Het noemen van namen... Waarom?

Willem Barnas

04-03-2003 10:11

Jeroen,

Maar natuurlijk heb je daar gelijk in! Daar heb je vismaten voor, daarvoor ga je samen vissen, helemaal met je eens! Dacht je dat ik nooit iemand meenam naar een lopende voerstek, een nieuw water of maagdelijk kanaal waar het lekker loopt? Waar het hier echter om gaat, is het ergerlijke, gemakzuchtige gevraag naar info over specifieke, bij naam genoemde wateren.

Groeten en vang ze!
WB :wink:
Jeroen Leuven

04-03-2003 10:19

Ben ik met je eens Willem.
Enne vangze daar in het noorden.

Gr.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-03-2003 10:20

Heren,

Waarom wateren noemen? Het noemen van wateren is geen erg. Het zijn alleen sterke schouders, die de kennis kunnen dragen. Of tewel: Pietje hoort bij x is een dertiger gevangen. Hopla in de auto. Bij Y een 35 er? Hopla daar vissen. In de tussen tijd zeker niet met heersende regels / gebruiken rekening houden en een spoor van vernieling (lees: verloren rechten) achterlatend.

Watern noemen? Ik vis hier ergens:


<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.visplanner.nl/main/visplanner.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.visplanner.nl/main/visplanner.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->

MVG

Klaas
Willem Barnas

04-03-2003 10:35

Ja Klaas,

Ik viste afgelopen jaar alleen maar op 1 water en zag een paar van die eendagsvliegen komen en gaan, ze vingen niets, maar het ging in enkele gevallen alsvolgt:

Ik kwam aan, zag op 1 plek drie van die Blokker-tenten staan, dacht ga eens even kijken wat er loos is. "We gaan vier nachten vissen op deze karperput.....", van horen zeggen (!!!) hadden ze namelijk dat hier goed te vangen moest zijn (???). "Maak je borst maar nat Willem.", dacht ik. Gevolg:

Tot drie uur in de nacht (ik slaap nl. amper daar) een gebrul, geboer en gerinkel met flessen van jewelste, begeleid door een niet aflatend gesnerp van beetverklikkers.

De volgende ochtend (09:30 hr.):

De eendagsvliegen schreeuwen en boeren weer -het was nl. 'gezellig'- gooien al hun overtollige voer te water (twee emmers e.d.) en laten veel troep achter waaronder gebroken bierflessen, nylonlijn, en plastic. Let wel: we hebben het hier over een combinatie van hengelsport-vogelbroedterrein!

Ik een tijdje later met een opzichter van SBB aan de lijn (overigens voor m'n opleiding, maar goed) en tussen neus en lippen door vertel ik hem over deze door mij meerdere keren gesignaleerde problematiek en vroeg hem wat hij daar van vond, Klaas, hij is daar niet blij mee en als het zo doorging....... Terwijl het normaliter een vrij rustig water is. Enfin, je begrijpt wat ik bedoel. Kijk, ik weet ook wel dat ik qua vissen echt niet langer last van dat soort lui heb, als enkel een nachtje, maar van plastic, nylon en glas heb je veel en veel langer last...... Dit is maar een voorbeeldje, maar toch!

Get my point?
WB :wink:
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

04-03-2003 11:15

Beste mensen ,

Hebben jullie wel eens de andere kant van die karper medaille gezien ?

Stel ik ga naar leidschendam omdat ik weet dat daar een uitstekende karper visser zit

Ik heb daar een halve dag rondgereden en kom op een stek aan waar je kan zien dat er een verantwoorde karpervisser heeft gezeten .
Alles mooi netjes opgeruimd , geen vuilnis te bekennen , maar je weet dat er een visser heeft gezeten omdat er een openeing in het riet is , zelf 2 strategisch geplaatste spijkers verraden dat er een waslijn heeft gehangen , dus er word 's nachts gevist .
Nu denk ik : he dat is mooi ff kijken wat voor water het is . Na een half uurtje denk ik , he ik heb nog 10 kg mossel boilies in me wagen . Als ik nu daar en daar en daar eens een kg of 2 neer gooi en kijken wat er gebeurd.

Terwijl ik niet weet dat ik op een zorgvuldig gecultiveerde topstek zit waarvan de locals weten dat er alleen gebeten word op tijgernoten boilies , Met als resultaat : het voer blijft liggen , gaat rotten en de stek is naar de verdommenis voor de eerste 9 maanden.

dat is de keerzijde van de geheimhouding wat betreft het viswater .

Als er nu een klein beetje informatie was gegeven zoals : er zijn geen mossels in dat water of gooi niet gelijk 2 kg erin , zou dit scenario misschien voorkomen kunnen worden .

Met hernieuwde Vriendelijke Groeten .

Sander

ps.
John , begrijp wat je bedoelt met namen noemen , zal uitkijken met de info die ik geef , maar er is 28km waterkant aan de brielse maas , ga jij me dan vertellen welke 10 meter ik ervan bedoel?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-03-2003 11:55

helaas willem als je op de bek gaat vang je geen grote karper voor in het album! dus geen trofee en dus geen erkenning!

mvg martijn
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2003 12:04

Aardige voorstelling van zaken Sander, echter totaal niet realistisch. En gelukkig maar.
We begrijpen elkaar Sander, en natuurlijk weet ik welke 10 m. je bedoelt maar ik
vertel het niet! :wink:
Je hebt best wel voor een deel gelijk maar het blijft eng voor diegenen die zich herkennen in bepaalde stekbeschrijvingen.
P.s. lag er nog iets anders behalve die twee spijkers? Ik heb de laatste keer daar nl. flink de vuile was buiten gehangen.......oeps daar ga ik weer.
Groet,

John
Sander vd Velden
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-03-2003 01:00
Locatie: spijkenisse

04-03-2003 12:28

Beste John ,

Mooi waterig wijntje aan het worden , van beide kanten . Was die gele onderbroek echt van jou ? hahahaha , geintje

Wat is er niet realistisch aan , ken een aantal gasten die gaan gewoon met 20 kg boilies naar een water , gooien het vol en vangen 10 vissen . Precies zoals Willem Barnas het zegt .

Is het misschien niet iets om het vragen om te draaien .

In plaats van : Waarmee vang ik die vis ?

Misschien iets van : Waarmee vang ik zeker niet die vis ?

Of : Kan ik met dat en dat aas geen kwaad op dat water .

Maar snap wat je bedoelt , je moet weer de naam van het water bekend maken , en een oplettende lezer weet ook dan donders goed waar het om gaat .

VICIEUS CIRKELTJE .

Met nadenkende groet

Sander
Willem Barnas

04-03-2003 13:04

Martijn,

"Maar liever rust in plaats van ponden", zoiets dergelijks schreef boer Kwint een keer in 'Karper'...... (Als ik zo vrij mag zijn om hem te citeren, mooi stekje trouwens....).

WB :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2003 13:04

Sander,

Dat gele was nog niet hoor, het weer zal er wel inzitten! Maar goed.
Ik denk dat het idd beter is om onze discussie maar eens tot een einde te gaan breien om ruimte te gaan maken voor de wat zinnigere postings.

Ik ben van mening dat geen enkel aas echt KWAAD kan op welk water dan ook. Dat bepaalde aassoorten minder scoren is echter een gegeven.
En dat je over je postings nadacht was me allang duidelijk! :smile:
Groet,

John
Willem Barnas

04-03-2003 13:07

Ja John,

Laten we het dan maar weer eens over die bananenrigs, over Franse kleiberen en over lekkende tentjes gaan hebben.... Dat is lekker zinvol, net zo zinvol als je oma op haar verjaardag een crossmotor geven...

WB :wink:
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

04-03-2003 13:09

Off topic.............

Willem had je mijn prive bericht al gelezen?

gr.
Kiron

On topic..........
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2003 13:30

Ik had het over ONZE discussie, die meer weg had van een persoonlijke vete Willem en daar heb jij verder geen hol mee te maken.
Ik kan je verder nog wel melden dat Sander en ik er middels de prive-berichten optie nader tot elkaar zijn gekomen. Wat zeg ik......nader.....? We hebben al een "Swapping-Partners" avond georganiseerd voor ons vieren. Deze avond gaat plaatsvinden in een Nash "Giant-Party" tent op een nog nader te noemen ( er gaan geruchten dat het Claybear-Lake gaat worden) plaats in Frankrijk.
En reken maar dat het daar gaat lekken!!!! De locatie is alleen per cross-motor bereikbaar en je oma is bij deze ook uitgenodigd. JIJ NIET WILLEM anders wordt het board zo saai.
Oh ja, die bananen kon ik hierboven niet zo goed plaatsen. In m'n fantasie wel trouwens!!
Groet,

J :grin: hn
P.s. m'n welgemeende excuses Sander, ook voor m'n loslippigheid. Ik ben ook zo gelukkig :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2003-03-04 13:33 ]</font>
Willem Barnas

04-03-2003 14:35

John,

Vang ze! Probeer eens iets met bananenflavour, schijnen die Franse kleihoeren erg geil op te zijn. Trouwens, m'n oma kan niet, ze zit zonder peut en wilde het met sherry proberen, maar toen liep de boel vast. Ik heb haar dan ook geadviseerd de rollator te pakken.

Tot de volgende keek,
WB :wink:
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

04-03-2003 23:55

Willem, Willem toch,

"Je gaat te hard Robbie"
En hoezo vang ze........ik heb net m'n zak geleegd en "Maison Pretty Boy" heeft zojuist weer twee goedkope
krachten aan z'n personeelsbestand toe kunnen voegen.
Help haar herinneren dat ze spike's monteert, tgaat een glibberige bedoeling worden daar.

