Bussloo... het definitieve einde van een bewogen tijdperk!

Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

14-07-2010 14:09

Een aantal weken geleden was ik ook nog aan de plas te vinden toen had ik het gevoel dat er iets niet pluis was. Activiteit was stukken minder dan ik er normaal gewend was. Toen ontdekte ik een dode schub. Na een tijdje rond zijn geweest met de boot kwam ik wederom een schub tegen die zich het verre van normaal gedroeg en deze zag er ook niet goed uit... Waarna ik later nog 2 vissen spotte die zich ook vreemd gedroegen...

Na die dag niet meer aan de plas geweest i.v.m. tijdgebrek. Nu dit te lezen heb ik toch wel even een brok in mijn keel. En super mooie plas met een mooi bestand naar de knoppen.... Ik wist er vorig jaar in het najaar mijn eerste 2 vissen te vangen nu weet ik ook dat dat voor voorlopig ook mijn laatste 2 vissen op de plas zijn.

Vaarwel....
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
piet vliet

14-07-2010 19:43

Nog een voordeel van de kaderrichtlijn :lol: ,uitzettingen(skp) zullen op wateren waar dit plaats vind, sowieso niet worden toegestaan kunnen we gelukkig nog vissen op die enkelen oude strijders .

Op wateren waar nog een oud bestand zwemt (al is het maar een enkele) moet je er al helemaal niet aan beginnen.

maak als vereninging voor de 'ik moet wat vangen boys' wat mij betreft een paar karperputten vol gestort met projectspiegeltjes zodat de vissers die van die visserrij houden ook hun ding kunnen doen


Maar laat wateren met een zeer laag bestand met enkele oude vissen met rust!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-07-2010 21:35

Beste Piet, jouw versie t.a.v. de KRW klopt dus niet.
Overigens is niets doen op de lange duur geen optie...
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 02:54

Aart Lokhorst schreef:Overigens is niets doen op de lange duur geen optie...




Omdat?


--------

Hoewel grote aantallen vis tegelijk uitzetten in een afgesloten water per definitie dom is, wil ik wel even een aantal mogelijke oorzaken van massale sterfte na uitzetting geven.

- het kan toeval zijn en niks met de uitzetting te maken hebben.

Het lijkt me sterk, maar ok, dit kunnen we niet uit sluiten. Het weer kan ook gewoon te extreem zijn geweest. In dit geval zou het zo maar kunnen, echter ik denk dat een combinatie is van slecht beleid en extreem weer.


- de uitgezette vis heeft een ziekte mee gebracht
- de uitgezette vis is niet bestand tegen het milieu, wordt ziek en maakt andere oud bestandsvissen ziek. Bijvoorbeeld:in de put zit al een ziekte, echter de oud bestandsvissen zijn immuun, de nieuwe niet.

- door de gigantische hoeveelheid vis die ineens wordt uitgezet, kan het water die verandering niet aan. Het biologisch evenwicht is weg. En daar komen altijd problemen van. Stikstof te veel, zuurstof te weinig, te weinig voer, algenexplosies, water wordt troebeler, minder licht minder voer en meer vissen. Fosfaten. Noem maar op. En dat zijn allemaal vergiften voor vis en andere waterdieren (waar zij van leven).

wil je toch vis uit zetten doe dit dan in heel kleine groepjes. bv 10 vissen per hectare per dag. Zo geef je het water de tijd aan te passen aan de gewijzigde samenstelling. Om zo weer tot een biologisch evenwicht te komen. Tijdens en na de diverse uitzettingen moeten de waterwaarden in alle lagen en plaatsen goed in de gaten gehouden worden.

Dit om problemen op tijd te signaleren en aan te pakken. Zijn de 1ste vissen al gestorven is het bijna altijd al te laat. (behalve bij zuurstof te kort, daar kan je vaak nog wel wat aan doen als de vissen nog leven)


- er kan een illegale lozing zijn geweest

- er kan een ziekte zijn meegekomen met een watervogel, botulisme of zo.


En er zijn vast nog legio mogelijke oorzaken, echter als deze uitzetting niet had plaats gevonden, dan was het denk ik niet gebeurd. Een uitzetting verzwakt het water altijd!

Maar ja, je weet het nooit. En ik heb al eerder in een ander topic gezegd: uitzetten moet met beleid gebeuren. Met je verstand dus. En eigenlijk alleen als het niet anders kan. Niet omdat de leden weer eens wat willen vangen.


Met je verstand dus, en als je er verstand van hebt. EN als je dan dergelijke commentaren leest:


Michel Hollaar schreef:. Zal mij een worst zijn hoor, zolang die karpers er maar in gaan.

