Fort de Gagel en Fort Ruigenhoek (Utrecht)

Plaats reactie
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

08-10-2009 15:27

Ik rij nu bijna elke dag langs Fort ruigenhoek en vroeg me af of je hier mag vissen en of er een beetje leuke vissen op zitten. En of er veel gevist wordt.
Mocht dit fort niet visbaar zijn dan wil ik graag uitwijken naar Fort de Gagel, maar hier heb ik ook geen informatie van. Iemand ervaringen met deze wateren?
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

08-10-2009 18:13

volgensmij allebij van de AUHV.

Vroeger heb ik wel is wat gevangen in fort de gagel.Maar of de vis er nu nog zit heb ik mijn twijfels over. Maar dat gevoel heb ik zoizo over meerdere forten in utrecht.
bodem veel blubber en blad maar er is gebaggert jaren geleden als ik me goed herinner.
Leuke korst stek.

ruigenhoek weet ik niet.
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

09-10-2009 08:42

Fort Ruigenhoek is nooit viswater van de AUHV geweest. Momenteel is daar zelfs het visrecht helemaal niet uitgegeven. Kortom: verboden te vissen!

Fort de Gagel is wel AUHV-water en is zoals Michel terecht opmerkte vorig jaar gebaggerd.

Groet, Omar.
Geloven is mooi, controleren is beter.
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

24-01-2010 21:15

hey eddy

fort ruighoek is inderdaad verboden te vissen en is niet van de auhv heb wel is gehoord dat het van de politie was maar weet daar de kern van waarheid niet van!! maar je weet waar de mooiste bloemen staan he op plekken waar niemand komt.. en dat is of aan de rand van een afgrond of op verboden plekken...

over fort de gagel kan ik niks zeggen ken ik niet...

gr
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

24-01-2010 22:30

Ruigenhoek was vroeger altijd leuk vissen toen was het nog van de politie,Als joggie ging ik met me vader mee er zaten toen de tijd mooie 20 + pond vissen op een paar lage 15 kg vissen.Door een anderen visser zijn er toen heel veel vissen uitgehaald en ergens anders opgezet wat ik weet zijn dit helemooie vissen geworden.Het leuke is dat mijn vader vroeger een vis ving van 24 pond ik mog er mee op de foto ik was toen een jaar of 10. Toen ik zelf fanatiek bezig was ving ik de zelfde vis trug op 37 10 jaar later elders op een ander water.Dat had wel iets moet ik zeggen haha wel jammer natuurlijk van het over zetten dat is nooit goed.Als je er nu gaat vissen zijn ze er als de kippen bij dus wat Omar al aangaf ga er maar niet vissen.

Gr
Mika Leber
Berichten: 103
Lid geworden op: 24-05-2007 16:05

25-01-2010 09:20

Simon zit deze vis niet op de Hoogkampseplas,

gr Mika
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

25-01-2010 16:53

hey simon er zitten nu dus geen intresante vissen meer op volgens jou en wie zijn er als de kippen bij als je er zit te vissen dan???

heb je het onlangs nog wel is geprobeerd om er te vissen en weet je wat van het bestandaf wat er op het moment zit of weet je helemaal niks??

gr bas
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

25-01-2010 19:47

intresante vissen natuurlijk wel.Maar de vis van vroeger zoals ik ze kan spiegels zo rond als een bal hoog in de 20 pond en in de 70 cm lang nee die zwemmen er niet meer.Mischien hun nazaten wel maar ik doelde op de vissen van 10 15 jaar trug.Wat ik weet hebben deze vissen een potentie om groot te worden waar je u tegen zeg die bewijzen zijn er voor mijn.Ik zal zeggen ga het eens proberen maar verwacht geen 20 kilo vis kan natuurlijk altijd maar ik heb er niks over gehoord.Ik bedoel als de kippen er bij de controlle,Ik heb er 2 x gevist jaar of 5 trug en heb het 2 uurtje vol kunnen houden,En een boete gehad.Wat je doen kan is week voeren en vissen en dan maar hopen dat je wat mag vangen voor dat de controle er is

