oeps, we gaan in de reeuwijkse plassen vissen

Plaats reactie
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

20-08-2010 20:47

Ik heb net een huisje gehuurd voor drie dagen aan de plassen van reeuwijk (niet aan allemaal, maar aan 1).

Maar na wat info zoeken (wat ik natuurlijk als eerst had moeten doen) kwam ik erachter dat er misschien helemaal geen vis zwemt en het er niet dieper is als 1,5

Kan iemand me wat meer over de plassen vertellen, mag ook per PB. Zwemt er wel karper bijv? Zijn er stekken te vinden, hoe te vissen.

Alvast bedankt,
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

21-08-2010 20:24

104 keer bekeken :o tot nu toe maar geen antwoorden, ok. :lol:
Gebruikersavatar
Rene weingart
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-01-2004 17:58
Locatie: utrecht
Contacteer:

22-08-2010 18:06

Hé Martijn,

Als je nu eens gaat beginnen aan welke plas je het huisje hebt ?
Wie weet wil(heeeel misschien dan he) er dan iemand meer vertellen.........

Gr. René
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

23-08-2010 15:40

Eeuhm, misschien geen vis? Mijn moeder is opgegroeid bij de Reeuwijkse plassen, en tenzij er onlangs een giframp oid heeft plaatsgevonden stikt het daar van de vis 8)

Dus succes zullen we maar zeggen!
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

24-08-2010 20:08

Het zijn verschillende plassen ben ik achter gekomen met elk hun eigen klimaat. Sommige plassen zijn afgesloten en zeer ondiep. Andere plassen lijken in verbinding met open water oftewel het is open water. Maar daar ben ik nog niet zeker van. Weet iemand dat? Dan kan ik daar mijn bollen op aan passen.

Edit: zo kan ik zien dat er een mogelijkheid is voor de vis om uit de plas te zwemmen en via een vaart richting Gouda te zwemmen. Dan is er de karnemelkse sloot die vast zou kunnen zitten aan de houtmansgracht. Maar kunnen de vissen daar ook echt passeren. (kan je natuurlijk als antwoord geven "ga kijken", maar ik vond dit makkelijker. Scheelt me tijd en geld wat ik weer kan besteden aan het uitpijlen van me stek enz, ik vraag hiervoor jullie begrip)

We vissen op de elfhoeven. Iemand tips? Rene?
jeroen baas
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-08-2010 21:43

24-08-2010 21:06

Ik woon vlak bij de reeuwijkse plassen en ik heb in den beginnen van mijn karper ziekte wel een 2 tal keer op karper gevist maar zonder succes.

Er zit volgens horen en zeggen wel een klein karper bestand maar waar precies dat weet niemand.
Het is gewoon bijna niet te doen omdat de meeste plassen met elkaar in verbinding staan kunnen ze overal zitten en zal je heel wat voor moeten voeren om hun aandacht te trekken denk ik.

Wat ik wel zeker weet dat er een gigantisch hoeveelheid brasem zit dus je zal met grote bollen moeten gaan vissen.

De elfhoeve plas staat teven ook in verbinding met de lage breevaard en die loopt ook nog een behoorlijk stuk door.

Elfhoeve is plas linksonder.

Afbeelding
http://img834.imageshack.us/f/reeuwijk.jpg


Ik wil het graag weten als je karper vangt met foto's natuurlijk want ik ben ook al jaren benieuwd of er wel echt nog wel karper zit.
Het zal niet makkelijk zijn in ieder geval.

Succes!
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

24-08-2010 21:21

Jeroen,

Jij bent 1 van de eerste die hoort of ik wat gevangen heb of niet. Je kaart wil jammergenoeg niet helemaal laden,. Waar heb je die vandaan EDITTTTT (ik zie nu de link eronder snurry hur)?

Ok dus toch wel moeilijk water en niet in verbinding met open water. Leuk, dat betekend kans op een bak lijkt me. Op de kaart lijkt het net of het wel ergens aan vast zit.

