Karpervissen in de omgeving nieuwegein

Plaats reactie
Alex de Lorijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-01-2011 18:05

01-02-2011 12:55

Beste allemaal,
Ik ben al enige tijd "hobby" karpervisser maar heb helaas niet veel tijd om mijn hobby uit te voeren.
Nu ben ik al enige tijd bezig met het zoeken naar info over diverse wateren in de omgeving van Nieuwegein.
Zijn er nog mensen die eventueel tips hebben?
Ik ben nog niet erg ervaren om bijvoorbeeld bij het merwede kanaal te gaan vissen.
Ik ben dus eigenlijk meer op zoek naar kleine plassen. Ik heb wel gehoord dat je redelijk goed kan vissen in vreeswijk. zijn er nog mensen die misschien plekken weten in de omgeving van Nieuwegein.

B.v.d.
Alex
brian vonk
Berichten: 15
Lid geworden op: 25-01-2011 18:27

01-02-2011 18:28

Je hebt een PB
b de jong
Berichten: 62
Lid geworden op: 01-10-2009 22:20
Locatie: nieuwegein

02-02-2011 21:30

check google earth, in vrijwel alle putjes/sloten/fortgrachten valt karper te vangen,

mocht je over een specifiek water een vraag hebben hoor ik dat graag.

gr bas
Gebruikersavatar
Patrick de Jong2
Berichten: 25
Lid geworden op: 01-08-2010 19:48
Locatie: Houten

06-02-2011 22:12

Beste vissers uit nieuwegein!
Ik ben op zoek naar een visplek in jullie buurt maar ik weet bij god niet meer hoe het zou heten of waar het ligt.

Het enige wat ik nog wel weer is , dat het vlakbij de snelweg ligt
Dat het water omringt is door een grote bult , waar je ook kan oplopen! of opklimmen?
het ligt ook bij een wijk.
En zomers had je daar heel mooi plomperblad.

Ik heb daar eens in 2005 geloof ik of in 2004 gevist , en ik ving daar hele mooie schubkarpers.

Als jullie misschien weten waar ik het over heb zou je mij dan aub een PM willen sturen?:D

Alvast hartelijk bedankt!
Thinking is the most important thing about carp fishing.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-02-2011 14:01

Merwede is niet moeilijk.
Kijk bij de verbreding achter fokkesteeg z. Vanaf de weg gezien, hou je ogen op de overkant....
Overigens was er ook altijd wel een karper te vangen bij de brug lings van de verbreding.

Wil je toch een kleinere water. Ik kan me nog Poscar herinneren in het industriegebied achter de Merwede. Toen ik klein was zat er ook ontzettend veel vis in het kleine slootje lings van de weg voordat je de Beatrixsluis oprijd vanaf Nieuwegein gezien. Ook alle aansluitende slootjes zaten bom vol met grassers.
Ideale wateren om het te leren!
Fort Freeswijk....
Wat te denken van de grote plas bij de skibaan? Als kleine jongen heb ik daar op de vuilnisbelt gespeeld. Naderhand werd er een natuurplas van gemaakt. Daar hoor ik nu een aantal jaar verhalen van grote vis. Mooie uitdaging als je wat meer vertrouwen hebt in je visserij.

Ik ken nog een hoop speciale wateren bij Nieuwegein, maar die hou ik vast voor mijn eigen toekomstige ondernemingen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Plaats reactie