userfragezu karpfen gewaesser im raum roermond

Gesloten
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-07-2003 08:41

John,

Also know as. Ik had zo maar ineens het idee, dat jij achter Herr von B. stak.

MVG

Klaas
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 08:57

hoe meer ik hier dit soort puberale vijandigheden tegenover andere culturen lees, (duitser in dit geval, ownee, dat zijn moffen voor de sommige alhier) des te meer ik geneigd ben mijn kont in de krip te gaan gooien...

hoe meer ik de zogenaamde moreel juist denkende personen hiero zie schrijven alsof de vissen in openbaar water hun eigendom zijn, des te meer ik geneigd ben karper te gaan vreten, en pas op: het liefst de target-vissen..... En weet je wat het leuke is?

IK MAG dit gewoon

ed
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-07-2003 09:49

Nou Edwin mij gaat het nog niet eens zo zeer om het eten van een karper maar meer om de problemen die de Duitsers,Polen,Tjsechen,Wit Russen hier veroorzaken.
Met name de rommel vernielingen en lak aan alle geldende wetten maakt het vertoeven in onze contreien zeer onaangenaam.
Ook de verboden die hier als paddestoelen uit de grond rijzen hebben veel zoal b=niet alles te maken met de overlast die hier is door deze personen.
Ja ja ook Nederlanders veroorzaken overlast ik weet het en ontken het niet,maar als je hier eens gaat praten met de Politie,Limburgs landschap en aan het water grenzende gebieden van particulieren(de bezitters dan)zul je denk ik hetzelfde gaan denken als ik en vele met mij.
Een serieuze visser ook als hij Duits is zal ik respecteren,degene die onze hobby naar de klote helpen mogen ze wat mij betreft gelijk bekeuren.

Wil.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wil Jeurninck op 2003-07-04 09:51 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 10:11

iemand die een wet overtreed mag je van mij graag bekeuren. voila, dat is simpel. Om continue maar weer dit soort vijandigheden te moeten lezen t.a.v. duitser, is een andere kwestie.

Overal hebbie gedonder, hangplekjongeren in de stad, jeugd op de treinen die zelf wel willen bepalen hoe het moet... voetbalsupporters.... etc etc

het is aan het water nooit anders geweest dat er overlast werd bezorgd door wildkampeerders. Nu er karpervissers rond het water hangen, zou dit inneens veel storender zijn...

ik stoor mij gewoon erg aan het onverbloemd dom taalgebruik alhier op het board Wil, met name van de jonge garde. Een mens uitschelden, wat, dood wensen, is kennelijk standaard voor sommige gasten, het liefst lekker tegen de buitenlanders zeiken....

een hollandse karpervisser aanvallen op hun gedrag is een stuk moeilijker, nietwaar? want eigenlijk zijn we dat zelf ook? En niemand is bereid een spiegeltje in te kijken, en dit is niet nodig zolang je het steeds maar weer kan afschuiven?...

ik geloof best dat er excessen zijn, maar weer geld, als een karpervisser aan het water mag bivakeren in tenten (kamperen dus, maar jullie noemen dit anders, namelijk vissen), dan mogen duitsers dit ook.

En weet je, als ze geen troep maken, mogen ze van mij best een vissie meenemen om op te eten.

Vroeger werd ik daar erg pissed off om, nu beschouw ik de karper al lang niet meer als heilig. Het zijn slechts de slaven van een hengelsport geworden....

over troep maken gesproken... wel eens in steden gekeken? op stations? op de pleintjes op school? op de pleintjes voor de supermarkt? gewoon op straat? op de parkeerplaatsen?

vernielingen? hoeveel wordt er in euroos uitgegeven om bushokkies etc steeds maar weer te moeten herstellen.....

zijn vast ook weer die 'klote moffen'....

ed
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-07-2003 10:43

Klaas,

Had ik geweten wat AKA betekende had ik je eerder van deze illusie kunnen beroven.

Posting van herr von Bieren is sowieso TE realistisch en te weinig doorspekt met sarcasme om van mijn hand te kunnen zijn!
Zou in dit topic m.i. ook niet gepast zijn geweest!
Ben nog wel in het bezit van enig normbesef!
Groet,

John
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-07-2003 10:48

excuse moi
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 11:06

moet John nu in de ergenissen top 9999 gaan klagen over verdachtmakingen naar personen toe, die te voorbarig zijn?

ed
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-07-2003 11:47

Lul maar lekker n eind de ruimte in edwin Ik moet je in een aantal dingen gelijk geven..ja er ligt ook rotzooi op straat en ja..we hebben overal wel overlast...en ja dat zou opgelost moeten worden....en neh dat wordt niet veroorzaakt door moffen.