Tot de volgende keek v Es!
Groet,

Jacobse
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

05-03-2003 02:23

Op 2003-03-04 10:20, schreef Klaas van den Herik:
Heren,

Waarom wateren noemen? Het noemen van wateren is geen erg. Het zijn alleen sterke schouders, die de kennis kunnen dragen. Of tewel: Pietje hoort bij x is een dertiger gevangen. Hopla in de auto. Bij Y een 35 er? Hopla daar vissen. In de tussen tijd zeker niet met heersende regels / gebruiken rekening houden en een spoor van vernieling (lees: verloren rechten) achterlatend.

Watern noemen? Ik vis hier ergens:


<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.visplanner.nl/main/visplanner.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.visplanner.nl/main/visplanner.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->

MVG

Klaas



Wie of wat maakt nouw zo'n site? Ik bedoel,

1 hoe komt die persoon aan zijn bron? Is die bron wel vertrouwelijk genoeg?

2 Gaan we nu digitaal onze stek uitzoeken? Leuk hoor zo'n site, wat krijgen we in de toekomst? Speciale bolletjs op die en die kaart want "jantje" zit daar en daar te voeren. Speciale emailadressen van locale vissers, zodat men kan mailen om over hun wateren info te vragen? :???:

Nee zoiets hoeft voor mij echt niet, en ik hoop voor jullie ook niet, misschien draaf ik wel door, maar ach,....

Met alle respect voor die "geest" achter die site, maar wat zien stax in de toekomst? Jantje vraag om wateren in ut zuiden, krijgt hij dan die link onder zijn neus gedrukt? :???:

Met nix verklappende groet <!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

Klaas nix persoonlijks,
( PS ik ben blij dat "mijn" watertje nog niet op de site staat. En dat mag GERUST zo blijven!)




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Johan Scheepers op 2003-03-05 02:29 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-03-2003 19:24

Willem, duidelijk, maar ook hier zie je alweer dat je door het ontbreken van stemverheffingen en gezichtsuitdrukkingen al snel het gevoel kan hebben dat een posting een negatief karakter heeft, terwijl het een vrij simpele vraag was :smile:
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

05-03-2003 20:10

Benieuwd als ik was, typte ik in wat er volgens de site allemaal te beleven was. Wat denk je? Eeen mooi wateryje gevonden op een steenwrop afstand van huis: in Oude Pekela!!! :grin:

Ik vond t niet erg iig.

Het is natuurlijk wel zo dat deze site waarschijnlijk voor snoekbaarsvissers met een boot op een trailertje is. en die eens ergens anders willen vissen.

Niet iedereen is zo para als een karpervisser. Ze zullen waarschijnlijk niet eens door hebben wat dit voor schade kan brengen aan de rust aan je water...

Groetjes, Sjoerd
Willem Barnas

05-03-2003 20:31

En Laurens,

Waarom stelde jij die vraag dan?
(Ja, ik ben soms onuitstaanbaar...!)
WB :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-03-05 20:32 ]</font>
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

05-03-2003 21:16

MIJN STEK.

Dat woord komt mij te vaak voor hier op het board. Niemand heeft een eigen stek. Als jij bijvoorbeeld op een vaste stek zit waar je altijd zit, en er zit toevallig een ander kan en mag je daar weinig aan doen. De meeste mensen gaan daar dan herry lopen schoppen of ze AUB per direct op willen rotten (Laat ik het zo zeggen want zo gebeurd het). Jongens MIJN STEK bestaat gewoon niet.

Met geen stek hebbende groet

Patrick
Willem Barnas

06-03-2003 09:49

Patrick,

Dat is het ook niet (duizendste keer), het gaat erom dat we gewoon wat voorzichtiger of minder scheutig kunnen zijn in het smijten met namen, dit is voor velen nl. irritant. Nou, van mij mogen ze deze hele discussie nu wel weer afvoeren, heeft blijkbaar toch geen zin. De helft snapt het niet, begrijpt het verkeerd of leest de eerste postings niet.
'Mijn stek'.... Wat heeft dat er in vredesnaam mee uit te staan, zeker in deze topic? En zo zijn er wel meer postings waar we geen reet mee kunnen in dit verhaal, maar dat heb jij denk ik ook niet gelezen Patrick.

Ontdek je plekje!
WB :wink:
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-03-2003 19:26

Willem, heel simpel, ik las de discussie en keek naar de titel.

Ik zag geen verband tussen een vraag waarom er namen genoemd worden een een karperorganisatie.

Groeten Laurens
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

06-03-2003 21:05

Laurens,
Wat is in godsnaam het probleem als er iemand de KSN noemt in een discussie? Als je daar nog een paar dagen over door wil zeiken, download dan even MSN messenger, hoef je ook dit board er nier mee op te vullen!
Ik ben het overigens helemaal met je eens Willem.
Groeten, Daaf Wolters
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-03-2003 22:42

Johan,

De "papieren"versie van deze site bestaat ongeveer 25 jaar.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-03-2003 17:38

Daaf, hartelijk dank voor je constructieve bijdrage in deze discussie.

Als jij je irriteert aan deze vrij normale vraag, dan heb jij dike pech Daaf.

Als je hier reactie op heb, doe dit dan maar via een prive bericht naar mij, zodat deze discussie bij de inhoud blijft, in plaats van verwijten van mensen over en weer.