userfragezu karpfen gewaesser im raum roermond

Gesloten
Albert von Bieren
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: espelkamp
Contacteer:

25-04-2003 14:05

hi leute
erstmal sorry.kann leider nur sehr wenig holländisch.ich bin webmaster einer deutschen
allround-angelseite.habe nun von einem besucher folgende frage bekommen:
"Hi Leute, wollte auf Karpfen in Holland in der nähe von Venlo oder Reumond fahren und suche dort ein gewässer.
Es soll ein stillstehender Seitenarm von der Maas, ein See oder ein Kanal sein.
Es sollte auf jeden fall kein Fliesgewässer sein.
Kennt sich jemand dort aus?
Bitte um kurze Wegbeschreibung.
Evtl...ein Tipp welches Futter dort geeignet ist ob Mais, oder Boilies oder Kartoffeln?
Wenn Boilies dann welche sorte und geschmack."

da ich dort noch nie geangelt habe dachte ich mir vielleicht koennt ihr mir helfen
danke albert
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

27-04-2003 11:06

sorry ik kan helemaal geen duits schrijven dus misschien kan iemand dit vertalen voor Albert.
ik weet alleen dat je er maar beter niet met een tent kan gaan ziten,want er wordt streng gecontroleerd en je krijgt geen waarschuwing meer
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-04-2003 12:56

jajaja fijne vent albert! ik weet heel veel in de omgeving van roermond, maar ik vertel je natuurlijk geen zak. Half dutisland vist en vreet onze limburgse maas en grindgaten al leeg. Misschien ben jij 1 van de weinige wat vist voor de sport, dan heb jij ff pech, want ik ken je verder niet.

Dan ff t tweede: je bent hier bezoeker op n nederlands carpboard, zorg dan ook dat je nederlands kan schrijven..want ik kan wel duits tikken, maar ik vertik het gewoon. Ik pas me aan in t buitenland, pas jij je maar aan in mijn land.

Adios!
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

28-04-2003 17:10

Goedemiddag,

Adios !? Is dat Nederlands voor tot ziens ? :smile:

MVG "GRUM"
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

28-04-2003 19:53

ja hoor jeroen!

Zie hoe erg wij ons al hebben moeten aanpassen! We hebben al enkele buitenlandse woorden voor vast in geheugen geprent staan!!

:wink:
Albert von Bieren
Berichten: 3
Lid geworden op: 25-04-2003 02:00
Locatie: espelkamp
Contacteer:

28-04-2003 20:05

Super herzlichen Dank
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

29-04-2003 08:17

Peter W.

Super Herlichen Dank jungen! Ook namens de rest van vissend Limburg! Fijn! Heel Fijn! Die vent pleurt dit op zijn site, en limburg krijgt er weer n hele batterij duitse visvretende stropers bij! Leuk he? Maar daar heb jij in Alphen a/d Rijn natuurlijk toch geen last van he? Dus wat boeit jou dat he?

Als je NIET begrijpt waarom ik kook, dan moet je hier maar ns komen rondcrossen, alles is afgesloten voor o.a. nachtvisserij door natuurmonumenten, en dat wordt veroorzaakt door 40% duitsers/ 40% oostblokkers/20% eigen landgenoten die zich niet weten te gedragen.


ik zeg verder maar niks meer want ik ben nog nooit zo dicht bij t uitflippen en t willen gebruik maken van bedreigende en beledigende taal geweest als nu! Wij worden geen vrienden Wauben
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

29-04-2003 14:17

Heeft iemand die site al bekeken van onze duitse vriend.
Er staan allemaal lekkere visrecepten op, ik heb alleen nog niet de moeite genomen om te kijken of er nog lekkere karper recepten op staan.

Ook staan er foto`s op van vissers die het niet zo nauw nemen met het wel en wee van onze beschubte vrienden.

