de rottemeren

Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-08-2010 20:34

ik krijg tranen in mijn ogen van dit laatste bericht.haha wat een grote onzin allemaal.dat er 15 kilo zwemt ala.maar ik kan alleen maar zeggen dat ik met jordy zijn verhaal mee kan gaan.en iedereen die ik ken en daar vist het daar mee eens is.sorry maar dit is zo ongeloofwaardig.dat mijn broek ervan afzakt!
piet vliet

29-08-2010 22:16

adam alkemade schreef:Blijkbaar is normaal reageren erg moeilijk.



adam alkemade schreef:+/- 100 verschillende 15kg+ vissen.

7 verschillende 20kg+ vissen.


En het alle leuktste:

adam alkemade schreef:In de tijd dat ik op de rotte viste vingen we soms 3-5 15kg+ vissen op een dag


:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

29-08-2010 22:27

Ik wil geen mensen tegen mij in het harnas jagen hoor. En ik sta natuurlijk altijd open voor tips waardoor ik beter kan gaan leren vissen vangen. Zoals ik het nu in zien kan ik en wij ''rotte'' vissers enkel maar van jou leren en dat is volgens mij waar dit board voor is. Info uitwisselen.... Kijk Rik gaf mij destijds gewoon echte goede en oprechte info over een water waar ik wat mee kon!

Dus vertel.ons...hoe heb jij zoveel 15kg vissen op 1 dagen kunnen vangen? Natuurlijk is dit mogelijk, maar dan heb je wel echt alles mee of jij de geest uit de fles eens goed mogen spreken na een avondje stappen? Als ik het mis heb....mijn welgemeende excuses, maar ik ben reuze benieuwd naar al die 15 kg vissen. Zijn al die schubs dan echt zo goed uit elkaar te halen, of is 28 met mat ook 30 zeg ik dan maar?

Als dit water er echt zoveel zou hebben.....denk je dan niet dat het zoveel drukker was geweest met vissers? Er nog veel meer 20kg vissen zouden moeten rondzwemmen en dat dit forum stijf stond van de info net als over nieuwkoop destijds? Kijk, als je naar de oppervlakte kijk zitten er natuurlijk wel een zooi 15kg vissen, maar gezien het oppervlak is dat niets! Maar vergeet niet dat de meeste 15kg vissen steeds op of nabij dezelfde plekken worden teruggevangen. Dus ik ben en blijf benieuwd.

Normaal waag ik mij niet meer aan dit soort discussies, maar ik heb de riem ook even moeten aantrekken!

Wellicht tot ziens dit najaar dan aan de rotte 8)
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
adam alkemade
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

31-08-2010 09:29

Goed kunnen vissen heeft niks te maken met een geest in een fles :roll:

Alle vissen zijn gewogen na eerst de wegzak nat te hebben afgewogen, zoals het hoort.

De meeste vissen op de rottemeren moet je vangen onder je eigen kant en daar is waar een hoop vissers de mist in gaan door te denken dat verderweg vissen meer vis opleverd.

Proline bolies doen het erg goed op de rotte, even als met een laag popup systeem en wafters. Een goede voerstek aanmaken is ook erg belangrijk, niet in 1 keer 5 kilo in het water storten, maar wel met enige regelmaat beetjes bijvoeren.

Ik ben in 2000 begonnen met vissen op de rotte en heb er lange en leuke sessie beleefd, maar het is op zich geen moeilijk water. De beste stekken zijn rond het eiland te vinden, zie foto hier onder:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us


Btw ik kwam nog een foto tegen van me eerste vis op de rotte: 32pond

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Hier zaten we een week op het eiland:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
piet vliet

31-08-2010 17:20

jordyopthof schreef:Dus vertel.ons...hoe heb jij zoveel 15kg vissen op 1 dagen kunnen vangen?


