(Karper) vissen regio Rotterdam

Plaats reactie
Rob Paludanus
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-07-2010 19:14

18-07-2010 19:41

Hallo mensen,

Na een jaar van beloftes moet ik er echt aan geloven.
Mijn zoontje van 7 is behoorlijk besmet met het vis virus en ik beloof al het hele jaar dat we deze zomer een keer "echt" gaan vissen.
Zelf heb ik vroeger (van m n 12de tot 20ste) ook heel veel gevist in de omgeving van de camping in Poppel (Belgie) maar niet in de omgeving van Rotterdam.
Nu gaan we ergens deze week s ochtends rond een uur of 03:00 weg om te vissen (2 kaper hengeltjes en 2 vaste stokken), ik zoek een stekkie waar ik de auto ook kwijt kan.

Ik vraag niet naar een top stek (die geef je toch niet :roll: ) maar gewoon een stek waar de kans aanwezig is om een karper te vangen en waar wat voorn/bliek/brasum/baars zit zodat de verveling niet toeslaat (eigenlijk is ie gewoon nog te klein om uren te vissen, maar ja belofte maakt schuld dus kan ik me maar beter goed voorbereiden).
Ik neem ook een klein iglo tentje en een gas brandertje mee (eitje bakken, theetje zetten, etc).

Zelf ben ik al in het bergsche bos wezen kijken, daar heb je een leuk veldje maar volgens mij heb je daar overdag mensen die daar kamperen en ik denk dat die niet blij worden als ik de auto op dat veld neerzet (wagen van m n werk met veel spullen dus ik wil deze echt niet uit het oog verliezen).

Ik hoop dat er iemand is die wat ideeën heeft ik vindt het niet erg om een stukje te rijden maar hoe dichter bij hoe beter (ik kom uit de omgeving Alexanderpolder).

Alvast bedankt,
Groetjes,
Rob
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

19-07-2010 10:52

Je kan het proberen op de Bleiswijkse Zoom.

Zit vrij veel karper. Witvis zal er ook vast wel zitten.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-07-2010 15:10

Voornse kanaal. Of 1 van de polder sloten die hier op uit komen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-07-2010 15:15

Bernisse

Ter hoogte Heenvliet!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

19-07-2010 15:27

dubbel bericht :oops:
Laatst gewijzigd door dennis van vliet op 19-07-2010 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

19-07-2010 15:28

Bleiswijkse zoom is niet echt een aanrader als je overdag 'grote' kans op karper wil hebben.
De lange vaart is opzich een leuk water voor karper en kleinvis en is leuk vissen (minder dressuur) :D
Bergsche Bos zal je niet de eerste visser zijn die op de dagcamping gaat zitten. :wink:
pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

19-07-2010 16:08

ja goed je kunt het ook in hengelsport winkels rond vragen en die weten meestal ook advies op te geven.
die in zuidplein ben ik laatst nog geweest en info gevraagt, hij zei tegen mij dat achter de ahoi ook wel een mooie stek is om op karper te gaan vissen maar na alle verwachtingen dat je kans hebt dat er een 40ger aan je aas gaat knagen.

ze zitten er bovendien genoeg.
ik denk dat je zoontje dat ook wel prachtig zal vinden.
en anders gewoon proberen bij coolhaven met een korfje.
ook zoet water en genoeg witvis.

het is het proberen waard.
maar denk wel om de bootjes en anders moet je gewoon aan de andere kant van de brug gaan zitten daar is het rustig zat.
mocht je van gedachte veranderen en voorzien zijn van goed matriaal kunnen we eventueel wel iets afspreken met elkaar en dan het water achter de ahoi opzoeken??

groeten pascal
Rob Paludanus
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-07-2010 19:14

19-07-2010 16:56

Grandioos mensen wat een response, vriendelijk dank hiervoor!!!
Kunnen jullie misschien :oops: iets duidelijker zijn qua locatie:
1) Achter de Ahoy moet ik dan denken aan de Oldengaarde, zit daar een sloot of juist een vijver?
2) De Coolhaven onder de brug (moet ik dan een doos meenemen :D ) bedoel je daar de lage erf brug of de pieter de hoog brug mee? en over welke kant heb je het om de bootjes te ontwijken, de Rochussenstraat kant of de Coolhaven kant?
3) Het bergsche bos zitten wel vaker vissers op de camping zag ik iemand zeggen, hier ben ik me van bewust maar zetten die overdags ook gewoon de auto daar dan neer?
4) Het Voornse kanaal is helemaal een ruim begrip in mijn ogen, misschien hier ook maar eerst even langsrijden :D

