westerpark zoetermeer

Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-08-2010 09:28

peter sebel079 schreef:Delftse hout, heb er ook gezeten. Ben er niet kapot van, zit er niet op me gemak. Scooterbendes crossen heen en weer.

Mij te vol ook....



klopt dat is helaas al jaren zo tis echt een tenten kamp daarzo.. sinds dat ypenburg gebouwd is :S vroeger was het heel mooi water en kon je goed vangen daar en zaten er mooie bakken. maar nu helaas niet meer..

gewoon links laten liggen die greppel is mijn advies ;)

en wat betreft het wilhaminapark in rijswijk:
klopt helemaal maar ik begreep dat ze eind dit jaar toch wel klaar zouden zijn.. of ik ben verkeerd ingelicht.. ben wel benieuwd wat er allemaal bij komt en of het verbetert wordt..
Oja joh!!!
erik weenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-08-2010 19:28

22-08-2010 19:34

ben nu 3 keer wezen nachtvissen daar en elke 1 gevangen alleen maar schubs 14/16/17 pond, dus zit nog wel vis en met aardbei gevangen
martijn van zanten
Berichten: 71
Lid geworden op: 12-08-2008 16:44

24-08-2010 22:06

wel vreemd dat er zoveel vis sterft ineens. zoals in de link die eerder in dit topic is gepost is te lezen kan het door verkeerd beheer in combinatie met sneeuw op het ijs komen.

vind het een slechte zaak om zoveel karper op een water te zetten. Het is in mijn ogen niet verantwoord. die beesten kiezen er niet voor om er te leven, wij zetten ze uit. dan mag het wel op een plek waar ze ook echt blijven leven iig.
Anthony van veen
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-06-2011 22:47
Locatie: Zoetermeer

30-06-2011 22:53

Even een oud topic naar boven halen hoor :P

en wat betreft het wilhaminapark in rijswijk:
klopt helemaal maar ik begreep dat ze eind dit jaar toch wel klaar zouden zijn.. of ik ben verkeerd ingelicht.. ben wel benieuwd wat er allemaal bij komt en of het verbetert wordt..


ben hier toevallig 2 dagen geleden weer een keer geweest met de pen. Ik schrok me rot! wat is het park verandert zeg! Naar mijn mening veelste veel. De mooie stukken zijn allemaal weg gehaald of kapot gemaakt.

Kwam hier vroeger zowat elke week en ving elke week erg veel mooi karpers. Nu een paar jaar later weer proberen maar het is allemaal stilletjes. geen leven meer te zien.

Verder vandaag met de pen in div breede slootjes geweest in zoetermeer maar ook daar 0,0 leven gezien. Waar is alle vis toch heen :(
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

01-07-2011 06:25

Wilhelminapark is inderdaad verandert, maar de vis zit er nog steeds hoor. En niet te zuinig ook! Alle plasjes staan nu met elkaar in verbinding dus de vis kan overal heen.De vis kan overal zijn, dus het is even zoeken. Leuk watertje om eens even met de pen te rommelen ofzo.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

29-07-2011 11:41

Ik ben afgelopen week 2 nachten wezen vissen op het westerpark met 2 andere maten dus in totaal 6 hengels, resultaat: 1 karper en 3 zeelten. we zaten in het begin met tijgernoot en daarna met (snowman)pop-up, wat ging er mis en heeft iemand met ervaring op het westerpark nog suggesties qua aas, voer en voertactiek?