Ik ga er alles aan doen om wat te vangen.
Laatst gewijzigd door martijn van zanten op 24-08-2010 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroen baas
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-08-2010 21:43

24-08-2010 21:34

martijn van zanten schreef:Jeroen,

Jij bent 1 van de eerste die hoort of ik wat gevangen heb of niet. Je kaart wil jammergenoeg niet helemaal laden,. Waar heb je die vandaan?

Ok dus toch wel moeilijk water en niet in verbinding met open water. Leuk, dat betekend kans op een bak lijkt me. Op de kaart lijkt het net of het wel ergens aan vast zit.

Ik ga er alles aan doen om wat te vangen.


Martijn,

probeer is op de link eronder te klikken of deze
http://img834.imageshack.us/f/reeuwijk.jpg of gewoon deze van google
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=gouda&ie=UTF8&hq=&hnear=Gouda,+Zuid-Holland&ll=52.040508,4.759912&spn=0.043661,0.132093&t=h&z=14

De plas zit wel aan de vaart vast links paralel langs de plas maar niet aan een rivier als je dat bedoel?
De plassen zijn allemaal handwerk van vroeger daar haalde ze het veen vandaan en later ook zand.
De jongste plas is de surfplas de meest noordelijke plas en die is op bepaalde punten wel 20 -40 meter diep.

Als je nog meer wil weten over viszaken en andere info dan hoor ik het wel.
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

24-08-2010 21:41

ik had ook al op maps (google ) zitten kijken zag die vaart. Die loopt door totaan de karnemelksesloot. Als deze in directe verbinding staat met de houtmansgracht betekend dat het open water zou zijn. Maar dat lijkt me niet het geval. Zeker niet als er zo weinig vis zwemt.
Ik denk niet dat ik teveel ga voeren. Pondje per hengel per dag ofzo.
jeroen baas
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-08-2010 21:43

24-08-2010 21:51

martijn van zanten schreef:ik had ook al op maps (google ) zitten kijken zag die vaart. Die loopt door totaan de karnemelksesloot. Als deze in directe verbinding staat met de houtmansgracht betekend dat het open water zou zijn. Maar dat lijkt me niet het geval. Zeker niet als er zo weinig vis zwemt.
Ik denk niet dat ik teveel ga voeren. Pondje per hengel per dag ofzo.



Je moet de andere kant op want naar de karnemelk sloot gaat aan het einde van de lage breevaard over op de hoge breevaard bij de sluis omhoog en geloof mij zo hoog kunnnen ze niet springen.

Dus de vissen in de elfhoeve plas komen tot links en rechts vd lage breevaart en that's it.
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

24-08-2010 21:58

:D

Danku!, die onfo had ik even nodig. Nu hoef ik niet rondjes te gaan rijden. Het ligt er ook helemaal opgebroken volgensmij in de buurt van gouda en die omstreken. Bedankt kerel! :D

Tja, die vis moet eigelijk gelocaliseerd worden. Maar het is een gigantische slok water. Ik denk dat ik een aantal stekken ga bevissen in de hoop op vis te stuiten. Het is jammer dat ik er te ver vanaf woon anders had ik er een project van gemaakt. Wel een leuk water denk ik. Keihard dat wel denk ik
jeroen baas
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-08-2010 21:43

24-08-2010 22:22

martijn van zanten schreef::D

Danku!, die onfo had ik even nodig. Nu hoef ik niet rondjes te gaan rijden. Het ligt er ook helemaal opgebroken volgensmij in de buurt van gouda en die omstreken. Bedankt kerel! :D

Tja, die vis moet eigelijk gelocaliseerd worden. Maar het is een gigantische slok water. Ik denk dat ik een aantal stekken ga bevissen in de hoop op vis te stuiten. Het is jammer dat ik er te ver vanaf woon anders had ik er een project van gemaakt. Wel een leuk water denk ik. Keihard dat wel denk ik



Zoals ik al zei ik woon er vlak bij en zelf vind ik het al een hele opgave om er aan te beginnen omdat je gewoon niet weet waar je moet beginnen.
Je zou in dit geval een onderwater camera moeten hebben zoals je bij sommige filmpljes ziet dan weet dat je teminste dat je niet voor jan de lul zit te vissen.
Ik zou ook nog even check m.b.t. vegunningen want alleen je vispas is niet voldoende volgens mij.

