Bosbaan

rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

13-01-2011 20:50

HPE,

Met hier bedoel je de bosbaan? Da's inderdaad geen slechte actie geweest om de boel een beetje uit te dunnen.
Soms was het echt ongezond om te zien hoe veel vis er in zat.
Als wij 's ochtends net voor het licht werd met kattebrokken aan het voeren / vissen waren lagen er soms wel 30 a 40 vissen voor je neus te vreten..

Als alles goed gaat gaan we zondag een paar uurtjes proberen...

Eerst nog effe een vergunning scoren voor 12,50 per 3 dagen...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

13-01-2011 23:40

Met hier bedoel ik inderdaad de Bosbaan.
Succes zondag.
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-01-2011 17:07

RICK >>> Moet je me toch eens uitleggen waarom je de baan op je 15e (!!) hebt afgezworen..

SANDER >>> als je tien jaar oud bent en je tikt samen met de jongen, die me mee nam naar de bosbaan de 1 na de andere karper er uit ((( LETTERLIJK ))), heb je zelfs op die leeftijd het wel gezien op de baan.
Dat ik 13 jaar oud werd ging ik zelf op pad dus ging daar zowat elke dag in de zomer naartoe, aangezien onze tuin complex vlak in de buurt ligt, heb je het na 5 jaar vissen , met de korst , afstand , pennetje echt wel gezien
Zal geen getallen noemen want ik tikte ze des tijds er achter elkaar uit,
wist je dat, in die tijd zelfs s,nachts een korst binnen 3 minuten weg geslurp werd, als je geslurp hoorde kon je aan slaan deed dat met een klein korstje op de haak voor het kantje.

RICK >>> Was je toen geen "peppie" meer?

SANDER >>>Ben eerder een combi , van crack en peppie, ik hou het wel altijd netje,s en overdrijf in bijde gevallen nooit

RICK >>> Het blijft toch leuk om effe makkelijk een vissie te vangen in de winter?

SANDER >>>Tja meningen verschillen daar over

RICK >>> En de basia molens en/of andere dure spullen.. moet je dan voor die 2 keer per jaar een speciaal bosbaan setje aanschaffen?

SANDER >>> Nee zeker niet doen , zou zonden zijn van je geld maar ik zie me er ECHT niet zitten met alle toeters en bellen ,Doe dat liever elders waar ik mij goed bij voel en voldoening krijg waneer ik een karper vang, maar goed zoals ik al eerder aan gegeven had, zijn de meningen daar over verdeeld

RICK >>> Je slaat wel de spijker op z'n kop als je zegt : het plaatje van een gevorderde karpervisser.

SANDER >>> Als je er met alle toeters en bellen zit en dan ook nog zo,n mooie power catcher + fishfinder gebruikt, om je lijntje naar de stijgers te varen , zittend op de invalide steiger vindt ik je maar zielig ( mijn mening dan he ) is niet nodig, en vindt de bosbaan niet in zo,n plaatje thuis horen,

RICK >>> Het gaat er om dat alles wat je doet of hebt in het plaatje past.
En daarom maken mensen zo'n drama als het over de Bosbaan gaat.
Dat past toch niet bij een gevorderde visser... Wat maakt het nou ene reet uit.. zolang je plezier hebt in wat je doet..


SANDER >>> Bosbaan is geen water voor mensen die een uit daging zoeken, dus toen ik 15 jaar was en echt een berg karpers daar had gevangen SCHANDALIG gewoon had ik het af gezworen, Ook die rotte bekken die met regelmaat op de kant kwamen heeft mijn mening over de baan verandert.

SANDER >>> Vind dat water gewoon geschikt voor Mensen die een keertje met hun kleine willen vissen odf ligamelijke beperkingen hebben.

SANDER >>> Plezier is inderdaad erg belangrijk met het vissen, maar voldoening ook , altans voor mij
Als jij je voldoening krijgt om er af en toe een x te vissen als het op een andere water niet wil lukken, moet je doen waar je jezelf goed bij voeld, altans dat doe ik wwel.