. Als bestuurder van een HSV heb ik te zorgen dat de belangen van mijn leden gediend worden. Die leden willen vissen en wat vangen. .



Dan zakt je broek bijna af. En dit is notabene van een bestuurder..........


Natuurlijk heb je de belangen van je leden te dienen. Maar het welzijn van de vis moet ALTIJD op de 1ste plaats staan.

Niet te geloven hoor..........


Overigens hebben je leden ook niks als er massale vissterfte is, al pleur je nog zoveel vis er in.

Ik sta er niks van te kijken dat het zo vaak fout gaat als mensen zoals Michel aan de touwtjes trekken. ''Zal mij een worst zijn hoor, zolang die karpers er maar in gaan.'''

Wat een uitspraak zeg.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-07-2010 12:44

Josef,

begin eerst eens met volledige citaten. Het is niet zo moeilijk iets uit zijn verband te rukken en daaromheen je eigen waarheid te creeeren.

In de statuten van elke hengelsportvereniging staat dat de belangen van de sportvisserij in het algemeen en in het bijzonder van haar leden gediend moeten worden. Dat doe je niet door een water ongemoeid te laten en 10 ? 20 ? misschien wel 50 jaar te wachten met uitzetten tot de laatste bejaarde besloten heeft op zijn rug te gaan liggen.

Helaas geef je er ook blijk van dat je niet echt veel kennis op het gebied van karperzettingen hebt anders zou je niet aan Aart vragen omdat ... ?

Omdat zonder karperuitzettingen er geen toekomst voor de karpervisserij is. Karpers planten zich hier nu eenmaal vrijwel nergens voort. Wie dat niet wilt inzien is kortzichtig en heeft alleen oog voor zijn eigen belang. ( Zolang ik die ene oude strijder nog maar kan vangen, de rest na mij zoekt het maar uit.)

Die hoeveelheden ( 10 per ha. ) die jij als redelijk bestempeld noemt men in een spiegelkarperproject al gigantisch, daar ligt het aantal veelal op 1 of minder per ha op jaarbasis gedurende 5 jaren. Overigens, heb je al eens nagedacht over het kostenplaatje van het dagelijks uitzetten van 10 karpers ? Wie betaald de zuustof en de huur van de benodigde opslagtanks of het elke dag opnieuw vervoeren van 10 karpers ?


Als ALTIJD het welzijn van de vis op de eerste plaats zou staan zou er TOTAAL geen sportvisserij bestaan. :-?


Welterusten verder.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 14:43

Weltrusten?

Haha, wat een domme praat.

Maak jij je leden het maar zo aantrekkelijk mogelijk, schijt aan de vis hebben, goed bezig hoor. Lekker overal karper uit zetten. Man je hebt er echt nulkommanul verstand van.

En waarom ik ''omdat'' tegen hem zeg?

Zelfs dat snap je niet. Zo strak zitten je oogkleppen al om. Je kan dus wel prima niks doen. Als ergens geen karper (meer) zit, dan kan daar idd niet meer op karper gevist worden. Zo is de natuur. En zo hoort het te zijn.

Maar ja, jij pleurt liever vissen in een put die daar helemaal niet horen. En dan maar afvragen:''hoe kan dat nou toch dat het mis gaat?''

pffffffff.

Je kan mij weltrusten wensen, maar ik zou jou willen adviseren eens wakker te worden.

Visuitzettingen zijn levensgevaarlijk voor het milieu. Het is gewoon experimenteren met levende have en zijn omgeving. Zeker met de zeer summiere kennis die jij en anderen over dit onderwerp hebben, dan is de kans dat het een keer mis gaat bijna 100%.

Vis uitzetten om er op te vissen slaat gewoon nergens op. En er komen problemen van. En denk maar niet dat je alleen je eigen water in gevaar brengt. Als (bv) een roofvogel een zieke vis pakt, weg vliegt en in ander water laat vallen, of een gedeelte, dan is het daar ook mis.


Je zegt, wie moet dat allemaal gaan betalen, wie moet die waterwaardes in de gaten houden? Wie betaalt opslag ed?

Ja precies ja, dat kost geld. Maar als jij die karpers erin pleurt, dan moet je er ook goed voor zorgen ja. En die kosten zijn dus voor jou (alsin de visuitzettende). Jij wilt toch karpers houden???? Dan moet jij ook schuiven. Is er geen geld voor zorg, dan moet je er ook niet aan beginnen!!

Of koop jij ook een paard voor je dochter terwijl je helemaal geen geld hebt om er voor te zorgen?