Wanneer ga je eigenlijk?
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

25-08-2010 08:37

We gaan niet dit weekend maar daarna. Onderwater cam, tja dat zou wel leuk zijn maar heb die spullen niet en geen idee hoe het werkt.
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

25-08-2010 20:07

@ Rene,

ik had verwacht wel wat vanuit jouw hoek te horen. maar nee. hoop toch wel dat je nog iets nuttigs kan toevoegen aan dit topic.
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

26-08-2010 22:17

er is dit weekeinde feest aan de bredevaart.
weet ook niks over het bestand.
ben stratenmaker in reeuwijk en omgeving
alvast succes we horen het wel

groeten marco
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

28-08-2010 21:39

Woon er zo,n 5 min lopen vandaan, maar ik heb er nooit op karper gevist
Wel een tijdje op roofvis maar dat was erg weinig (niet gek ook met al die netten :roll: ben langer bezig geweest met staantwand uit de schroef halen dan met drillen :lol: )

Heb wel veel gekeken in de paaiperiodes of ik karper kon spotten maar nog niks gezien in de jaren, wel hele grote brasems vooral in de surfplas, Denk dat de veenplassen qwa brasem wel meevallen als ik de vangsten van een paar witvissers mag geloven aan de breevaart

Weet wel van mensen dat ze er karper gevangen hebben in het verleden, maar bestand schijnt heel erg klein te zijn, de totale opervlakte van alle plassen is al rond 600 ha dacht ik, en alles staat met elkaar in verbinding op de zandput/surfplas na

Verder zie je heel zelden een tent staan bij die plas, woon hier nu een jaar of 4 en de karpervissers die ik er bezig heb gezien is miss 3, en ik fiets er vrij vaak
kan best dat er wel meer zitten op andere stekken waar ik niet voorbij kom maar het is er vrij rustig met vissers

De veenplassen zijn ook heel saai kwa bodemverloop, bijna overal dezelfde diepte rond de 2 m en vrij troebel


Als je nog wat vragen heb mag je wel pm sturen
Gebruikersavatar
Rene weingart
Berichten: 76
Lid geworden op: 31-01-2004 17:58
Locatie: utrecht
Contacteer:

29-08-2010 10:14

Nu zou ik dat inderdaad kunnen doen .....

over welke plas wil je meer weten en wat wil je zoal weten?
Broekvelden, vettebroek plas (alias "de surfplas")?
elfhoeve ?
Kalverbroek?
Nieuwebroek?
S'gravebroek?
S'gravekoop?
Grote vogelzang?
kleine vogenzang?
Vrijhoef?
Sloene?
Ravensberg?
Klein elfhoeve?

verder heb je nog een pb.

MvG René
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

29-08-2010 13:29

we kunnen op iedere plas wel vissen. in principe op de kleine elfhoeven maar het mag iedere plas wel zijn. het zou leuk zijn als we wat vangen.
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

03-09-2010 13:26

Rene,

Je hebt een pbtje van me.

mvg,
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

09-06-2011 19:54

beter laat dan nooit,..

we hebben geen aanbeten gehad. de wind stond vol op onze kant maar helaas. hele weekend niks,.

wel een mooie plas en we hebben zeker plezier gehad daar. maar dat was omdat we met vier mensen een huisje hadden gehad om minivakantie te vieren.
Plaats reactie