lettelbert plas (groningen)

Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

11-03-2015 11:25

Je kunt tegenwoordig van het Leekstermeer naar het Peizerdiep varen via het nieuwe natuurgebied "De Onlanden" (i.i.g. met een kano maar misschien ook wel met een bijbootje). Ik denk dat je daar je hart op kunt halen qua omgeving/natuur en misschien ook nog wel wat karper vangen...
hans de rook
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-03-2011 19:31

11-03-2015 15:11

Harold Hoekstra schreef:Je kunt tegenwoordig van het Leekstermeer naar het Peizerdiep varen via het nieuwe natuurgebied "De Onlanden" (i.i.g. met een kano maar misschien ook wel met een bijbootje). Ik denk dat je daar je hart op kunt halen qua omgeving/natuur en misschien ook nog wel wat karper vangen...


Je kan ook varen naar Enumatil en dan linksaf de Matsloot in richting Boerakker. Hier kun je tot aan Marum varen daar houdt het op bij een waterval. Is een erg mooi stuk natuur maar wel heel lastig om hier een karper te vangen. Ik weet niet eens zeker of ze hier wel zitten. Roofvis zit er wel genoeg.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

15-03-2015 20:13

Harold een platbodem met 40pk er achter moet toch ook wel lukken. In planee heb ik bijna geen diepgang! Geintje, bijbootje met electro gaat ook mee. Zelfs de roeispanen gaan mee. :D
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Heijo de Vries
Berichten: 57
Lid geworden op: 20-05-2014 17:16

23-04-2015 11:26

Gistermiddag één van de uitzetspiegels gevangen in een windstil hoekje, nadat ik een aantal karpers zag springen...

Had een goed rond buikje, dus ze vreten goed... helaas zijn de vinnen niet helemaal gaaf, de eerste vinstraal van de rugvin is behoorlijk dik, maar was half ingescheurd (en zat daardoor natuurlijk vast in één van de mazen, maar heb de mazen netjes doorgeknipt zodat de vis geen verdere schade hiervan heeft ondervonden) en zijn staartvin hetzelfde verhaal (geen recentelijke beschadiging, denk dat ie dat al van kleins af aan heeft).

Paar week geleden zat ik op het kleine gedeelte van de plas, daar vond ik de resten van een groter dan gemiddeld kampvuur en het geraamte van een aardig formaat karper 3 meter verder in de bossen...Diezelfde week heb ik twee polen zien vissen op één van de andere plekken daar, ik vrees het ergste..
Bijlagen
uitzetterlettelbert.jpg
(207.63 KiB) 952 keer gedownload
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-04-2015 21:58

Dat is vrij normale uitzetschade, vaak niks aan te doen. Bij deze jonge vissen heelt het normaal gesproken vanzelf weer.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-08-2015 20:56

Tijdens mijn visvakantie in de regio ben ik nog even bij deze plas wezen kijken. Ik was er eerder al achter langs gevaren met de boot maar had het water toen niet gezien.Echt een klein stukje paradijs op aarde met een snelweg er pal langs. :) Maar zonder dollen echt een heel mooi plasje, harde bodem, leuke vorm. En dus druk met vissers. Ik zag nog wel een paar vissen draaien maar ben er niet gaan vissen, had me handen vol aan dat plasje ernaast. :wink:
Let op slagboom !