Ga vooral zo door! met het verschaffen van informatie.
<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.allround-angeln.de/" target="_blank" class=bericht>http://www.allround-angeln.de/</a><!-- BBCode auto-link end -->

Gr Teejoo
Fishing, an excuse for being there
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

29-04-2003 16:17

Laat aub iedereen deze personen waar ze zijn.
DUS NIET OP MIJN WATEREN(nou ja mijn is ook wat overdreven).
We komen hier al om in de Duitsers,en Oostblokkers(nee nee geen discriminatie gewoon een feit)

FF voorbeeldje?
Vrijdag avond gaan 2 vissertjes naar hun aangevoerd stekje op een watertje,spulletjes uit het bootje,spulletjes klaar maken,dan 4 mannetjes die een onbekende taaltje spreken(Pools bleek later)en lastig worden want zij hadden dit stekje ook op het oog.
De 2 vissertjes zeggen wij waren eerst,Pooltjes worden nog lastiger,vissertjes roepen rot op we hebben geen zin in gezeik,Pooltjes trekken 2 messen,even later liggen 2 Pooltjes met mes op hun rug in het gras.(dus niet met het mes IN hun rug)

Gelukkig verder niets gebeurt het had anders af kunnen lopen.

Alle buitenlandse vissers zo?
Tuurlijk niet maar met die Oostblokkers weet je het nooit(wat ik wel zeker weet is dat ze werkelijk alles wat ze vangen mee nemen inclusief karper)
Dat laatste geld ook voor onze vrienden met de wit/zwarte nummerplaten.

Er zitten goeie vissers tussen die Duitsers en daar heb ik geen problemen mee maar een visser die vraagt naar wateren waar een vermelding bij staat van een Duitse site met zulke onderwerpen en foto's zie ik liever gaan als komen.
Dus Albert jammer maar van mij hoor je niks.

Wil.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-04-2003 16:21

Ik ga maar even jurgen wurgen heren.
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

29-04-2003 19:02

Goedemiddag,

Ook wij hebben hier regelmatig last van onze "oosterburen",wel moet ik daar bij vermelden dat het meestal om de voormalig oostblokkers gaat.....

MVG "GRUM"
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

29-04-2003 19:37

Tja Peter, hier heb je nou niet bepaald vrienden mee gemaakt. Maar toch jongens, het zal onbewustheid zijn geweest.. Het enige wat nu nog te hopen is, is dat de moffen/duitsers daar niet gaan zitten.. En mochten ze er gaan zitten, dat ze zich weten te gedragen zonder vis mee te nemen oid. Zo wel.. Tja.. Afmaken die hap, simple as that

mvg
Robbert
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

29-04-2003 19:39

Ps; wat een prachtige site zeg, echt maar heeeeel weinig reclame daarzo.. Puik gedaan. Sjonge, zelfs IK kan het beter :razz:
Btw; Iemand hier ervaring met Paintshop pro? Gaarne een priveetjuh sturen.

Bij voorbaad dank
Robbert
Frank van Doorn
Berichten: 111
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Veenendaal

29-04-2003 20:45

Bhoehahahahahahahahahhaaaaaa

Wat zullen ze in frankrijk balen dat er ieder jaar weer hele horden arrogante kaasvreters, en bierzuipende britten de boel plat komen vissen.
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

30-04-2003 19:47

Goedemiddag,

Frank,mag ik u hier mee gelijk geven ?

MVG "GRUM"
andrew srech
Berichten: 149
Lid geworden op: 14-04-2002 02:00
Locatie: hoensbroek

01-05-2003 00:02

beste wil,

was dit op de maas klinkt bekend in de oren was een vriend van mij
Paul Mekes
Berichten: 80
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

01-05-2003 00:23

Hmm, Andrew is niet echt een Poolse naam, Srech zou kunnen. Rare vrienden heb jij dan die met messen gaan dreigen voor een stek...

:smile:
Kazim Arslan
Berichten: 468
Lid geworden op: 01-11-2002 01:00
Contacteer:

01-05-2003 09:23

Nou dat vin ik zielig hoors als je gaat dreigen voor een stek maak zelf dan een stek dan heb je ook geen geruzie dusss voortaan mooi eigenstek maken dat is het beste

laterzz
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-05-2003 15:06

Yep Andrew denk dat we dezelfde voor hebben(lijkt me stug dat het 2 keer voorkomt op zo'n korte tijd.