Helaas...waar je geen gelijk in hebt...is dat de limburgse plassen wel degelijk worden vervuild en in t grootste deel van de gevallen door duitsers en polen. Het zijn gewoon feiten..feiten waar wij tijdens iedere sessie weer mee geconfronteerd worden. Het stations plein en de markt in Heerlen liggen er schoner bij als de maasplassen tegenwoordig!

Je weet niet hoe het is hier momenteel. Enkele jaren geleden zat ik nagenoeg alleen met mijn vismaat op de plas waar ik momenteel vis...vorige week bijvoorbeeld..stonden er op de eerste parkeerplaats 17 auto's en op de tweede 11. waarvan welgeteld 2 met een nederlands kenteken. Das nog allemaal niet erg..maar de kampvuren, het geschreeuw, de alcohol..bergen puin... meer tenten dan hengels...en ga maar door..dat is triest.

Gelukkig zijn al die varkens te lui om ver te lopen en zitten wij aan de achtekant van de plas..waar geen hond zit..behalve die twee andere nederlanders met nederlands kenteken. vanavond ga ik weer...ben benieuwd hoeveel auto's er vanavond staan....??? Misschien een id voor natuurmonumenten in de toekomst: Parkeergarages ilangs de waterkant...met gebruiksaanwijzing in alle talen!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-07-2003 12:23

Edwin,
ik durf best in de spiegel te kijken en ik durf ook Nederlandse karpervissers "aan te vallen" op asociaal gedrag.

Het is wat Tim ook al aan gaf de maasplassen lijken meer op een vuilnisbelt dan op een water cq recreatie gebied.
Ik heb het woord wild kamperen niet eens in mijn mond genomen,de overlast is er zowel overdag als s'nachts.
Het woordje discremineren vind ik niet gepast in dit geval,dat het toevallig buitenlanders zijn die de hoofdmoot van de overlast zijn is niet mijn schuld maar een feit.

Waar je wel gelijk in hebt is dat het geen blijk van intelligentie is om maar gelijk te schelden en te roepen om zelfs lichaamlijk geweld,staken ze die energie maar eens in een hengelsport vereniging dan waren we een stuk verder

Overal is overlast door bepaalde groepen maar in ons geval is het een overlast die voor ons verregaande gevolgen heeft,1 ervan is een nachtvis verbod de volgende stap laat zich eigenlijk al raden juist,ja een geheel verbod,en dan?
Ik verzet me met hand en tand tegen deze praktijken of het nu buitenlanders zijn of eigenheimers mij intresseert het niet,het hoord niet zo te gaan.

Ik denk dat de overlast door mensen van verder weg geweldig onderschat wordt,helaas.
Ik kan je denk wijze wel begrijpen maar het is echt erg hier,er wordt hier iets kapot gemaakt wat niet zo makkelijk meer te repareren is.

Wil
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 12:54

quote:

vorige week bijvoorbeeld..stonden er op de eerste parkeerplaats 17 auto's en op de tweede 11. waarvan welgeteld 2 met een nederlands kenteken. Das nog allemaal niet erg..maar de kampvuren, het geschreeuw, de alcohol..bergen puin... meer tenten dan hengels...en ga maar door..dat is triest.

ah, fijn dat je de situatie voor mij omschrijft zoals ik die ooit in Frankrijk tegen kwam (lac des Vieilles Forges), alleen waren dit gewoon Hollanders. Echter deze Hollanders weten het zogenaamd beter..... nogtans toch Tim?

Je wilt niet weten hoe engelsen het soms overzees achterlaten...

enne toen het jaren geleden nog rustig was, mocht je toen eigenlijk nachtvissen? stonden er toen sowiso tenten van karperaars aan het water?

wie was er eerst?
de kip of het ei?

Het zou mij niet verbazen dat die duitsers en polen er al voor jou waren, familie-traditie voor ze?? Je weet het niet he?