Een ideale visuitzetting bestaat niet in mijn ogen. Maar als je het dan toch doet, doe het dan goed. Maanden voorbereiding vraagt dat. Alles tientallen keren checken. Vissen vangen en apart bij elkaar zetten (in quarentene plaatsen), maar ja, ik kan hier uren praten over hoe het wel zou moeten.

Maar jij zegt toch dat ik er geen verstand van hebt, dus wat heeft het voor zin?

Kijk maar in het aquariumtopic. Daar is het nu waarschijnlijk net zo doodstil als in de aquariums zelf. Mensen zijn zo eigenwijs, denken het zelf allemaal te weten, komen wel met domme vragen en opmerkingen. En als iemand dan de moeite neemt zijn kennis mee te geven, dan ineens weten ze alles zelf.

Totdat het mis gaat.............


ps. voor de goede orde. Voordat je weer zegt dat ik er weinig kaas van heb gegeten.

ik heb milieukunde gedaan, ben al heel mijn leven met aquaria bezig. Ik heb visziektes bestudeerd, ik heb met waterschappen aan tafel gezeten, heb 3 jaar lang zo wat alle waterwaardes van Zuid-Nederland gemeten. Heb visanatomie gehad, vergiften, etc etc etc. Meten = weten was de slogan.

Weet je, het komt echt voor hoor, dat je op het internet een anoniem personage treft die van bepaalde zaken meer verstand heeft dan jouzelf. Het is vreemd, maar het komt voor.

De kunst van het besturen is volgens mij dat je juist zulke mensen om informatie moet vragen en aan stuurt ipv ze weltrusten te wensen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-07-2010 16:23

Visuitzettingen zijn levensgevaarlijk voor het milieu.????????????????????

De klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.
Zaken als visuitzetting die met beleid gebeuren dan is het risico voor de vis nihiel.Het risico van een spiegelkarperproject op grote open waterstromen is 0%.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 16:37

Nog zo een ''deskundige'' die over klokken begint, pfff, die plaat voor jullie hoofd is vrij hardnekkig.

0% zelfs? Dat is knap zeg.

Maar je hebt gelijk, op openbaar is de kans vele malen kleiner dat het mis gaat.

Maar!!!!!!!!! Gaat het een keer mis, dan heb je wel instant een enorme berg met stront gecreeerd. Waar je niks maar dan ook niks meer aan kan doen. Dat noemen ze op de blaren zitten.

Het is maar net welke risico's je wilt nemen enkel en alleen omdat mensen karper willen vangen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-07-2010 16:40

Josef,

Het begint met te lezen wat een ander wel schrijft en niet met wat jij denkt dat er geschreven staat. Ik schrijf nergens dat ik schijt aan de karpers heb. Ik schrijf nergens dat ik karpers in een put pleur.

Je maakt nu dezelfde fout als ik over jou deed, iemand beoordelen zonder verder iets van/over hem te weten.

Maar ik weet jouw standpunten nu en waar die vandaan komen en die liggen mijlenver bij de mijne vandaan.

Vrije natuur en aquaria met elkaar vergelijken is een onmogelijk iets, maar dat weet jij natuurlijk zelf ook wel na 3 jaar meten.

Alle kosten inzake visstandbeheer ( al dan niet op een door jou goedgekeurde wijze ) worden gedragen door onze verenigingsleden.

Zo is de natuur : Als we de natuur zijn gang laten gaan is Nederland in no time weer een moerasdelta.

En ik wist niet dat ik een dochter had, laat staan dat ik ook nog een paard voor haar had gekocht. Ik doe wel eens gek maar zo erg is het nu ook weer niet met me. :lol:

Ik zou e.e.a. ook maar eens met een korrel zout nemen, een zakkie is ook goed.

Blijft wakker.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 16:45

Michel Hollaar schreef: Ik schrijf nergens dat ik schijt aan de karpers heb. Ik schrijf nergens dat ik karpers in een put pleur.
.



Hoe rijm je dat dan met deze uitspraken?

Michel Hollaar schreef: Zal mij een worst zijn hoor, zolang die karpers er maar in gaan.

Persoonlijk ben ik voor karperuitzettingen, waar dan ook..



Michel Hollaar schreef:
Je maakt nu dezelfde fout als ik over jou deed, iemand beoordelen zonder verder iets van/over hem te weten.

.



Misschien wel, misschien niet. Maar het verschil tussen jou en mij is, dat ik jou CITEER, en jij gewoon wat uit je duim zuigt. Ik beoordeel JOUW tekst.

Jij veroordeelt een anoniem iemand op niks. Daar zit een verschil van dag en nacht in.

