Zak weg in de drek!

Plaats reactie
Tom Sterkens
Berichten: 62
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-02-2002 20:00

Hebben jullie daar ook zo'n last van, dat weg zakt op je stekkie en dat het een groot modderbad word. Wordt er echt gek van , modderpoten helpen wel iets maar niet genoeg, leggen jullie wel eens een grond zeiltje uit ofzoiets??

PS: heeft er iemand wat tips om een modderbad tegentegaan?

MVG tom
Tightlines ><> ><> ><>
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

09-02-2002 20:06

Een zeiltje helpt inderdaad al een heel eind. Zorg er wel voor dat het zeiltje iets buiten de 'deur' van je tent ligt, anders krijg je vlak voor je tent een modderbad.
Goed schoeisel helpt ook al een heel eind, niet dat het een modderzooi voorkomt, maar je hebt er gewoon minder last van.
Pieter de Jongh

09-02-2002 22:23

Een jute zak voor de ingang van je tent leggen houd het wat verdraagzamer.

Verder kun je er weinig tegen doen.

groeten pieter
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

10-02-2002 13:59

gewoon wat beton storten hehe
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

10-02-2002 14:21

Ik vis vaak op plaatsen waar het erg moerassig is. Als ik dan een beetje fatsoenlijk wil zitten maak ik gebruik van een stuk watervast multiplex. Deze stukken multiplex gebruik ik al jaren achtereen. Bij het beëinigen van een sessie verstop ik ze in het bos om ze de volgende keer weer te gebruiken. Bespaart me een hele hoop gesjouw.

Groet,

Hans
Martijn van Putten
Berichten: 16
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00

11-02-2002 11:04

Beste mensen,

Twee jaar geleden in de winter vistte ik op een mooie stek naast een ondiepe kom van een water. Op deze stek was het ook erg blubberig en ik werd er ook zelf een beetje gek van. Om dit water, waar veel bomen staan wordt een hele nieuwbouwwijk gebouwd en het water moest een soort parkvijvertje worden.
Daarom vond men het nodig om vele ypen die er staan te rooien. Veel bomen werden neergehaald, in stukken gezaagd en versnippert tot die kleine houtjes. Er lagen binnen een straal van 50 meter 3 vrij grote hopen houtsnippertjes. Die houtjes heb ik met behulp van mijn onthaakmat,weegzak en korda particel schepje allemaal naar mijn stek toegesjouwt en daar uitgespreidt. Omdat alle runs 's nachts en 's ochtends vielen kon ik makkelijk even weg bij mijn hengels om weer een nieuwe lading houtjes te halen. Ik heb wel 150 keer heen en weer gelopen, maar het resultaat mocht er zijn; het is nu 2 jaar later en de houtjes liggen er nog steeds, van echte blubber is nog steeds niet te spreken, je blijft in ieder geval een vast ondergrondje houden. En dat is wel lekker!! Haringen steken wordt wel ietsies lastiger, maar naar een paar keer steken heb je wel losse grond te pakken waar je haring helemaal in gaat. Misschien een goeie tip voor jullie? je zou het ook kunnen doen met schelpjes of grind! (moet het natuurlijk wel in de buurt zijn!) Let wel op: Je stek wordt wel stukken interessanter voor andere vissers!

M. vr. Gr.

Martijn van Putten
Hans-Peter van Ee

02-03-2002 11:55

Heren

Karpervissen gaat niet over de rozen maar door de modder.
Mocht ik een water tegenkomen waar ik wil vissen maar het is er modderig, dan blijf ik er echt niet weg.
Karpervissen is soms gewoon een beetje aanmodderen, en vindt men dat niks dan heeft men waarschijnlijk de verkeerde hobby gekozen.

Karpervissen is afzien!!

met modderige groet

HPE
Martin van de Poel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Hoorn

02-03-2002 12:28

Een modderbad is altijd moeilijk te voorkomen. Om het tot het geringste te beperken moet je er gewoon zo weinig mogelijk gaan lopen. Maar ja, van zelf komt het toch wel en dan doe je er goed aan om een zeiltje voor je tent te leggen. Wat ook (indien mogelijk) handig is, is om zo dicht mogelijk bij je hengels te gaan zitten. Als je bijvoorbeeld hoogstens zo'n twee meter tussen tent en hengels laat kan je hier mooi een zijltje tussen leggen. Ook is goed schoeisel natuurlijk belangrijk.

mvg
Martin
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-03-2002 18:05

Ik heb me vorig jaar in een campingcenter een stuk rubberen zeil gekocht. Er zitten allemaal kleine gaatjes in. Als je op een gewone aardebodem zit, die wat vochtig is, ontstaat er door het lopen steeds modder. Met zo'n zeiltje niet.
En helemaal niet duur.
Arjan van den Berg

04-03-2002 09:59

Hallo,

Ik ken ook een karpervisser die vanaf zijn tent tot hengels, indien mogelijk, een stuk grondzeil gebruikte, zijn banksticks duwde hij er gewoon doorheen.

Het staat een beetje aparte maar het was wel heerlijk schoon en droog.

Aanmodderen is niet zo erg, maar vooral als je je visspullen in huis moet opbergen of in ruimtes waar ook spullen van anderen staan is het niet zo prettig als het een modderbende wordt.

MvG

Arjan
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-03-2002 11:40

leuk zon zijl gaat het regen is ie net zo nat als de grond ik dat ie trouwens weer snel smerig is omdat je af en toe moet scheppen zodat je ervan af moet stappen tja hoort erbij lijkt mij trouwens wel leuk om er wat afwasmiddel op te doen tijdens een regenbui lekker glijen bij een run!!hahaha

gr martijn
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

04-03-2002 16:02

Nu te koop kunstgrasmatten!
Ideaal voor de moderige stekken, ziet er natuurlijker uit dan grondzeiltjes. Vuil zakt er doorheen en vocht komt minder snel omhoog omdat het vrij hoogpolig is.
Neemt geen water op, droogt snel en weegt bijna niets.

Ik gebruik het zelf regelmatig op de wat minder moderschone stekken en het bevalt prima.

Nee geintje jongens ik heb het helaas niet in de handel, maar ik gebruik het wel. Gewoon verkregen als snijafval tijdens het aanleggen van kunstgrasmatten bij de plaatselijke tennisvereniging.

M.v.g. Ulco,
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-03-2002 09:50

Misschien ziet Kevin Cash er wel wat handel in?
De Kevin Cash Carp Grasmat voor maar 25 Euro per m2.

Vr.Gr.

Bertil
Plaats reactie