Volgens mij is het enigste waar jij je werkelijk druk om maakt, is dat JOUW visserij belemmerd wordt, ow, en DAT mag niet?

of zit ik er nu naast?

overigs, mensen die andere mensen net zo gemakkelijk varkens noemen, verdienen in mijn ogen slechts minachting, dit zal vast uw deel met regelmaat zijn, vandaar misschien zo bitter????

ps: wat betreft het taalgebruik.....

geef jij de vele honderdduizende hollanders effe de kost die jaarlijks gewoon de nederlandse enclaves in de bekende vakantiegebieden in frankrijk, cq spanje bezoeken, omdat ze het simpel vertikken een andere taal te leren?

het feit dat je stelt dat ik 'maar lekker in de ruimte lul', duidt al meteen dat je hetgeen wat ik opschrijf niet eens serieus neem. Tim, het is mijn mening, die zou je minimaal kunnen respecteren, of is respect een te moeilijk woord?....

Wat jij ook niet zo heel goed in wilt zien, is dat bijvoorbeeld heel veel mensen niet anders weten dat dit een vertier aan de waterkant is voor ze, fransen zitten met regelmaat met het gezin aan de oevers van een rivier te barbequen op een eigengemaakt vuurtje, Pa vangt de vis, eender welke..... Pecheur du carp?? nooit van gehoord, opzouten met je pogingen mij jouw fatsoen op te leggen (kweet niet hoe dit in het frans geschreven moet worden, maar ik geef hem wel effe groot gelijk dat ie dat denkt)

ed
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 13:16

Wil, als het inderdaad zo erg is, en grotendeels veroorzaakt wordt door oosterburen, of nog oosterder ;o) dan begrijp ik heus de omvang van het probleem, en de frustratie's die ontstaan, met name door het gevoel van onmacht.

Oplossingen?

In mijn ogen, heb ik al vaker gezegd, totaal nachtvisverbod, en zeker een tent verbod. Misschien geen nachtvisverbod, maar een verbod wat stelt dat je bijvoorbeeld niet je eigen maaltijden mag bereiden aan de waterkant. Het gevaar is echter dat je bij dat soort zoetsappige verboden een te vage lijn krijgt welke eigenlijk grenzen van wel/niet mogen zouden moeten aanduiden, maar in de praktijk betekend dit, dat een controle ertoe te moeilijk gemaakt word.

Een algeheel verbod om in de donkere uren aan de waterkant te verblijven, welke voor IEDEREEN gelijk geld, dus zeker ook voor de visser, zou misschien kunnen gezien worden als dat de goede dan onder de kwade moeten lijden, maar eerlijk is eerlijk, de goede lijden er nu al lang onder? Het zou misschien wel eens erg effectief kunnen blijken, en misschien wel de beste inverstering die je kunt doen naar de toekomst toe. Opties blijven open, zoals putten die echt alleen bestemd zijn voor de hengelsport, maar hoe precies kun je dit recht laten gelden?

ed

ps: quote: der wordt hier iets kapot gemaakt wat moeilijk valt te reparen......

Dat dacht ik vele jaren geleden al, toen de bivie zijn intrede ging doen als standaard in de karpervisserij....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2003-07-04 13:19 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-07-2003 14:35

Daar ligt het probleem Edwin het is niet alleen s'nachts die overlast.
Hengelsport verenigingen hebben al naar het middel van verbod gegrepen(voor de nacht welteverstaan) alleen het brengt niets,tot nu toe dan.

Er zal vele male meer gecontroleert moeten worden en een lik op stuk beleid moeten worden ingevoerd.

Een dronken groep Polen(echt gebeurt)wordt gecontroleert aan het water ivm met overlast,kampvuur,vissen zonder vergunning,teveel hengels,Politie laat de groep zitten om 2 redenen,1 een boete geven heeft geen zin hij wordt toch niet betaalt,2 ze mogen zelfs blijven want iemand wegsturen die dronken is betekent dat deze persoon zich in zijn auto gaat verplaatsen met alcohol op,in de ogen van de Politie kan hij zich dus beter aan de waterkant blijven(is wel wat van te zeggen maar toch)
Waarom deze groep niet oppakken en meenemen een boete sowieso uitschrijven,gewoon wat harder optreden als sterke arm van de wet.
De wet geld voor Nederland ongeacht of je nu Nederlander of buitenlander bent.

Moet toe geven dat het laatste gesprek met de Politie is af gesproken dat dit soort voorvallen zich niet herhalen.