Michel Hollaar schreef:
Maar ik weet jouw standpunten nu en waar die vandaan komen en die liggen mijlenver bij de mijne vandaan.

.



Hoezo mijlenver uit elkaar vandaan??????????????

Als je vis uit zet dan zou jouw standpunt toch automatisch het welzijn van de vis en zijn omgeving moeten zijn?

Of ben ik nou gek? Je bent toch met vissen aan de slag? Toch niet met vissers?

Ik snap jou echt voor geen meter hoor, het spijt me. Maar wat ik wel snap dat er vaak massale vissterftes zijn na visuitzettingen.

Er wordt gewoon slecht werk geleverd. Door stugge mensen zonder verstand van zaken. Die maar wat aankloten.

Nou, dit lakse gedrag gaat ons nog een heleboel ellende geven. Let maar op. Vandaag of morgen gaat het helemaal mis.
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 15-07-2010 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-07-2010 17:01

Josef,

Doe je het weer, zonder enig voorbehoud mensen kwalificeren als zijnde stug en zonder enig verstand van zaken maar wat aankloten.

Ik reageer toch anders ook op jouw berichten en jouw al dan niet latent aanwezige kennis ? :-?

Ik gebruik alleen geen selectieve quote's.

Een laatste stelling van mij dan maar : Ik ben er voor de karpervissers, jij voor de laatste karper.

Jouw mening is overduidelijk de mijne niet.

BTW Ik zeg nergens dat ik geen oog voor het welzijn van de vis heb.

Veel succes.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 15-07-2010 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 17:04

Michel Hollaar schreef:
Doe je het weer, zonder enig voorbehoud mensen kwalificeren als zijnde stug en zonder enig verstand van zaken.

.


Nee, je wilt zeggen dat je lekker mee buigt?

Dat je er geen verstand van hebt, dat heb je zelf al wel aan getoond hoor.


Michel Hollaar schreef: Ik ben er voor de karpervissers, jij voor de laatste karper.

.



Dit is een perfecte conclusie. Alhoewel jij je beperkt tot karper en je visvrienden, en ik alle dieren en milieu's die daar mee in aaraking komen mee neem in mijn overweging. Ik vraag me wel af waar je dan mee bezig bent als je niet de vis maar de visser op plek 1 hebt staan. Lijkt me een ongezonde point of view.

Maar goed, s6 in je werk, ik hoop dat je je toch wat beter zult laten informeren, daar hebben op lange termijn jouw karpervissers nog meer aan ook.
Laatst gewijzigd door Josef Stalscu op 15-07-2010 17:13, 5 keer totaal gewijzigd.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-07-2010 17:05

Lees eerst het boek visstandbeheer maar. Als je dan nog van mening bent dat al die visbiologen die er ingeschreven hebben onzin uitkramen weet ik het niet meer. maarja, wie ben ik om er een mening over te hebben.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 17:07

En lees jij het boek ''hoe ga ik met dieren om'' maar eens.

Van Nijntje.
Zit hier wel vis?
ralf van den boom
Berichten: 18
Lid geworden op: 06-08-2008 15:48

15-07-2010 17:11

Aart,
even tussendoor de spiegels die over zijn in nieuwkoop redelijk wat trouwens groeien zeer goed.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

15-07-2010 17:21

Ik ? Ik ben o.a. bezig met de belangenbehartiging van de Nederlandse karpervisser.

Dat houdt automatisch in dat je ook bezig bent met het welzijn van de karper. Zonder karper geen karpervisser tenslotte en geen karper is een reeele optie in de toekomst als er geen karper uitgezet wordt. Alleen stel ik de karper niet op de allereerste plaats, want dan kan ik mijn werk voor de karpervissers niet goed doen en zou ik moeten stoppen met vissen.

En ja ik hou ervan om zo nu en dan eens een teer zieltje zijn schenen doormidden te trappen met wat gewaagde uitspraken. En als je maar genoeg voert is er altijd wel een hongerlijer die gaat azen op je voerplek. :P Het is overduidelijk dat je mij totaal niet kent en daar ben ik eerlijk is eerlijk ook niet zo rouwig om. hahahaha

nog immer vriendelijk groetend :wink:
piet vliet

15-07-2010 18:03

Aart Lokhorst schreef:Beste Piet, jouw versie t.a.v. de KRW klopt dus niet.



Ben 'nauw' betrokken bij het visstandbeheer binnen de werkzaamheden van de krw,wat klopt er niet Aart?

uitzettingen zullen er op wateren waar de krw heeft plaats gevonden echt niet worden toegestaan.