Op dit moment gaat mijn gevoel richting de Coolhaven lijkt me prachtig voor die "aap" om daar het zonnetje op te zien komen, daarnaast heb ik de mazzel dat mijn beroep ook mijn hobby is (video productie) en ik denk dat ik hier een waanzinnig timelaps filmpje kan maken (in 60 seconden de hele ochtend voorbij laten schieten, zon die opkomt, de skyline, etc dit lijkt me top) maar ik kan me niet herinneren dat er daar een grasveldje naast het water zit (of zit ik dan gewoon op een parkeerplaats? is die waterkant ook niet heel erg hoog?)

Pascal met alle respect ik waardeer je aanbod ECHT heel erg, maar ik wil er een echte vader zoon dag van maken (en misschien ook wel een opa, vader en zoon dag).

Nogmaals vriendelijk bedankt allemaal en ik hoop dat er wellicht wat specifieker kan worden gezegd waar de locatie zit waar jullie aan denken, ik ga morgen of overmorgen even een rondje rijden en zelf even kijken naar de plekjes die genoemd werden.

Groetjes,
Rob
Gerrit Hees

20-07-2010 00:30

Distripark in Rhoon. Zit daar heel veel kleine karper ( pond of 6-8) niet lastig om te vangen en je kan de auto in het zicht neer zetten ( langs de dijk)
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

20-07-2010 12:24

Wanneer je wat dichter de kannt van Brielle/Hellevoetsluis opkomt heb je heel wat mooie/leuke polderstekjes. Ook in de grachten van Brielle is het leuk vissen, en over het algemeen staat de wagen meestal wel redelijk dicht achter de stek!
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

20-07-2010 13:21

ron cuyten schreef:Voornse kanaal. Of 1 van de polder sloten die hier op uit komen.


De poldersloten okee maar op het kanaal heb je zeker geen garantie op vis.

@Rob
Plekken zat waar je, normaal gesproken, wel een visje kan vangen. Hoe ver wil je rijden? De Vestinggrachten van Hellevoetsluis kun je altijd wel wat vangen, de grachten van Brielle ook wel. In elke willekeurige poldervaart hier in de buurt kun je ook makkelijk vis vangen. Het Zuiderdiep bij Stellendam is ook makkelijk viswater.

Keuze zat dus...
Life begins at 11.000 ha
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

20-07-2010 18:35

Aangezien hij erbij wil witvissen is het Kanaal ideaal. En je hebt daarbij een goede kans op een karper op het kanaal en je kan in de auto zitten als je wil. Als je gaat witvissen zit je weinig stil dus moet toch lukken Sander een geslaagde visdag.

Zuiderdiep is niet meer wat het geweest is. Zelfs witvissen is daar lastig op het moment.

De polder is ook mooi in de Zomer.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

21-07-2010 09:18

Voor witvissen is het kanaal inderdaad ideaal, je loopt zo ongeveer over de brasems naar de overkant... :(
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

22-07-2010 22:02

Bleiswijkse zoom, lagebergse bos, hogebergse bos,Rotte meren.
allemaal goed karperwater,alleen mag je er sinds 1 januari niet meer nachtvissen.
De Rotte,De Schie en vele andere wateren in en om Rotterdam.
Bijna overal is karper te vangen.
groeten nico
Rob Paludanus
Berichten: 3
Lid geworden op: 18-07-2010 19:14

25-07-2010 05:32

Vriendelijk bedankt allemaal,

We hebben het op het Voornse kanaal geprobeerd en niet voor niets, hij heeft het 9 uur volgehouden en was niet vrolijk toen we weggingen :wink:.
Een stuk of 20 voorntjes, 3 grote brasums en 2 baarsjes waren het resultaat.

Nogmaals bedankt!

Groetjes,
Rob
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

07-08-2010 11:04

Probeer anders eens bij zestienhoven, daar kun je vanuit je auto vissen en er zwemt van alles, enige nadeel is de vliegtuigen maar je zoon zal dit misschien wel geweldig vinden.
Plaats reactie