Trouwens het nachtvissen wil ik graag behouden,de bivvy echter mogen ze van mij afschaffen.


Wil.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-07-2003 14:52

Op 2003-07-04 12:54, schreef edwin siol:
quote:

vorige week bijvoorbeeld..stonden er op de eerste parkeerplaats 17 auto's en op de tweede 11. waarvan welgeteld 2 met een nederlands kenteken. Das nog allemaal niet erg..maar de kampvuren, het geschreeuw, de alcohol..bergen puin... meer tenten dan hengels...en ga maar door..dat is triest.

ah, fijn dat je de situatie voor mij omschrijft zoals ik die ooit in Frankrijk tegen kwam (lac des Vieilles Forges), alleen waren dit gewoon Hollanders. Echter deze Hollanders weten het zogenaamd beter..... nogtans toch Tim?

LIEVE EDDIE! ALLEREERST: BEN EEN LIMBURGER EN GEEN HOLLANDER...HOOGUIT EEN NEDERLANDER...MIJ HEB JE OVERIGENS OOK NIET HOREN ZEGGEN DAT ER ONDER NEDERLANDERS GEEN ROTZOOISCHOPPERS ZITTEN. OVERIGENS...IK GEDRAAG ME...OOK IN FRANKRIJK..

Je wilt niet weten hoe engelsen het soms overzees achterlaten... VARKENSACHTIG TOCH??

enne toen het jaren geleden nog rustig was, mocht je toen eigenlijk nachtvissen? stonden er toen sowiso tenten van karperaars aan het water? OVER HOEVEEL JAAR GELEDEN HEB JE HET?

wie was er eerst?
de kip of het ei? DE KIP

Het zou mij niet verbazen dat die duitsers en polen er al voor jou waren, familie-traditie voor ze?? Je weet het niet he? IK WEET HET WEL...WIJ WAREN EERST! WE HEBBEN ZIEN KOMEN...EN NU WIL IK ZE WEER ZIEN GAAN...OF DAT ZE ZICH EENS ALS MENSEN GAAN GEDRAGEN EN NIET OVERAL EEN VARKENSSTAL VAN MAKEN


Volgens mij is het enigste waar jij je werkelijk druk om maakt, is dat JOUW visserij belemmerd wordt, ow, en DAT mag niet? HETGENE WAAR IK ME DRUK OM MAAK: WAAROM ZIJN ZE NIET MEER IN DUITSLAND? LEEGEVIST! OOK WITVIS SNOEK ENZV. DAAROM SNAP IK DE WIT EN ROOFVISSERS OOK NIET! ZIJ MAKEN ZICH NERGENS DRUK OM..LAAT MAAR LEKKER VISSEN...MAAR LET OP ALS WE 5 JR VERDER ZIJN..EN NOG GEEN BRASEM OF VOORN MEER TEVANGEN VALT. JE MOEST EENS ZIEN HOE DE AFVALBERGEN RONDOM T WATER ZICH OPSTAPELEN...TJONGE JONGE...NIET NORMAAL..MAAK ME ZEKER DRUK OM MIJN VISSERIJ, MAG HET AUB?

of zit ik er nu naast? JA DUS

overigs, mensen die andere mensen net zo gemakkelijk varkens noemen, verdienen in mijn ogen slechts minachting, dit zal vast uw deel met regelmaat zijn, vandaar misschien zo bitter???? VARKENS VARKENS VARKEN! HOE WIL IK ZO'N ROTZOOISCHOPPERS ANNDERS NOEMEN?????

ps: wat betreft het taalgebruik.....

geef jij de vele honderdduizende hollanders effe de kost die jaarlijks gewoon de nederlandse enclaves in de bekende vakantiegebieden in frankrijk, cq spanje bezoeken, omdat ze het simpel vertikken een andere taal te leren?

het feit dat je stelt dat ik 'maar lekker in de ruimte lul', duidt al meteen dat je hetgeen wat ik opschrijf niet eens serieus neem. Tim, het is mijn mening, die zou je minimaal kunnen respecteren, of is respect een te moeilijk woord?....SOMS IS RESPECT EEN HEEL MOEILIJK WOORD.IN HET GEVAL VAN DIE VISSENDE VARKENS LANGS DE WATERKANT WORDT RESPECT ZELFS TE T LAATSTE GREINTJE UIT MIJN WOORDENBOEK GESCHRAPT. IK KAN JOU MENING WEL RESPECTEREN MEER IK DEEL JE MENING NIET.

