zomer sessie, Oisterwijk

Plaats reactie
Joep van Brakel
Berichten: 43
Lid geworden op: 31-03-2010 16:41
Locatie: Oisterwijk

31-03-2010 17:04

hoi vissers,
ik vis nu al een aantal jaar op karper in oisterwijk en omgeving, ik heb ondertussen al best veel gevangen.
Ik ben van de zomer van plan om met een paar vrienden te gaan vissen in Oisterwijk, en nu leek het me wel een goed plan om op de Voorste-, Achterste Stroom of op de Essche stroom waar de Voorste en de Achterste stroom bij elkaar komen. Nu is mijn vraag of iemand info heeft over het water, wat voor voer goed is enz, en een paar goede plekken waar je goed met de pen uit de voeten kan.

mvg, Joep
Gebruikersavatar
franck holzken
Berichten: 98
Lid geworden op: 09-09-2004 17:12
Locatie: tilburg

04-04-2010 23:57

zijn leuke visjes tevangen daaro .
:D


gr frank
oja zou dr geen nachtjes gaan vissen
Gebruikersavatar
jasper toemen
Berichten: 20
Lid geworden op: 14-06-2006 14:12
Locatie: Oisterwijk (tilburg)

06-04-2010 01:02

Beste,

Ik woon zelf op het Klompven dat is dus vlak bij de bekende (T splitsing) waarbij de beide stromen bij elkaar komen. Ben hier opgegroeid en heb hier vele nachten en jaren gevist :D Leuke vissen te vangen met een mooi gewicht. Wanneer de beide stromen bij elkaar komen word dit het Brede stuk genoemd dit stuk loopt richting Haaren dit is het meeste interessante stuk om te bevissen!

Als ik jou was zou ik ook eens naar het Kolkven kijken en of Leemputten bij Udenhout!

Groeten
http://www.toemen.nl, voor al de benodigheden voor de voerboot en de modelbouwer!
Gebruikersavatar
niels van gerven
Berichten: 285
Lid geworden op: 20-10-2007 10:21
Locatie: --

06-04-2010 11:41

Leemputten mag je al niet nachtvissen ,ga er toch vanuit dat dat de bedoeling van ze was.
Op esche stroom zijn aardige vissen te vangen. Niet echt heel speciaal maar zitten wel paar leuke uitschieters bij.
Ajax

----------------------------------------
http://www.thecarpfamily.tk
Gebruikersavatar
jasper toemen
Berichten: 20
Lid geworden op: 14-06-2006 14:12
Locatie: Oisterwijk (tilburg)

06-04-2010 14:57

Tja ik weetniet maar als je wil gaan nachtvissen op de leemputten wens ik je veel succes ;) Dat gaat je niet lukken!

groeten!
http://www.toemen.nl, voor al de benodigheden voor de voerboot en de modelbouwer!
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

06-04-2010 17:16

Hou er wel rekening mee dat ze hier een hoop veranderd hebben (bepaalde gedeeltes zijn een flink stuk smaller gemaakt).
Op dat stuk waar de voorste en achterste stroom bij elkaar komen heb ik nooit gevist, heb wel ervaring met het stuk iets verderop (voorbij de stuw).
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

06-04-2010 17:36

En er nog heel veel gaat veranderen. Stromen gaan ze laten meanderen en er wordt op verschillende stukken al niet meer gemaaid. Worden natuurgebieden waar straks niet meer gevist kan worden. Ooit mooie wateren zijn nu helemaal dicht gegroeid met riet etc. En dan is er echt geen vierkante meter meer over om te vissen. Staat op sommige stukken ook bijna niets meer. Ze gaan hele gebieden laten meanderen. Kijk naar dat stukje bij moergestel bij de snelweg maar ze hebben ook zo'n stukken bij Westelbeers, Diessen, Oirschot en ze gaan ook beginnen tussen Diessen en Moergestel. Dit wordt natuurgebied en hier kan straks niet meer gevist worden. Hoop dat het in Oisterwijk mee gaat vallen maar vrees er voor gezien de ontwikkelingen de laatste jaren.
Plaats reactie