MVG sander

_________________
Ik ben zeker op heel wat plekken geweest.
Maar van al die plekken hou ik van Amsterdam het meest.
Geef mij maar Amsterdam , dat is mooier dan Parijs
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

14-01-2011 22:24

Sander,

Ik ben het met je eens dat een voerboot en al die andere klotezooi daar niet thuis horen.

Voor mij is dit geen uitdaging, alleen tijdverdrijf. De uitdaging begint weer in het voorjaar. :wink:

Wel snappen we allebei hoe die vissen aan die kapotte bekken komen.
Ga maar na hoe makkelijk ze gevangen werden toen, en hoe vaak... Alleen kunnen die vissen er weinig aan doen.


SANDER >>> Plezier is inderdaad erg belangrijk met het vissen, maar voldoening ook , altans voor mij
Als jij je voldoening krijgt om er af en toe een x te vissen als het op een andere water niet wil lukken, moet je doen waar je jezelf goed bij voeld, altans dat doe ik wwel.

Ik haal er niet veel voldoening uit om daar te vissen, het is gewoon ontspanning. Niet meer en niet minder.
En of het ergens anders niet lukt ga ik niet eens proberen..

Misschien kom je zondag effe buurten?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

14-01-2011 22:25

HaPe van Ee schreef:Met hier bedoel ik inderdaad de Bosbaan.
Succes zondag.


Duidelijk. Dank je 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

16-01-2011 18:53

Nou, Dat was weer de moeite...
Heerlijk in het zonnetje gezeten maar geen vis. "De stek" was wel vrij, maar dat kwam denk ik door de grote hoeveelheid roeiers die er waren..
En daar mag je dus niet naar toe vissen, Marijn... :wink:

Veel vissers gezien, niemand iets zien vangen. :P
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

17-01-2011 06:17

jammer rick,

krijg ze ook nog niet te pakken,waar je laatst kwam kijken.
maar ben pas twee keer geweest dit jaar.
hoor het wel weer.

de berk
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2011 06:33

De netten waren ook allemaal droog, geen natte matten. "De Stek" was inderdaad nog vrij..

Dacht zelfs dat je VOOR de eerste en NA de laatste overspanningskabel niet eens meer mocht zitten. Dus tussen de 0 en de 2000 meterlijn. VAnwege inderdaad het vissen naar Start- en Finishbakken.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-01-2011 08:28

Dacht zelfs dat je VOOR de eerste en NA de laatste overspanningskabel niet eens meer mocht zitten. Dus tussen de 0 en de 2000 meterlijn. VAnwege inderdaad het vissen naar Start- en Finishbakken.


is ook wel logisch..

want iedereen wil zo dicht mogelijk tegen de bakken aan liggen daar, en regelmatig vliegt er een stuk lood op de bakken.

en die fijne "K" vissers schroomen niet te smijten ondanks dat er mensen lopen op de bakken....

stukken lood vliegen langs hun oren soms.(en je mag niet eens vissen daar nota bene :o )

dan heb je dat paaltje rechts nog waar regelmatig de lijnen in vast raken... (papegaai bekken? :-? )

dan heb ik nog niet eens over de opgeboste lijnen..

een roeier die tijdens een dril bijna onthoofd wordt omdat zo een "K" visser niet oplet of snapt dat hij zn toppen onder water moet steken.

van mij mogen ze het vissen afschaffen daar.

vanuit het oogpunt van de roeiers helemaal. ze willen daar grote wedstrijden organiseren en ondanks het voerverbod,wordt rustig doorgevoerd door die "K" vissers. waterkwaliteit is eerder een utopie dan een te behalen doel daar.

en elkaar gunnen ze over het algemeen nog niet het licht in de ogen over het algemeen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-01-2011 09:05

Niks aan toe te voegen.. Nog niet althans...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

17-01-2011 20:33

Vanuit het oogpunt van de roeiers ben ik het volkomen met je eens..
Laten we eerlijk zijn, het is uiteindelijk in de eerste plaats een roeibaan.
De waterkwaliteit ben ik niet zo van onder de indruk. Die roeiboten liggen niet zo diep dat ze vastlopen op de boilie's... :wink:

Maar goed, afschaffen is ook weer zo wat. Dan moeten de goeien dus weeeer onder de kwaden lijden.. :roll:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Miikeey Thille
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-01-2011 12:37

10-02-2011 18:13

wordt er al wat meer gevangen op de baan? laaste tijd hoor van veel mensen dat er weinig tog niks gevangen wordt! Zelfs op De STek is het vaak leeg , water is zekker veelste koud nog?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-02-2011 18:54

Man,

Ga eens een rondje langs bij gasten die er zitten te vissen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-02-2011 19:28

Dat horen van,zal ook wel weer expres zijn misschien. Is maar een gedachte :oops:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Miikeey Thille
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-01-2011 12:37

10-02-2011 19:38

:roll: jullie zijn goed
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-02-2011 20:09

Dat zeggen we niet, maar tegen de tijd dat je berichten krijgt dat er goed gevangen wordt ben je al te laat. Je moet degene zijn die goed zit te vangen..

Van horen zeggen, ik heb gehoord, ze zeggen..

Zoals ik al zei, ga eens langs, kijk eens goed, bedenk je dat het februari is, geniet van de momenten aan het water..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

10-02-2011 22:32

Dus...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Miikeey Thille
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-01-2011 12:37

05-03-2011 16:22

Iemand bekend met het Rooster van Dhr. VDV ? :O
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

05-03-2011 17:32

Miikeey Thille schreef:Iemand bekend met het Rooster van Dhr. VDV ? :O


Hoezo... Geen vergunning?
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

08-03-2011 12:10

Mooie boetes uitegdeeld voor vissen naar de bakken toe. 100 euries enzo... Controles zijn strenger geworden. En terecht gezien de excessen...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-03-2011 12:17

Miikeey Thille schreef:Iemand bekend met het Rooster van Dhr. VDV ? :O



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

die komt altijd juist op het moment dat je het niet wil hebben, dat is zijn speciale gave :wink:

gewoon volgens de regels vissen,dan is er niks aan de hand.

:lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

08-03-2011 20:33

michel Tja schreef:


gewoon volgens de regels vissen,dan is er niks aan de hand.

:lol:


+1 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Miikeey Thille
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-01-2011 12:37

08-03-2011 20:35

Maar was het wel toegestaan om op de kop te vissen maar dan gewoon recht vooruit en niet richting de bakken?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-03-2011 20:57

Sven van Anrooy schreef:Dacht zelfs dat je VOOR de eerste en NA de laatste overspanningskabel niet eens meer mocht zitten. Dus tussen de 0 en de 2000 meterlijn. VAnwege inderdaad het vissen naar Start- en Finishbakken.


+1 8)

Naleving:
Op naleving aan de Bosbaan, zal streng worden gecontroleerd door Politie Amstelveen, Boswachterij, de BOA’s en controleurs van de AHV. Spreek elkaar aan op overtredingen van deze kernregels.

Het nachtvissen staat in het hele land onder druk door het (wan)gedrag van sommige vissers en door klachten van omwonenden. Overheden zijn snel geneigd overlast te bestrijden met invoeren van verboden. In ons geval zou dat duizenden leden treffen. Maar, zover is het nog niet en samen kunnen we voorgenomen verboden trachten te voorkomen.

Met vissers die zich aan de regels houden en in tentjes, die waarneembaar slechts visgerelateerd zijn, hebben overheid en politie in de regel geen enkel probleem. Na overleg met de politie en boswachterij heeft de AHV een karpergedragsreglement opgesteld.


http://www.ahv.nl
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
kees van welsem
Berichten: 24
Lid geworden op: 14-02-2014 22:41

15-02-2014 23:18

weet iemand of ze hier nu nog goed te vangen zijn?
ik wil namelijk binnekort met mijn neefje gaan vissen en dan zou t wel leuk zijn als we wat vangen :D