Wat jij ook niet zo heel goed in wilt zien, is dat bijvoorbeeld heel veel mensen niet anders weten dat dit een vertier aan de waterkant is voor ze, fransen zitten met regelmaat met het gezin aan de oevers van een rivier te barbequen op een eigengemaakt vuurtje, Pa vangt de vis, eender welke..... Pecheur du carp?? nooit van gehoord, opzouten met je pogingen mij jouw fatsoen op te leggen (kweet niet hoe dit in het frans geschreven moet worden, maar ik geef hem wel effe groot gelijk dat ie dat denkt)

JA HOOR. KAN WEL MOOI KLOPPEN, MAAR OOK IK GEDRAAG ME IN HET BUITENLAND. DAT MENIG BUITENLANDER ZWARE PROBLEMEN HEEFT ZICH HIER AAN TE PASSEN KAN IK NIET HELPEN. ZE PASSEN ZICH ALLEMAAL AAN IN HUN EIGEN VOORDEEL.

EN TROUWENS..ALS DIE FRANSSEN ZO'N LAST VAN ONS HEBBEN MET VISSEN...DAN MOETEN ZE ONS NEDERLANDERS DAT VERBIEDEN...OM DAAR NOG TE VISSEN. HETZELFDE ALS WIJ HIER ZOUDEN MOETEN DOEN MET POLEN EN DUITSERS...VIND HET WEL ZONDE VOOR DIE ENKELE DUITSERS DIE ZICH WEL KUNNEN GEDRAGEN

ed




Dan nog even hetvolgende: je hebt het over een volledig nachtvisverbod als een eventuele oplossing: Eddie kerel: laat ik je veretellen dat er op n enkel water na al niets meer te verbieden valt...het is al bijna overal verboden. en wat denk je: het feest gaat gewoon door voor ze
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-07-2003 15:06

En nu weer ff normaal

Waar het omgaat Edwin:

Een ieder behoort zich te gedragen, en al helemaal in het buitenland. En wat alle hollanders, nederlanders, limburgers, boeren en weet ik wat allemaal uitvreten en doen in het buitenland, zal me eigenlijk 1 grote kolere zorg zijn. Ik weet dat ik me zowel in Nederland als in het buiteland gedraag. Zowel op straat als langs de waterkant. Voor diegene die dat niet doen zijn er consequnties die in t buitenland gelukkig een stuk onaangenamer zijn als in nederland. (zouden we hier ook eens moeten doen)


Optreden werkt hier gewoon niet! Het is wat wil al zegt: Of de politie kan niets doen (wettelijk gezien) of ze vegen zich hun reet af aan de arm der wet.

Een geheel nachtvisverbod is dus ook nutteloos...want ze gaan gewoon door..dag en nacht!

Voor mij is het gewoon afgedaan met ze. Ik begrijp ook niet waar de verdediging van die lui bij sommige vandaan komt. Ik zou zeggen regel een touring car of 200, haal dat tuig hier op vrijdag en breng ze voorlopig niet meer terug.. kunnen we in limburg ook weer eens lekker rustig vissen!
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 16:00

2h. Denk aan je mede forumgebruiker en wees niet onnodig kwetsend tegenover anderen.

2l. In berichten en titels worden normale letters gebruikt. CAPS LOCK en overmatig gebruik van HOOFDLETTERS en uitroeptekens is niet toegestaan.

Och tim, hoe je over regels denkt, en over hoe je denkt deze goed te hanteren, tsja... lama... als je het hier op het forum al niet lukt, en gezien je minachtende vorm van scheldgebruik heb ik daar verder eigenlijk weinig vertrouwen in.... als je het niet erg vind laat ik je verder gewoon lekker links liggen ok?

ed

ow, ps..... nee, ik ben geheel niet onder de indruk....
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-07-2003 16:05

Punt 2I kan ik met je eens zijn! Mijn excuses hiervoor. Wilde slechts even onderscheid maken tussen jouw en mijn tekst.

Punt 2h moet je me even duidelijk maken waar ik over de schreef ga edwin???

Want dan wordt het tijd dat ik hier gebanned wordt! Dus haal het even aan en laat me zien waar ik te ver ga? In dat geval zullen we samen dit kenbaar maken bij de beheerders en wordt ik eraf geknikkerd.