Dat is een beetje lastig denk ik ?of
adam alkemade schreef:De meeste vissen op de rottemeren moet je vangen onder je eigen kant
adam alkemade schreef:Proline bolies doen het erg goed op de rotte
zou dit de truc zijn om 3 tot 5 detigers op de rotte te vangen???????
per dag he!!


bewijs mijn ongelijk maar , plaatsen maar hoor die fotos van die berg detigers die je hebt gevangen!!!op de Rotte.

adam alkemade schreef:Btw ik kwam nog een foto tegen van me eerste vis op de rotte: 32pond


Van al die andere detigers,
adam alkemade schreef:In de tijd dat ik op de rotte viste vingen we soms 3-5 15kg+ vissen op een dag
,zal je toch ook wel een fototje hebben gemaakt!

laat maar zien,..........

In mijn ogen heb je een beetje te veel fantasie knul..............
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

31-08-2010 17:37

Tsja,

Nou in ieder geval wat info!!

Bekende vis overigens! Heb deze nog niet gevangen, een maat van mij wel 2x op een heel ander deel van de rotte. Dit is overigens een bekende 15kilo vis. Evenals een 34 cq 36 pond fluctuerende schub. Ook een bekende kantenstruiner, dit is idd een feit op de rotte.

Er is ook en 23 kg vis gevangen. Dit klopt! :) , maar ook die is hervangen door een andere jongen.

Deze komt er 1 niet vaak uit en 2 soms jaren niet of we horen het niet. Zelf vis ik niet zo veel meer op de rotte door dat beleid met de GZH e.d. Verken mijn terreinen meer naar Belgie en Frankrijk voor langere sessies zonder dat gejammer met nachtvissen e.d. Volgend seizoen enkel nog dagsessies op de rotte :wink:

Nou wellicht tot ziens he, en begrijp onze reacties vanuit ons oogpunt ook. Er is namelijk niemand die jouw ervaring kan ondersteunen. En ik heb genoeg lijntjes lopen over de rotte!!

Als jij anders ervaart!! Dan heb je echt goud in handen!

Suc6
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 02-09-2010 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
adam alkemade
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

01-09-2010 11:42

Heb vandaag even een hoop oude foto's uitgezocht van mij en me vismaat waarmee ik altijd op de rotte viste, die zal ik vanavond even inscannen en hier neer zetten.
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

01-09-2010 18:38

hiero de 40 ponder van opa gewogen met een reuben heaton
Bijlagen
karper.jpg
(40.01 KiB) 1278 keer gedownload
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

01-09-2010 21:22

Kan het niet laten....., sorry jongens....

Adam; wist je dat er op je weger een schaalverdeling zit die in PONDEN en in KILO'S kan worden afgelezen.......

Mnr. op't Hof; als je wil leren vissen kun je altijd langskomen.......


Oke, nu even serieus,
Adam het zou zeer sportief van je zijn als je geen onzin op het board zet!
Al is het alleen maar om iemand zijn visserij te gunnen en/of om andere geen valse hoop te geven..

En luitjes, kijk nou svp uit met wat je post..
Er bestaat pb voor bepaalde info!!
De slootjes bij de tuinhuisjes, die sinds jaar en dag bekend staan/stonden, als paaigebied zijn dit jaar geheel genegerd!!!

Er is geen vis gezien daar...
Hoe bedoel je kapot gevist????
live the life you love and
love the life you live ..
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-09-2010 22:07

Nou Patrick als die vis het niet is komt hij iig wel erg dicht in de buurt.


Maar goed het was te verwachten dat minstens 1 iemand zo zou reageren.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

01-09-2010 22:26

Ron, je mot wel eerst goed lezen voordat je reageert...

Of is adam ook opa??

Snap je het nog??
live the life you love and
love the life you live ..
adam alkemade
Berichten: 23
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

01-09-2010 22:35

Ik weet heus wel hoe ik een weger moet aflezen hoor :roll:

Het probleem tegenwoordig is dat sommige mensen gewoon niet weten hoe ze moeten vissen, je wordt dood gegooid met allerlij complexe rig systemen en voerboten. Hierdoor wordt de basis over het hoofd gezien, vaak is een simpel systeem heel doeltreffend.

Op sommige wateren ga ik zo back to basic dat ik onderlijnen gebruik van normaal vislijn.

