Meers.....

Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

30-12-2009 17:05

Hola, Is wel veel loos daar..... op dat pooltje!
Wat brasem erin is goed! een water met alleen karper noem ik een betaalwater, hahahaha.
Maar is leuk water, heb er ooit eens gevist. Maar komen die vissen er niet wat te vaak uit daar? :lol:
Kom er vaker op het fietsje langs..... Maar mijn hart ligt toch een paar honderd meter verder.......... Moeder Maas!

Enfin, je kunt wel zeggen dat er door een uitzetting een sterfte is geweest, maar zo nu en dan moet er vis in worden uitgezet! ook al is het witvis......
doe zelf ook Feeder-vissen (mijn beste vriend) is witvisser. We moeten ons als witvissers en karperviseers wel het licht in de ogen gunnen!
Ik kan me voorstellen dat iemand uit Meers er graag met zijn vaste stok wil vissen en dat ze er daarom wat witvis opzetten!!!

en zo'n dode karper eruit halen kan iedereen! Daar hoef je geen bestuurslid voor te zijn!!


Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Kim Delahaije

01-01-2010 13:58

robert heutmekers schreef:was het die schub van 26????ik ben ook lid geworden voor 2010,maar als het alleen een brasem put word,dan is dit mijn laatste jaar,vroeger was het hier ook veel beter,je kon er nacht vissen,alleen moesten ze wat doen aan al die camping gasten,die hebben het verziekt en rotzooi gemaakt en sommige vissers (die met dat vito busje waar groot opstond proline),niets slechts over proline begrijp me niet verkeert,maar als je test visser bent en er een weekend komt vissen,neem dan ook je lege bollie zakken mee terug naar huis ,is een slechte reclame,daar had de club wat aan moeten doen en niet nu,goed willende karper vissers het leven zuur gaan maken,dat ze er niet meer komen,door dat er veel wit vis op te zetten en er boetes uitschrijven voor nacht vissen :evil: :evil: :evil: zonde


Robert,

Vooral de politie heeft in het jaar 2009 flink wat nachturen gemaakt op dat water. Ik ga er vanuit dat 2010 hetzelfde zal zijn. In het najaar nog wat last van een BOA gehad. Ik hoop in elkgeval dat hij dit jaar andere relevante dingen heeft te doen ;) We treffen ons nog wel daar!
kevin bovens
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-07-2008 00:30
Locatie: stein
Contacteer:

02-01-2010 11:53

zo lang als iedereen er de regels blijft overtreden enmet 3 a 4 tenten gaan nachtvissen terwijl het verboden is, wordt de kans dat het ooit wordt doorgevoerd om weer legaal een nachtje te pikken steeds kleiner.
ook zie ik er vaker met 3 hengels ed. zitten, jongens houd je aan de regels zo krijg je het meeste bereikt EN STA JE IN JE RECHT ALS JE OVER EEN BESTUURSLID OF VERENIGING EEN KLACHT HEBT.
dat er een sterfte geweest zou zijn hoor ik al jaren, maar daarvoor zullen er toch veel meer dode vissen boven moeten drijven als een paar zware vissen. tuurlijk erg zuur om dat te zien, maar er zitten genoeg vissen die al verouderd zijn en een natuurlijke dood sterven.

verder hoop ik dat het ooit mogelijk wordt dat iemand zich apart over het karpervissen kan bekommeren op dit water, zodat er wel weer s'nachts gevist kan worden want dit kenmerkt grotendeels onze visserij.
alleen blijft het nodig om vooral de jeugdige karpervissers in het oog te houden.
Gebruikersavatar
rudy lemmens
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-09-2009 19:43

06-01-2010 16:33

hadden ze ons pooltje gewoon met rust gelaten dan was er ook niej veel gebeurd :wink:
en kevin ik beviste deze pool ook al toen er nog geen bestuur was..
dus ik kan aardig meepraten over de afgelopen jaren :wink:
in het begin was het absoluut de mooiste pool die ik ooit had gezien...
maar nu....................................... :evil:

eerst waren er ideeen om hokken onder water te plaatsen (zodat kleine vis zich kon verschuilen voor roofdieren)
gelukkig is dit wel niet doorgegaan

mijn favoriete plaatsje:::: kan ik niet meer bevissen omdat het bestuur perse meer plaatsen moest maken...
oude bomen worden gewoon omgehakt en waarvoor? meer witvis plaatsen?????????
pfffff als het mijn pool was geweest kregen ze een stamp onder die klote in...
zo ga je niet om met een karperpool van dit kaliber :wink:
m.v.g rudy lemmens
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