Overigens wil ik dit niet uit de hand laten lopen! Hou niet zo van die slotjes op die topics!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2003-07-04 16:11 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

04-07-2003 16:15

wil, zoals je het beschrijft is het inderdaad triest. Het nachtvisverbod niet scherp genoeg?.... gewoon een geheel verbod te verblijven aan de waterkant... niet nakomen? in arrest.... zo simpel lijkt het mij toch?

het is in het verleden vaak gebleken dat het hanteren van een lik-op-stuk beleid erg efficient kan zijn.... dit kan van hoge boetes gaan, tot inbeslagname van allerhande spullen die in misbruik tov de wet gebruikt worden.

Pak ze op en laat ze kilometers verder weer vrij, zodat ze moeten lopen en lopen en lopen.... Zwaar treiter beleid...

edoch blijf ik van mening dat een en ander niet zonder afwezigheid van de kamperende karpervisser gerealizeerd kan worden.

een paar stappen verder:
straks zijn alle buitenlanders die deze excessen veroorzaken weg, en dan?

overal in nederland, en zeker waar er karper-hotspots die bekend zijn liggen, was/is het gedonder aan de waterkant, dat zal zeker ook in limburg het geval blijven, daar naar ik aanneem de rivier de Maas een enorme aantrekkingskracht heeft voor de karperaar, in bezit van fatsoen, danwel niet daarvan in het bezit.

Ik lees hier en daar over de wens van het spreiden van de hoeveelheid karpervissers.... dat begint toch denk ik met het minder-populair maken van sommige wateren, zeker bijvoorbeeld een maas etc. Hoe dit te bewerkstelligen?

Media publiceert bakken goud (commercie moet gediend worden) Karperaars publiceren bakken (ego moet gediend worden) KSN organiseert complete lijsten waar over een tien jaar de bakken verwacht mogen worden dmv hvr en visuitzettingen... En nog immer vandaag de dag lijkt het nog meer en meer te draaien om het vangen van die hele zware jongens.... waarom snap ik nog steeds niet. Een vrouw van 110+ kg is echt niet mooi.... jullie rukken toch ook liever op pamela??

Bij wijze van spreke


wil, ik waardeer dat je mijn verbitterde grofheid van taalgebruik enigsinds nuanceert, en voor gemeend in ieder geval aanneem ;o)

groeten ed
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-07-2003 22:25

Och Edwin ik hoef het niet met iemand eens te zijn,sterker noch ik kan wat mening betreft loodrecht tegenover iemand staan,dat wil nog niet zeggen dat ik geen respect voor iemand kan hebben.

Spreekt voor zich dat dit ook afhangt hoe iemand anders is en zelf reageert.

Ben het wel niet eens met je en kan me heel goed de frustratie van Tim voorstellen(bij mij is deze ook aanwezig)maar door je taal gebruik kan ik nog wel heen prikken,natuurlijk heeft dit te maken met je eerdere postings die ik wel kan waarderen.

Punt blijft dat we veel overlast hebben hier en een nachtvis verbod zal dit niet oplossen,er zal meer moeten gebeuren.

Inderdaad is het zo dat je de "goeie" pakt met een nachtvis verbod en tevens is het geen oplossing voor het probleem wat er hier heerst.
Het ter plaatse bekeuren en INNEN van de boete wil misschien nog helpen en bij een herhaalde overtreding huppakee inleveren die vis spullen,geld trouwens ook voor Nederlanders,misschien dat dit zoden aan de dijk zet,wie weet.

Wil.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-07-2003 23:19

Beste Edwin, zonder te discrimineren!
Langs de dijk aan de IJssel waar ik altijd vis waren ook opeens de bekende bordjes Verboden Toegang (art. 461 etc) geplaatst.
Bij navraag bij de gemeente Kampen (de visrechthebbende), de pachter van het land, de boa-jachtopziener en de politie) blijkt dat die bordjes er zijn geplaatst door de pachter (in overleg met de boa en de politie) vanwege de overlast en rotzooi veroorzaakt door de vele buitenlanders (helaas in dit geval ook met Duitse kentekens). De Maas is allang niet meer het enige gebied waar dergelijke praktijken zich voordoen.
Voordeel is wel dat de boa en politie direct na de plaatsing van die bordjes iedereen daar verwijderd heeft en dit zijn blijven doen en het afgelopen is met de overlast en rotzooi.:smile:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-07-2003 10:23

Aart even voor de duidelijkheid,geldt dit verbod voor iedereen of alleen voor niet vegunning houders?

