Gat van Waalre

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasper theunissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-06-2008 18:54
Locatie: Waalre

18-02-2010 17:47

hey,
Ik weet dat er al 2 topics over zijn geopend, eentje is vrij oud en andere staat weinig in.

Ik ben namelijk van plan om dit jaar op Het gat van Waalre te beginnen.
Dit omdat ik hier toch maar 200 meter vanaf woon 8)
Ik heb hier wel eens eerder gevist maar dan gewoon op de gok.
Zijn baitboats toegestaan op dit water? Sommige mensen zeggen van niet maar heb dit zelf nog nergens kunnen vinden. Als ze verboden zijn waar kan ik dit dan terug vinden?
Heb je hier kans om overdag ook vis te vangen? of moet je het hier vooral hebben van de nachten.
Ik loop wel eens om het gat heen en er wordt door de mensen die ik heb zien vissen (dat zijn er heel weinig) gezegd dat er wier aanwezig is, zelf heb ik dit nog niet kunnen ontdekken. Zit er wier, enzo ja op bepaalde plekken of gewoon door heel het water?
Gr Jasper
Red het bos eet een bever!
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

18-02-2010 20:49

Maatje van me heeft hier gevist en heeft goede zaken gedaan.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

19-02-2010 15:36

Een maatje van mij woont daar ook in de buurt en vist er soms ook wel............


Wat ik weet is dat het nachtvissen ''officieel niet'' toegestaan is maar vaak wel geduld wordt.
Het is een water waar je wel een beetje door moet vissen voor je karpers en goed rekening moet houden met flinke de dieptes en wier maar waar je met de nodige inzet wel degelijk vis op de kant kan krijgen.

Wat alleen wel enorm jammer is aan dit water is dat er aardig wat mafkezen rondlopen (Polen, zigeuners, dronkenlappen etc.) waardoor het nachtvissen soms wel wat minder prettig is.........

Maar verder is het volgens hem wel een leuk water wat in tegenstelling tot anderen wateren in die omgeving ook niet heel druk bevist is.

M.v.g Thomas de Nieuwe
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
jasper theunissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-06-2008 18:54
Locatie: Waalre

19-02-2010 16:07

Bedankt,
Je mag nu tegenwoordig wel legaal nachtvissen (heb zelf de nachtvispas al besteld bij de vereniging)
Volgens mij zijn er steeds minder mafkezen langs de waterkant, tegenwoordig word er veel meer gecontroleerd.
Vorig jaar heb ik regelmatig politie gezien en volgens de vissers die ik heb gezien werd er bijna elke dag gecontroleerd.
Dan gaat het voornamelijk om de zomermaanden.
Uit jou antwoord neem ik aan dat het wier door heel de vijver is verspreid.
gr
Red het bos eet een bever!
Peer Beeckman
Berichten: 30
Lid geworden op: 12-06-2005 01:55
Locatie: eindhoven

19-02-2010 16:59

Als je er wilt gaan vissen zou ik met een peilhengel eens een middag naar stekken gaan zoeken. Dan weet je ook of er wier op je stek aanwezig is. Daarnaast zijn er wel wat mooie talutjes enz. te vinden. Mijn ervaring is dat het geen gemakkelijk water is. Het eerste jaar heb ik er heel matig gevangen maar wel steeds meer over geleerd afgelopen jaar wist ik wel wat visjes te vangen maar kwam niet boven de 26pond uit.