07-01-2010 00:01

Ja, is een leuk water.
Maar is het echt zo'n karperwater van Kaliber?
Dan heb ik iets gemist de afgelopen jaren.... :roll:
Heb ik voor niets zoveel zitten blanken op de Maas!!! :lol: :lol:
Ach op besturen wordt veel geklaagd, maar feit is dat er bijna nooit karpervissers in een bestuur willen zitten......
Maar inderdaad, de bomem moeten ze netjes laten staan.... Al kan ik inkomen dat de witvissers wat meer plekken willen hebben voor een wedstrijd ofzo....
Zit er dan veel Platte? haha. Beetje karpervisser vist zich hier doorheen! :-?

Kan er trouwens al geschaats worden? je zou een leuk rondje kunnen maken daar.....

Groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

27-01-2010 23:20

Wantoestanden inderdaad de eigen dikke schuld van 'karpervissers'.

Wat betreft 'wanbeleid' van de vereniging: In de jaren 06 - 07 - 08 ( de jaren dat ik er viste) heb ik buiten mezelf en vismaat maar één andere karpervisser op de jaarvergadering gezien, dusss......
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

27-01-2010 23:22

Haha Bjorn, zal ik geweest zijn

Helaas vond ik t zo triest allemaal dat ik er zo ongeveer meteen mee gestopt ben...
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

27-01-2010 23:25

Vanaf 2007 is t erg achteruitgegaan daar...
Of eigenlijk al eerder, alleen toen is t dieptepunt bereikt

Toch komt er weer een dag dat ik t ga proberen.... blijft een geinig water
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

28-01-2010 09:52

Ja peter dat was jji inderdaad haha!
herman kelderman
Berichten: 142
Lid geworden op: 01-03-2007 20:26
Locatie: heerlen
Contacteer:

30-01-2010 20:59

word zo niet al ons water in nedeland verziekt????
helaas groeie eikels niet alleen aan een boom en moeten het dus verzieken voor andere
kevin bovens
Berichten: 29
Lid geworden op: 18-07-2008 00:30
Locatie: stein
Contacteer:

06-03-2010 09:59

rudy lemmens schreef:hadden ze ons pooltje gewoon met rust gelaten dan was er ook niej veel gebeurd :wink:
en kevin ik beviste deze pool ook al toen er nog geen bestuur was..
dus ik kan aardig meepraten over de afgelopen jaren :wink:
in het begin was het absoluut de mooiste pool die ik ooit had gezien...
maar nu....................................... :evil:

eerst waren er ideeen om hokken onder water te plaatsen (zodat kleine vis zich kon verschuilen voor roofdieren)
gelukkig is dit wel niet doorgegaan

mijn favoriete plaatsje:::: kan ik niet meer bevissen omdat het bestuur perse meer plaatsen moest maken...
oude bomen worden gewoon omgehakt en waarvoor? meer witvis plaatsen?????????
pfffff als het mijn pool was geweest kregen ze een stamp onder die klote in...
zo ga je niet om met een karperpool van dit kaliber :wink:
m.v.g rudy lemmens


ik heb nog nooit ergens gehoort dat dit een karperpool is, dat er karper zit en erop gevist wordt is heel wat anders.
en wat betekend "ons pooltje" als jij je niet bij een vergadering laat zien.
'ons pooltje" betekent ook de witvissers hun pooltje.
een bestuur heeft de taak om beslissingen te nemen en die kunnen nooit goed uitpakken voor iedereen of dat nou het kappen van bomen is of het plaatsen van hokken onder water, het idee blijft een goede bedoeling.
zolang de karpervissers zich zo blijven gedragen en zichzelf buiten blijven sluiten met hun geheimzinnige gedoe zullen ze nooit de voordelen aan hun kant krijgen.

ik ga vanmiddag een paar uurtjes pakken op het grindgat en eens kijken of het nog bevalt daar, netjes met 2 hengels en zonder een bivvy op te zetten!
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

