.
De mooi weer vissers cq dagjes mensen ja haha :lol:
Maar deze ruimen wel hun zooi op :wink:
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-06-2012 10:00

@edwin,

als je makkelijk een vissie wil vangen zonder te veel moeite moet je eens kijken op het zegwaard putje in delft bij de ikea achter.
dat is echt een peppie water waar je met pinda's goed vangt en je verzekerd bent van een vis.

succes.

ps: dat controleurs vechten is niet goed idd maar je moet eens weten wat hun allemaal voor hun kiezen krijgen, maar goed.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

28-06-2012 19:01

Thanx, die was nog wel welkom want wat ik begrijp is in t weekend op delftse hout erg lastig...
Ik ga vanavond ff kijken bij beide wateren.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-06-2012 09:20

nee delftse hout kan je gewoon gaan zitten is bullshit verhaal dat het er mega druk is het water is groot en er is plek zat, ik woon er tegenover praktisch gezien dan ;)

het is alleen een heel moeilijk water geworden vandaar dat er minder mensen komen....

maar je kan ook gewoon in de bleiswijkse gaan zitten alleen moet je je heel goed verstoppen ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

29-06-2012 11:24

Ik ben er gister helemaal rond gelopen, en tis wel een mooi en groot water. Erg druk was het gister iig niet, en de vissen die er waren zaten allemaal in dezelfde hoek. Er zijn wel mooie stekken maar eigenlijk veel te veel. Als het wel vol zou zijn dan zit je elkaar eigenlijk altijd te blokken. Heb 1 stek gevonden waar niemand echt naast kan zitten en denk dat dat m gaat worden!
Hoe zit het met de vissterfte van afgelopen winter?
Je zegt moeilijker geworden, maar in een weekend moeten er toch wel meerdere vissen per stek uit kunnen komen?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-06-2012 23:31

niks van gemerkt van die vis sterfte...

en het was makkelijk water vroeger denk jaar of 10/15 geleden trok je er gerust 5/6 op een avond uit..
ook zonder voor voeren gewoon instant knallen..
helaas door sterfte jaren geleden en door vele polen is het een moeilijk water, maar als je er 1 vangt dan ben je zeker wel blij, want nu kan je gerust 2 weken zitten en keihard blanken..

Ik geef je 1 tip.. kijk eens bij de kreek dat kleine zei slootje met dat bruggetje en ga dan eens langs dat riet kijken...

Succes..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

30-06-2012 09:11

Ja en pas op dat je niet op iemand zn stek zit...qua drukte weet ik t niet op delftse hout,maar dat er koekwouzen tussen zitten wel..

Wat betreft het geen hier vaak genoemd wordt "mooiweervisser" alsof zij de enige zijn die het verzieken??
Er zijn zat vissers die het hele jaar doorvissen en er net zo'n pestzooi van maken dus dat is makkelijk gezegt.
En wat is er mis met een mooiweervisser,persoonlijk vindt ik het met mooi weer prettiger vissen als met vrieskou..
Door de komst van de nachtvispas haal je dat soort vissers niet weg ben ik van mening.
Dat soort vissers gaan net zo makkelijk zonder vergunning zitten.

Wat betreft die nachtpas voor juni juli aug is het belagelijk,Deze maanden zijn namelijk vrijgesteld voor nachtvissen
en dan komt zo'n federatie daar nog eff geld voor vangen.ronduit geldklopperij.
Wat betreft de overige maanden vindt ik het wel goed.

Het wordt een grote wirwar van regeltjes als verenigingen naast de landelijk geldende regels ook nog eens hun eigen regeltjes er op naast houden.
Kan volgens mij veel makkelijker.
Maak bijv een pas voor heel Ned of per federatie. ipv gebied. per water..
groeten nico
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

30-06-2012 10:17

nico offerman schreef:Wat betreft die nachtpas voor juni juli aug is het belagelijk,Deze maanden zijn namelijk vrijgesteld voor nachtvissen
en dan komt zo'n federatie daar nog eff geld voor vangen.ronduit geldklopperij.
Wat betreft de overige maanden vindt ik het wel goed.


Hier ben ik het dus 100 % met je eens. Als uitbreiding die je optioneel kan kopen vind ik het een super idee.
En idd, de "mooi weer vissers" die het zogenaamd verpesten hebben ook dure spullen aan de waterkant, en blijven ook gewoon vissen. Het is eerder dat er nu minder mensen nachtvissen, en daarom minder gezeur. Niet perse door beperking van de "minder nette vissers" aan de waterkant.

En van die koekwausen heb ik je vorige verhaal gelezen ja.. Maar ben eerder bang voor een blank dan die mafkezen
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-07-2012 20:57

Dit weekend was het betreffende weekend op delftse hout.
Is niet meegevallen maar toch wat kunnen vangen. Ieder 1 vis. 21 pond en voor mn maat 27 pond, wat voor hem een nieuw record was.
Drukte viel erg mee, alleen zaterdag werd het wat voller.
Vissen waren wel extreem strijdlustig zeg! Heb nog nooit zoveel moeite moeten doen om een vis naar de kant te krijgen volgens mij! en dat was 21 pond!
Toch volgende keer weer "rottemeren" denk...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

09-07-2012 19:19

hahaha edwin, je moet er wel wat voor over hebben...

en liever een vecht is dan een slappe hap...

maar zo zie j maar er zit is ;)
en zaterdag was het wel wat druk met dagjes mensen verder viel het wel mee toch, ben er nog even wezen kijken ;)

waar heb je gezeten op het DH?
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

09-07-2012 23:29

Ja zon strijdvis maakt het zeker meer de moeite waard. Vissen gingen alleen van ons vandaan, naar links of naar rechts, maar geen moment was zn kop naar de kant gericht. Dacht heel ff of ik m niet vals gehaakt had aan een borstvin..

We zaten rechts van het hondenstrandje. Was een week ervoor rondgelopen, en dat was de enige stek waarvan ik wist dat niemand links of rechts er vlakbij kon zitten of ons kon blokken (ging er van uit dat het druk zou zijn). Alle stekken zitten redelijk dicht bij elkaar. Bovendien zaten de mensen die er toen visten allemaal in de hoek tussen eilandje en strand.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-03-2013 15:58

tis al even geleden dit topic,maar delfse hout is stervens druk in het weekend,6 tenten op 1 rij.allemaal kratten bier en kampvuren.
voor mij nooit meer daar,heb overigens toch in drie dagen tijd de topvis te pakken gehad,een schub met een pukkel op de kieuw.
en moeilijk ??

in 3 dagen tijd meer dan 20 vissen vangen is naar mijn idee zo simpel als maar kan hoor :roll:
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

26-03-2013 11:37

Oh je ben zo goed Rik :roll:
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-03-2013 12:55

ik weet het niet hoor rik,

maar het DH is niet meer zo druk als het vroeger was qua vissers.

De gene die daar vaak zitten is een familie en daar si 1 iemand die vist de rest zit er gewoon bij.

En in 3 dagen 20 vissen,... dat was jaren geleden wel zo, nu zit je gewoon 3 weken en pakt hooguit 1 a 2 vissen als je gelluk hebt..

maar de top vis pakken,.... ja nou dan kan je echt vissen!!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-03-2013 13:13

R.de winter,ik praat over 2 jaar geleden,we hadden 23 vissen in 3 dagen tijd,jaar 2011.

heb nog wel een paar foto's hoor van die koningin daar,beetje jammer van je laatste zin,


als blijkt wat jij zegt kan ik wel heel goed vissen dan,wat anderen vangen in een jaar tijd daar zou ik dus in 3 dagen pakken ?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-03-2013 14:50

ook 2 jaar geleden zat er niet veel meer en was het ook geen tenten kamp.
Ik woon er namelijk praktisch naast en ga elk weekend wel even door het dh om naar me eigen stek te gaan achter het dh :D

maar die laatste zin was als compliment hoor, dat is het nadeel van internet sommige lezen het in negatieve zin ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-03-2013 15:41

R de Winter schreef:Delftse hout, heb er ook gezeten. Ben er niet kapot van, zit er niet op me gemak. Scooterbendes crossen heen en weer.

Mij te vol ook...


klopt dat is helaas al jaren zo tis echt een tenten kamp daarzo.. sinds dat ypenburg gebouwd is :S vroeger was het heel mooi water en kon je goed vangen daar en zaten er mooie bakken. maar nu helaas niet meer..

gewoon links laten liggen die greppel is mijn advies ;)


ik kon er geen compliment uit halen,maar bij deze badankt.

na wat speurwerk naar oude foto;s die ik toen had geupload over hoe druk het er was,kwam ik dit tegen.
ik kan de foto's helaas niet vinden.

maar je spreekt jezelf behoorlijk tegen nu,want 2 jaar geleden vond je dit nog wel ??
alles wat je leest over delfse hout,is negatief.
zoek de forums er maar op na,verder moet iedereen zelf weten waar hij/zij vist natuurlijk.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-03-2013 16:00

Dat is om een reden gedaan rik, zodat niet iedereen er heen gaat.....
Vroeger was het een wereld water, maar dus doordaat iedereen dit vertelde en dat als een lopend vuurtje is gegaan kwamen er vele polen en nu zit er niks meer ;).....

dat is net zoiets als ik weet waar 3 40 ponders zwemmen dan willen ze gelijk weten waar en hoe enz enz

alleen dat van scooterbendes heb ik nooit gezegd hoor dus volgend ekeer wel aub het goede quoten..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-03-2013 16:25

ik weet niet hoe oud je bent,maar mijn maat viste daar 20 jaar terug al,en ook toen was het druk.
het is altijd druk geweest,en een camping vlakbij water, en polen en vis is beiden 1+1 =2

die quote daarboven was van iemand anders,maar ik kan niet 2 qoutes in 1 post gebruiken ?

ps : ontopic maar weer :)