De Kleine Wielen

Plaats reactie
Jan-Willem Schuurman
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

20-02-2002 16:30

Wie kan mij wat meer vertellen over de Kleine Wielen bij Leeuwarden.
(karperbestand, dressuur, evt verbod op nachtvissen, vissen vanaf de camping etc...)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-02-2002 16:51

karperbestand: Ja
Dressuur: niet gezien
Nachtvissen: Ja
Vanaf de camping vissen: Ja

vergunning verkrijgbaar op de camping ( verenigingswater )

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

20-02-2002 18:55

Kort maar krachtig.... :smile:
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

20-02-2002 19:10

Wel uitkijken voor mannen die op mannen vallen, ik was laatst ff aan het kijken aldaar. Laarzen aan warmte broek & dikke jas, als visser uitgedost dus & toch word ik er achtervolgt door zo'n mannetje. Niks mis met die mensen hoor, maar val mij er niet mee lastig a.u.b.!
Succes op de bruine ster!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-02-2002 19:28

Ja Henri,
dat is ook wel de kat op het spek binden hoor.
Dikke Jas en warmte broek en nog laarzen aan ook?
Toe maar.
ha ha ha

Groeten Henk
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

21-02-2002 02:01

Vissen op de Kleine Wielen, ik heb dit ook wel eens gedaan. Vissen vanaf de camping is mogelijk maar dan moet er uitgeroeid worden waar naar toe is dan niet zo belangrijk.
Je zal er zo af en toe ook eens een brasem haken, maar dit heb je overal. Over het bestand kan ik kort zijn, ik kom er tot een stuk of wat. Ik heb ze nooit geteld namelijk.
Van dresuur is geen sprake want ik heb er nog nooit een karper door een hoepel zien springen :smile:. Het nachtvissen zal er dit seizoen NOG toegestaan zijn. 1 tip zoals Henri al aangaf lopen er mannen rond die elkaar erg aardig vinden. Om deze aandacht te vermijden zou ik me in de avonduren niet in de omgeving van de grote parkeerplaats begeven.

Met vriendelijke groet, Anton
Willem Barnas

21-02-2002 08:19

Hallo lieve jongens,

De bruine ster is inderdaad een leuk watertje, maar er lopen rare mensen rond.
Ik weet niet wat je ervan verwacht maar ik heb van een jongen die daar veel vist verhalen gehoord... Als je zoiets meemaakt dan loop je huilend bij je hengels weg.
Kijk maar uit, ze gaan zo zitten schijten naast je tent, schijt aan het mestbeleid!

Veel plezier in het 'mooie' Friesland
Willem Barnas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-02-2002 10:29

Willem, behalve dat er locals bij zijn die veel copiëertalenten hebben, hebben ze ook een erg dikke duim waar ze graag aan mogen zuigen.
De fabeltjeskrant kan van de verhalen wel een jaar lang uitzendingen maken.

Voor de gein eens een kwartier aan een struik liggen trekken, worp was een ietsje verkeert uitgevallen, en wat dacht je?
Juist, de volgende dag zaten er drie en ze wisten te vertellen dat er de dag daarvoor een dikke karper verspeeld was.

Vissen vanaf de camping is een optie geen last van die bruinparkeerders.

Het schijnt dat Groningers er meer last hebben dan Friezen, waarom? Ik zou het niet weten misschien omdat er veel witvis zit?

Dit anders-sexueel-geaarden probleem?? is overigens niet voorbehouden aan de KW hoor.
Ben het elders in Nederland ook tegengekomen.

Douwe

ps. het nachtvissen zal er niet verboden worden, wel is het bivakkeren in een bivy een probleem.
Niet voor de politie hoor die bekeuren graag.
Momenteel wordt er aan een oplossing gewerkt maar het is nog niet rond.

_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-02-21 10:35 ]</font>
Jan-Willem Schuurman
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

22-02-2002 13:06

Kan iemand mij misschien nog wat meer vertellen over het karperbestand. Ik neem toch aan dat er mensen zijn die er zo af en toe een visje vangen of op een andere manier meer weten van de karperpopulatie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-02-2002 14:08

Jan -Willem, ga er lekker zelf vissen je dacht toch niet dat iemand die er jaren overdoet om een overzicht te krijgen wat een water herbergt dit hier op het net gaat zetten.

Ga er vissen en mocht je er vis vangen heb je het zelf gedaan. Er zit karper maak je daar maar geen zorgen om.

Lees op dit forum ; waters bekent maken maar eens.
Douwe

_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-02-22 14:13 ]</font>
Jan-Willem Schuurman
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

22-02-2002 14:50

heb je gelijk in Douwe.
we zullen zelf (proberen ) uitvinden wat we er kunnen vangen. Het gaat me er alleen om dat we niet een week op een water terechtkomen waar amper karper rondzwemt.
ik weet nl nix van het water af, vandaar de misschien wat ongelukkig geformuleerde vraag. Wilde alleen maar weten of we niet een week op een water terecht zouden komen zonder "evt. kans" te maken op een mooie vissen.
gr Jan-Willem

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan-Willem Schuurman op 2002-02-22 15:59 ]</font>
Gast

22-02-2002 15:05

Daar gaan we weer:

Wilde alleen maar weten of we niet een week op een water terecht zouden komen zonder "kans" te maken op een mooie 20er/30-er.

Ik kan hier maar 1 antwoord op geven:

WIE HET KLEINE NIET EERT.......

En de rest mag iedereen zelf af maken.