Groetjes,

Peer

ps vorig jaar stond er in de bijlage bij de vergunning dat bait-boats verboden waren. In het midden hoef je toch niet te liggen omdat het daar erg diep is (dacht 27 meter).
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

19-02-2010 20:49

er ligt 1 gat van 21 meter diep idd, deze is ongeveer 5x5mtr...
Gebruikersavatar
jasper theunissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-06-2008 18:54
Locatie: Waalre

19-02-2010 23:43

dan hebben we allemaal wat anders gehoord/gezien :P
ben namelijk met een dieptemeter er overheen gegaan en in het midden was het dieper als 30 meter want de dieptemeter ging niet verder. Zeer weinig vis in eht midde.
In de bijlage van dit jaar staat nergens dat voerboten zijn verboden dus neem het aan dat het dit jaar wel mag.(hoop het tenminste) De gewichten maken voor mij niet veel uit, ga hier vooral vissen omdat er nog niet zoveel mensen vissen en het is een keer wat anders als de philips visvijvers of vlasrood.
ps. ik had nog 1 vraag, moet je taluts opzoeken en tegen de taluts aan gaan vissen of gewoon op een vlak stuk?

Gr jasper.
Red het bos eet een bever!
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

20-02-2010 08:50

ik heb er gedoken vandaar dat ik het weet ;)
Gebruikersavatar
jasper theunissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 17-06-2008 18:54
Locatie: Waalre

20-02-2010 11:10

dan zal dat dan wel kloppen :P
veel betere apparatuur dan dat wij hadden.
Red het bos eet een bever!
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

07-03-2010 11:25

Toevallig afgelopen vrijdag nog een rondje rondom het gat gelopen.

Valt er hier overdag ook goed vis te vangen of is het voornamelijk in de nachtelijke uren?

Toevallig ook al vissers die hier instant succes wisten te boeken of voornamelijk op vooraf bevoerde stekken?

Antwoord mag uiteraard eventueel ook per PB!!
Frans Bax
Berichten: 87
Lid geworden op: 27-09-2006 15:54
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

09-03-2010 20:40

Ik heb afgelopen jaar enkele sessies gemaakt op de korte kant rechts van t kamp, met t kamp in de rug. 1 visje weten te vangen. Wel een supermooie puntgave spiegel van 27pond waar ik zeer blij mee was:)
Ik ben van plan om t water dit jaar eens goed aan te pakken. Al zal dat ook wel t nodige doorzettingsvermogen vragen..
In de reglementen die dit jaar bij de vergunning zaten heb ook ik niets terug kunnen vinden over t verbod op voerbootjes. Dus neem aan dat dat ook geen probleem zal zijn.
Tijdens die sessies heb ik trouwens geen ongure personen gezien of iets dergelijks. In de zomer heb je aan de overzijde van t kamp wel wat groepen jongeren met een kratje bier en een kampvuurtje, maar last heb je er niet van.
veel succes!

grtz
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-03-2010 22:32

Frans Bax schreef:Tijdens die sessies heb ik trouwens geen ongure personen gezien of iets dergelijks. In de zomer heb je aan de overzijde van t kamp wel wat groepen jongeren met een kratje bier en een kampvuurtje, maar last heb je er niet van.


Komt omdat er nu daadwerkelijk gehandhaaft wordt, al weet ik uit ervaring dat de kans op "gekke dingen" op 't gat een stuk groter is dan op de meeste andere wateren in de regio. Auto zou ik persoonlijk niet te ver van de stek zetten, blijft gewoon een plek waar vooral in de zomer allerhande volk samenkomt waarvan je vantevoren niet weet tot wat ze in staat zijn. De wild west taferelen van pak em beet een goeie 6 jaar geleden komen gelukkig niet meer voor. Gekke dingen gezien daar; kampvuren zo hoog als de bomen, meerdere auto's die de hens in gaan, auto's die het water in gaan, groepen jongeren die er hele weekenden bivakeerden. Ging zo ver dat brandweer en politie smiddags alles schoonveegde, waarna het hele zooitje savonds weer terug kwam.

