Utrecht (2e Veld)

Plaats reactie
Ossip vegte
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-08-2008 01:14

29-08-2008 01:48

Ik zou graag wat informatie hopen te kunnen krijgen over dit water.
Ik heb al wat research gedaan maar ben nog niet heel veel duidelijker geworden.
Ik zou graag wat willen weten over,
-Ervaringen op het water (goed,slecht)
-Technieken die er worden gebruikt.(pen,pop-up,verzin het maar)

Iedereen alvast bedankt
Gr. Ossip

P.S hoop snel antwoord te krijgen wil er morgen beginnnen kleine sessie :)
dennis van Wel
Berichten: 120
Lid geworden op: 01-06-2005 11:41
Locatie: almere
Contacteer:

29-08-2008 08:37

Ga er peilen en probeer dingen uit.. Je kunt er vis vangen maar makkelijk?? ik weet het niet..
Maar maak je eigen stek en trek je eigen plan.. Als het niet lukt kun je altijd nog met vragen komen maar probeer eerst zelf eens wat. PB me anders maar..

Grtn en suk6
spel fouten zijn met opzet voor jullie vermaak
Ossip vegte
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-08-2008 01:14

29-08-2008 09:10

Oke bedankt ;)
Heeft iemand ook nog een handige tip hoe ik kan zien waar harde stuken bodem zijn of juist heel draserig en bladerig?

Alvast bedankt
vandaag gelijk maar aan de slag @!
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

29-08-2008 09:19



knoop eerst alleen een stuk lood aan je lijn en ga is een paar keer werpen op een paar bepaalde plekken en dan voel je of het hard of zacht is.

Gr joey
Ossip vegte
Berichten: 12
Lid geworden op: 29-08-2008 01:14

29-08-2008 09:56

Oke bedankt Joey,
zijn er nog mensen met ervaringen die ze willen delen of is het geheim (A)

grs
dennis van Wel
Berichten: 120
Lid geworden op: 01-06-2005 11:41
Locatie: almere
Contacteer:

29-08-2008 12:27

Ik denk dat weinig mensen hun "geheimen " hier neer zullen zetten maar stel maar een gerichte vraag via pb zal ik kijken wat ik kan doen voor je.
spel fouten zijn met opzet voor jullie vermaak
bas de jong2
Berichten: 13
Lid geworden op: 19-05-2008 17:30
Locatie: nieuwegein

01-09-2008 22:01

idd stel maar een eventuele gerichte vraag via pb,

mvg bas.
claudette mensing
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-09-2008 09:53

08-09-2008 10:45

Voor wat betreft de locatie op het 2e Veld is het zeer aangenaam om er te zitten, maar als je vraagt over de vis vangsten........?

Als ik je mag informeren over de vangsten dan kan ik je vertellen dat buiten dat wij in de afgelopen maanden zowel op andere locatie´s als op het 2e Veld veel gevist hebben, het er op het 2e Veld qua vangsten erg bar was en dat ook zo de laatste maanden zo is. Je vangt er meer brasem dan karper !
Medio april dit jaar had mijn partner een uitschieter gehad van 30 pond wat een bijzondere vangst was.
Twee weken geleden hebben wij er voor het laatst nog het weekend gevist en de vangst was een 18 ponder en de nachtelijke uurtjes werden verstoord door niet de karper- maar de brasemvangsten.

Wanneer je ook rondom je heen vraagt aan de karpervissers die langs de kant verblijven dan hoor je meestal de zelfde beantwoording; `Vangst is noppe op enkel wat brasem na´ of `het is slecht...`!

De bodemstructuur heeft mijn partner twee weken geleden nog even geobserveert/gecontroleerd vanuit zijn boot en met een stok de bodemstructuur aangevoeld en is wezen peilen, en dan spreek ik hier over de plekken precies aan de overkant van de boerderij.
Constatering: de bovenste laag van de bodem is erg zacht/modderig je lood zakt flink weg in de modder wanneer het even net iets te zwaar is, ook erg veel obstakels van laag water beplantingen.