06-03-2010 10:19

Ja laat iemandt die poel beetje fatsoeneren, oude mensen braken er hun poten,was niet echt netjes afgewerkt.
Als een 'KERPVISSER'' natuur en groen wil zien dan meestal een vijver toch minder:comerciele instelling:
En laat de vaste stokvissers ook wat visjes vangen.
OZZE POOOOL,man karpervissers claimen nu al complete vijvers.
m.f.g der ronnie.
breek me de slurf niet open
menno laarmans2
Berichten: 56
Lid geworden op: 29-09-2009 19:04
Locatie: swansdorf

07-03-2010 10:36

Wat n drama over wat vroeger gewoon een stuk ondergelopen stuk grasveld was .

Er kan inzitten wat wil , maar het blijft een watertje voor de kids uit de buurt.

Echte vissers gaan wel ergens anders heen.

Als je n heel jaar op zn gat blijft zitten ben je pas echt een ......................



:wink:
Sven Hannemann
Berichten: 4
Lid geworden op: 27-08-2008 17:35

10-03-2010 14:07

Mannen,

Ieder lid ( met een VisPAS Zonnebaars 2009 ) Heeft in December 2009 een persoonlijke uitnodiging gehad voor de jaarvergadering. Tijdens de jaarvergadering worden door de aanwezige leden beslissingen genomen over het beleid, en word er besproken wat er leeft in onze vereniging.

(kopie uitnodiging, let vooral op de rood gekleurde zinnen !!)




H.S.V. De Zonnebaars Meers

1935 2009

Geachte heer/mevrouw,

Langs deze weg willen we u als lid van H.S.V De Zonnebaars Meers, van harte uitnodigen om naar de jaarvergadering te komen.

Op Vrijdag 11 December 2009 om 20:00 uur
In Café de Sjoester Meersereindstr. 3 Meers/Elsloo


Het bestuur wil dit jaar weer iets voor u en de vereniging betekenen, en het is dan ook belangrijk dat u als lid u stem laat horen. Zodat wij als bestuur ons een mening kunnen vormen over het geen er leeft in onze vereniging.

Agenda:
1) Opening door de voorzitter
2) Overzicht notulen jaarvergadering 2008
3) Verslag kascontrole (verkiezing nieuw lid)
4) Bestuursverkiezing ( Aftreden Jo Marchal ,Hen Snackers herkiesbaar )

Nieuwe bestuursleden gewenst.
5) Activiteiten 2010: Jubileum 75 jarig bestaan van de Club
6) Visuitzetting

7) Verkiezing vrijwilligers vijverwerkgroep ( vrijwilligers gewenst )
8) Rondvraag
9) Sluiting van de vergadering
10) Uitgifte van de nieuwe vergunningen en aanverwante documenten

Let op !!
De visdocumenten ( Vispas ) Worden uitsluitend na sluiting van de jaarvergadering, en op zondag 10 Januari 2010 van 10:00 Tot 13:00uur uitgegeven in Café de sjoester meersereindstraat 3. Niet afgehaalde vergunningen voor deze data zijn wij genoodzaakt terug te sturen naar Sportvisserij Nederland. Voor een nieuwe vergunningsaanvraag na deze datum zijn wij genoodzaakt 3€ extra in rekening te brengen, Dus zorg ervoor dat u uw documenten tijdig afhaalt.




Als Jullie ''ozze pool'' op een andere manier beheert willen zien
KOM DAN EENS NAAR EEN JAARVERGADERING !!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

11-03-2010 14:54

Zo zie je maar, wel hard van de toren blazen, maar inzet... how maar!

Parels voor de zwijnen... zo gaat het maar al te vaak. Heb al genoeg mensen in bestuursfuncties zien afhaken omwille van de mentaliteit van de meute... Triest.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

21-05-2010 15:32

Heren,

deze keer is het wel waarheid dat één van 's lands mooiste schubs dood is. Ik heb de vis vanochtend zelf ontdekt toen ik met een bootje stekken aan het bekijken was. De vis lag op 2 meter diepte met haar buik in de modder. Ik heb de vis met een andere local uit het water gehaald en de controleur is op de hoogte gebracht. Aan de andere kant van het water hadden we eerder die dag al een dode spiegelkarper gevonden van dik 15kg..