Gr Simon.
Mika Leber
Berichten: 103
Lid geworden op: 24-05-2007 16:05

25-01-2010 21:49

Jongens er zaten een paar leuke vissen op Ruigehoek, meeste waren heidemeijers
en zo 20jr geleden al tegen en sommige over de 30p. Mooie hele mooie vissen waren dat heb er zelf maar 2 keer gevist en er 2 gevangen van 24 en 28p.
De foto's die ik van sommige heb gezien, deze vissen zag je nooit zo mooi. Ben er zelf nooit verder gegaan doordat de boer daar liep te zeiken,de politie geen problemen mee gehad zijn bij mij allebei de keren langs geweest.
Het mooiste water in Utreg is en blijft de AR havens en het rechte stukkie.

gr Mika
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

25-01-2010 22:12

Het mooiste water in Utreg is en blijft de AR havens en het rechte stukkie??


het kan dat je dit een mooi water vind maar heb je wel eens verder gekeken denk dat er mooiere wateren zijn maar dat is mijn smaak en mening hoop dat je er een beetje goed vangt dat maakt een water wel nog mooier...ik heb wel eens gehoord dat de beroeps visser de mooie vissen eraf heeft gehaald en er voor de rest niet meer naar omgekeken heeft zoals bij de rest van de forten in de bilt en utreg!!!

maar waarom mag er niet gevist worden ik snap het echt niet hoor wat is er nou op tegen??

kan iemand ons of mij vertellen wat hier de reden van is dat er niet gevist mag worden want het is een raadsel voor mij!!!

mvg bastiaan
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

26-01-2010 11:45

hey omar ben je niet toevallig ook controleur in utrecht??

mvg bastiaan
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

26-01-2010 13:04

Ja Dat is die Omar ja gelukkig heeft hij mijn nooit een boete kunnen geven maar hij houd me wel in de pijling :P
Laatst gewijzigd door Simon Grol op 26-01-2010 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

26-01-2010 14:20

ja dat dacht ik al misschien gaat hij nog even verklappen wat de exacte reden is van fort ruigenhoek??

hey simon heb je ook een vergunning voor het stinkgat of niet want ook daar zit nooit iemand te vissen wel heel erg zonde want is echt een mooi water en er zaten altijd leuke vissen op zeg maar top vissen maar die zullen ondertussen wel overleden zijn!!!

mvg bas
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

26-01-2010 16:27

Ruigenhoek was inderdaad van de poiltie vroeger. Daarna heeft staats bosbeheer besloten om niet langer het visrecht te verlenen. Dat is de enige reden , en niets anders , controle is er streng .


Mvg Bouke
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

26-01-2010 20:14

Hoi nee ik heb geen vergunning, Er was op een geven momend spraaken dat er 10 vergunningen uit gegeven mogen worden.En daar is iemand voor gemachtigt die heeft dus 10 namen op genoemd van mensen die er visten hellaas werd mijn naam vergeten en die van mijn maat ook. Raar maar waar er zitten trouwens bij die 10 namen 1 paar mensen die er nooit gevist hebben,Van die 10 vergunning houders visser er 4 a 5 op het water.De rest heeft de vergunning voor de heb,Oja als je je nu aanmeld kan je 20 jaren wachten,Als er 1 iemand elk jaar zijn vergunning in leverd en dat gebeurd niet bewijzen zijn er.Ik heb Omar daar ooit over gesproken op de rietplas en ik hoop dat hij hier ook wat er over vertellen wil hoe de gang van situatie is van het Gat.Want als ik eerlijk ben ben ik een persoon die graag op grote vissen jaag hiervoor moet ik elke x 40 km rijden + Ik moet het op dat water stiekem doen terwijl het gat 500 meter van mijn huis is en ik elk bobeltje van de bodum kan,IEdereen die nu op het water vis die kan ik personelijk op 1 na dan, Mijn recpect is groot voor deze mensen vandaar dat ik er weg blijft maar de verlijding is groot voor mijn om er te gaan vissen,Ja sorry maar ook ik ben een karper visser,
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

26-01-2010 21:09

ik heb ook even een oproep gedaan naar omar of hij wat kwijt kan over het gat want ik woon in de bilt en heb er ook regelmatig gevist ben een van de gelukkige die met de hoer heeft geposeerd voor de camera maar heb denk ik wel 5 boetes gehad daar...maar voor mij is het even 1 minuut in de auto en dan ben ik er ook maar zie of hoor je nog wel is iemand die daar vist dan!?? waar woon je trouwens dan?>??

mvg bastiaan
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

26-01-2010 22:18

Die Hoer was mijn 1e vis daar :D ik kom uit Bilthoven (Siempie) :wink: haha
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

26-01-2010 22:27

ik ken toch een hoop mensen maar siempie ken ik dan weer net niet man ik kom ook uit bilthoven en heb tegenwoordig een eigen huis in de bilt!!!

waar vis je meestal dan??

gr bastiaan
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

26-01-2010 22:34

Heb bij de Q8 gewerkt Siempie (Doresteijn)
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

26-01-2010 22:39

ja ik weet het al man wie je bent dan weet je ook zeker wie ik ben als je me ziet helemaal man


moeten die omar maar is spreken over een vergunning voor het stinkgat!!!
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

27-01-2010 00:06

Daar heeft Omar niks mee te maken,Voor een vergunning moet je je zelf op een wachtlijst plaatsen.Dat duurt zo lang voor je aan de beurt ben dat maken wij niet meer mee.Wat ik heel jammer vind en spijtig want ik zal er graag willen vissen En stiekem vissen is voor mijn ook geen optie. Omdat de vissers die er vissen fanatiek!!. Ik hun goed ken.En hun moeten controlle uit voeren dus zien ze iemand moeten hun die iemand weg sturen doen ze dat niet kunnen ze hun vergunnings op het spel zetten en dat is niet de bedoeling voor hun natuurlijk.+ Ik pik het niet dat ze me weg sturen want vroeger hebben we gezellie met ze alle stiekem en met elkaar moeten vissen (Was een mooie tijd) En waar is mijn recpect dan om daar wat tegen in te brengen omdat ik de vissers goed kan,Wel zal ik er alles aan willen doen om me zelf aan een vergunning te helpen.Ze kennen mijn dus haat en nijd zal er niet zijn op het water natuurlijk.Ook ik heb een visser daar gesproken en hij zei siempie als ik jou er laat vissen moet ik iedereen er laten vissen.Met anderen woorden joh siem ga er niet vissen want ik moet je weg sturen terwijl ik dat liever niet doe.Dus dat zet ik niet op het spel dat noemen we recpect naar elkaar.Ik ga er wel graag kijken lachen bakkie dr bij net als vroegah haha.Het enigen advies wat ik kan geven is doe je best voor een vergunning zet je op de wacht lijst en probeer elders een water aan te pakken,En hou contact met de vissers daar mischien gebeurd er eens wat waar door wij er ook mogen vissen.Want dan ben ik haantje de voorste,
Simon
Gr
bastiaan vos
Berichten: 183
Lid geworden op: 04-11-2005 15:43
Locatie: bilthoven

27-01-2010 17:26

ja daar heb je ook gelijk in en ken er ook wel een paar maar niet allemaal maar het slaat helemaal nergens op want die mannen hebben die vergunning gekregen naar het aantal boetes geloof ik dat het was maar ik heb er ook wel aardig wat nachtjes door gebracht dacht ik maar zal wel niet genoeg geweest zijn!!

maar het vergunning verhaal ga ik nog wel een keertje hier of daar aanhalen mischien op de regio meeting van ksn en auhv kijken wat ze er over kwijt willen maar hebben we echt een mooie put hier in de buurt mag je er niet op vissen dat is toch echt genaaid....elke keer als ik hier langs rij dan stop ik even om te kijken en of ik vissers zie maar in geen jaar meer iemand zien zitten hoor!!

maar ik heb me eigen mooie put die door 3 mensen bevist wordt en die is vele malen groter alleen moet je er wat meer voor doen om er te komen en dat is toch wel jammer kan niet ff een avondje gaan zitten moet meteen een hele nacht zijn anders is het de moeite niet waard!!!

gr bas
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

10-02-2010 18:36

Voor zowel Fort Ruigenhoek als De Hoge Kamp ("Stinkgat") geldt dat dit nooit AUHV-water is geweest en (helaas) waarschijnlijk nooit zal worden. Visrechthebbende van Fort Ruigenhoek is Staatsbosbeheer; visrechthebbende van De Hoge Kamp is Het Utrechts Landschap. Alleen deze twee organisaties zijn dus bevoegd om vergunningen uit te geven.
Geloven is mooi, controleren is beter.
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

15-03-2010 21:58

Volgens mij is er een heel stukje geschreven over fort ruigenhoek op karperwereld. Staat zeker wat nuttige informatie in. Succes!
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Plaats reactie