NIeuw viswater: Alba plas bij Loenen

Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-05-2013 14:38

Met de eigenaar/beheerder praten ken je net zo goed laten. Als deze een punt ingenomen heeft is hij er moeilijk vanaf te brengen.

Ze hadden gewoon beter moeten nadenken daar allemaal. Die man geef zijn toestemming ook,dat er gevist mag worden en wat krijgt hij? Hij wist dat dit ging gebeuren,net als andere mensen die er geen goed gevoel bij hebben.

Het is een prachig stukkie natuur aan de rand van het bos,natuur heeft er voorrang op losgeslagen mensjuhs met hengels.

Goed besluit,wie niet luisteren wil moet maar voelen. Gelukkig zat er geen jaren van werk achter om dit water open te krijgen voor vissers :-?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

15-05-2013 17:59

De visserts hebben het goed voor elkaar. Vorig jaar op een camping gestaan er vlakbij, rondje gemaakt. Zelf woon ik in de randstad en ik durf te beweren dat jullie op de knieen mogen danken dat jullie zulk moois hebben. De druktes die hier normaal zijn, heb ik daar niet gezien, op geen enkel water. Waar wateren in die regio doordeweeks vaak leeg zijn, is het hier gewoon aanschuiven. Als het foute volk de situatie hier eens zou meemaken zouden ze de wateren wel koesteren.

Het is een boeiend water omdat het bestand over het algemeen onbekend was/is. Waar vind je zulk "pionierswerk" nog in ons kikkerlandje? Let goed op elkaar, wijs elkaar op overlast en koester het viswater.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

15-05-2013 22:38

leen goudappel schreef: Gelukkig zat er geen jaren van werk achter om dit water open te krijgen voor vissers :-?


Ene Lokhorst heeft er nog wel het één en ander aan werk voor verzetten, maar ja wat geeft naar deze een andere plas.

En zo links en rechts de klachten aanhorend zullen er nog meer volgen.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-05-2013 10:13

Inderdaad. Buiten dat het gewoon zonde is en je je eigen ramen ingooit is het ook nogal respectloos richting de belangenbehartigers die dit soort dingen voor de sportvisser doen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-05-2013 10:29

Hieruit blijkt wel weer het nut van wat het VBK hier doet, waters volledig in eigen beheer nemen, alles zelf in de hand hebben en wanpraktijken belonen met royement, mijn zege heeft dit wel.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

16-05-2013 14:32

En dan loopt men te zeiken op het pasjes systeem dat men bij (o.a.) Bussloo hanteert? Wat een stel kneuzen zitten hier te vissen als je het binnen een jaar voor elkaar krijgt om het zo te verzieken. (Voel je niet aangesproken als je zelf weet dat je hier niets aan kunt doen!) Als er niet zo'n pasjes systeem is dan komt alle schorie-morrie vissen en is het dus gedaan met de pret ...

Te triest voor woorden dat er tegenwoordig steeds meer peppie en kokkie karper vissers komen die er overal maar een bende van maken. Hier in Zutphen begon dat een jaar of 5 a 6 geleden al; de jongere generatie ging vissen langs de bekende stadswateren. Uiteraard (zou ik bijna zeggen) ging dit gepaard met het nodige lawaai van kapot gegooid bierflesjes, boomboxen (stereo's), geschreeuw en het heen en weer gerijd met scooters. (Dit nog naast het excessieve alcohol en (soft) drugs gebruik dat sommige erop na hielden) Vroeger was het leuk vissen in de stadwateren, tegenwoordig kom ik er eigenlijk nooit meer en zoek mijn heil wel op de rivieren, kanalen en onbekende wateren waar (bijna) niemand vist ...

Denk na voordat je wat doet, verniel de natuur niet, zorg dat je geen overlast veroorzaakt en zorg ervoor dat de plek die je gebruikt netjes achterblijft ...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-05-2013 16:24

Camping De Bosgraaf was zelfs nie blij! Ken je nagaan!!!!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

16-05-2013 17:40

Hier word helemaal niet vrolijk van,hoe gaat het op kievietsveld bij emst dan aangezien dat hier ook allles is vrijgegeven.
Het enige voordeel kan zijn dat de pasjes op Bussloo er volgend jaar gewoon blijven.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

16-05-2013 18:00

Misschien moeten we niet alles op dat internet knallen!!

Ga er zelf maar achteraan of je er uberhaupt mag vissen en waar je moet wezen voor evt vergunningen ed.
Als er bekend wordt gemaakt dat er iets vrijkomt en er ook noch eens mooi uitziet is het gebeurd..

