vijvertje aan de oude matenweg boekelo (ganzebos)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
henky bruinsma
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-05-2010 12:07
Locatie: enschede

26-06-2010 10:04

kent iemand deze vijver of de eigenaar hiervan want vroegah visten we hier veel het is een leuke vijver met de perfecte habitat zit een mooi bestand in maar wel veel beschadigd maar goed opeens was het daar afgelopen
eerst alleen een parkeer verbod langs de wegen rondom toen had ik met een boer daar geregeld dat mn auto bij hem in de wei mocht voor een bakkie bier
toen kwam de boswachter telkens om me weg te jagen omdat volgens hem de eigenaar van de vijver het niet meer toestaat om er te vissen nou snap ik dat ook nog wel
als je daar na een weekend kwam dan lag er een berg vuilnis daar is de boldershoek jaloers op toen zijn we (ik en mn vismaat) de vijver gaan opruimen 18 vuilniszakken met zooi en 2 rubberboten en een halve tent waren het resultaat toen we klaar waren wilden we gaan vissen en daar was de boswachter weer alle rommel stond vlak bij onze stek en die kerel d8 dat we daar alles hadden gedumt hij boos wij boos omdat het niet van ons was politie erbij en sindsdien ben ik er al niet meer geweest dus weet iemand de eigenaar of hoe het daar zit tegenwoordig please let me know :P
Bart Timmerman
Berichten: 10
Lid geworden op: 11-02-2008 21:59
Locatie: Hengelo (o)

27-06-2010 14:23

Hoi,

Ken de eigenaar niet, maar denk dat deze winter weer een behoorlijk aantal vissen heeft laten sterven.

Groet,

Bart
Gebruikersavatar
Brian Goldman
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-02-2010 19:30
Locatie: Neede

27-06-2010 23:05

Er komt ook steeds vaker milieu politie :wink:

This zonde om daar nog een boete op te lopen want er zijn wel meer leuke vijvertjes
Carp Team Xtreme
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

28-06-2010 13:32

Hey,

Zal er lekker wegblijven.
Wordt veel gecontroleerd en echt dikke vis zit er toch niet op.
Tis wel jammer, vijvertje oogt wel mooi.
Als je het wel proberen wil ga dan in Februari.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Maarten Kokhuis
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-09-2009 16:43
Locatie: Twente

29-06-2010 23:01

Ik had er gister nog een zeer fraai gekleurde:

Afbeelding
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

05-12-2012 15:33

hee heb effe een vraagje.
mag er nu wel weer gevist worden.
ik kreeg via een neef deze vijver doorgestuurd als goede vijver en las dat er steeds meer mensen boete's kregen is dat nog zo.
en mag je er dan wel met je vispas komen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-12-2012 17:11

Je hebt er nooit met de vispas mogen vissen. Het werd vroeger altijd gedoogd, met een enorme puinhoop tot gevolg, tot de eigenaar het een keer zat was, een jaar of 8 geleden als ik me niet vergis. Jammer misschien, maar ik kan het me volledig voorstellen. Dit is echt een watertje wat door vissers kapot gemaakt is.
Ik kom er zo heel af en toe nog wel een langs, zie er soms nog wel eens mensen vissen, maar ik heb ook de milieupolitie meermaals gezien daar...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

05-12-2012 18:24

dus daaf.
wat ik van begrijp worden de vissers die de zooi wel opruimen hier ten nadeel gesteld door die die dat niet doen.
maar je mag er dus niet vissen.
hoe hoog zijn die boete's dan?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-12-2012 18:42

Het vissen zonder schriftelijke toestemming van de visrechthebbende is flink duurder geworden. Doe je dit met één of twee hengels, dan kost je dit nu 120 in plaats van 100 euro. Word je gepakt met drie of meer hengels zonder schriftelijke toestemming, dan staat hier een boete op van 280 euro.
Wie weet krijg je ook nog een prent voor het onbevoegd betreden van privé terrein.
Uitproberen zou ik zeggen, dan weet je het zo.
wessel oolbekkink
Berichten: 227
Lid geworden op: 05-12-2012 15:28

05-12-2012 18:46

bert.
waar kun je die schriftelijke toestemming van de visrechthebbende voor het ganzebos?
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

06-12-2012 10:55

wessel oolbekkink schreef:bert.
waar kun je die schriftelijke toestemming van de visrechthebbende voor het ganzebos?


Alleen bij de eigenaar van het water, maar zoals hierboven al meermaals aangegeven, wil hij er geen vissers meer hebben! Daarbij is de omgeving het enige mooie aan het water, bestand is niet meer zoals het ooit geweest is!

Gr. Jorn
Red is the color!
robert brusse
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-07-2010 18:56

07-12-2012 14:15

Je mag er niet vissen heb voor 4 jaar geleden contact gehad met de eigenaar die in Frankrijk woont.
Hij was vroeger tandarts en is verhuisd naar Frankrijk.
Hij heeft ook opdracht gegeven om alle vissers die daar vissen te bekeuren.
Ik heb hem voorgesteld om het te gaan onderhouden net zoals dat 20 of 25 jaar geleden werd gedaan door iemand die daar ook de visstekken gemaakt had.
In die periode ben ik daar heel veel geweest zaten toen mooie vissen op, de eigenaar een boer die het toen verkocht had kwam s,morgens met zijn hond bij me zitten een kop koffie drinken.
Hij vertelde dat hij dat water nooit weg had moeten doen.
De tandarts vond dat alle vissers accosiaal waren omdat dat het zijn grond was en de vissers er niks te zoeken hadden, hij had ook contact met de politie die hem op de hoogte hield en vertelde dat het er een rotzooitje was, vuilnis, kapotte rubberboten enz.
Die tandarts had er een huis willen bouwen, maar dit mocht niet.
Het zei tegen mij dat het water al een paar jaar te koop was, en vertelde waar hij het te koop had staan en als ik er wilde vissen dat ik het maar moest gaan kopen.
Ik heb toen met die makelaar contact gehad, hij bevestigde dat het te koop was maar hij moest eerst weer met die tandarts contact opnemen.
Jammer dat het een zooitje is en dat niet iedereen zijn troep mee neemt dit was een mooi water waar mooie vissen opzatten.
Er is ook een vissterfte geweest in de winter.
En de afgelopen jaren zijn er ook veel vissen overgezet.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

07-12-2012 15:09

robert brusse schreef:Hij heeft ook opdracht gegeven om alle vissers die daar vissen te bekeuren.


Dat lijkt me sterk, alleen de korpschef kan zulke opdrachten geven, een tandarts niet!
Red is the color!
robert brusse
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-07-2010 18:56

07-12-2012 18:02

Waarom dacht je dat de politie of mileupolitie er bonnen uitschrijft, op een terrein wat niet van de gemeente is maar prive terrein is. Misschien werkt er een bekende van hem bij de politie of mileupolitie weet ik veel.
Hij heeft in ieder geval toestemming gegeven om er bekeuringen uit te schrijven.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-12-2012 10:47

Daar heeft de politie helemaal geen toestemming voor nodig.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie