Leekstermeer

Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

26-10-2010 20:48

Beste medeboarders ik ben dit weekend bij een vakantiehuisje aan het Leekstermeer wezen kijken en vond de stek/huisje ideaal om van de zomer voor twee weken een gezins en visvakantie te houden. We zitten aan de kant van Matsloot, het water voor de deur is ook de Matsloot heeft er iemand hier wel eens gevist en heeft iemand info zoals bodemgesteldheid, bestand e.d. Mag natuurlijk ook via PB. Heb er nu al zin in, weer wat om naar uit te kijken komende winter. Alvast bedankt,Dennis.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-10-2010 16:59

Nou het is er in iedergeval niet druk of het zijn hele stille vissers !
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-10-2010 22:58

http://camping.cnossenleekstermeer.nl/

Daar stond ik wel eens op de camping, het is nog lekker stil daar en ideaal voor stille vissers.
Ik zou zeggen; doe je best, je hebt 14 dagen de tijd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

29-10-2010 00:03

Mooi water, vele ondiepe stukken daar, een boot is zeker wel een must daar.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

29-10-2010 23:10

Dries ik ben nog niet verder gekomen dan toch nog even met een stok in het water vanaf een steigertje voor de deur en daar stond 1,50 met een keiharde bodem. Verder ben ik wel van de voorbereiding mijn vistijd is de laatste jaren schaars dus probeer ik er altijd op een prettige manier de max uit te halen. Ik ben een bootvisser maar deze vakantie ga ik met mijn vriendin en de kleine. Maar omdat vakantie bij mij gelijk staat aan vissen probeer ik een leuk huisje aan het water te vinden waar het nog niet is plat gevist.
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-11-2010 21:13

Niemand verder wat info ? Zit ik daar v/d zomer als leek te vissen op leekrecord !
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

07-11-2010 12:05

Leekstermeer is groot dus idd een boot is een must daar, karper zit er genoeg veel ondiepe stukken en mooie zandplaten aanwezig. Ik ga er vanuit dat je gewoon van de kant bij de camping daar wil vissen dus direct aan matsloot, is een mooi kanaaltje met aan het eind een gemaal veel waterlelie's ook in dat stuk dus de kans dat er daar karper zit is wel groot lijkt mij. Je zit daar als ik dus de goeie camping voor me heb juist op een mooie splitsing ene kant matsloot leekstermeer andere kant leekstermeer munniksloot wat weer uitkomt op het hoendiep aduarderdiep en koningsdiep/peizerdiep. Ik zelf heb vaak genoeg gekeken bij het gemaal om daar eens te vissen maar de hoeveelheid lelie's hebben mij tot nu toe tegen gehouden misschien dit jaar daar eens met de vlok of pen want karper heb ik daar zeker gezien. Laat anders maar even weten als je er op de camping zit misschien leuk om even met de pen of vlok daar proberen als het je wat lijkt.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-11-2010 12:43

Rene bedankt voor je reactie. Het is niet echt een camping maar het zijn wat oude recreatiehuisjes met een trailerhelling en een paar ligplaatsen, wel een beetje vergane glorie. Komt ook een beetje omdat ik in deze tijd van het jaar ben wezen kijken natuurlijk. Het is de bedoeling om s'morgens vroeg, avonden en mischien wat nachten te vissen. Heb m'n meissie belooft als we dit boekte voor de deur te bijven want ze kent me een beetje, ik kan soms een beetje ver in het vissen opgaan. Heb hier wel lekker de ruimte en hoop op een zuidwester, dan staat ie er vol op. (stiekum ff gekeken natuurlijk).
Let op slagboom !
marc staal
Berichten: 26
Lid geworden op: 24-06-2014 15:12

06-04-2015 08:51

Rene Kooijman schreef:Leekstermeer is groot dus idd een boot is een must daar, karper zit er genoeg veel ondiepe stukken en mooie zandplaten aanwezig. Ik ga er vanuit dat je gewoon van de kant bij de camping daar wil vissen dus direct aan matsloot, is een mooi kanaaltje met aan het eind een gemaal veel waterlelie's ook in dat stuk dus de kans dat er daar karper zit is wel groot lijkt mij. Je zit daar als ik dus de goeie camping voor me heb juist op een mooie splitsing ene kant matsloot leekstermeer andere kant leekstermeer munniksloot wat weer uitkomt op het hoendiep aduarderdiep en koningsdiep/peizerdiep. Ik zelf heb vaak genoeg gekeken bij het gemaal om daar eens te vissen maar de hoeveelheid lelie's hebben mij tot nu toe tegen gehouden misschien dit jaar daar eens met de vlok of pen want karper heb ik daar zeker gezien. Laat anders maar even weten als je er op de camping zit misschien leuk om even met de pen of vlok daar proberen als het je wat lijkt.


Gisteravond ben ik bij matsloot geweest en heb ik met de pen 5 plekken bevist. Beide kanten van de sluis en een 3tal stekken tussen de camping en de sluis. Bij de sluis is het ca 1,2-1,5 m diep rest max een meter. Verder is er veel troep op de bode door alle oude verootte lellies. Ik heb op de stekken een handje mais erin gedaan, maar helaas geen leven gezien op geen enkele stek.
Verder zie ik geen doorgang aan de andere zijde van de sluis naar de rest van matsloot en mag je daar niet komen ivm vogelbroed gebied.
Heb jij hier in 2010 -2015 gevist Rene? Of iemand anders? Aan de kant van het meer zit ongetwijfeld karper maar aan de andere zijde van de sluis vraag ik me af.