MVG,
Tim Slagter
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

29-07-2011 12:14

Tegenover de bowlingbaan gaan zitten en ZOETE boilies,....geen particles of stinkknikkers oid.
Met dit weer moet je er wel een stuk of 8 a 10 kunnen vangen op de dag/avond.(jaren geleden althans)
Voeren zou ik een 1 a 2 kilo over de gehele kom richting de horizon gooien,

succes
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

29-07-2011 12:21

Jeroen v Engelenburg schreef: Tegenover de bowlingbaan gaan zitten en ZOETE boilies,....geen particles of stinkknikkers oid.
Met dit weer moet je er wel een stuk of 8 a 10 kunnen vangen op de dag/avond.(jaren geleden althans)
Voeren zou ik een 1 a 2 kilo over de gehele kom richting de horizon gooien,

succes


Pop-up, snowman of gewoon grondboilies, en die zelfde boilies ook voeren?
En waarom niet met duivenvoer of tijgernoten voeren/vissen dan?

MVG,
Tim
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

29-07-2011 12:27

gewoon op de grond vissen, geen poespas verder.
dit zijn mijn ervaringen daar.
heb daar nooit met particles gevist dus kan er verder niet over oordelen,....maar boilies werkte gewoon goed dus waarom afwijken.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

29-07-2011 12:50

Jeroen v Engelenburg schreef:gewoon op de grond vissen, geen poespas verder.
dit zijn mijn ervaringen daar.
heb daar nooit met particles gevist dus kan er verder niet over oordelen,....maar boilies werkte gewoon goed dus waarom afwijken.


Ik ga het proberen, bedankt!

Iemand nog andere suggesties??
Tight Lines.
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

29-07-2011 12:54

Wat actuele informatie over het westerpark? Ervaringen? Gewichten? Aas? Noem maar op!
Tight Lines.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

29-07-2011 19:40

Ken toevallig iemand die al jarenlang af en toe een nachtje pakte daar. Zoals jeroen ook aangaf ving hij best lekker. Nu is het weinig meer....Grote sterfte geweest he.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

31-07-2011 18:26

En toch wordt er realtief vaak gevist, iemand hier op het board nog de afgelopen weken een dagje/nachtje gezeten en hoe ging het?
Tight Lines.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

02-08-2011 13:54

Al gaan er 30 vissers per dag zitten. Als er een sterfte is geweest wordt er minder gevangen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Kevin Santateresa
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-08-2011 02:10
Locatie: Zoetermeer

06-08-2011 02:20

2 weken geleden 2 nachten gepakt: Dramatisch! 7xzeelt 8xbrasem, 1x 15pond schub met een behoorlijk misbruikte bek, 1x 17pond ook een behoorlijk slecht uitziend exemplaar. Ik ben hier in ieder geval uitgevist.

Wordt inderdaad eens tijd dat er wat gedaan wordt aan het slechte beleid van de gemeente hier. In Rokkeveen kan het toch nooit te moeilijk zijn om een paar diepere deelen aan te leggen/ uit te baggeren? die floraplas is groot zat voor een overwinteringsdeel. Maar de centjes worden in Zoetermeer enkel nog uitgegeven aan aanleg van rotondes...
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

06-08-2011 11:55

Elke gemeente moet flink bezuinigen, een aangezien het afvoeren van de bagger 10 x duurder is dan "vroegah" zit dat uitdiepen etc er echt niet in. Dingen zoals rotonde's/infra zal altijd belangrijker zijn dan wat vissen.

Tuurlijk is het zonde en zou het ook anders zien, maar met deze stand van economie in het land gaat er voorlopig niks gebeuren. Hier in de stad zaten vroeger de singels en sloten vol met vis, maar alles slibt dicht...helaas.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
henk weenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-08-2011 19:40

09-08-2011 19:51

afgelopen weekend 2 vrienden leuk gevangen , 1 schup 29.5 pond en 21 pond en 17 pond .
had niet verwacht 29.5 pond in westerpark
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

17-09-2011 11:29

De Floriade plas is helemaal uitgebaggerd hoor?
Tight Lines.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

17-09-2011 18:00

in mijn jaren in zoetermeer zwommen er legio 30+ vissen...ben er echter zelf nooit boven de 29 pond gekomen...zelfs na die sterfte zwemmen er nog genoeg vissen die de moeite waard zijn (van horen zeggen)
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

17-07-2012 12:47

Ik kom regelmatig door deze plas en zie vaak enkele hutjes langs de kant met visser en op warme dagen enkele middelgrote karpers zien zwemmen.