Verder is het 2e Veld een plek die druk bezocht wordt, niet alleen door karpervissers maar ook door dagjes vissers. Wil je een goede stek dan adviseer ik je zeker om zowiezo op vrijdag voor 15.00 u al op locatie te zijn. Ná komst van 17.30u kun je je zelf zeker al niet garanderen van een plek.
En dat geldt bij mooi of regenachtig weer...........het is er altijd druk.
Wij hebben er vaak genoeg gevist al dan niet met wel of geen vangsten, het 2e Veld heeft mooie visstekken........en zeker het proberen waard.

Je kunt altijd nog je info aan Omar (de controlleur) vragen, die komt er dagelijks zijn bezoekje brengen en ook in de nachtelijke uren toont hij zijn verschijning.
Hij is altijd bereidt om informatie te verstrekken.

Wat wel jammer is, en dit geldt niet alleen op het 2e Veld want wij constateren dat vaak genoeg!
Na gebruik van de visstek wordt het ten alle tijde niet netjes door de fanatieke karpervisser achter gelaten. Men gaat er wel vissen, maar is te beroerd om zijn eigen huisvuil mee te nemen........ (wij hebben al menige vuilniszakken gevuld met vuil van een ander meegenomen om een (eventuele) sluiting van een visplek door de vereniging te voorkomen)
Altijd erg jammer want die personen vergallen het uiteindelijk wel voor de vissers die dit wel naar behoren doen.


Succes.......
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

09-09-2008 07:20

Nou ja, dagelijks... Laten we zeggen minimaal eens per week. :wink:
Geloven is mooi, controleren is beter.
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

15-03-2010 22:22

Klopt wat je zegt Claudette , je moet maar eens kijken voor de gein in dat blok daar zit een opening in je schrik je eigen letterlijk het lazerus , ik heb altijd naast de plek van de boerderij gevist en heb in 2004 een prachtschub mogen vangen van 1 meter en 34 pond , in 2009 heb ik er nog een paar keer gezeten maar toen ving je alleen maar projectvissen..

Het blijft een mooi water maar er is daar gewoon een te zware dressuur.
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

15-03-2010 23:39

Wat versta je onder dressuur? Denk dat de gemiddelde visser die daar vist en dan wil ik niemand voor t hoofd stoten de gewone dagjesvisser is die op de makkelijk bereikbare open plekken vist en meestal na een paar keer vissen opgeeft. Heb er altijd veel gevist en weinig dezelfde gezichten gezien, dus meer een komen,falen en weer weg gaan.

De project spiegels moet je doorheen vissen. Heb hier zelf ook een aantal jaar geleden veel van gevangen, maar een paar kleine veranderingen van aas en stek leverde toch de wat grotere schubs op.
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
Corne Hendrik
Berichten: 78
Lid geworden op: 03-02-2010 00:51

15-03-2010 23:48

Dressuur om toen der tijd een plek te vinden ik en mijn vader die toen nog leefde zijn af en toe voor niks gereden omdat werkelijk alles vol zat :-?
Ik heb er zowiezo mooie als emotionele herrineringen van het 2de veld.
Moeders vond mij te dik , maar na mijn eerste 30er werd ik tot model uitgeroepen.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-03-2010 10:20

Ik was denk ik een jaartje of 15 a 16. Op mijn fiets richting mijn visstek, vroeg ik me toen af waarom al die gasten hutje mutje naast elkaar aangeschoven zaten.
Een aantal jaar later viel het kwartje....

Om je maar een idee te geven. Al had ik toen aan willen sluiten, had ik er niet eens tussen gepast...
Het zal anno 2010 vast geen makkelijk water zijn...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

19-03-2010 12:31

Ik heb er ook vaak gevist lekker watertje voor een avondje in de winter voorjaar. Ik had altijd een hengel in het 2e veld liggen en 1 hengel in het kanaal voor de inlaat naar 2e veld. Wat ik niet snap de hengel op het inlaat van 2e veld dus eigelijk in het kanaal zelf ging nooit af.Ik had zelfs het idee dat er geen vis intrekt.Iemand die er wel gevangen heeft mag het zeggen

Gr
Gebruikersavatar
derk zegers
Berichten: 146
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Nederland

19-03-2010 17:47

ik heb exact dezelfde ervaringen Simon! Ook meteen om de hoek bij de inlaat ving ik ze niet, alleen echt pas verder weg waar het smaller werd !
Plaats reactie