Nu kan je er redelijk vissen gezien de lelies weg zijn, in de zomer misschien met een vlok maar dan een sterke lijn. Hoor graag of hier meer mensen gevist hebben en of tips hebben. Het was gisteren ondanks het mooie zonnetje nog behoorlijk fris.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-06-2015 21:19

Ik ga weer terug, maar nu alleen om te vissen en met boot. Ik heb er toen in die 2 weken alleen een paar knollen gevangen, maar wat een schitterend water. Ik ga dit jaar een week volgas vissen met de boot, maar genieten en lekker varen staan eigenlijk voorop. Wat ik mij verder nog kan herinneren is heeeeeeel veel muggen en dat mijn bollen van de hair afgeknabbeld werden. Volgens mij was dat toen witvis, weet iemand dit?
Zal ik nog een nachtviszegel en 3e hengelvergunning aanschaffen, volgens mij kan dit. Info welkom.
En weet iemand een beetje behoorlijk hengelsportzaak dicht bij?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

16-06-2015 20:22

het leekstermeer stikt idd van de witvis, net als in alle andere wateren in de omgeving...dus zal goed kunnen dat die je bollen van de hair snoepen... harde bollen mee dus.

In Leek zit Kuperus, goede hengelsportzaak, niet heel groot, maar genoeg te vinden voor de (karper)visser..
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-08-2015 22:02

Nou ik ben terug van een weekje Leekstermeer en omstreken. Ik krijg er zelf steeds meer een hekel aan dat mensen hier op het forum, maar vooral via pb info vragen en als ze er geweest zijn niets meer laten horen. Dus hierbij een klein verslagje! Ik had een huisje van een kennis gehuurd aan de kant van Matsloot en dit was dus de uitvalbasis voor deze week. Bij aankomst kwam ik er achter dat de trailerhelling die ik in gedachten had niet door liep in het water en ik heb geen kanteltrailer, maar met wat hulp en een plons hier toch mijn visboot erin gelaten. Er zijn meerdere trailerhellingen rond het meer, de meest geschikte vindt je in de haven van Leek. Voor mij precies aan de andere kant van het meer. Aan het einde van de week eerst met bus en trailer heen gereden, toen met bijbootje terug gevaren vervolgens met visboot weer naar Leek daar getrailerd en weer terug gereden om het bijbootje op te halen. Ja ik moest er ook ff over nadenken. :)

Ik heb ontzettend veel gevaren vooral ook over de kanalen in de omgeving, ik weet niet hoe ze allemaal heten maar Reitdiep, Hoendiep, Aduarderdiep en van Starkenborgh kanaal heb ik bezocht. Onder de alle bruggen kon ik (met het gas er af) net door. Alleen de Westerbrug was net iets te laag. Meestal als ik ga varen en ik kom een te lage brug tegen keer ik om. Maar nu had ik toch de tijd en belde voor het eerst in mijn leven een brugwachter. Dit ging op afstand. De eerste keer moest ik echt heel lang wachten en na 3 kwartier maar eens gebeld, waren ze me vergeten! De keren daarop ging het gelukkig heel vlot.

De verkenning op de plas bestond vooral uit hier en daar bodem pikken. Het hele meer is tussen de 1 en 2 meter diep. Hele grote harde stukken aan de zuid-west kant en de andere kant was deze strook korter. De rest zacht. Eilandjes, grote rietkragen en pollen, bijna geen kantstekken, wat een schitterend water voor een bootvissert.

De eerste nacht de hengels nog wel voor de deur ingegooid met resultaat een hele goede nachtrust, de tweede nacht op het meer zelf bleef het ook stil. De dagen daarna een nieuwe manier van vissen toegepast. Lekker een dagje gaan varen, op een mooi stekje overnachten en de volgende dag weer terug varen. Wat is dit heerlijk om te doen, echt helemaal mijn ding. De eerste nacht had ik twee schubs en de tweede nacht had ik er ook twee maar al heel vroeg in de nacht. Geen giganten maar wel steeds iets groter. Om dit een beetje te helpen en omdat de aanbeten al vroeg kwamen dacht ik slim te zijn om de voerplek van 15mm naar 30mm ballen om te zetten. Meteen niets meer gezien. Goeie actie Dennis! :) De nacht erna weer op het meer geblankt. Vervolgens sloeg het weer om en besloot de boot er vast uit te halen omdat dit best een heel gedoe was en windkracht 5 is hier al heel wat. Het was die storm van anderhalve week terug. En de wind stond mooi op het huisje. Hier had ik iedere dag wat gestrooid en de eerste nacht meteen 2 schubs. Iedereen heeft het maar over die grassies hier en ik zie er geen 1. De tweede nacht weer helemaal niets, wel lekker luxe vissen zo voor de deur. Het was inmiddels noodweer. En jahoor de laatste nacht in de stomende regen z'n torpedo aan de haak. Ik dacht eerst dat Poetin een duikboot had gestuurd maar het bleek toch een gras van bijna een meter te zijn. Ik heb hem zo weer terug gezet, jullie moeten me maar geloven. :)

Al met al heb ik een hele leuke week gehad en mij prima vermaakt!
Let op slagboom !
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

07-08-2015 23:16

Leuk verslag Dennis!
Plaats reactie