En verder hoe hebben jullie de BOA en de Politie zover gekregen om daadwerkelijk met grote regelmaat te controleren?

Ben wel nieuwsgierig,

Wil.
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

06-07-2003 10:47

Conclusie???????!!!!

BESCHERM DE KARPER MAAK ER EEN BESCHERMD DIERSOORT (VISSOORT) VAN EN LAAT DIE DUITSERS ZE NIET AFMAKEN!!!!!!!!!!

MET FRUSTRENDE GROET MELVIN
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

06-07-2003 11:12

en jij denkt te mogen blijven vissen op een beschermde diersoort Melvin? ;o)

ed
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

06-07-2003 13:06

Edwin nou moet je me toch eens uitleggen wat dat is met die ;o).

Het staat in al je postings(het merendeel dan).

Ik heb een wreed vermoeden dat het een smilie moet zijn :grin:

Maar die wil dan volgens mij niet zo best lukken :razz:


Wil. :lol:


Niet lullig bedoelt hoor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wil Jeurninck op 2003-07-06 13:07 ]</font>
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

06-07-2003 13:40

ik heb werkelijk het pleur aan die bewegende smilies moet je weten. Ik weet ook niet hoe jullie die bewegende smilies maken, en beschouw dat dan ook als een geluk bij een ongeluk. Mijn explorer versie zal niet jong genoeg zijn vrees ik.

En ja, het benne een smiley, eentje met een (vr)olijk ronde snoet en een knipoog. ;o)

Dat ie in veel van mijn postings sta, en niet begrepen wordt soms, heb ik vaker bedacht, maar alleh, in het tijdperk van sms, chat, msn etc, moge een smiley toch geleze kenne worden niet? ;o)

Wat ik effe wil zegge is, dat, indien er zulks een smiley in mijn posting staat, dat ie nooit verkeerd bedoeld is (de posting), eerder een plaagsel, een steekje, een grap en een grol, en intussen staat er weer het een en ander geschreven. Met een knipoog zogezegd.

ps: de eerste de beste oetlul die mij nu gaat proberen uit te leggen hoe ik die bewegende pictogrammen-smileys kan maken schiet ik af!! ;o)

kga weer verder met het huis te schilderen, nog een paar daagjes doorwerken en ik ben hier vast weer wat minder te vinden, gelukkig mar woar?

;o)

ed
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-07-2003 14:08

Wil, eigenlijk wil ik het daar liever niet over hebben, maar vooruit dan maar.

Juridisch gezien stellen die geplaatste bordjes niks voor t.a.v. diegenen die een visvergunning bezitten van de Gemeente Kampen. Zij hebben n.l. op grond van die vergunning loop- en visrechten daar.
Met name de Boa (die er dichtbij woont dus ook iedere dag even gaat controleren, omdat hij een vriendje is van de betreffende pachter) maakt er evenals de politie (ook op de hand van de pachter) een 'spelletje' van.
Buitenlanders snappen de bordjes n.l. wel maar hun rechten, als zij die vergunning bezitten, niet. En laten zich dus gedwee wegsturen als er gedreigd wordt met een bekeuring (PV). Hetzelfde geldt ook voor de overige vissers, die zich dus ook weg laten sturen of er gewoon al niet meer durven te gaan zitten.

Van deze Boa en later ook van de politie kreeg ik ook controle daar.
Vergunning natuurlijk in orde. Vroegen ook of ik de bordjes niet gezien had..., antwoord natuurlijk jawel. Zeiden daarna: je mag hier dus niet meer komen c.q. vissen.
Mijn antwoord: dat klopt niet, die bordjes gelden voor onbevoegden maar op grond van mijn vergunning ben ik dus hier wel bevoegd.
Als u het daar niet mee eens bent maakt u maar een PV op, maar ik laat me hier niet wegsturen.

De Boa snapte direct dat ik gelijk zou krijgen, de agenten sputterden eerst nog wat tegen, maar na hun 'baas' te hebben gebeld, moesten zij mij ook gelijk geven.
Wel kreeg ik van beide het vriendelijke verzoek dit niet aan anderen te gaan vertellen, om overlast voor de pachter te voorkomen......

Tot heden zit ik daar nu dus helemaal weer alleen, zoals in vroegere tijden ook het geval was.