Karpervissen in en rondom Enschede

Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

11-08-2010 19:51

Wat je zegt over het nachtvissen in Enschede klopt niet helemaal.
Buurserstraat is inderdaad verboden, door de "vissers" zelf verkloot door overlast en rotzooi.
Voor zover ik weet (uit de vergunning) mag je aan de Rietvijver en Vlierstraat wel nachtvissen.
Maar met name de Vlierstraat is zomers net een camping............
En inderdaad geen mooie vissen!

Gr. Jorn
Red is the color!
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

11-08-2010 23:32

Buursestraat is inderdaad sinds dit jaar verboden. Maar op de vlierstraat en de rietvijver is het gebruik van een bivvy/slaapzak/slaap middel verboden omdat de boa dit helaas ziet als "kamperen". Voor de tent staat 90 euro, slaapzak en strecher ook... En inderdaad precies om wat je zegt, de overlast/rotzooi.. Het is jammer, maar je doet er niks aan helaas. Maargoed, voor de "echte" karpervissers onder ons zijn deze vijvers ook niet echt een uitdaging.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2010 02:43

Ik heb in het verleden wel redelijk wat op de p plas gevist en als je met je stekkeuze een beetje oplet heb je idd niet echt ergens last van. Als je echter van niks weet en als een kip zonder kop vol bovenop gay hill neerploft dan kan het nog wel eens vies tegenvallen gok ik.
Overigens vis ik nooit op de vijvers in enschede, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of iemand hier weet te vertellen wat er in de Enschedesche APV staat over het gebruik van stretchers en tenten. Bij mijn weten doen ze langs het laatste stuk kanaal een stuk minder moeilijk, terwijl het wel over dezelfde gemeente gaat.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

12-08-2010 13:28

Zover ik weet is het gebruik van een bivy overal verboden omdat het onder de wetgeving "openbaar kamperen" valt. Echter word het vaak gedoogd, hier in enschede niet in ieder geval. Zoals ik eerder zei, door vios controle's wel mits je geen tering zooi rond je tent hebt maar door de Boa niet. Dan hangt er gewoon een dikke print voor je.

Door de politie zelf heb ik nooit geen boete's gehad, die zijn altijd wel vriendelijk.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2010 12:40

Klopt niet Martin, daar iedere gemeente sinds 2008 zelf in haar APV het gebruik van een schuilmiddel (vistentje, bivvy e.d.) kan toestaan of op bepaalde zone's kan toestaan.
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

14-08-2010 13:31

Zou ik mogen vragen waar deze informatie weg komt? Want dan wil ik graag wel is weten, waar het hier nu wel en waar het hier nu niet mag.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

14-08-2010 15:35

In uw mail van 16 december 2009 stelt u vragen over nachtvissen en het plaatsen van een (bivi)tentje.
Binnen de gemeente Enschede mogen in de volgende vijvers 's nachts worden gevist:
- Marssteden, de meest westelijke vijver;
- Noord Esmarkerrondweg;
- Smulders Kleigaten a/d Oude Deventerweg;
- Vijver a/d Knalhutteweg / hoek Vlierstraat;
- Vijver Tuindorp a/d Höfteweg;
- Vijvers a/d Utrechtlaan / Zuid-Hollandlaan;
- Vijver a/d Belgiëlaan (Oude Niertje vijver);
- Driehoeksvijver a/d Pompstationweg / hoek Horstlindelaan;
- Bultserve in Glanerbrug;
- Drie vijvers aan De Kiepe;
- Twee vijvers op het Business & Science Park.
Verder mag er 's nachts worden gevist aan het Twentekanaal.

Het plaatsen van een tent is verboden. De Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Enschede verbied het plaatsen van een kampeermiddel ten behoeve van

(nacht)recreatie. Over de definitie kampeermiddel is langs de waterkant onduidelijkheid, als is deze onduidelijkheid onterecht. Het plaatsen van een tent, ook een groene karpertent/bivitent is niet toegestaan.

De milieupolitie controleert binnen de gemeente Enschede op de visserijwetgeving en plaatsen van tenten en kampeermiddelen.

Bij controle kan de milieupolitie overgaan tot het opmaken van een proces-verbaal en het uitschrijven van een bekeuring.

Ik hoop hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen via telefoonnummer: 053 4815858.

Met vriendelijke groet,

Michiel van Kalsbeek I Milieupolitie I afdeling Handhaving I Gemeente Enschede
Postbus 20, 7500 AA, Enschede I


wat een minuutje google al niet kan doen
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

17-08-2010 14:02

Zoals ik zei dus.