Last heb je er pas van als je zelf niet "normaal" tegen ze doet. Zitten mooie vissen, waarvan de herkomst van enkele iets minder mooi is.
Richard van Hamburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-04-2010 13:08
Locatie: Eindhoven

06-04-2010 12:32

hallo,
Kan iemand mij vertellen van welke visvereniging de plas is en waar ik de nachtvergunning kan bestellen.
10 jaar geleden veel op gevist, zeer grote brasems gevangen rond de 70 cm. er was zelden controle.
het groen zat rond de hele plas en begon ongeveer 10 meter uit de kant . strook groen van een meter of 6. daarna wordt het heel snel diep.
gr Richard
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

07-04-2010 01:58

Ben hier vorig jaar eens wezen kijken, en even wezen vissen.
Al gauw kwam de controleur die ons zij te moeten vertrekken aangezien we niet de juiste vergunning hadden.
Dit jaar eens een keer proberen.
Vergunning is waar te halen?
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

07-04-2010 08:26

Richard en Ricow,

Hengelsportvereniging De Meeris heeft de pacht van 't Gat en de jaarvergunningen waren vorig jaren
te halen bij De Stek in Eindhoven en Van Stekelenburg in Valkenswaard.

Bij de jaarvergunning zat vorig jaar een aanvraag formulier voor de nachtvisvergunning, deze moest toen ingevuld worden en opgestuurd voor een bepaalde datum. De nachtvisvergunninig kon toen bij de penningmeester thuis (in Veldhoven) op 2 data opgehaald worden.

Aangezien ik voor dit jaar geen vergunning heb gehaald, weet ik niet of de data voor het ophalen van de nachtvisvergunning al geweest is!

Succes ermee,

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

08-04-2010 00:43

Bedankt Erik das nuttige informatie!
Mag ik vragen waarom je dit jaar geen vergunning hebt gehaald voor dit water?
MVG Ricow.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

08-04-2010 08:52

Ricow,

Vorig jaar slechts in het najaar enkele ochtendjes gevist daar en voor dit jaar mijn zinnen gezet op een ander water in NL.

Heb voor dit jaar gesneden in het aantal vergunning+wateren, kies ervoor om 1 water goed te kunnen bevissen en niet 3 of 4 wateren tegelijkertijd. Daarnaast ook meer weekendsessies in Frankrijk gepland.

Als je wilt kan ik je per pb ook wel het telefoonnummer van de penningmeester sturen?

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Roland de Lepper
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-07-2003 02:00
Locatie: Balen

08-04-2010 21:03

Zo'n 20 jaar geleden heb kon je op warme dagen goed op de korst vangen tegen het wier aan. Ik weet niet hoe het nu is met het wier, maar zo te lezen is dat nog steeds aanwezig.

Het gat is iid erg diep in het midden.

ps...je hebt een PB
Richard van Hamburg
Berichten: 6
Lid geworden op: 04-04-2010 13:08
Locatie: Eindhoven

08-04-2010 22:12

bedankt voor de informatie.
Ik zal zaterdag eens bij de stek binnenlopen
gr Richard
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

09-04-2010 08:25

Richard en Roland,

Het wier zoals een jaar of 10 geleden is tegenwoordig niet zo extreem meer, je komt het op
verschillende (ondiepe) stukken nog wel tegen op de bodem. Maar niet meer dat het tot
het wateroppervlak komt.

Oh ja, niet alleen in het midden is het diep :wink: en het dieptste punt wat wij hebben kunnen
vinden was in ieder geval niet in het midden!

Succes ermee,

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
ton overweg
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-02-2010 17:22
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

23-12-2010 15:51

ik vis al 20 jaar op het gat en heb er veel vissers zien komen en gaan ik vind het een van de mooiste plekken in brabant om te vissen nergens zo,n schoon water als daar de vissen beginnen nu ook een leuk formaat aan te nemen en de oude reuzen zijn er nog steeds van die donker bruine schubs zeer mooie vissen het is niet makkelijk om hier zo maar even een visje te vangen..aankomend jaar gaan we het gat flink aanpakken met ons team kijken of er nog verassingen bij zitten ik verheug me er nu al op heb hier ook verschillende mensen leren kennen 2 broertjes beide ook helemaal karper gek en zeer vriendelijk altijd helpen zo als het hoort bij een chte karpervisser ik hoop ze aankomend jaar ook nog veel te zien ...

tot aan de waterkant
Plaats reactie