Het blijft gissen waarom deze 2 vissen op zo'n kort tijdsbestek sterven. Ik vermoed echter dat het te maken heeft met een uitzetting van 100 karpertjes 2 weken geleden.... Misschien net de druppel voor deze twee vissen?

Afbeelding

Afbeelding

Met trieste groet,

Stefan
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

21-05-2010 15:59

Ik weet nu niet zeker of het die vis is wat ik denk dat het is...
Maar over triest gesproken, als het de betreffende vis is, dan is het net zo triest dat deze vis uberhaupt op dat putje heeft moeten zwemmen :roll:
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

22-05-2010 02:02

beetje vage reactie bjorn, ik ken nog wel meer van dat soort vissen op nog veel kleinere putje's.

Maar is wel echt zonde ja, alleen valt die pannekoek die vorig jaar in dit toppic ff melde dat hij um dood vond wel erg door de mand maarja had dat niet anders verwacht want op moment dat er foto gevraagt werd reageerde die niet meer.

GR Remko
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-05-2010 11:59

Chefke..

Kut man...

Wat nu?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

22-05-2010 12:56

Jammer,
Wordt hij of zij wel ten ruste gelegd aan zijn/haar geboortewater.........
Of is deze niet ooit eens overgezet vanuit moeder Maas? meen zoiets vernomen te hebben, maar ken het mis hebben. Zo een informatie gaat altijd via,via. En zo vaak kom ik er niet.
Enfin, jammer. Maarja vroeg of laat gaan wij allemaal eraan!

ps. wat zijn er dan voor karpertjes uitgezet? Welke gewichtsklasse?
Wel weer hoop voor de toekomst dan.......

Gr. Etienne
carpangling rocks society sucks
Jules Janssen
Berichten: 8
Lid geworden op: 03-05-2010 10:55

22-05-2010 14:02

Zover ik weet is deze karper met de overstroming van de maas de pool ingekomen. Het was de vis van het water :(

Ik heb hem samen met een mooie spiegel die ook dood langs de kant lag begraven naast de vijver.

Zou het kunnen dat de grote exemplaren veel stress hebben van de kleine karpertjes die er zijn uitgezet?

Groet,

Jules Janssen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-05-2010 16:05

Etienne,

de info die ik heb: het zijn pakweg 100 karpertjes tussen de 1,5 en 2,5kg. Men zou deze karpertjes gekregen hebben via de Driepoel in Geleen. Let wel, ik heb deze info via via te horen gekregen, weet dus niet of deze informatie ook daadwerkelijk klopt.

Groet,
Stefan
Kim Delahaije

22-05-2010 16:49

correctie @ Stefan

De uitgezette vissen zijn volgens nadere informatie afkomstig van onze buren België. Gisteren zijn deze (nieuwe) vissen ter sprake gekomen. Tenzij, iemand anders meer informatie heeft over deze uitzetting.

Jammergenoeg verandert dit niets aan de situatie van de heldin. Echter is het nog maar de vraag of deze vissen de oorzaak zijn van deze kwestie. Moeder natuur kan ook haar bijdrage hebben geleverd.

Toeval of niet, de komende weken hoop ik dat in elkgeval, het andere 'oude' bestand intact blijft.

Fingers crossed.

groetend,

Kim
Laatst gewijzigd door Kim Delahaije op 23-05-2010 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Frans van Maanen
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2006 17:15
Locatie: Limburg

22-05-2010 18:01

Pfffff, jammer maar helaas! :cry:
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-05-2010 19:28

Arme vis,nu allemaal naar ander putjes waar vissen door overstroming niet meer de maas terug in kunnen,zielig vissertjes zitten ze met 8 tenten op een plas met 5 voerboten en noemen dat hobby?????????,alle lijnen ver uitgegooien endan treffen die mekaar in t midden :P
Andere liggen nu 2 weken op de bekende paaiplek en prikken meestal de karper in flank,het hele jaar door zie je er niemand.
Ik wil niet iedereen over een kam scheren of hoe men dat in ned noemt maar denk dat die enkele pers waarvan er hier 6 op baord zitten i.p het wel minder leuk vinden.
m,f,g der ronnie/
breek me de slurf niet open