stelleplas 2010

Plaats reactie
robby van overveld
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-07-2010 09:22

10-08-2010 13:50

hallo, heeft iemand toevallig wat recentere informatie over de stelleplas?
hoe staat het met het karperbestand en de gewichten?

mvg robby
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

10-08-2010 18:19

hoi robby

ik ben er een klein beetje bekend,omdat ik er ongeveer een km of 6 vandaan woon.
het bestand is veeeeeel brasem,en een redelijk bestand aan karper.
er is een aantal jaren een skp geweest,en er zwemmen er nu een aantal rond van rond de 10 kg.
dit zijn echter ook ongeveer de topgewichten van het water.
verder is het een erg mooi water om te zitten,je hebt hele ondiepe stukken en ook hele diepe stukken.
er zijn diverse steigers om op te zitten,en ook een aantal (gras)steigers.en een aantal kantstekken.
als je er gaat vissen,laat het dan even weten,dan kom ik als ik kan ff langs.
gr

ronald
Christian Poortvliet
Berichten: 280
Lid geworden op: 22-03-2008 20:42

10-08-2010 22:12

Robby,

Neem genoeg haken mee als je er gaat vissen. Als je aan het vissen bent vang je brasem, doe je het goed vang je véél brasem, dus bereid je erop voor.
Een echt SKP is er nooit geweest, wel is er een uitzetting van wat spiegeltjes geweest die totaal niet wil(d)(l)en groeien. Er zijn er dus al een hoop dood....
Voor de gewichten zijn er betere wateren, waar de top zo rond de 10kg is.
Rond deze tijd van het jaar zie ik toch dat het een recreatieplas is, wat gelukkig maar een maand of 2 per jaar is.
Voor nog meer info moet je maar een PB sturen..

Grtn Christian
Gebruikersavatar
Niek Boonman
Berichten: 87
Lid geworden op: 05-02-2008 11:05
Locatie: Wolphaartsdijk

10-08-2010 23:36

Klopt wat betreft van de brasem. Je partikels kan je beter thuis laten haha. Enorm veel boere kleine karper 50/60 cm en een aantal spiegels die rond de 10 kilo zitten. Peilen is wel verstandig er zijn diepe stukken tot z'n 10/11 meter. Vis je zo diep dan ben je nu vrij kansloos (spronglaag). Kom je uit de buurt of ga je op vakantie?
Plaats reactie