Michel Hollaar schreef:Zonder karper geen karpervisser


weinig karper weinig karpervissers :wink: klinkt aantrekkelijk .1karper per ha mooi aantal 8)
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

15-07-2010 18:18

Michel Hollaar schreef:
En ja ik hou ervan om zo nu en dan eens een teer zieltje zijn schenen doormidden te trappen met wat gewaagde uitspraken.


Nou overschat je jezelf hoor. Bovendien zijn het geen gewaagde uitspraken, het zijn domme uitspraken.

Maar laten we een punt eronder zetten, ga maar lekker door waar je mee bezig bent. Ik lees wel weer in de krant waar de volgende massale sterfte is na visuitzetting. Mij heb je er niet mee.

Met een ''je zoekt het maar uit'' groet,
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

15-07-2010 18:52

Josef Stalscu schreef:Mensen zijn zo eigenwijs, denken het zelf allemaal te weten, komen wel met domme vragen en opmerkingen. En als iemand dan de moeite neemt zijn kennis mee te geven, dan ineens weten ze alles zelf.


als ik jou was zou ik dit eens op mijzelf betrekken Josef

Je weet 0 komma 0 van Bussloo, niet van Bussloo als biotoop, niets van het bestand aan karper daar en al helemaal niets van de mensen die daar vissen.
Je schermt wel met allerlei opleidingen die je gedaan zou hebben, maar je hebt er blijkbaar niet veel van geleerd.

Als je vind dat (karper)uitzettingen per definitie fout zijn, snap ik niet wat je hier nog doet op dit forum, dit is een forum voor karperVISSERS, niet voor freaks die liever hebben dat er geen in hun ogen onwelkome gasten in de natuur rondlopen/zwemmen.
piet vliet

15-07-2010 19:06

:-?
Laatst gewijzigd door piet vliet op 15-07-2010 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

15-07-2010 19:10

LOAT GOAN !!!!
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

15-07-2010 20:34

Er wordt een hoop met vingers gewezen,en de één weet het nog beter als de ander.
Ik bekijk het geheel als buitenstaander,ik heb op Bussloo gevist,maar kom er inmiddels al jaren niet meer.
Volg wat er gaande is al meer dan twintig jaar.
De enige keren dat ik me kan herinneren dat her grote hoeveelheden karpers zijn gestorven,zijn zover ik weet enkel van de laatste jaren,nadat de uitzettingen er gestart zijn,correct me if i am wrong..

Nu weet ik dat men het het beste met het water voor heb,maar zo bekijk ik het.
Men hoort het telkens weer,karper er in,en een deel van de populatie komt bovendrijven.
En o ja,ik ben niet tegen uitzettingen,maar het is zoals ik al zei,het is enkel nadat er spiegels zijn ingegaan
de laatste jaren,en ik geloof niet dat ouderdom of de lange winter er iets mee van doen had.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-07-2010 20:53

Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat er sterfte plaats vind als de ouderdom eenmaal bereikt is.

Voor de rest? Tja, je kunt er lang over soebatten, maar niet uitzetten is geen optie als je op lange termijn een karperbestand in de Nederlandse wateren wilt behouden. De lastige vraag is waar uitzetten op welk moment verstandig is.

Wat voor type karper je uitzet zal afhangen van de variatie die je wilt bereiken. Ik sluit niet uit dat er schubkarpers uitgezet gaan worden als het voorkomen daarvan achteruit gaat. Dezelfde reden waarom er de afgelopen jaren spiegels zijn uitgezet. Om variatie in te brengen na vele jaren uitzettingen van schubkarpers, die volgde op vele jaren uitzettingen van spiegels.

Verder beetje jammer weer hoe deze discussie verloopt. Er wordt al meer dan een eeuw karper uitgezet (Heidemij 1900). Een milieuramp is niet alleen schromelijk overdreven, maar gewoon flauwekul.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-07-2010 08:20

Kees, Heidemij is al vanaf 1897 in Vaassen i.p.v. 1900, spiegeltjes uit Vaassen zijn destijds ook in Redmire uitgezet...
Piet, om dan maar een voorbeeld te geven: een waterschap draagt zelfs bij aan de uitzetting (op bescheiden schaal) van projectspiegeltjes in wateren die onder de KRW vallen... En zo kan ik nog wel meer voorbeelden geven.
André, inderdaad brengt iedere uitzetting een risico met zich mee, alleen na 35 jaar op Bussloo niets doen was ook geen oplossing.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-07-2010 08:28

Josef, jij vist ook op karpers die uitgezet zijn!!!! Verder wil ik daar geen woorden over vuil maken.