Vissen op het Plashuis

Plaats reactie
Richard Siere
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-09-2009 21:32

13-06-2011 19:35

Hallo Allemaal,

Binnenkort ga ik vissen (we gaan met zn tweeen) op het plashuis, stek 7, het ponton.

Het is mijn eerste keer, dus ik ken het water en de stek niet. Ik hoop dat jullie mij informatie kunnen geven over de volgende dingen:

Hoe zet ik mijn tent daar op? Gaat dat met spijkers/schroeven? Of kun je toch gewoon haringen gebruiken?
Kan ik een 2e kleine bivvy plaatsen om materiaal in te zetten?
Ik schijn daar eten te kunnen bestellen. Brengen ze dat op je stek of moet je voor alles terug naar de kant?
Ligt dat ponton een beetje stabiel of is het echt een drijvend en dus schommelend eilandje?
En natuurlijk: met welk aas en hoe vang ik daar vis?

Graag jullie reacties.

Groet en alvast bedankt!

Richard
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-06-2011 19:45

Zijn dat geen dingen waar de beheerder je meer over kan vertellen? Voor de verdere rest vind je in het betaalwatergedeelte nog wel meer, is niet het eerste topic over het Plashuis..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Richard Siere
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-09-2009 21:32

13-06-2011 19:56

Tuurlijk kan de beheerder mij dat vertellen, maar ik vraag het liever op een forum. Dat is toch de bedoeling van een forum dacht ik? En inderdaad, er staat meer over het plashuis op dit forum, maar niet de antwoorden op mijn vragen.

Wellicht zijn er mensen die wel inhoudelijk willen reageren?
jan boekschoten
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-09-2009 18:03

15-06-2011 14:41

Het Ponton is een hele mooie stek, je kan 360Gr rondvissen, goed harde veenruggen zoeken. De eigenaar legt je dat precies uit op een waterkaart als je komt. ( water is 90% blubber, en rest hardere plaatjes ). Het ponton kan echt maar 1 twee persoons tent op,dan heb je nog iets van ruimte over. Het is echt niet groot hor! je krijgt van hem daar een speciale rodpod, die je op palen naast het ponton kan klemmen, dan heb je weer iets meer leefruimte over! eten tussen de middag is in het restaurant, s'avonds komen ze het brengen. tip, neem gewoon gasbrandertje mee, kan je altijd blikkie soep maken als je niet weg wilt.

Aas, Heeeeeeeeel veel grote brasem, dus zou niet teveel partikels of kleinere bollen gebruiken, liefst 20mm > . Gewoon goed aas gebruiken en niet teveel voeren, ligt daar hele jaar voer in het water, dus onderschijden met goede bollen!. ( of juist wel klein aas, blijft gokken! ) Neem chods mee om single in de blub te vissen!

Suc6, geen makkelijk water, maar wel mooi oude schubs erop!
Plaats reactie