Eh Paul Andrew bedoelt in dit geval de "good guys".

Wil.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-05-2003 10:13

hallo

misschien kunnen jullie die duitse man uitleggen dat je in nederland alle gevangen vis moet terugzetten in tegenstelling tot duitsland, want misschien weet hij wel helemaal niet dat je de gevangen karper in nederland moet terugzetten.
veel duitsers denken namelijk ook dat je in nederland ook alle gevangen vis moet vermoorden zoals in duitsland.
dus jullie zeiken die man nu wel af, maar hij zal waarschijnlijk niet beter weten dan dat je alle gevangen karper moet vermoorden (ook in nederland) en als iemand hem die regel verteld, zal hij zich er waarschijnlijk best wel aan houden.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-05-2003 10:57

Richard,

Dat is echt flauwekul, in Nederland moet je, op enkele vissoorten als graskarper en beschermde soorten na, helemaal niet iedere gevangen vis terugzetten. Natuurlijk hebben we dat wel het liefste maar dat er een regel voor is, is onzin.

Als de vis de minimummaat heeft, als die er al voor geldt, mag je de vis meenemen. Wettelijk gezien zijn karpervissers die karpers overzetten dus ook niet illegaal bezig. Vistechnisch en ethisch gezien zijn het natuurlijk achterlijke praktijken.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-05-2003 13:04

o, dan heb ik dat verkeerd begrepen, maar onze controleur vertelde dat je bij onze visvereniging niet in het bezit mocht zijn van dode karper.
maar in ieder geval kun je toch op z'n minst die duitse man uitleggen dat het in nederland niet gebruikelijk is dat men karpers dood en dat sommige vissers in nederland zich daar aan ergeren??

mvgr Richard
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-05-2003 14:37

Richard,

Lokaal kan de visrechthebbende allerlei extra regels ingesteld hebben. Ik weet bijvoorbeeld dat je in Groningen helemaal geen karper in je bezit mag hebben i.v.m. de uitgezette spiegels. Natuurlijk doe je er goed aan om mensen uit te leggen dat het hier vanzelfsprekend is dat je alle gevangen vis terugzet.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

05-05-2003 16:08

Zie ze liever gaan dan komen die duutsers, ze hebben hier bij ons in groningen ook al een put kapot gevist, normaal ving je altijd, ook al zat je maar een uurtje of 8, je kreeg altijd een aanbeet, nu kun je er 5 dagen gaan zitten en je vangt geen schub. En nou hoor ik sommigen denken hengeldruk?!
Nee, er zijn maar weinig mensen die van deze put afwisten, en er was dus ook maar 1 stek. 6 jaar geleden door ons gemaakt en het is nu kapot, die duutsers stropen dus gewoon alles af. Laat ze maar lekker blijven waar ze zitten, duitsland is zoveel groter dan Nederland en dan motten ze hier ook nog vissen.
Het zou verboden moeten worden!

Met terugzettende groet
Ed
Gebruikersavatar
Johan Colbers
Berichten: 98
Lid geworden op: 07-10-2002 02:00
Locatie: Panningen

07-05-2003 00:04

Jongens van mij mogen die Duitsers oprotten hier,en dan heb ik het voornamelijk over die van het oostblok,die met grote getale ieder jaar weer meer voor ons hier de boel lopen verzieken.
En geloof me ik spreek dan echt over ervaringen hiermee.
Wij werden bekeurd voor het niet toestaan van inrijden met de auto op een landweg,terwijl 100 meter verder een tiental oostblokkers zaten te kamperen en de boel te verzieken,nog niet eens op de benodigde papieren werden gekontroleert en dan heb ik het over het nachtvissen op de maas.
Soortgelijke taferelen heb ik nu ook al verschillende malen in noord Frankrijk meegemaakt.
Hier worden wij en dan bedoel ik de serieuze karperaars alleen maar de dupe van.

groeten

Johan.
Gesloten