Ik heb hier nog iets van 30 foto's van 15 en 20kg+ vissen die de afgelopen jaren op de rotte zijn gevangen, zal ze morgen hier neer zetten, heb daar vandaag geen tijd voor gehad. Daarna zal ik ophouden in dit topic en mogen jullie zelf oordelen aan hand van de foto's wie me wel of niet geloofd.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-09-2010 00:21

He Patje,

Nou wil best eens leren bootvissen. Heb toch zo'n juweeltje gezien op MP.nl! Maar ja.....even andere prioriteiten.

Nu eerst naar Zuid Frankrijk voor 3 weken! Daarna kom ik zeker weer even bij je langs op de boot!

Ciao,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
K. van den Herik

02-09-2010 10:26

kut he foto's zonder groothoek lens...
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

02-09-2010 10:54

Mnr v/d Herik,
Wilt U op uw taalgebruik letten aub... ;)

Jor,
Je weet de voordelen van n bootje...
Geen GZH perikelen meer
én de rust, zalig..

Jammer dat je v/d week geen tijd had om foto's te komen nemen!
Hep die 50'er teruggezet (was de derde keer dit jaar dattie me mat gekust heeft!) en die 63-vol schub zwemt nu in de vijver..
Maar ja, vang ze wss toch weer snel terug....


En 1 voordeel dat t nu bekend is...., als t druk wordt gaat er nog meer voer in!!
Dan zal t niet lang meer duren voordat we door de 70-grens gaan!!!!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-09-2010 12:33

Whaha nou idd. Daar had ik wel bij willen zijn ja! :lol:

Ik ga eerst maar eens proberen zelf een 50 en 60 ponder te vangen in Frankrijk. De spullen heb ik bij elkaar ervoor, dus dat moet wel lukken gaan denk ik zo....

Na mijn vakantie kom ik snel langs bij je. Heb ook nog wat van je thuis staan namelijk...maar ik moet nu even praktisch inpakken......dan kan ik ergens nog stiekem mijn ''eigen schipje'' meenemen. Ook jouw speelgoedje kan dan mee om daar de juiste stekken te vinden! Nu maar hopen dat vrouwlief de boot niet opmerkt in de auto whaa :D

En die palingen zijn best leuk om te vangen eigenlijk!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
piet vliet

02-09-2010 17:15

adam alkemade schreef:Heb vandaag even een hoop oude foto's uitgezocht van mij en me vismaat waarmee ik altijd op de rotte viste, die zal ik vanavond even inscannen en hier neer zetten.
1-9-2010

adam alkemade schreef:Ik heb hier nog iets van 30 foto's van 15 en 20kg+ vissen die de afgelopen jaren op de rotte zijn gevangen, zal ze morgen hier neer zetten,
1-9-2010


volverwachting klopt mijn hart,ben vooral benieuwd naar de fotos waar er 3 tot 5 detigers op dezelfde dag zijn gevangen.

:lol: :lol:
piet vliet

03-09-2010 10:11

adam alkemade schreef:mogen jullie zelf oordelen aan hand van de foto's wie me wel of niet geloofd.



Denk dat het nu wel duidelijk is. :evil:
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-09-2010 18:05

Sorry Patrick je hebt gelijk. Ik lees nu dat je iemand anders aan het afzeiken was.
wilco bosman
Berichten: 2
Lid geworden op: 10-09-2010 21:44
Locatie: Z-H

10-09-2010 22:21

Ouderwets gezellig op het carpboard :wink:
Heb het bijna gemist. Ha ha

Jordy nog wat bij gevangen in France, ik hoorde van Jeroen dat je weer wat aardige vissen heb gevangen.
Je heb een pb.

Wilco. :D :D
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

29-09-2010 10:33

Een scub van 40 pond op de rottemeren Jasper?
Als die net zo gewogen is als die "21 ponder" op je Hyves dan is hij ongeveer 25 pond!
Toch ???
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-09-2010 11:57

vraag me af waar al die foto's blijven van die 30 ponders eigenlijk.