Dus Jan Willem: Geen kans op een dertiger, Geen Jan Willem???? Ik denk dat je beter kan stoppen dan, OF naar een betaal gaan in La france, weet je teminste lekker zeker dat je n dertiger gaat vangen, of een 40 tiger of misschien wel 50+/60+.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2002-02-22 15:08 ]</font>
Jan-Willem Schuurman
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-02-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

22-02-2002 15:31

sorry voor het wederom ongelukkig formuleren van mijn antwoord.
je moet niet te denken dat ik niet zeer tevreden ben als ik een week heb gevist en ik heb een paar mooie karpers gevangen van ruim onder de twintig pond. Maar jij weet toch ook dat het gewicht van de karper een extra dimensie geeft aan het vissen. Je moet niet denken dat ik een water zoek waar ik zonder veel moeite een een mooie twintig plusser vang (als dat al bestaat). Ik weet niet of je bekend bent met het water Sassenhein bij Haren (Groningen), wil alleen zeker weten dat ik niet een week op zo'n water terecht kom. Een water waar het gemiddelde gewicht van de over het algemeen 33 x gevangen, beschadigde karpers rond de 10 pond ligt.
Als ik een water zoek dat volgepropt is met 30ponders, overal vandaan gehaald, dan ga ik inderdaad wel naar Frankrijk. Maar zoals je misschien al begrepen had zoek ik dat niet.....
Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.
gr JW

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jan-Willem Schuurman op 2002-02-22 15:32 ]</font>
Arjan Verkoelen
Berichten: 11
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-02-2002 01:25

Als visser die de kleine wielen wel eens bevist kan ik de volgende zaken aan je melden:

Als eerste wordt ik moe van dat uitwisselen van elkaars watertjes en bijbehorende "geheimen" op dit forum.

Waarom?

Omdat er in het verleden enkele van de door ons genoemde colega karpermannen er een teringzooitje van maakten waardoor wij met de gebakken peren zitten.

Nachtvissen is zoals het er nu voor staat nog oogluikend toegestaan, er is niet echt duidelijkheid hier omtrent.

Vissen met een tent mits vistent is ook nog oogluikend toegestaan, kom je aanzetten met zo'n achterlijk grote bivvydome is dat vragen om moeilijkheden.

Zelf ben ik sammen met drie mede karpervissers lid van de leeuwarder karpercommisie die het nachtvissen weer uit het kwade daglicht te halen bij de gemeente. lees: gelegaliseerd te krijgen!

Tot zover nog niet heel hoopgevend, maar wat er niet is kan nog komen.

groeten Arjan Verkoelen, Carp29@hotmail.com
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-02-2002 14:47

De kleine wielen is net du der!
ga er vissen en de 40ers springen rond de oren (cm dan nee nee niet de vissen maar het formaat wat bebaalde rare mannetjes in hun holletje stoppen)goed veel voeren in de bosjes en beet is gegarandeerd!!!

gr martijn
gertjan terluin
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Franeker

17-04-2002 12:17

Met een knuppel (of een MAGLITE) kan je je wel verdedigen.... toch?

Ik hoop dat die nachtvisregeling met tenten er door komt! Maar de overheden zijn er mee bezig, en die werken altijd zo lekker snel...
Robert Manenschijn

06-05-2002 12:26

Jan ga er maar rustig vissen en trek je niet zoveel aan van al die wildwestverhalen. Ik vis er ook en als ik maar 1% van de verhalen moest geloven, dan wou er niemand meer vissen, dit is gewoon het kinderachtige psygische gedoe waar 99% van de karpervissers mee zitten. Als jij daar een week zit weet ik wel voor jou mee dat je leukere week zult hebben dan op Sassenhein, hier is de noordplas een knollenput en zitten de wat zwaardere vissen op de zuidplas. Het nachtissen is het hele jaar toegestaan, voor het gebruik van een bivy kan men nu bij de hsv leeuwarden een pasje verkrijgen. Veel plezier en vang ze.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-05-2002 12:37

Nou Rob, vergis je niet er is echt wel meer waar van de verhalen dan 1 %.
Ik vis er nu onderhand een jaartje of 23 en ik kan je garanderen dat over de misstanden rond het water de verhalen wel aardig kloppen. Inclusief de kapotte auto,s, de bedreigingen, de afrekeningen, het uitproberen van wapens, het inslaan van autoruiten, het ongewenst benaderen door homo,s enz. er is niet voor niks een politiepost.
Momenteel is het aardig rustig, behalve als je het zelf opzoekt.
Het leukste van verhalen is dat het verteld over dingen die gebeurd zijn, nooit over wat nog komen gaat.

Douwe
_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-05-06 12:39 ]</font>
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

06-05-2002 15:02

Behalve als je het zelf opzoekt? & bedankt!!! :sad:

Ik ben er van 't winter wezen kijken: direct zo'n goor ventje achter me aan...als het nou een mooie jongen was geweest...:smile:
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

06-05-2002 17:13

Knuppel of mag lite Gertjan? Daar zitten ze toch juist op te wachten :grin:: :grin::
anaal-istische groet Bob

_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-05-06 17:15 ]</font>
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-05-2002 21:26

pasje is nog in de maak en word dit jaar uitgebracht dus eerst infotmeren bij de hengelsport zaak
persoonlijk ben ik ook al meerdere keren benaderd door personen die winden laten zonder geluid! (zo aantrekklijk ben ik ook weer niet toch??)

mcg martijn
Plaats reactie