userfragezu karpfen gewaesser im raum roermond

Gesloten
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

12-12-2003 13:42

Henk,

ik heb het veel te druk met vissen vangen, laat staan dat ik ook nog vissers moet controleren.

De mensen die het doen, kan ik overigens wel waarderen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-12-2003 04:36

Een dooddoener Robert, als iedereen en zo over zou denken viel er voor jou inmiddels al niets meer te vissen!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-12-2003 04:53

Trouwens, langs de IJssel wordt het volgend jaar in de federatieve vergunning (onderdeel van de Grote Vergunning)van de federatie Oost-Nederland anders geregeld:
- dagkaarten worden afgeschaft
- 7 dagenkaart wordt de helft duurder en met deze kaart mag je niet meer in de IJssel of direct aangelegen wateren vissen
- 'Oostblokkers' moeten dus een vergunning van een vereniging kopen willen ze daar nog mogen vissen. Op grond van de Nederlandse en Europese wetgeving kun je n.l. niet weigeren hen een vergunning te verkopen.

Het bovenstaande zal in ieder geval iets helpen tegen die lui. Bovendien hebben we 3 BOA's achter de hand die hen ook wel degelijk controleren.
Op initiatief van de KSN regio Zwolle wordt het bovenstaande ingevoerd door het bestuur van deze federatie en is niet gekozen voor de gemakkelijke weg tot het instellen van een nachtvisverbod...
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

13-12-2003 07:47

Aart helaas wordt op de meeste wateren hier wel gekozen voor de makkelijke oplossing,een nachtvisverbod.
Op de veel wateren is dit inmiddels een feit en terugdraaien van dit verbod is moeilijker als een ieder denkt.

Wil.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-12-2003 16:38

Nou zeker weten Aard.

Als ik van plan zou zijn om maar een enkel aantal wateren te bevissen voor langere tijd, zou ik het zeker doen.

Ik heb zwerfers bloed Aard, ik moet afwisseling hebben in mijn visserij.

Als ik controleur zou worden dan hebben ze er zo eentje die maar heel af en toe een kijkje komt nemen.
Dat controleren moet met regelmaat gebeuren wil het echt zin hebben.

Mijn bijdrage daarin zou niet veel voorstellen, of wat ik zeg, ik moet voor langere tijd een aantal wateren bevissen.
Dan hebben ze aan mij een goeie, ik ben bijna iedere week wel 3 dagen aan het water.

Ik wil mijn opties graag open houden, ik beslis ook vaak (als ik instant ga) pas op het laatste moment waar ik ga zitten.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-12-2003 17:51

kaas is de baas!! und weiter, ich habe es nicht gewusst
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

13-12-2003 17:55

ben ook controleur, ben geen kontekruiper maar vaak jongere lui kunnen zich moeilijk houden aan regels zoals met 2 hengels vissen, niet nachtvissen, geen rotzooi maken!!! als ik dat zie dan zijn ze aan de beurt! als er van zulke mensen zitten dan krijg ik wel bericht van de vaste groep vissers en dan sturen we gewoon een paar blauwe vrienden langs! dat helpt vaak beter, verenigings controleurs worden vaak niet serieus genomen wel jammer beetje meer respect graag!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-12-2003 11:17

Frank, alle respect voor controleurs.

Jullie doen goed werk, elk controleur die mij komt controleren, bied ik op zijn minst een bakkie aan.

(controleurs kunnen je vaak veel info geven over een bepaald water)

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-12-2003 11:39

Frank, van wie heeft de jeugd het vissen met 3 hengels afgekeken?
Heb hierover in de afgelopen jaren genoeg indianenverhalen gelezen en gezien tijdens diashows en dergelijke. Om nog maar te zwijgen over het vakkundig camoufleren van je auto voor de politie omdat je op een verboden stek zit, nachtvissen op dagstekken (lees de laatste Karper) etc.

Robert, hoewel ik je ergens wel begrijp, vind ik jouw instelling toch jammer.
Controleurs doen goed werk, kan je leuk een bakkie mee drinken en ze kunnen je veel vertellen, maar zelf doen? Nee hoor, dan hou ik te weinig tijd voor het vissen over.

De meeste controleurs die ik ken hebben gewoon een drukke baan, en ze lopen 1 keer per week(soms iets meer) een rondje langs het water. Die jongens liggen echt niet de hele dag in de bosjes te loeren tot iemand een overtreding begaat, ook zij hebben wel iets beters te doen.

Ik vraag me wel eens af hoe de sportviswereld eruit zou zien als iedereen één dag per maand zich in zou zetten voor de hengelsport, zonder hengels in de hand.
Ik noem jeugdcursussen bij de HSV, spiegelkarperprojecten, VBC's, jaarvergaderingen bezoeken, controleren, vrijwilligerswerk op clubdagen van de HSV enzovoort...

Ik heb toch een beetje afkeer van de mening dat men wel zoveel mogelijk wil vissen, maar zich niet voor de HSV in kan zetten.
Da's hetzelfde als wanneer mensen om het hardst roepen dat het anders moet in Den Haag, maar niet gaan stemmen.
Vat het niet persoonlijk op, maar ik vind het nogal bekrompen.

Sjoerd
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

14-12-2003 15:48

Sjoerd, wel of niet controleren is mijn eigen keus en mijn goed recht.

Ik koop elk jaar netjes al mijn vergunningen, ik ben uiterst voorzichtig met de vissen en ik gebruik altijd een onthaakmat.

Dit is mijn bijdrage Sjoerd, lijkt mij genoeg om een visje te mogen vangen.

Dat er mensen zijn die zich veel meer inzetten, kan ik alleen maar dankbaar voor zijn.
Jongens zoals ik al zei, goed werk!

Mischien als ik een beetje uitgeblust raak in mijn visserij dat ik het dan wat rustiger aan doe en wel tijd heb om te controleren.
Dan nog is het mijn goed recht om die beslissing te maken, en bekrompen ben ik al helemaal niet.
Ik maak hier in een keus, controleren past op het moment niet in mijn plaatje.

Ik moet op mijn werk al dag in dag uit mensen controleren, vind je het heel erg dat ik daar in mijn vrije tijd geen zin in heb.
Vissen, dat wil ik dan!

Vriendelijke groet,

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

14-12-2003 20:43

Robert

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat jij moet controleren, en dat je een lul bent als je het niet doet.:smile:

Verreweg de meeste leden van een HSV zijn alleen lid om te mogen vissen. Waar ik meer op doelde is dat er met zoveel sportvissers, zo weinig mensen zijn die actief zijn binnen verenigingen en organisaties. Vele handen zouden licht werk maken...

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-12-2003 18:24

Nee ik begreep je niet verkeerd Sjoerd.
Wat jij zegt, klopt voor de volle 100%.

Ik weet bijna zeker dat ik mij op dat gebied in de toekomst wel meer ga inzetten.

Als ik daar aan ga beginnen dan wil ik het goed doen, dus regelmatige controles uitvoeren.
Wat ik al zei, op het moment zou mijn bijdrage daarin niet veel voorstellen.

Maarja, wat jij zegt, als er nou veel meer mensen zouden zijn die allemaal af en toe een kijkje zouden komen nemen, ben je er ook.

Nou lul ik mijzelf eigenlijk klem, het begint bij jezelf natuurlijk.

hmmmmm, mischien toch eens bij mijn vereniging langs gaan om mij op te geven.
Opleidingen op dat gebied heb ik genoeg.

Met overnadenkende groet,

RC
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

20-12-2003 03:09

Een voorbeeld zoals deze bestaat niet???
Een tijdje weg, alles van de zijkant bekijken, gezeur.
Niet leuk, waarom?

Waarom zo moeilijk doen, heb liever plezier.
Mensen denk eens na, heb ik ook gedaan. Heeft me goed gedaan, even geen gezeur, wel rust.

Waarom ruzie op internet???? Tis moeilijk he, vreemden, onbekenden, mensen die je niet kent, een antwoord geven, die niet kwetst.

