Karperen in Noord Brabant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

17-07-2010 21:21

Hi Allen,

Ik ben bijna 2 jaar geleden vanuit het Westland naar Brabant verhuisd, in Best woon ik nu, en in alles ben ik er op vooruit gegaan, sfeer, mensen, omgeving en een relaxte omgang, een ding mis ik echter, mijn keus aan viswaters.
Alhoewel ik al mijn eerste karpers gevangen heb in het Wilhelminakanaal net als goeroe Rini Groothuis ooit moet er meer zijn in deze omgeving, ik heb verschillende dingen ontdekt, het gat van Waalre, de Duizel, de grote wateren in Eindhoven enz.
Sommige wateren gaan spookverhalen over in de rondte, berovingen, homo-ontmoetingsplaatsen enz en ik moet eerlijk zeggen, na een rondje Ekkerswijer gelopen te hebben ben ik me kapot geschrokken van de rotzooi, in de struiken gegooide Brasems (niet welkome bijvangst denk ik) veel brandplekken van vuren, achtergelaten verpakkingen van hengelsportspullen en de resten van voedsel wat nodig schijnt te zijn om de nacht door te komen, en na een poging om met een visser in gesprek te komen kon hij mij alleen vertellen wat zijn hengels gekost hadden, toen ik vroeg naar zijn rigkeuze vanwege het aanwezige wier vroeg hij wat ik bedoelde, tsja......
Maar de meeste zijn oke gelukkig, daarom deze vraag, de meeste putten die de moeite waard lijken hebben een eigen vispas, dat betekent dus dat je zo'n beetje van elke club in de regio lid moet worden, geeft ook niet als het maar de moeite waard is, ik heb verleden jaar in het Lisje gevist, in 2.5 dag ving ik er 7 karpers die gelijk het intressantste deel van de populatie waren, ook nog gekoppeld aan een antikarperaars sfeer in de club en klaar ben je.
Dus wie wil mij helpen met een duwtje in de goede richting? Zomaar vispassen aanschaffen en dan pas weten of het de moeite waard is wil ik niet meer doen.

Verder als er iemand is die nog een maatje zoekt, ik ben 45 jaar en ben ooit begonnen met concours- en wedstrijdvissen, maar af en aan karper ik nu al zo'n 20 jaar, ponden trekken is wat minder belangrijk geworden, visplezier veel meer, een 20 ponds torpedo uit het Wilhelminakanaal vecht harder en langer dan de zoveelste 50 ponder op een Franse put, herken je hier wat in dan zouden we het goed kunnen vinden.
Verder zijn alle tips meer dan welkom! Ook aangaande de wat betere hengelsportzaken in de omgeving.


Alvast bedankt!! Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

19-07-2010 15:36

Je hebt een PB
Pluk de dag
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

19-07-2010 16:25

....vanuit het Westland naar Brabant verhuisd....., een ding mis ik echter, mijn keus aan viswaters.


:roll: Denk dat hier toch zn beetje alle "Westlanders" anders over denken..

Welkom in het WALHALLA van viswaters vriend!
(enkel wel zelf ff zoeken he.., want een zelf gevonden vis is nog leuker dan die 20 ponder van het Wilhelmina, en dus volgens jou ook leuker dan een 50-er uit France.., kan niet mooier toch?)

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

20-07-2010 09:32

Normaal moet je eerst dood gaan om in het Walhalla te komen............

En zoeken doe ik volop deze dagen, no worries!

Cheers Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

22-07-2010 10:35

Heb nu al meerdere malen gevist op verschillende wateren hier in de regio, moet zeggen dat ik ''het'' water nog steeds niet heb gevonden.
Ben nu ook al een tijdje bezig met ekkersrijt. Daar zwemmen hele mooie vissen maar ook heel veel kleine, het is gewoon moeilijk om daar een mooie vis te vangen.
Ik zit nu op 25 pond als zwaarste karper daar, maar er zitten zeker een heel aantal 30 plus vissen.
Ben het ook helemaal eens Rick wat je zegt over de troep die daar aanwezig is.
Verder staat er al 3 weken een camping tent, vaak veel zwemmers en mensen met honden, de naam visplas kan beter worden vervangen door recreatieplas.
Ook al gegeken in Veldhoven, op de vijver waar veel graskarper zit (ben even de naam van de vijver vergeten)

Succes, voor eventuele vragen kun je altijd pben
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-07-2010 11:39

Frans, je hebt PB,

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

23-07-2010 17:06

Frans, denk je de vlasroot bedoeld.
Ben daar zelf ook voor aan het kijken, maar de geruchten van veel vissterfte hebben me tot nu toe nog tegen gehouden.

Zelf ben ik nog steeds op zoek naar een leuk water in de buurt.
Vandaar mijn vraag, is er voor ekkersrijt(visplas ekkersweijer neem ik aan?) een aparte vergunning nodig?
Kreeg dit zo snel niet gevonden..
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

23-07-2010 17:34

Geen aparte vergunning nodig daar en je mag er nachtvissen in juni juli en augustus.
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

24-07-2010 10:12

Dus een standaard vispas is voldoende?
Dat is dan mooi om te horen, binnenkort toch eens gaan kijken dan.
Weet je momenteel hoe de vangsten gaan daar?
En geldt het nachtvissen daar alleen voor in de weekenden of ook doordeweeks?

In ieder geval bedankt voor de info tot zover!
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

24-07-2010 10:25

Als je een vergunning van het bsae hebt is dat voldoende idd, vangsten weet ik helaas niets van af, ik vis er eigenlijk nooit meer... mij een te grote troep zooi daar.. :roll:
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

24-07-2010 12:31

Bedankt voor de info over bsae, ik ben namelijk lid bij Valkenswaard, een van de weinige verenigingen in de regio die niet is aangesloten bij de bsae helaas.
Word dus toch nog ergens anders een vergunning halen.
Maar goed, dan kan ik ook gelijk eens bij de vlasroot gaan kijken, daar heb je ook bsae nodig.
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Plaats reactie