Helaas, maar de mentaliteit tav het vissen is flink veranderd.
Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-05-2013 18:35

Zoveel heisa om een watertje.
Mannen er is zoveel water in Nederland waar je gewoon ongestoord je ding kan doen en ook mooie vissen kunt vangen.
Ik kom nooit iemand tegen en vis in een straal van max 30km en hier in de buurt is buiten de rivieren niet echt heel veel water.
Het is gewoon een keuze als je het gezeik op gaat zoeken.
Heb er zelf ook aan meegedaan hoor dus van 2 kanten ervaring, blij dat ik uiteindelijk de juiste keuze heb gemaakt die 10% water mogen ze van mij houden met de rotzooi erbij.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-05-2013 18:50

Alweer: Helaas te veel mensen die op karper vissen,te weinig karpervisser!! :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-05-2013 20:12

Cees jij kan wel een lekker rustig plekje hebben maar er zijn ook mensen die het met een fietskarretje moeten doen en redelijk afhankelijk zijn van de toch al niet zoveel wateren al daar. Al zijn er een miljoen andere wateren in nederland waar je rustig je ding kunt doen, ze moeten zich gewoon gedragen aan de waterkant. Zonder de belangenbehartigers die in deze indirect respectloos zijn behandeld hadden er de laatste jaren niet nog meer wateren in de boekjes komen te staan. Wat opzich heel fijn is voor de sportvisser. Maargoed, je geeft ze een vinger.......
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-05-2013 21:33

Heb jarenlang gevist op de fiets/brommer en ik vis het liefst op plekken die niet in het boekje staan.
Of verklap ik nu de clou :oops: :wink:
Dat er mensen zijn die zich zo inzetten voor het vissen chapeau en daar is dit gebeuren ook erg lullig voor, stank voor dank. :evil:
Chee Luiz
Berichten: 117
Lid geworden op: 04-07-2012 16:47

18-05-2013 09:47

cor bruynes schreef:Hier word helemaal niet vrolijk van,hoe gaat het op kievietsveld bij emst dan aangezien dat hier ook allles is vrijgegeven.
Het enige voordeel kan zijn dat de pasjes op Bussloo er volgend jaar gewoon blijven.



ik ben bang dat bussloo helemaal kapot gaat en dat er binnen korte tijd ook niet meer gevist mag worden... Mensen komen van ver om op bussloo te vissen.
Dit als het pasjes systeem definitief weg gaat...
martijn bloemen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25-03-2013 18:03

19-05-2013 10:37

Misschien is het wat om met de eigenaar over een betaalwater te praten dat er een aantal stekken komen en dat je moet betalen verdient hij der ook nog wat aan!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

19-05-2013 11:06

Frank Meyer schreef:Misschien moeten we niet alles op dat internet knallen!!

Ga er zelf maar achteraan of je er uberhaupt mag vissen en waar je moet wezen voor evt vergunningen ed.
Als er bekend wordt gemaakt dat er iets vrijkomt en er ook noch eens mooi uitziet is het gebeurd..

Helaas, maar de mentaliteit tav het vissen is flink veranderd.
Gr


niet de mentaliteit t.a.v. het vissen is veranderd, de mensen die zich tegenwoordig karpervisser noemen zijn anders, mentaliteit van de oude garde is niks mis mee :roll:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-06-2013 14:08

Donderdag weer even lekker een rondje gelopen daar. Heerlijk die rust zonder geschreeuw en stek oorlog!

Voor altijd dicht houden daar! Geef de eigenaar gelijk!



PS

Er dreef een finke jonge aan de oppervlakte op het Apeldoorns kanaal ter hoogte van de steiger en het bruggetje bij afslag Beekbergen! Voor de rest niks zien drijven zover ik langs het kanaal gereden heb.

Ouderdommetje of een verkeerd behandeld gevalletje.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Brian Blyth
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-05-2013 19:35

09-06-2013 10:37

Ik lees vaak mij in het forum en toch wil ik even iets vermelden in dit forum.
Vorige week zondag heb ik een rondje gelopen om het water. (zover dat kan) 1 kant mag je niet op komen
Tijdens de wandeling 1 visser tegengekomen, dit was een oudere man ik schat hem boven de 60/65..
Ik zal wat informatie met jullie delen:
Deze visser visten gewoon met simpele hengeltjes geen dure van paar honderd euro. ;) Hij viste gewoon op alles.. van brasem tot karper maar ook op voorn. Hij vertelde dat er flinke vissen rond zwemmen. Hij zelf had vorig jaar een 40er gevangen op dit water. (zei die) maar in het hele jaar maar 3 karpers gevangen. Het water was volgens hem ongeveer 20-30 meter diep. Hij vertelde ook dat er grote brasems en voorns zaten hij ving vorig jaar een voorn van 37 cm. Dit is wel een belemmering voor het karpervissen.. Dit is alle informatie die ik gekregen heb van deze visser.

Wat heb ik zelf gezien?
Geen karper.
Erg helder water, er zal een enorm talud moeten liggen want na 5/10 meter kon ik de bodem nog zien.


Iemand nog een karper gevangen en wil hem delen van dit water?

En je mag er gewoon weer vissen zei de man. ;) Op sportvisserij website albaplas intypen dan vind je een artikel en die moet je printen en mag je er gewoon vissen.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

09-06-2013 14:23

Brian: lees dit stuk er nog maar een keer op na: http://www.sportvisserijoostnederland.nl/actueel/?page=detail&id=286.
a.j. kempink

10-06-2013 21:41

Jan de Heer schreef:Brian: lees dit stuk er nog maar een keer op na: http://www.sportvisserijoostnederland.nl/actueel/?page=detail&id=286.


daar staat duidelijk dat er niet meer mag worden gevist op de alba plas
deze "oudere man " die er toch zat en heeft verteld dat je er gewoon mag vissen, heeft absoluut ongelijk
VISSEN IS VERBODEN OP DE ALBAPLAS