Een gezichtsuitdrukking zien kun je niet, berichten worden verkeerd geinterpreteerd, alles gaat verkeerd.
Men geniet...........niet.
AC/DC Thunderstruck

Uitdagen op het internet, leuk he, uitdagen kan, heeft het nut? je krijgt aandacht, te weinig aandacht van de karpers?
vast wel....


De zeer duidelijke uitlating en toch zo zeeer aangrijpende en toch zeer gevoelloze uitlating van Kiron heeft me aangegrepen.

Het mag duidelijk zijn...
Vissessie plannen.......ga zo door.
Enigstge interessante......


fijne feestdagen.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

20-12-2003 03:14

Koen,WELCOME BACK :grin:
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-12-2003 11:40

Jij hebt het bij de juiste eind Koen.

Hou hem vast zo.

Welcom terug jongen.

VRG

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-12-2003 11:43

Peter,

doe niet zo gefrustreerd man, met je uitdagende groet.

Je bent 37, gedraag je daar ook naar.

RC
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

20-12-2003 11:53

Op 2003-12-11 22:45, schreef Peter Wauben:
Liever een visetende duitser dan een kaasvretende hollander tijdens het vissen naast mij.:smile:


Lijkt me verstandig dat je emigreert nach deutschland dan!! En doe me een lol neem je pools duitse vrienden mee dan!

Verder wens ik je dan een prettige visvretende duits poolse vistoekomst toe en dat je geen kaas meer mogen zien!

God is met je, allah vast ook, schroder und beckenbaur zullen vrienden van je worden maar karpervissende kaasvretende nederlanders zullen je NOOIT aanbidden!

eets smakelijk in deine neue heimat!

gegroet
jan van kranenburg

20-12-2003 12:23

Koen,
Goed weer van je te horen.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
rinus koolen
Berichten: 346
Lid geworden op: 21-06-2003 02:00
Locatie: eindhoven

20-12-2003 14:10

Haah Koen, heb je er weer moed in gekregen,
in dat karpervis lichaam van je :grin:
Ok man, en beteen erop ja, zo hoor ik `t graag. Welcome back bro.

Ook allemaal fijne dagen toegewenst.

En een goei 2004.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-12-2003 00:07

.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-12-21 15:42 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

21-12-2003 00:13

Toch mooi he, een discussie voeren!
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

21-12-2003 00:22

Hierbij even de mededeling dat ik de moderator, Mr. Heibrink himself, ga vragen om een joekel van een slot op dit topic te keilen.

Dit gekift is nergens voor nodig, en bovendien is het totaal niet relevant ten aanzien van het topic.
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

21-12-2003 01:28

ff tussendoor he jongens

zat een keer met een vriend op een vijver te vissen en er was net een karper gevangen, komen opeens twee van die oost-europeanen naar ons toe. Ze wilden de karper kopen voor 2 euro. We hadden hem terug gezet maar hetgeen wat ik me zelf nooit of nauwelijks zal vergeven is het feit dat ik ook nog twijfelde om hem terug te zetten, maar ja toch de goede keuze gemaakt en waarom gaan ze niet in hun eigen land vissen, (van vele gehoord dat daar ook grote karpers in die meren daar rondzwemme)
jan van kranenburg

21-12-2003 02:47

Peter,

Je bent al vanaf Juli bezig in dit topic.
Met goede bedoelingen; geen twijfel mogelijk.
Advies van mij. Kap ermee. Want er blijven mensen aanwezig met betonnen platen voor hun kop.

Slotje lijkt me heel verstandig.
Heren, beheerders, door mij bij deze hiertoe uitgenodigd.

mvg
Jan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-12-2003 15:42

Beste Toon,
gelijk heb het bericht verwijderd en op een andere wijze verstuurd, U kunt verder met de discussie.

mijn excuses voor het eventuele ongemak, slotje lijkt me dus niet meer noodzakelijk op dat gebied in ieder geval.

Jan, sinds Juli man je hebt gelijk heb 1 berichtje geplaatst in Juli daarna me wijselijk stil gehouden maar gelijk heb je wel.

groet,
peter
Gesloten