Heeft er iemand de afgelopen tijd weer is geprobeerd in het park met enig resultaat na de wel bekende vissterfte?
Gerrit Hees

18-07-2012 22:02

Is er nog behoorlijk druk met vissers. In het voorjaar paar nachten gemaakt maar niks gevangen.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

02-08-2012 23:43

Ben er gisteren en vandaag geweest met een pennetje. Ik kom net kijken in Zoetermeer en ben echt verbaasd over de kleine hoeveelheid vissers op dit prachtige water. Ik probeer zoveel mogelijk vissers te spreken en kijk zelf de hele plas helemaal rond.

Gisteren weinig aktie in het water. Wel massieve bellenplakaten gezien in het stuk links van het natuurpad (vanaf de heuvelweg brug over en dan links het paardenpad volgen) daar nog twee flinke brasems gevangen en een ruisvoorn op een haakje vol mais!

Vandaag rondom de plas bij de bowlingbaan gevist. 1 visser gesproken welke met zijn vrouw aan het nachtvissen was tegenover de bowlingbaan. Ja, zij had ook een rod-Pod met systeem en viste volop mee. Goed bezig! Hij had vanmorgen een 20 ponder en een 24 ponder gevangen (zei hij) en hij ging voor "die 30 ponder" in de rietkraag naast de bootjes. Dat zijn toch wel leuke berichten als het allemaal waar is (ik zag/rook geen stinkend schepnet waardoor ik het niet helemaal zeker weet). Er zat wel net een karper te springen een paar meter van zijn stek af (voor de overhangende bomen op het eiland). Naast deze springende karper en een kolkje een stukje verderop zag ik vandaag helemaal geen teken van karper in het Westerpark. Toen ik gisteren voor het eerst het Westerpark zag, sprong ik bijna een gat in de lucht. Echt een prachtig water, vooral aan de kant van de wijk Meerzicht. Ik vind de aanwezigheid van karperaktie rondom deze plas in deze twee dagen echter bijzonder weinig. Nogmaals dat verbaast mij echt aangezien deze plas zoveel te bieden heeft op het gebied van zowel pen- als systeemvisserij. Vandaar dat ik op dit forum naar antwoorden ben gaan zoeken. Vissterfte door achterstallig onderhoud en een vervuilde bodem is echt een zonde! Na de ziekte in Rokkeveen en de blauwbekken (dus te weinig karper en te veel vissers) bij de Watertoren vind ik dit verhaal van het Westerpark toch ook weer in dat straatje passen. NIET GOED GEMEENTE ZOETERMEER.

Nog 1 ding wat ik wel kwijt moet: RUIM JE TROEP OP LANGS DE KANT! Overal blikjes, zakjes, opgerolde stukjes vislijn, patatbakjes enzovoorts. Ik ben zelfs een condoom tegen gekomen! Echt ranzig. Moet ik wel zeggen dat overal de prullenbakken ook uitpuilen. De gemeente laat dus ook hier een steekje vallen.

Kent iemand in de omgeving Zoetermeer een mooie penvis plas met potentiele 30'ers of mooie 20'ers?

Groeten,
Michael
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
stef van gend
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-07-2007 22:01
Locatie: zoetermeer

05-08-2012 09:57

probeer het eens bij de zoetermeerse plas in de woonwijk
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

16-04-2014 21:48

Heb hier vorig jaar nog een nachie gevist.
Een karper overdag gevangen 20 pond, rest van de avond en nacht was het stil.

Als je de plekken weet dan vang je nog wel je visje, met niet al te veel moeite.
Maar zoals gezegd zijn een paar mooie exemplaren wel vergaan.!!!
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser